Forum Stalker.pl • Zobacz temat - Pomoc w zrobieniu skryptu.

Pomoc w zrobieniu skryptu.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Pomoc w zrobieniu skryptu.

Postprzez Asalt w 29 Sty 2015, 20:49

Witam. Potrzebuję pomocy, mianowicie chodzi o skrypt. Skrypt miałby działać w ten sposób że w ekwipunku mam item o nazwie "item1" i na sobie kurtkę bandytów. Gdy użyję "item1" (jest na bazie antyrada) mając na sobie kurtkę bandyty, owa kurtka ma się zmienić w inny item o nazwie "item2". Jak zrobić taki skrypt, potrzebna pilna pomoc. :+:
Asalt
Kot

Posty: 31
Dołączenie: 08 Mar 2014, 11:55
Ostatnio był: 27 Wrz 2015, 20:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Pomoc w zrobieniu skryptu.

Postprzez Poldzer w 29 Sty 2015, 21:14

Napisz jeszcze raz i wolniej. Do czego Ci to??
Awatar użytkownika
Poldzer
Legenda

Posty: 1014
Dołączenie: 02 Paź 2013, 17:17
Ostatnio był: 06 Sty 2023, 13:41
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 239

Re: Pomoc w zrobieniu skryptu.

Postprzez Asalt w 30 Sty 2015, 13:10

Robię prosty system ulepszeń. Działałby on tak:

Jest item o nazwie "item1" który jest na bazie antyrada. Mam w ekwipunku na sobie kurtkę bandyty. Używam "item1" i kurtka zmienia się w item o nazwie "item2" który jest inną zbroją.
Asalt
Kot

Posty: 31
Dołączenie: 08 Mar 2014, 11:55
Ostatnio był: 27 Wrz 2015, 20:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 0

Re: Pomoc w zrobieniu skryptu.

Postprzez Plaargath w 30 Sty 2015, 14:00

1.
Musisz dodać callback, żeby gra zareagowała na użycie itema. Można popatrzeć, jak to jest w LURKu zrobione, lurk_inv_effects.script jest zakotwiczony w skrypcie bind_stalker.script.
W funkcji actor_binder:net_destroy() dopisujesz tam do już istniejących callback'a:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
self.object:set_callback(callback.use_object, nil)

W funkcji actor_binder:reinit() dopisujesz do już istniejących callback'a:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
self.object:set_callback(callback.use_object, self.use_object, self)

A na koniec funkcję, która się wykona na callback'u:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
function actor_binder:use_object(obj)
twoj_skrypt.pseudo_upgrade(obj)
end


2.
tworzysz twoj_skrypt.script i walisz cos w ten desen:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
function pseudo_upgrade(obj)
 if (db.actor~=nil) and (obj~=nil) then
  if obj:section() == "item1" then
   if db.actor:item_in_slot(6) ~= nil then
    local ciuchy_teraz = db.actor:item_in_slot(6) and db.actor:item_in_slot(6):section()
    if ciuchy_teraz:section() == "bandit_outfit" then
     ciuchy_id = db.actor:item_in_slot(6):id()
     alife():release(alife():object(ciuchy_id),true)
     alife():create("item2",db.actor:position(),db.actor:level_vertex_id(),db.actor:game_vertex_id(),db.actor:id())
    end
   end
  end
 end
end
 
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Asalt.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Re: Pomoc w zrobieniu skryptu.

Postprzez Asalt w 30 Sty 2015, 14:05

OOooo, dzięki, o to mnie chodziło
Asalt
Kot

Posty: 31
Dołączenie: 08 Mar 2014, 11:55
Ostatnio był: 27 Wrz 2015, 20:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 0


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości