Prosty dialog.

Prosty dialog.

Postprzez The Witcher w 24 Cze 2009, 20:34

Dzisiaj w programie z cyklu "Modduj z Witcherem" nauczę Was robić proste dialogi. :P

Najpierw zapoznajemy się z TYM tematem.

Potrzebne pliki:

Kod: Zaznacz wszystko
gamedata/config/gameplay/character_desc_escape.xml



Kod: Zaznacz wszystko
gamedata/config/gameplay/dialogs_escape.xml



Kod: Zaznacz wszystko
gamedata/config/text/pol/stable_dialogs_escape.xml



W pierwszym pliku znajdź linijkę:


Kod: Zaznacz wszystko
<specific_character id="escape_trader" no_random = "1">



linijkę poniżej:


Kod: Zaznacz wszystko
<start_dialog>escape_trader_start_dialog</start_dialog>



zmieniamy na:


Kod: Zaznacz wszystko
<start_dialog>nazwa_dialogu</start_dialog>



i kasujemy wszystkie linijki:

Kod: Zaznacz wszystko
<actor_dialog>xxx</actor_dialog>



Kod: Zaznacz wszystko
[code]<actor_dialog>[/code]


oznacza, że dialog zaczyna bohater, a:

Kod: Zaznacz wszystko
<start_dialog>


rozpoczyna NPC

W dialogs_escape.xml dodajemy gdzieś coś takiego:


Kod: Zaznacz wszystko
<dialog id="nazwa_dialogu">
            <phrase_list>
                <phrase id="0"> Nazwa fazy, mogą być tylko cyfry.
                    <text>text_0</text> "Link" do tekstu.
                    <next>1</next> Następna fraza.
                    <next>2</next>
                </phrase>
                <phrase id="1">
                    <text>text_1</text>
                    <next>3</next>
                </phrase>
                <phrase id="2">
                    <text>text_2</text>
                    <next>3</next>
                </phrase>
            </phrase_list>
        </dialog>




Teraz w: stable_dialogs_escape.xml dodajemy gdzieś:

Kod: Zaznacz wszystko
    <string id="text_1">
              <text>Powolutku.</text>
           </string>
           <string id="text_2">
              <text>A co cię to ku*wa obchodzi?</text>
           </string>
           <string id="text_3">
              <text>Aha.</text>
           </string>


Dialog będzie wyglądał tak:

Kod: Zaznacz wszystko
     NPC  : Jak leci?
     Gracz:
               1: Powolutku. 
               2: A co cię to ku*wa obchodzi?       
     NPC: Aha.   


Powinien pojawić się u sida, chyba że coś spie... eee... popsuliście. :P Powinniście załapać ocb. Tutka można kopiować, ale napisać kto jest autorem. :) Jeśli macie jakieś pytania to piszcie.

Pozdrawiam.
The Witcher
Legenda

Posty: 1175
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 05 Lis 2023, 13:22
Ulubiona broń: --
Kozaki: 325

Reklamy Google

Re: [TUTORIAL] Prosty dialog.

Postprzez Yuri snajper w 25 Lip 2009, 17:52

A jak zrobić żeby npc nie odpowiadał tylko "aha" tylko żeby na powolutku było aha a na to drugie to coś innego ?
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.

Przyjdź i pokasz, ale zabierz ze sobą MIKROSKOP !
Awatar użytkownika
Yuri snajper
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 28 Cze 2009, 12:22
Ostatnio był: 25 Lip 2009, 17:54
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 0

Re: [TUTORIAL] Prosty dialog.

Postprzez The Witcher w 25 Lip 2009, 18:12

Myśl chłopie, myśl. Dodaj nową frazę i zrób, że po wybraniu frazy "Powolutku." kolejną będzie ta nowa. :wink:
The Witcher
Legenda

Posty: 1175
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 05 Lis 2023, 13:22
Ulubiona broń: --
Kozaki: 325

Re: [TUTORIAL] Prosty dialog.

Postprzez Stalciok* w 20 Wrz 2009, 21:55

No a jak z kolei mam zrobić aby tych dialogów co są nie modyfikować, tylko wprowadzić nowe- które wyświetlą się u Sidorowicza. Tak aby rozszerzyć opcje dialogowe.


Drugie pytanie- jak mam ustawić, aby dialogi te pojawiały się po określonym czasie- np aby dialog u Sidorowicza pojawiał się po ukończeniu x18 ????
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: Prosty dialog.

Postprzez StalkerCell w 17 Lip 2013, 21:44

Sorry za odkop. Jak dodawać nowe zdania do Wilka?

EDIT.
Dobra, już nie trzeba, źle cyferki wpisywałem :E .
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Prosty dialog.

Postprzez Dark Dante w 26 Lip 2013, 01:42

Próbowałem zrobić to na wersji 1.0004, pobrałem program i w liściem i pokazywało: gamedata, gamedata.db1, gamedata.db2 itp. Wypakowałem gamedata i postępowałem zgodnie z instrukcją, włączyłem i wszystko pięknie, ładnie, Sidorowicz sprzedaje mi historyjkę o uratowaniu mnie. Gdy kończy a ja chce z nim pogadać to wywala mnie do pulpitu, a żeby śmieszniej było nie ma informacji o bugtrapie ani nic. Ehhh... wygląda na to że moder ze mnie nie będzie...
Zona ma swoje tajemnica, Ty musisz je poznać.

Dark Dante
Wygnany z Zony

Posty: 180
Dołączenie: 29 Kwi 2013, 18:48
Ostatnio był: 28 Cze 2015, 23:23
Miejscowość: Zona
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 12

Re: Prosty dialog.

Postprzez StalkerCell w 26 Lip 2013, 10:04

Jakiego programu używasz? Zaopatrz się w Database Extractor. A tak BTW to podaj loga. A czy dodawałeś dialog? Bo jak zrobisz choćby mały błąd w gameplay/escape_dialogs to ci będzie wywalać. Zależy też, czy dodałeś nowe drzewko dialogowe, czy dodałeś nowe opcje dialogowe do istniejących.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Prosty dialog.

Postprzez Dark Dante w 26 Lip 2013, 12:09

Wypakowywałem dbex_rel_en a loga nie mam bo mnie wywalało na czysto, bez niego. Robiłem zgodnie z instrukcją a że było "dodaj gdzieś" to dodawałem w dokumencie na samym końcu tyle tylko że się upewniałem czy wcześniejszy dialog się kończy i pod komendą kończącą wklepywałem swój. Jak chcesz to mogę ci podesłać to co wypociłem.
Zona ma swoje tajemnica, Ty musisz je poznać.

Dark Dante
Wygnany z Zony

Posty: 180
Dołączenie: 29 Kwi 2013, 18:48
Ostatnio był: 28 Cze 2015, 23:23
Miejscowość: Zona
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 12

Re: Prosty dialog.

Postprzez StalkerCell w 26 Lip 2013, 12:19

Dobra, to podeślij oba pliki (1stable_dialogs_mapka, na której robiłeś dialog) i (2dialogs_mapka, na której robiłeś dialog)
Pierwszy plik znajduje się w: gamedata/config/text/pol
Drugi plik znajduje się w: gamedata/config/gameplay/

Jeżeli robiłeś nowe drzewko dialogowe, dodatkowo musisz przesłać character_desc_mapka, na której robiłeś dialog
Znajduje się w: gamedata/config/gameplay

Z kim robiłeś dialog? Ze Sidem?
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Prosty dialog.

Postprzez Dark Dante w 26 Lip 2013, 12:35

Tak z nim, tylko że u mnie stable_dialogs_escape nie było po wypakowaniu w pol tylko bezpośrednio w text. Próbowałem też z dodaniem pliku do pol ale efekt był ten sam.

Gamedata: http://speedy.sh/kK6v3/gamedata.rar
Zona ma swoje tajemnica, Ty musisz je poznać.

Dark Dante
Wygnany z Zony

Posty: 180
Dołączenie: 29 Kwi 2013, 18:48
Ostatnio był: 28 Cze 2015, 23:23
Miejscowość: Zona
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 12


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości