Spawnowanie za pomocą ACDC

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez utak3r w 29 Wrz 2011, 02:13

Dlaczego mniejszy, to Ci nie odpowiem, skąd mam wiedzieć, co tam skompilowałeś :P
Natomiast co do buga, to musisz przejrzeć ltxy. Masz w spawnie coś, czego nie masz w configu - ot, cała tajemnica. A na odległość nie pomogę.

Może na początek spróbuj rozłożyć i złożyć ponownie plik - bez żadnych zmian.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez Spyrok w 01 Paź 2011, 17:26

utak3r napisał(a):Dlaczego mniejszy, to Ci nie odpowiem, skąd mam wiedzieć, co tam skompilowałeś :P
Natomiast co do buga, to musisz przejrzeć ltxy. Masz w spawnie coś, czego nie masz w configu - ot, cała tajemnica. A na odległość nie pomogę.

Może na początek spróbuj rozłożyć i złożyć ponownie plik - bez żadnych zmian.


Jeszcze raz od początku. Mam acdc pod 1.0004 i all.spawn pod tą wersję.
Mam folder z acdc. Utworzyłem pliki compile i decompile. Klikam na decompile i wypakowuje mi:
- sporo ltxów
- jeden section2.bin

Modyfikuję alife 1 secape.ltx- ten pierwszy- dokładnie wklejam tam po prostu spawn kota- który dał Freeman. Zapisuję. Teraz kompiluję z powrotem.

Tworzy mi się new.spawn, który jest mniejszy w baytach niż all.spawn. Ot cała tajemnica mojego kompilowania. Nie rozumiem więc o jakie ltxy i configi Ci chodzi.
Na moje oko ten section2.bin się nie umieszcza w new.spawn i dlatego mam brak. Może jest komenda na to, aby i jego wpisać w new.spawn- niestety nie wiem jaka.

No bo chyba logicznie -c all.ltx- czyli wpakuj wszystkie ltx, a tam jest jeden bin, który co ? ma być pominięty ?
Więc nie wiem pomóżcie jakoś,bo nic nie działa (gra oryginalna- żeby nie pisać, wersje się zgadzają).

Uwagi moderatora:

Nie cytuj ostatniej wypowiedzi. - Wheeljack
Jak wie ktoś w jaki sposób zmodyfikować program acdc.pl tak aby otwierał all.spawn z "czystej gry" (to znaczy bez żadnych patchów) to niech napisze mi na pw. Opcjonalnie może być też podanie innej wersji acdc.pl, która mi otworzy ten spawn. Próbuję zespawnować mutanty, ale mam zamiar nie instalować patchów.
Spyrok
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 11 Wrz 2011, 16:38
Ostatnio był: 29 Paź 2012, 19:36
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: -2

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez utak3r w 02 Paź 2011, 16:42

Spyrok napisał(a):Tworzy mi się new.spawn, który jest mniejszy w baytach niż all.spawn


Podaj oba rozmiary, jak to mówisz, "w baytach" (co to jest?). Skoro piszesz o ich rozmiarze, podaj je oba.

Spyrok napisał(a):Może jest komenda na to, aby i jego wpisać w new.spawn- niestety nie wiem jaka.


Nie, nie ma.

Spyrok napisał(a):No bo chyba logicznie -c all.ltx- czyli wpakuj wszystkie ltx


Nie, nie logiczne. Komenda mówi, żeby spakować to, co zostało wymienione w pliku all.ltx, a nie żadne "wszystkie ltx".

Reasumując: podaj rozmiary plików, oraz podaj zawartość swoich plików bat, a także wynik zwracany na konsoli przez acdc.pl. Wtedy możemy pogadać...
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Spyrok.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez Spyrok w 03 Paź 2011, 00:44

Rozmiary spawnów:

all.spawn (1.0004)- 4370 KB
new.spawn - 4347 KB

Jak wypakowuję plik all.spawn za pomocą decompile.bat widzę w konsoli:

C:\Program Files\modyfikacjaspawn2\acdc11oct>perl acdc.pl -d all.spawn
section_name==name:explosive_barrel
section_name==name:zone_campfire_grill
section_name==name:zone_flame_small
section_name==name:zone_campfire_grill
section_name==name:pri_decoder_documents
section_name==name:physic_object
section_name==name:vodka

C:\Program Files\modyfikacjaspawn2\acdc11oct>pause
Aby kontynuować, naciśnij dowolny klawisz . . .

Jak pliki compiluję za pomocą compile.bat to widzę w konsoli:

C:\Program Files\modyfikacjaspawn2\acdc11oct>perl acdc.pl -c all.ltx -o n
ew.spawn

C:\Program Files\modyfikacjaspawn2\acdc11oct>pause
Aby kontynuować, naciśnij dowolny klawisz . . .


:+: :+: :+: :+: :+: :+: :+: :+:
Zawartość decompile i compile (kolejno):
perl acdc.pl -d all.spawn
pause

perl acdc.pl -c all.ltx -o new.spawn
pause

Decompile 32 Bajty - rozmiar na dysku 4.00 KB (4096 bajtów)
Compile 43 Bajty - rozmiar na dysku 4.00 KB (4096 bajtów)

Oba pliki wsadowe windows (.bat)
W zabezpieczeniach tych plików mam zahaczone tylko odczyt i wykonanie.

:+: :+: :+: :+: :+: :+: :+: :+: :+: :+: :+: :+:
Całość wygląda tak jest folder na dysku w Program Files. Folder nazwałem modyfikacjaspawn2. W środku jest acdc11oct- a w nim wszystkie pliki i w nim rozpakowuję, itd

Pliki, które mam w folderze acdc11oct
acdc (plik PL)
stkutils
all.spawn (1.0004)
help
Decompile
Compile

Może się powtarzam, ale na wszelki wypadek już napisałem. :-/
I na wszelki wypadek pokażę też jaki mam active.
Active perl mam taki PERL - instalowałem wszystko "domyślnie".
Jak wie ktoś w jaki sposób zmodyfikować program acdc.pl tak aby otwierał all.spawn z "czystej gry" (to znaczy bez żadnych patchów) to niech napisze mi na pw. Opcjonalnie może być też podanie innej wersji acdc.pl, która mi otworzy ten spawn. Próbuję zespawnować mutanty, ale mam zamiar nie instalować patchów.
Spyrok
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 11 Wrz 2011, 16:38
Ostatnio był: 29 Paź 2012, 19:36
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: -2

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez utak3r w 04 Paź 2011, 01:59

Ujmę to tak: wszystko wygląda prawidłowo :)
Pójdźmy więc dalej: co nie działa?

Czy spróbowałeś złożyć nowy spawn bez zmieniania czegokolwiek?
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez Spyrok w 04 Paź 2011, 15:26

Tak- i jest tak samo- new.spawn ma 4347 KB.

Jak wrzucam go do gry- gamedata/spawns/new.spawn (zamieniam na all.spawn) to po uruchomieniu gry wyrzuca mnie przy próbie wybrania "nowej gry". Mniej więcej tak w środku wczytywania.

Oczywiście mam false na true zmienione.
Jak wie ktoś w jaki sposób zmodyfikować program acdc.pl tak aby otwierał all.spawn z "czystej gry" (to znaczy bez żadnych patchów) to niech napisze mi na pw. Opcjonalnie może być też podanie innej wersji acdc.pl, która mi otworzy ten spawn. Próbuję zespawnować mutanty, ale mam zamiar nie instalować patchów.
Spyrok
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 11 Wrz 2011, 16:38
Ostatnio był: 29 Paź 2012, 19:36
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: -2

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez utak3r w 04 Paź 2011, 23:30

A logi na to..... ?
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Spyrok.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez Spyrok w 05 Paź 2011, 12:14

Oj bardzo przepraszam- pomyliłem się. Jak nie zmieniam nic w wypakowanych plikach i tworzę new.spawn- to wszystko działa i gra normalnie się ładuje.

:+: :+: :+: :+: :+: :+:
Ale już wiem o co chodzi- olśniło mnie chyba.

Ja się wzorowałem tylko i wyłącznie na tym tutorialu i zmieniałem w grze tylko to co każe zmienić ten tutorial.

Ja TYLKO wkleiłem spawn kota do pliku alife_|01_escape i utworzyłem nowy spawn. To cała moja modyfikacja. I dlatego gra nie działa- czegoś brakuje.

I tu mam pytanie- co ja mam jeszcze edytować (i co zmnienić w edytowanych plikach) poza all.spawnem, aby ten kot pojawiał się w Kordonie ??? Spawn kota mam identyczny co podał Freeman- nic nie zmieniałem.

Uwagi moderatora:

Daj spokój z tymi apteczkami. - Wheeljack
Jak wie ktoś w jaki sposób zmodyfikować program acdc.pl tak aby otwierał all.spawn z "czystej gry" (to znaczy bez żadnych patchów) to niech napisze mi na pw. Opcjonalnie może być też podanie innej wersji acdc.pl, która mi otworzy ten spawn. Próbuję zespawnować mutanty, ale mam zamiar nie instalować patchów.
Spyrok
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 11 Wrz 2011, 16:38
Ostatnio był: 29 Paź 2012, 19:36
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: -2

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez utak3r w 06 Paź 2011, 08:37

Po pierwsze, podaj, co wkleiłeś.
Po drugie, każdy nowy obiekt ma swój identyfikator, podany w nawiasie kwadratowym, który jest unikalny na skalę całej gry - sprawdź to.

No i podaj w końcu te logi.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez Spyrok w 06 Paź 2011, 17:39

Wkleiłem to do pliku alife01-escape- tego pierwszego. Co do numeru unikalnego to nie zmieniałem jego wartości- tak jak podał Freeman 8662- wszystko pozostawiłem domyślne jak poniżej. Za moment uzupełnię o logi.

:

[8662]
; cse_abstract properties
section_name = cat_weak
name = esc_cat_weak_0001
position = -29.77,-16.61,-185.69
direction = 0,0,0

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 0
distance = 23.1000003814697
level_vertex_id = 190749
object_flags = 0xffffffbf
custom_data = <<END
[smart_terrains]
none = true
END

; cse_visual properties
visual_name = monsters\cat\cat

; cse_alife_creature_abstract properties
g_team = 0
g_squad = 0
g_group = 0
health = 1
dynamic_out_restrictions =
dynamic_in_restrictions =

upd:health = 1
upd:timestamp = 0x2d2d2d2d
upd:creature_flags = 0x2d
upd:position = -29.77,-16.61,-185.69
upd:o_model = 0
upd:o_torso = 0,0,0
upd:g_team = 0
upd:g_squad = 0
upd:g_group = 0

; cse_alife_monster_abstract properties

upd:next_game_vertex_id = 65535
upd:prev_game_vertex_id = 65535
upd:distance_from_point = 0
upd:distance_to_point = 0

; cse_ph_skeleton properties

; cse_alife_monster_base properties

; se_monster properties


Ja nic nie zmieniałem. Wspominałem wcześniej, że wzorowałem się tylko i wyłącznie na tutorialu. Wziąłem więc tylko przykładowy spawn kota- ten co podał Freeman na początku i wkleiłem go do pliku alife_01_escape. To wszystko. Potem skompilowałem nowy spawn i wkleiłem do gry. Za moment podam logi.

EDIT:

A oto log:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 342
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'cat_weak'
 

stack trace:


Ej powiedzcie mi co trzeba jeszcze edytować poza all.spawnem aby ten kot pojawił się w Kordonie w miejscu o tych współrzędnych. Freeman mówił cytuję

Należy nadmienić iż w przypadku mutantów i pojazdów nie podałem pełnej listy wymaganych plików z powodu obszernego już tutorialu, sam all.spawn nie czyni jeszcze z tego modyfikacji i bez odpowiednich plików mogą pojawić się błędy.


A ja nie wiem jakie pliki są jeszcze potrzebne, ani co w nich pozamieniać- edytowałem tylko all.spawn.

Uwagi moderatora:

Logi w CODE!!!
Jak wie ktoś w jaki sposób zmodyfikować program acdc.pl tak aby otwierał all.spawn z "czystej gry" (to znaczy bez żadnych patchów) to niech napisze mi na pw. Opcjonalnie może być też podanie innej wersji acdc.pl, która mi otworzy ten spawn. Próbuję zespawnować mutanty, ale mam zamiar nie instalować patchów.
Spyrok
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 11 Wrz 2011, 16:38
Ostatnio był: 29 Paź 2012, 19:36
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: -2

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez utak3r w 06 Paź 2011, 20:14

W zasadzie powinienem się na Ciebie fqr......
Od tygodnia się przerzucamy postami, a wystarczyło zrobić to, co nakazuje regulamin - podać logi :facepalm:

Przecież X-Ray wyraźnie mówi Ci, co jest nie tak:

Can't open section 'cat_weak'


1. Masz w katalogu config\creatures plik m_cat.ltx?
2. Masz w tym pliku sekcję [cat_weak]?
3. Masz w pliku config\creatures\monsters.ltx tekst #include "m_cat.ltx"?
4. Masz w pliku config\text\pol\stable_statistic_caption.xml sekcję:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
<string id="cat_weak">
     <text>kot</text>
</string>
 


?


Jeśli to wszystko masz, pójdziemy dalej, najpierw sprawdź to.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Spyrok.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Spawnowanie za pomocą ACDC

Postprzez Spyrok w 07 Paź 2011, 16:09

No właśnie- ja tego nie miałem i stąd pewnie ten błąd. Cały czas myślałem, że wystarcza zupełnie sama edycja all.spawn.

utak3r napisał(a):W zasadzie powinienem się na Ciebie fqr......
Od tygodnia się przerzucamy postami, a wystarczyło zrobić to, co nakazuje regulamin - podać logi :facepalm:


No masz rację- trochę nawaliłem- sorry. :-/ Powinienem był od razu wszystko powypisywać, no i te logi.

Ech- no, ale trudno.
Dzięki wielkie za pomoc i cierpliwość. Sprawdzę wszystko dokładnie i jak coś będzie nie działać to zamieszczę informację.

Pozdrawiam i kozak dla użytkownika... :)

EDIT
Ok na wersji 1.0004 udało mi się zespawnować kota- wprawdzie jest on bezgłośny, ale coś się na to potem poradzi.

Ja natomiast chcę wykonać coś bardziej skomplikowanego. Pliki kota i spawn mam w wersji 1.0004. Natomiast chcę to wkleić do gry na wersji 1.0000 (czyli bez patcha). Teoretycznie to nie działa, ale musi być na to jakiś sposób, aby to działało. (Na przykład oszukać grę, że patch w innej wersji jest dobry, czy coś, albo po prostu dodać pojedyńcze pliki dll do folderu bin- ale tylko te niezbędne- nie wszystkie)

Dla przykładu- kiedyś wziąłem plik trade.barman.ltx z wersji 1.0006 i wkleiłem go do gry bez patchów. Plik trade.barman.ltx nie działał jak był w wersji 1.0000- bo był uszkodzony, ale na wersji 1.0006 działał. Udało się. Gra nie wyrzucała, pomimo że "oszukałem" wersje. Barman sprzedawał mi to co chciałem- gaussa, ft200m- pomimo, że gra miała zupełnie nieadekwatną wersję- a raczej nie było wersji (bo nie było ani jednego patcha). Analogicznie chcę jakoś oszukać ten all.spawn, aby z 1.0004 działał na 1.0000.

Dla mnie jest to b.ważne, bo mi gra chodzi poklatkowo na wersjach z patchami, a jak mam czystą grę- to chodzi płynnie i na tym mi głównie zależy. D (pomijając już tą stertę śmieci wprowadzoną przez patche- zresztą wcześniej napisałem o bugach jakie występują)

ALBO

Skoro oszukanie gry co do wersji pliku all.spawn jest z reguły niemożliwe- to może jest sposób na "oszukanie" acdc- tak aby rozpakował mi all.spawn z 1.0000- pomimo iż acdc jest pod 1.0004. Na pewno kwestia jakiś detali, może dodania jakiegoś pliku, może podmiany jakiejś linijki w kodzie- nie wiem.

Mi to jest niezbędne- bo ja sobie mogę zainstalować 1.0004- ale wtedy mówiłem- źle chodzi i jest kiepsko. Natomiast ta czysta gra mnie przekonuje najbardziej (a wiem, że podmienianie niektórych plików jest możliwe- co objaśniłem na przykładzie trade.barman.ltx).

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Jak wie ktoś w jaki sposób zmodyfikować program acdc.pl tak aby otwierał all.spawn z "czystej gry" (to znaczy bez żadnych patchów) to niech napisze mi na pw. Opcjonalnie może być też podanie innej wersji acdc.pl, która mi otworzy ten spawn. Próbuję zespawnować mutanty, ale mam zamiar nie instalować patchów.
Spyrok
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 11 Wrz 2011, 16:38
Ostatnio był: 29 Paź 2012, 19:36
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: -2

PoprzedniaNastępna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość