[Pytanie] Zasęg widzenia mutantów

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] Zasęg widzenia mutantów

Postprzez PMG w 19 Kwi 2014, 15:02

Witajcie, stalkerzy.

Mam pewien problem dotyczący sokolego wzroku niektórych mutantów, m.in. burerów. Otóż zespawnowałem sobie kilka tych stworzeń w Dolinie Mroku. I wszystko byłoby wspaniale, gdyby nie to, że potrafią mnie dostrzec z drugiego końca mapy... Próbowałem kombinować z sekcjami "min_view_distance" i "max_view_distance" (jeśli się nie mylę to chyba one decydują o zasięgu), ale niewiele to dało. Burery nadal widzą mnie z kilometra. Czy ktoś wie, co musiałbym edytować, aby zmniejszyć zasięg widzenia mutantów?
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Zasęg widzenia mutantów

Postprzez Pangia w 19 Kwi 2014, 15:14

To nie jest czasem coś takiego, że mutant ma przypisane swoje terytorium, po którym może chodzić i jeśli tego nie ustawisz, to będzie biegał po całej mapie? Już chyba kiedyś o coś podobnego pytałeś.

O, nawet znalazłem ten temat: viewtopic.php?f=51&t=22174
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Pytanie] Zasęg widzenia mutantów

Postprzez PMG w 19 Kwi 2014, 15:21

W pliku all.spawn ustawiłem smart_terrain, który jest przypisany do burera oraz respawn, w którym ów burer się odradza (z problemem respawnu już sobie poradziłem - zapomniałem dopisać sekcję burera w plikach general_lair.ltx oraz smart_terrain_presents.ltx). Raczej nie sądzę, aby to miało coś wspólnego ze smart_terrainem, bo na przykład do psa trzeba podejść naprawdę blisko, aby zauważył gracza. Za to wszystkie oblivion lostowe mutanty typu Chimera, burer, czy Połamaniec mają niesamowity zasięg widzenia, nawet, kiedy mają przypisany smart_terrain.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Pytanie] Zasęg widzenia mutantów

Postprzez Pangia w 19 Kwi 2014, 16:04

A próbowałeś może z innymi mutantami? Może to kwestia po prostu specyfiki burerów, kiedyś jak grałem w jakiegoś moda do Zewu Prypeci, to jak stałem przy wiosce kotów, to burer spod posterunku wojskowego radośnie prał we mnie tymi swoimi specjalnymi atakami, chociaż ja sam już go ledwo widziałem.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PMG.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Pytanie] Zasięg widzenia mutantów

Postprzez PMG w 19 Kwi 2014, 16:31

Możesz mieć rację. Zauważyłem, że w każdym modzie, w jaki grałem, mutanty mają taki zasięg widzenia (patrzyłem w Oblivion Lost i Atlas Spawn Menu). No cóż, skoro nie można nic na to poradzić to może po prostu zostawię to tak jak jest. W sumie to nawet tak bardzo nie przeszkadza jakby się mogło wydawać (w końcu burer to drapieżnik ;) ). Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość