[PYTANIE] Zmiana parametrów pancerza

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] Zmiana parametrów pancerza

Postprzez Peter_mage w 14 Sie 2008, 22:03

W jaki sposób można zmienić parametry pancerza (np. żeby ochrona przed kulami była na poziomie 60%, a nie 30?)
Peter_mage
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 06 Lut 2008, 18:47
Ostatnio był: 05 Paź 2008, 12:52
Kozaki: 0

Reklamy Google

Postprzez Lionix w 14 Sie 2008, 23:13

Awatar użytkownika
Lionix
Stalker

Posty: 118
Dołączenie: 29 Lip 2008, 01:21
Ostatnio był: 17 Paź 2015, 16:09
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 8

Postprzez fef w 15 Sie 2008, 02:22

To ja może gotowy build zarzucę i przy okazji pokaże co i jak.
1.Wchodzisz w F:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\misc (akurat mam Stalka na f, ale myślę wiadomo o co kaman).
2.Otwierasz przez notepad plik outfit.ltx
3. Zmieniasz co chcesz, ile wlezie.

Build:
Znajdź odp linijkę i wklej com nagrzebał:

[exo_outfit]:outfit_base
GroupControlSection = spawn_group
discovery_dependency =
$spawn = "outfit\exo_outfit"
$prefetch = 32
class = E_STLK
cform = skeleton
visual = equipments\exoskelet
actor_visual = actors\hero\stalker_exoskeleton.ogf

ef_equipment_type = 5

inv_name = exo_outfit_name
inv_name_short = exo_outfit_name
description = exo_outfit_description
inv_weight = 1.0
slot = 6
inv_grid_width = 2
inv_grid_height = 3
inv_grid_x = 14
inv_grid_y = 13
full_icon_name = npc_icon_exo_outfit
nightvision_sect = effector_nightvision_good

cost = 50000
full_scale_icon = 2,11 ;čęîíęŕ ńňŕëęĺđŕ â ęîńňţěĺ â ďîëíűé đîńň

immunities_sect = sect_exo_outfit_immunities

; MEDIUM RESISTANCE

burn_protection = 0.8
strike_protection = 0.5
shock_protection = 0.9
wound_protection = 0.5
radiation_protection = 0.9
telepatic_protection = 0.6
chemical_burn_protection = 0.7
explosion_protection = 0.5
fire_wound_protection = 0.80

;çŕďđĺůĺíčĺ đĺćčěŕ Sprint äë˙ Ŕęňĺđŕ
sprint_allowed = true
bones_koeff_protection = exo_helmet_damage
additional_inventory_weight = 70
additional_inventory_weight2 = 70 ; 90+

[sect_exo_outfit_immunities]
burn_immunity = 0.0025 ;ęîýôôčöčĺíňű čěěóíčňĺňŕ ńŕěîăî ęîńňţěŕ
strike_immunity = 0.0075
shock_immunity = 0.003
wound_immunity = 0.0137
radiation_immunity = 0.00
telepatic_immunity = 0.00
chemical_burn_immunity = 0.0025
explosion_immunity = 0.0175
fire_wound_immunity = 0.006

Oczywiście zapisz zmiany i go. Jest to poprawiony egzo i+ nieco statsów skopiowanych/podrasowanych z pancerza naukowców. Oczywiście wpierw należy go kupić (jako egzo), ale na pewno dzięki temu załapiesz co i jak. Jakby coś, pisz na pw. Sytuacja z poprawianiem innych pancerzy jest analogiczna.
Awatar użytkownika
fef
Stalker

Posty: 80
Dołączenie: 03 Wrz 2007, 23:17
Ostatnio był: 06 Paź 2008, 16:37
Miejscowość: Agropolis
Kozaki: 0

Re: Jak zmienić parametry pancerza?

Postprzez utak3r w 13 Lis 2009, 21:13

Dorzucę swoje pytanie...

W pliku damages.ltx mamy model uszkodzeń. Dla każdego rodzaju uzbrojenia (kurtka, pancerz, exo) mamy dane dotyczące każdej części ciała. I dla każdego takiego parametru mamy dwie wartości, np.:

Kod: Zaznacz wszystko
bip01_pelvis             = 1.0, 0.4


Co oznaczają te dwie wartości? Jedna z nich to na pewno zużywanie się pancerza, druga nie wiem, co, może ochrona... ale która jest która?
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Jak zmienić parametry pancerza?

Postprzez lukass w 13 Lis 2009, 23:18

odnośnie wartości "bip01_pelvis" znalazłem taki poradnik na innym forum

KLIK
:

5) To change your damage model, search for the following

bip01_pelvis

it will highlight the "b" of bip01_pelvis, so you know where to look for it in the text editing portion.


6) Now, the character is broken down into segments, there are hips, spine, upper arm, thigh, etc....

Each one of those gets 3 different values.

you will see something like this...

1.5 , 4 , 1.5

or

0 , 0 , 0


Now the first integer is your hit value.

Thats the one we will be editing.

Second integer is the index of animation. DO NOT touch this one.

Third integer is the wound value. I left those at default.


7) Go down the list of all body parts and change values to your liking.

Here is my settings....

Pelvis 0.8
Spine (all of them) 1.0
Neck 0.8
Head 1.5
(all minor stuff like eye lids, fingers and jaw are left at 0.0)
clavicle 0.9
Upper Arm 0.5
Forearm 0.3
Hand/Foot/Toe 0.1
Thigh 0.8
Calf 0.5

Now these settings allow me to take some damage, but still be easily killed by the modified weapons.

NOTE: Setting hit value to 0.0 didn't produce any results at first (I died just as fast as before). And then after editing the file a couple of times, it started to crash STALKER at setting of 0.0

So I don't know if I were doing something wrong, or if 0.0 is just not allowed. (However eye lids and fingers get 0.0 damage). I was probably just editing it wrong.
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [PYTANIE] Zmiana parametrów pancerza

Postprzez utak3r w 13 Lis 2009, 23:59

hmm, ale w actor.ltx, a tu mam w damages.ltz dwie wartości, nie 3... czyli trzeba doświadczeniami. OK, dzięki.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE] Zmiana parametrów pancerza

Postprzez czeresniaczek1 w 14 Sie 2020, 15:17

Cześć
Wiem że za parametr kuloodporność w CS odpowiada taka sekcja

[up_sect_a_cs_heavy_outfit]
cost = 500
value2 = st_upg_cevlars_armor_battle
inv_weight = 0.0
bones_koeff_protection = actor_medium_armor_1
w modzie są dwie takie sekcje
[up_sect_aceg_cs_heavy_outfit]
cost = 500
value2 = st_upg_cevlars_armor_battle
inv_weight = 0.0
bones_koeff_protection = actor_medium_armor_2


i tu pojawia się moje pytanie gdzie znaleźć parametry odpowiadające za zwiększenie sekcji
bones_koeff_protection = actor_medium_armor
Po dodaniu tej sekcji w outfit.ltx pokazuje większą kuloodporność , a po ulepszeniu mniejszą,lub jak pomnożyć ten
value2 = st_upg_cevlars_armor_battle parametr.

Nie ten dział proszę o przeniesienie do CS.

Za ten post czeresniaczek1 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Leo0502.
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Re: [PYTANIE] Zmiana parametrów pancerza

Postprzez Marcus_Polonus w 15 Sie 2020, 01:39

Mechanika pancerzy powinna być identyczna, jak w CoPie.

Sekcje, które cię interesują są w pliku damages.ltx w configs/creatures.

Jeżeli nic nie musisz koniecznie ręcznie czegoś poprawiać to sobie odpuść, bo to jest trochę skomplikowane i ogarnięcie tego pochłonie mnóstwo czasu.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [PYTANIE] Zmiana parametrów pancerza

Postprzez czeresniaczek1 w 15 Sie 2020, 02:00

Dzięki
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość