XRay x64 - potrzebna pomoc

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje w produkcji" służy do dyskutowania o modyfikacjach, które są w trakcie procesu tworzenia. Nie piszemy, ani nie zadajemy tutaj żadnych pytań odnośnie modyfikacji ukończonych (gotowych)!
Przy tworzeniu tematu nowego, jego nazwa powinna wyglądać tak:
[Nazwa moda] krótki opis/tekst, np. [Cebul mod] by Stalker.pl

XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Mito w 28 Lis 2017, 20:51

Witam panów i panie,
Niedawno na ModDB otrzymałem pewną wiadomość od użytkownika Steve2000:

:


Hi Mito,

I wondered if you (or some members of your team would be interested in working on the COP 64bit Engine?

Some work has been done on this as you may already know, However the entire still requires some development work.

The idea of building a 64bit Engine benefits everyone. Stalker is a classic game and the game is likely to be around for quite some time.

The problems we face with the engine is it's restricted ability to deal with large maps and mods. Often the engine will CTD simply because of stack overflow errors, and other issues related to available memory.

As you may also know, Alundio (COC) has implemented a number of features into the game engine, particularly with AI, Alife, Nvidea bullet psychics and other changes to the engine code.

I feel it would be a wonderful achievement to convert the engine fully to 64 bit and have the bugs ironed out.

I have previously contacted Xarshi (werejew)(The COC Warfare creator) and he is interested in porting Warfare to COP, and also removing the ID tag limit.

Using 64bit would be an advantage as the memory issues would be removed, and with Alundios' tweaks, we would have an amazing engine that can handle much more than the basic 32bit version.


The idea behind the project is that the engine would be made available for everyone. and since the higher abilities would take out the current engines limits, I feel the 64bit engine could be used as an "open platform" for future mods.

So far, the 64bit engine has been converted by approximately 66%, but this is not enough and people with the skills needed to complete the project are few and far between.

I would ask if you would happen to know anyone who would like to work on the project, and even if you would like to work on the project yourself.

If you have never tired the 64bit COP version, then let me know, and I will provide a download link. (its around 50mb).

Many thanks for your time, and I hope to hear from you soon, Steve


Wersja tl;dr dla leni lub nie obeznanych z angielskim: Ten człowiek z jego zespołem zajmuje się przekonwertowaniem silnika XRay (najwyraźniej chodzi o wersję 1.6.02 znaną z Zewu Prypeci) na wersję w pełni 64-bitową i zostałem przez niego poproszony o pomoc w tym przedsięwzięciu. Szczerze nie mam najmniejszego pojęcia, w jaki sposób to robią oraz nie posiadam potrzebnej do takiego zadania wiedzy, więc zobowiązałem się, że po prostu popytam tutaj, czy nie byłoby przypadkiem kogoś dostępnego do pomocy w ich projekcie. Chyba najciekawszą kwestią tutaj jest to, że twierdzi on, że mają już gotowe około dwóch trzecich kodu i podrzucili mi podobno działającą wersję XRay x64, której jeszcze nie sprawdzałem i którą być może mógłbym tu podrzucić w razie zainteresowania sprawą.

Spoglądając na jego profil (nie wiem, czy będzie widać dla niezarejestrowanych osób) można zauważyć, że najwyraźniej faktycznie nad takim czymś pracuje, więc małe szanse na to, że to jakiś trolling czy coś. Ja myślę, że warto by na to spojrzeć, jeżeli ktoś ma umiejętności.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Reklamy Google

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Marcus_Polonus w 28 Lis 2017, 23:45

Troszkę komentarz niezupełnie na temat, ale trochę mi to nie pasi.

Zastanówmy się.

Od wielu lat wychodzą to coraz bardziej skomplikowane mody, prześcigujące się niemal nawzajem, zwłaszcza w Rosji. I nikt tak na dobrą sprawę nie przerobił tak mocno silnika, najwyżej ludzie od Gunslingera i Shokera 3, ale oni się nieliczą.
A tu nagle się pojawia kilku osobowa grupka, która postawiła sobie taki szczytny cel po tak długim czasie i na dodatek twierdzą, że większość roboty już zrobili.

Może rzeczywiście nie ściemniają, ale i tak wydaje mi się to mało prawdopodobne, by było prawdziwe, zważywszy ile set moderów przetoczyło się przez te lata.
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Akinaro w 05 Sty 2018, 10:57

Wiem że to odgrzewanie kotleta, ale ten temat cholernie często wyskakuje w wyszukiwarce w czasie szukania fraz związanych ze stalkerem i 64bit(serio stalker.pl ma świetne boty i pajączki uaktualniające...) i sporo ludzi czyta to i niezbyt rozumie o co chodzi z tą wersją 64bity.

Tak więc mówiąc krótko:
- Projekt jest cały czas na chodzie i wersja Im-dexa działa poprawnie. Repo: https://github.com/Im-dex/xray-162
-Jednym z większych modów korzystających z jego wersji jest "Radium"
-Przerabianie silnika gry na 64bity to nie to samo co zabawa w mody albo dodawanie jakichś pojedynczych funkcji. Więc to nie jest tak że każdy moder w poprzednich latach mógł się za to zabrać. Tutaj trzeba trochę więcej niż znajomość skryptów i gry. Ale głównie chodzi o cierpliwość której większości brakuje.
- Wersja Im-dexa to jest JEDYNA poprawna wersja 64bitowa, reszta dostępna na rosyjskich forach to są Frankensteiny jak często wspominany Oxygen repo. Wielka zupa bugów. Dodawać do kupki nowe funkcje a przepisywać i optymalizować silnik to dwie różne bajki. Zwłaszcza gdy niektórzy moderzy jak ci z CoC: Last Day po prostu kłamią że ich wersja potrafi korzystać z więcej niż ""8GB RAMu"" byle złapać ludzi na tym.
-Wersja 64bitowa na serio podniesie silnik na nowy poziom, nie tylko dla tego że gra będzie mogła korzystać z większej ilości zasobów ale dla tego że wersja Im-dexa nie jest robiona "byle być pierwszym" i starają się tam jednak optymalizować co się da... lepiej poczekać i mieć dobry produkt...

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Mito.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Mito w 05 Sty 2018, 19:40

Hm, bardzo ciekawe. Zastanawia mnie, czy ten cały Steve2000 pochodzi z tego projektu lub w nim chociaż pomaga (nie wygląda na to, żeby uczestniczył w tamtym projekcie na GitHubie), czy to są po prostu dwa niezależne projekty, które nie skomunikowały się ze sobą.

Tak ogólnie to od gościa dostałem podobno sprawną wersję XRaya, ale za nic nie udało mi się go uruchomić. Dobrze wiedzieć, że jest to to na GitHubie.
Tak przy okazji, jest tam gdzieś jakaś "gotowa" wersja tego repozytorium, czy trzeba je własnoręcznie skompilować?
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Akinaro w 06 Sty 2018, 11:11

Nie wydaje mi się by były dwa identyczne projekty. Wersja Im-dexa to jedyna poprawna wersja 64bitowa, reszta to tak naprawdę stare kompilacje tych samych repo po prostu z nowymi funkcjami czy zmianami które dawno nie miały poprawnych aktualizacji.

Co do wersji Im-dexa 1.7 to trzeba samemu skompilować. Sam próbowałem jakieś 5-6 miesięcy temu ale z powodu (moich) błędów dałem sobie spokój(średnio u mnie z VS).

Poza Radium to nie wiem czy ktoś będzie używał tego repo bo bazuje ona czystym CoP a większość modów ma wiele funkcji które musieli by przepisywać na nowy silnik, a ludzie to leniwce, mało komu się chce robić coś dwa razy...
Również Alundaio(twórca CoC) wspominał że w tej chwili nie ma zamiaru używać wersji Im-dexa bo CoC sam w sobie ma bardzo dużo zmian i konwersja była by problematyczna.
I nie ma co się dziwić, w tej chwili mimo że wersja 1.7 działa, każdy tak naprawdę czeka na jakąś oficjalną wersję którą będą mogli przerobić na własne potrzeby.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Mito w 06 Sty 2018, 18:43

Hm, ja też wczoraj próbowałem przepuścić to przez CMake, ale jednak się nie udało... Szczególnie że z jakiegoś powodu nie mam polecenia cmake w cmd, a z interfejsem graficznym niezbyt u mnie.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez vandr w 08 Lut 2019, 23:48

Co oferuje ten cały "Radium" mod? obejrzałem skriny ,filmy i jedyne co się mi się nasuwa na usta to nic innego jak jedna wielka bieda. Gdzie mogę zobaczyć jakiekolwiek zalety płynące z przeniesienia tego gównosilnika na wersję x64? :u3:

Wersja 64bitowa na serio podniesie silnik na nowy poziom


Znaczy, podniesie na jakiż to poziom i w jakim sensie? Z tego co widzę na obecną chwilę to jest jeden wielki bezsens, chyba, że się mylę, bo widzę te cuda po raz pierwszy od dawien dawna :P
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Marcus_Polonus w 10 Lut 2019, 02:27

@vandr

Z tego, co się orientuję to mody Anomaly oraz Dead Air korzystają już z własnych wersji 64-bitowich. Możesz sobie je pobrać i wtedy przekonasz się, co takiego znowu ruscy moderzy wymyślili.

W porównaniu z modami, które wymieniłem, Radium skupia się na innych aspektach gry, jak na przykład dynamiczne dźwięki wystrzałów otoczenia, a przy okazji też korzysta z silnika 64.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Akinaro w 21 Lut 2019, 10:56

vandr napisał(a):Co oferuje ten cały "Radium" mod? obejrzałem skriny ,filmy i jedyne co się mi się nasuwa na usta to nic innego jak jedna wielka bieda.



A co, spodziewałeś się tysiąca lens flare na ekranie, setek shaderów robiących ze screenów pełną paletę RGB, nasycenia kolorów jak sylikonu w aktorce porno i dziesiątek oczojebnych światełek i cieni?

Poza tym Radium został anulowany wieki temu... bardzo wiele się zmieniło od tego czasu bo silniki są cały czas przerabiane i dodawane są do niego nowe możliwości i shadery.

Faktem jest że wciąż mody jak Dead Air czy Anomaly to tylko "zahaczyły" o prawdziwe x64 bo jak wspominałem by gra w pełni wykorzystywała możliwości musi posiadać wsparcie multithreading i całe te API/srapi nowoczesnych kart i procesorów.

W tej chwili zaleta x64 w stalkerze jest taka że gra nie sypie się tak bardzo bo ma uaktualnione biblioteki LUA i lepiej daje sobie radę z większymi plikami. Fakt że to również przez czyszczenie silnika ze zbędnych pierdół ale faktem jest że przynajmniej "skryptowa" część gry korzysta z zalet x64
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: XRay x64 - potrzebna pomoc

Postprzez Crew w 29 Cze 2019, 17:38

Prace Im-Dexa zostały zawieszone. Niby Jakiś Oxygen robi to dalej ale nie mogę znaleźć plików do ściągnięcia.
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 21:08
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość