[SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

[SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez utak3r w 29 Cze 2010, 00:56

Zbudowałeś nowy, wspaniały level... po pierwszych zachwytach i bieganiu po nim, jak oszalały ;)
przychodzi chęć na podłączenie tego levelu do całej gry. Jak? Pobierzcie mój mały poradnik, aby się tego dowiedzieć.
Poradnik zawarty został w pliku PDF, z powodu sporej ilości screenshotów.

Mała uwaga: zakładam pewną znajomość edytora poziomów Level Editor, nie będę wyjaśniał, jak się w nim na ten przykład poruszać :idea:

Tutaj możecie zobaczyć przykładowy filmik, zrealizowany tą techniką:


UWAGA:
Zawsze aktualna wersja tutorialu znajduje się na naszej wiki.
Ostatnio edytowany przez utak3r 07 Sie 2010, 17:40, edytowano w sumie 2 razy
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez de Arellano w 29 Cze 2010, 11:54

Serdecznie dziękuję za stworzenie tego poradnika, długo czekałem na jego powstanie. Obecnie powstaje wiele leveli do gry a dzięki temu będzie można je dodawać wedle uznania, pozostaje jeszcze wiele kwestii do rozwiązania jak np. spawn, ale to już inny temat. Za poradnik należy się +

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez utak3r w 29 Cze 2010, 14:12

de Arellano napisał(a):pozostaje jeszcze wiele kwestii do rozwiązania jak np. spawn, ale to już inny temat.


Nie wiem, czy zauważyłeś, ale ten poradnik traktuje również i o spawnie :) W tym naturalnym ujęciu, jak to robi GSC, bez żadnego hackowania i używania acdc - które jest fajne, ale zrobienie obsady małego nawet poziomu to katorga na długie wieczory.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez de Arellano w 29 Cze 2010, 16:42

Muszę przyznać, że przeglądałem poradnik pobieżnie i jeszcze nie podłączyłem poziomu do gry, dlatego przeoczyłem sprawę spawnu. Prawdą jest, że praca z ACDC jest nie tyle ciężka co czasochłonna, dotychczas modyfikując obozy stalkerów korzystałem z tego tutoriala dla smart terrain'a: http://sdk.stalker-game.com/en/index.ph ... n_Tutorial i podanych w nim narzędzi ekipy Dez0wave do zbierania informacji o game vertex i level vertex. Jeszcze raz dziękuję za poradnik.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez utak3r w 29 Cze 2010, 17:08

Ja po zrobieniu spawna z obozami itp. dla jednego levelu powiedziałem sobie, że nigdy więcej :P
A tutaj - prosto i szybko robisz dokładnie to, co chcesz :)

Acha, dodam, że po edycji samego tylko spawna należy w LevelEditorze dać Make Game a potem aiwrapper -s.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez de Arellano w 30 Cze 2010, 13:08

No cóż, robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem do czasu uruchomienia xrLC.bat
niby kompilacja przeszła, pisze 100%, ale jednocześnie jest informacja w logu:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CBuild::PreOptimize
[error]File          : D:\xray-svn\xrLC\xrPreOptimize.cpp
[error]Line          : 132
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : * FATAL: 498 invalid faces. Compilation aborted

stack trace:


Screen z logiem wygląd tak: http://zapodaj.net/f244f3441d91.jpg.html

Szukałem trochę na temat tych błędów i znalazłem taką ciekawostkę i opis obejścia problemu tutaj:
http://www.stalkerin.gameru.net/wiki/in ... alid_Faces - zmieniłem weld distance = 0, niestety nie pomaga. Błąd dalej występuje.
Jak pozbyć się tego błędu przy kompilacji?

Druga sprawa to - nie będę ukrywał braku znajomości SDK, zapytam więc o spawnowanie level changera i graph point'u. W tutorialu pisze żeby zespawnować graph_point (zaczynając od końca w przykładzie: szpital_from_escape) i drugi koniec przejścia czyli level_changer (w przykładzie level_changer_to_szpital) i moje pytanie dotyczy właśnie tego czy wymieniony graph point i level changer spawnujemy na tym samym levelu oba (np. omawiany szpital)
czy graph point na mapie szpital a level changer na kordonie? Czy może dla 2 map (kordon i przykładowy szpital: łącznie 2 graph pointy i 2 level changery dla przejść tam i powrotu).
Kolejne pytanie - jak nadać określony kształt dla level_changera? (zaznaczam ale nie pojawia się zielona otoczka, jak dołączyć kształt ?).
I jeszcze jedno pytanie: gdy mapa ma już AI, wówczas też przechodzimy przez etap definiowania siatki AI? Czy uzupełniając listę obiektów klikamy gdziekolwiek na teren i ile mam uzupełnić obiektów, jeśli robię
przejścia w kordonie na np. szpital i dowrotnie to muszę dla 2 map robić siatkę AI?
Ostatnie pytanie - jak zespawnować punkt - zaznaczony w poradniku na czerwono?
Wiem, wiem - pytanie iście noobowskie, nie wspomnę iż autor zakłada znajomość SDK, no cóż i kiedyś trzeba się tego nauczyć...
Proszę o odpowiedź (mam nadzieję iż nikogo nie zirytowałem poziomem pytań) i z góry dziękuję.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez utak3r w 30 Cze 2010, 13:34

Co do błędu, to musisz popracować nad modelami, natomiast jeśli chodzi o spawnowanie, to jak chcesz zrobić przejście między dwoma poziomami na jednym poziomie? ;) Spróbuj przez chwilę pomyśleć logicznie nad tym, a znajdziesz odpowiedź ;)


graph_point na levelu docelowym, level_changer na źródłowym. Nie zapomnij o shape przypisanym do level_changera. Zresztą, nie zbudujesz gry bez tego.

Shape wstawiasz z zakładki "Shape", tak samo, jak każdy inny element levelu.

Jeśli siatka AI na levelu jest, to jej nie robimy, natomiast, jeśli chodzi o rekompilację aiwrapperem, to zależy, co zmieniałeś... jeśli robiłeś tylko spawna, wystarczy aiwrapper -s, jeśli dodawałeś graph_pointy, musisz dać aiwrapper -g, aiwrapper -m i aiwrapper -s.

Co do spawnowania punktu - czy czegokolwiek - zawsze tak samo. Wybieramy sekcję w prawym panelu i na górnym pasku wybieramy kubełek, po czym klikamy na mapie.

Jeśli chodzi o ten błąd przy kompilacji to spróbuj te modele z którymi jest ten błąd przepuścić np. przez Mayę (u mnie to pomogło), a znajdziesz je z pozycji które piszą tuż nad błędem chodzi o :v0[-122.32131,20.213123,21.231313] po prosty wstawiasz jakikolwiek przedmiot ustawiasz te pozycje w właściwościach i ustawi Ci się w pobliżu błędnego obiektu - Matrix Strefa14
Ostatnio edytowany przez MatrixSTR, 30 Cze 2010, 13:54, edytowano w sumie 1 raz
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez de Arellano w 30 Cze 2010, 15:50

Raczej nie dam rady przerobić przez Mayę modeli - po pierwsze nie mam programu a z dostępnych są wersje trial na 30 dni, po drugie - znajomość środowiska Maya. Jeśli ten błąd powodują modele to zastanawia mnie czy usunięcie ze spawnu stalkerów i mutantów coś pomoże, tylko nie wiadomo czy to modele samych stalkerów czy mutantów również?
Spawn można zrobić "na piechotę" przez ACDC, ale w tej chwili interesuje mnie tylko podłączenie nowego poziomu - bez spawnu, później będę próbował coś dorzucić. Jeśli będą problemy - a na pewno będą to napiszę.
Dzięki za pomoc.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez utak3r w 07 Sie 2010, 17:44

Dodałem stosowną uwagę do tutorialu (tutek na naszej wiki), po przygodach zdzicha z nim.

Mianowicie: graph_pointy i level_changery muszą znajdować się na wygenerowanej siatce AI! Punkty, które znajdują się poza nią, podczas kompilacji levelu są usuwane, co w skrajnych przypadkach prowadzi do przerwania kompilacji z błędem "There're no graphpoints!".
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez Kacper777 w 25 Mar 2016, 14:18

Nie da się przeczytać żadnego tutka.

http://zapisz.net/images/155_b_d.png

Może ktoś zapoda nowego linka do poradnika?

Znalazłem taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=Y81UmxBdLJQ (część 1 jest o tworzeniu geometrii w 3DS Max, a 2 o Level Editorze, ale nie ogladałem ich w całości bo grafika i ja zbytnio się nie lubimy, a Level Editor mi zamula i nie chce działać mimo, że robię wszystko tak samo jak na filmiku).

Pobrałem więc mapę laboratorium X20 stąd https://yadi.sk/d/Opbnu5i0VAkSR

i mam folder gamedata a w nim:

config (tego nie kopiowałem tylko sam zmieniłem pliki game_levels.ltx, game_graphs.ltx i game_maps_single.ltx dając w bound rect i global rect wartości z pliku game_maps_single.ltx z folderu z mapą)

Ktoś wie o co chodzi z tymi parametrami bound rect i global rect?

levels (skopiowałem)
shaders (tego nie kopiowałem, ale to chyba bez różnicy)
spawns z plikiem all.spawn (chyba skopiowałem)
textures (skopiowałem, klikając żeby nie zastępować jak się powtzrzają)
game.graphs (skopiowałem)

Nie wiem czemu, ale po rozpoczęciu nowej gry nie jestem u Sidorowicza tylko w tym laboratorium, mam obrzyna i makarowa i trochę ammo i nie mogę używać latarki :?: :?: :?:
Kacper777


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: [SDK] Edycja grafu gry, czyli podłączanie nowego poziomu

Postprzez StalkerCell w 01 Kwi 2016, 00:28

Dobra, odpowiem ci, bo cię ignorują ignoranty :caleb:
Jeżeli chcesz zedytować/skompilować jakąkolwiek mapę powinieneś ogarnąć sam program, w tym wypadku SDK. Nie polecam ci dodawania nowych map - bo to głęboka woda i trzeba to naprawdę ogarniać. Ja nigdy nie edytowałem map w SDK, bo po pierwsze za słaby laptop (tak, do tego trzeba trochę lepszy sprzęt), a po drugie nie ogarniałem tego.

Jeżeli chodzi o to, że zaczynasz grę na nowej mapie, to dlatego, że działasz na all.spawnie tejże mapy. All.spawn jest dodawany do nowej mapy, by zacząć na niej grę i pobrać współrzędne do level changerów.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości