scope_zoom_factor

scope_zoom_factor

Postprzez Dymitr Izotop w 17 Wrz 2011, 22:28

Niby nic szczególnego, ale może komuś się przyda.

Kod: Zaznacz wszystko
    100     = 1x
    93.3    ~ 1,2x
    74.7    ~ 1,5x
    70.3    ~ 1,6x
    56      ~ 2x
    44.8    ~ 2,5x
    41.5    ~ 2,7x
    40      ~ 2,8x
    37.3    ~ 3x
    34.5    ~ 3,25x
    33      ~ 3,4x
    32.4    ~ 3,46x
    32      ~ 3,5x
    28      ~ 4x
    25      ~ 4,5x
    22.4    ~ 5x
    20.4    ~ 5,5x
    18.7    ~ 6x
    16      ~ 7x
    14      ~ 8x
    12.5    ~ 9x
    11.2    ~ 10x
    10.2    ~ 11x
    9.3     ~ 12x
    8.6     ~ 13x
    8       ~ 14x
    7.5     ~ 15x
    7       ~ 16x
    6.6     ~ 17x
    6.2     ~ 18x
    5.9     ~ 19x
    5.6     ~ 20x
    5.3     ~ 21x
    5.1     ~ 22x
"mod się robi, oj jak ciężko się robi, o Jezu, Bożesztymój - ale raczej nie powstanie nigdy"
P77

Za ten post Dymitr Izotop otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wheeljack, utak3r, Cysiu.
Awatar użytkownika
Dymitr Izotop
Modder

Posty: 105
Dołączenie: 09 Wrz 2008, 21:16
Ostatnio był: 24 Gru 2021, 20:37
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 52

Reklamy Google

Re: scope_zoom_factor

Postprzez Piterxd w 18 Wrz 2011, 01:00

W kilku modach edytowałem ten parametr i przybliżenie 1x dawała zawsze wartość 90. Jak to z tym jest? :P
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: scope_zoom_factor dla SOC

Postprzez Grzybowy w 28 Lip 2012, 13:09

Wartości, które podał Dymitr działają w Zewie, natomiast w Cieniu powiększenie można wyliczyć ze wzoru:
Kod: Zaznacz wszystko
90/powiększenie = scope_zoom_factor

co tłumaczy, że wartość 90 nic nie zmienia
Przykłady:
2x: 90/2 = 45
4x: 90/4 = 22.5
6x: 90/6 = 15
Trzeba oczywiście pamiętać, że ułamków nie poprzedzamy w configach przecinkiem, tylko kropką

Dla zainteresowanych mogę też podać powiększenia jakie powinny być w Cieniu:
PSO-1 4x = 22.5
SUSAT 4x = 22.5
G36 3x = 30
F2000 1,6x = 56.25
PGO-7 (do RPG-7) 2,7x = 33.33
Wschodnie karabiny z niewymiennymi lunetami (Wintorez, SWD, SWU, unikalny Abakan) prawdopodobnie mają PSO-3 8x = 11,25
Natomiast Działko Gaussa i Snajperski SG 550 mają lunetę o większym powiększeniu, lecz używają modelu SUSAT'a
Snajperski SG 550 prawdopodobnie posiada
ACOG 6x = 15
Natomiast działko Gaussa używa lunety o dużym powiększeniu, więc podam często spotykane powiększenia lunet snajperskich:
9x = 10
10x = 9
12x = 7.5
16x = 5.625
25x = 3.6

Wybaczcie, że odkopuję temat, ale może komuś się przyda.
Awatar użytkownika
Grzybowy
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 07 Kwi 2011, 08:43
Ostatnio był: 16 Wrz 2017, 22:03
Miejscowość: Prypeć Trybunalska
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 5

Re: scope_zoom_factor

Postprzez utak3r w 28 Lip 2012, 16:59

Skoro już odkopane, to zwrócę uwagę, że jeżeli ktoś zmodyfikował xrGame.dll pod kątem kąta widzenia ( ;) ) to oczywiście musi zaktualizować swoje wartości.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: scope_zoom_factor

Postprzez Pangia w 02 Paź 2013, 17:33

Grzybowy napisał(a):Wartości, które podał Dymitr działają w Zewie

Wiem, że duży odkop, ale trudno, czasem trzeba.
Zawsze próbowałem ustawiać celowanie wg wartości tu podanych i zawsze wychodziło coś nie tak. Dzisiaj akurat udało się spełnić ten kluczowy warunek, że miałem niezmodyfikowany xrGame.dll (czyli FOV na 55 - zwykle mam 75, ale wciąż przysuwało albo za mało, albo za dużo) i… no cóż.
Ustawienie scope_zoom_factor na 75 dało efekt w postaci wręcz marginalnego odsunięcia obrazu, a nie jego przybliżenia. Stawiam, że coś w przedziale 74 - 75 dałoby efekt 1:1 (czyli ani odsunięcie, ani przybliżenie).
Tak więc wartości podane przez Dymitra nie działają ani w Cieniu, ani w Zewie, ani też prawdopodobnie w Czystym Niebie (zdaje mi się, że FOV w CS i SoC jest takie samo i wynosi 65, ale jak się mylę, to mnie poprawcie).
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: scope_zoom_factor

Postprzez r_populik w 02 Paź 2013, 18:40

Przy FOV = 55 żeby nie przybliżało ani nie oddalało należy użyć wartości 73.3. Na podstawie tej wartości można sobie policzyć kolejne. Przynajmniej ja tak robię.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: scope_zoom_factor

Postprzez Pangia w 02 Paź 2013, 18:49

Policzyć w odniesieniu do innego FOV czy wartości dla tego samego FOV? Bo jak dla innego, to dobrze byłoby wiedzieć, bo wreszcie umiałbym ustawić realne przybliżenia lunet.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: scope_zoom_factor

Postprzez Grzybowy w 03 Sty 2014, 23:44

Zauważyłem jeszcze, że FOV z DLL'a nie odpowiada temu z configów.

Przykład z Zewu:
Mając DLL z FOV równym 55 (vaniliowy), w ekranach 16:9 (testowałem na 1600x900) potrzeba ustawienia scope_zoom_factor na 73.3 (jak zresztą kolega Populik zauważył), żeby nie było powiększenia.
Z kolei DLL z FOV 75 (zestaw plików z FOVswitcher 1.7) potrzebował wartości 100.

To samo było na 1024x768 i 1280x1024 (już myślałem, że to wina 16:9).

Jako, iż gra cały hud/ui sprowadza do 1024x768 (czyli stosunek 4:3), można wnioskować, że DLL dyktuje pionowy FOV, a config determinuje poziomy FOV, czyli zoom z configa musi być pomnożony x1.(3).

Co dziwne, z tego co ja wiem, DLL Cienia ma FOV 65, ale wartość 90 jest "neutralna", a nie jak by wynikało z tej zależności 86.(6).

Miałbym też pytanie do Zielonych: Jest jakiś sposób na samodzielną (w końcu to człowiek modował) zmianę FOV'u w DLL'ce Zewu, lub podrzucenie DLL'ki z FOV'em 60 (żeby w configu 1x = 80)?
Awatar użytkownika
Grzybowy
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 07 Kwi 2011, 08:43
Ostatnio był: 16 Wrz 2017, 22:03
Miejscowość: Prypeć Trybunalska
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 5

Re: scope_zoom_factor

Postprzez utak3r w 01 Lut 2014, 14:50

W CoP 1.6.02 bajt z wartością FOV (uwaga, mnożoną przez 2!) jest pod adresem 635C46h. Domyślnie jest tam wpisane 5Ch, czyli 92, co daje FOV 46. Jeżeli chcesz mieć FOV 60, musisz tam wpisać 120, czyli 78h.

Łapaj gotowy plik. Uwaga: nie testowałem!
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość