Ekwipunek NPC

Re: Ekwipunek NPC

Postprzez utak3r w 07 Wrz 2010, 09:23

ee? Tutorial masz zdaje się tutaj przecież...

jalkavaki napisał(a):spis komend, co, gdzie, kiedy znaczy?


Jakich znów komend? Pisz jaśniej, żebyśmy Cię zrozumieli, skoro o coś pytasz.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: Ekwipunek NPC

Postprzez jalkavaki w 07 Wrz 2010, 09:53

Komendy, czyli np. co znaczy coś takiego:
guitar_a = 1, prob=0.7 \n
Domyślam się, że chodzi o gitarę. Ale co dalej?

Tak jak pisałem wcześniej - chciałbym zmniejszyć dostępność broni w grze.
Domyślam się, że trzeba wejść w gamedata/configs/weapons
I np. dla ak74 jest:
discovery_dependency =
$spawn = "weapons\ak-74" ; name and section in level editor
$npc = on
$prefetch = 8
scheduled = off ; option for ALife Simulator
cform = skeleton

... i że to jest to o co mi chodzi. Ale co dokładnie te komendy oznaczają?

* zdaję sobie sprawę, że używam mocno amatorskiego języka. Proszę o wyrozumiałość ;)
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: Ekwipunek NPC

Postprzez utak3r w 29 Wrz 2010, 09:46

Tam akurat NIC nie ruszasz.
Spisu owych "komend" (choć to nie ma nic wspólnego z komendami) zwyczajnie nie ma i raczej nigdy nie będzie.

Teraz pytanie: co rozumiesz pod hasłem "dostępność"? Na Twoim poziomie zaawansowania polecam lekturę tutoriali o edycji plików handlarzy, tam możesz zmodyfikować towar, którym handlarze dysponują. Natomiast co do broni leżącej tu i ówdzie - musiałbyś edytować plik all.spawn, co należy już do bardziej zaawansowanych zadań. Polecam naszą encyklopedię moddingu, znajdziesz tam odpowiednie opisy i tutoriale.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Ekwipunek NPC

Postprzez jalkavaki w 12 Paź 2010, 01:07

Pod hasłem "dostępność" chodzi mi o częstotliwość występowania broni u NPC. Aby koleś z AK74, czy MP5 był naprawdę rzadkością, o lepszych broniach to nie wspominając.
Takie utrudnienie/urealnienie gry na mój sposób - Strefa otoczona wojskowym kordonem odcięta jest od zewnętrznego świata. Broni więc trafia do niej mało i jest pierońsko droga. Podobnież z amunicją.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: Ekwipunek NPC

Postprzez zdzicho w 13 Paź 2010, 11:44

Częstotliwość występowania broni u NPC? Musisz każdemu przydzielać broń oddzielnie w spawnie i w character_desc...
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 16 Paź 2023, 20:07
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: Ekwipunek NPC

Postprzez utak3r w 18 Paź 2010, 09:11

Tłumacząc na polski: w character-desc definiujesz kilka profili, włącznie z wyposażeniem, a następnie, spawnując każdego delikwetna, przypisujesz go do konkretnego profilu.
Patrząc od tyłka strony, możesz pozmieniać sobie same profile - przejrzyj w spawnie, który profil występuje częściej, a który rzadziej i przeedytuj profile.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Ekwipunek NPC

Postprzez The Witcher w 18 Paź 2010, 15:20

Jeszcze dodam od siebie, że jeśli w spawnie jako profil wpiszemy : ban_them_all, a takiego profilu nie będzie, za to będą takie:
ban_them_all_1
ban_them_all_2
ban_them_all_3
ban_them_all_4
ban_them_all_5
ban_them_all_6 itd...

Gra wylosuje jeden z tych profili, jeśli zrobimy ich np. 30 gra będzie mieć duży wybór i mamy pewność że rozpoczynając od nowa grę nie spotkamy takich samych BN-ów w tych samych miejscach. Na pewno działa, testowałem. :P

Za ten post The Witcher otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive utak3r.
The Witcher
Legenda

Posty: 1175
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 05 Lis 2023, 13:22
Ulubiona broń: --
Kozaki: 325

Poprzednia

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości