[P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez StuckInDream w 21 Lip 2012, 21:56

Mnie zaś wywala do pulpitu bardzo często podczas próby wczytania gry (ponownej), lub po maksymalizacji okna...
Innymi słowy: Po pewnym czasie grania, załóżmy, ginę. Dopiero teraz gdy chcę wczytaj ostatni save ekran robi się czarny, widzę systemową myszkę, więc minimalizuję okno by sprawdzić co się stało. Niestety zminimalizować się nie da, pomaga menadzer zadan i zabicie procesu. Podczas gdy wchodzę w menadżer zadań widzę jednak, iż gra "napotkała błąd i musi zostać zamknięta" - czy coś w ten deseń :P.

Oto log
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : error handler is invoked!
[error]Function      : handler_base
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 764
[error]Description   : illegal instruction


Choć nie wiem na 100% czy właściwy, ponieważ trochę ich się juz nazbierało, to jest ostatni.
Proszę o pomoc..

@Edit

Kolejny raz. Próbuję w nieskończoność, nie wiem po co, z nadzieją, że zacznie cudem działać. Tym razem taki oto wpis w logu:

Kod: Zaznacz wszystko
* Game stuckindream - quicksave is successfully loaded from file 'c:\users\public\documents\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\savedgames\stuckindream - quicksave.scop' (4.640s)
* phase time: 4639 ms
* phase cmem: 476799 K
* phase time: 43 ms
* phase cmem: 476799 K
* phase time: 29 ms
* phase cmem: 476799 K
* [win32]: free[2245180 K], reserved[151316 K], committed[1797744 K]
* [ D3D ]: textures[612015 K]
* [x-ray]: crt heap[476783 K], process heap[7178 K], game lua[37785 K], render[411 K]
* [x-ray]: economy: strings[27201 K], smem[9868 K]
stack trace:

0023:066485AF xrRender_R1.dll
 
[error][      87]    : Parametr jest niepoprawny.


@EDIT2 !
Zauważyłem też, że podczas chodzenia w wodze nie odgrywany jest dźwięk "chlupotania", zaś sama gra traktuje taką akcję jak lot w powietrzu... Tzn jesteśmy wtedy cicho jakbyśmy stali w miejscu.

@Edit3...

Pograłem chwilę dłużej i zrobiłem save'a w bazie. To było wczoraj. Dzisiaj próbuję odpalić i:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 502
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'mutant_part_dog_tail'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report


To się robi irytujące...
Niestety gra wywala teraz błąd przy próbie wczytania jakiegokolwiek save'a... Pomimo, że wczoraj dało się jeszcze grać. Na chwilę obecną - pograne, gdyż nowej gry również nie da się rozpocząć.

@Edit 4 :)

Póki jeszcze nikt nie odpisał :D znalazłem powód dla którego występował ostatni błąd. Była nim instalacja M.E.H.U.D'a... nie mam pojęcia jakim cudem zmiana HUDa oddziaływała na loota z mutantów, jednak odinstalowanie powyższego nic nie dało. Próbowałem także kopiować ponownie pliki PGR'a zarazem podmieniając już istniejące, to również nie przyniosło efektu. Pomogło dopiero całkowite usunięcie folderu "gamedata" i wklejenie go na nowo. Przy czym mam 100%-ową pewność, iż winowajcą był M.E.H.U.D, ponieważ po ponownej jego instalacji problem się powtórzył i procedurę musiałem zaczynać od początku.

Nie zmienia to jednak faktu, że 2 powyższe błędy nadal pozostają zagadką, choć póki co mam z nimi spokój. Oraz nie znalazłem sposobu na zmianę HUD'a, tak by zachować minimalistyczny jego wyraz wraz z poprawnie działającą minimapą, ale to już bajka.

@Edit 5.

Zauważyłem pewien błąd u Kardana (nie wiem jak jest u reszty mechaników). Podczas próby modyfikacji egzoszkieletu, zamiast go ulepszać, pogarsza on niektóre jego statystyki.
Tyczy się to głównie całego pierwszego drzewka od góry, oraz niektórych wybranych opcji z innych drzewek.
I tak zamiast +10% X mamy -10% X ...

Oraz podczas wywalania do pulpitu po maksymalizacji gra nie wyświetla, ani bugtrapa, ani nie jest zapisywany żaden błąd w logu.

Okropnie dużo problemów z tym modem :/ ...
StuckInDream
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 21 Lip 2012, 01:43
Ostatnio był: 12 Wrz 2012, 15:14
Frakcja: Wolność
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 28 Lip 2012, 10:03

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Description   : illegal instruction


oraz

Kod: Zaznacz wszystko
[error][      87]    : Parametr jest niepoprawny.


To błędy związane z brakiem pamięci. System x64 + 4GB ramu są bardzo pomocne w tym, żeby te błędy nie występowały.

@EDIT2 !
Zauważyłem też, że podczas chodzenia w wodze nie odgrywany jest dźwięk "chlupotania", zaś sama gra traktuje taką akcję jak lot w powietrzu... Tzn jesteśmy wtedy cicho jakbyśmy stali w miejscu.


Ok - dzięki.

Nie zmienia to jednak faktu, że 2 powyższe błędy nadal pozostają zagadką, choć póki co mam z nimi spokój. Oraz nie znalazłem sposobu na zmianę HUD'a, tak by zachować minimalistyczny jego wyraz wraz z poprawnie działającą minimapą, ale to już bajka.


Wiesz - jak robisz losowe merge to się nie dziw, że się crashuje.

Co do minimapy - jeśli dobrze pamiętam w tym wątku jest już info jak ją przywrócić i jest to ekstremalnie proste.

Looknij - jak nie znajdziesz to daj znać

Zauważyłem pewien błąd u Kardana (nie wiem jak jest u reszty mechaników). Podczas próby modyfikacji egzoszkieletu, zamiast go ulepszać, pogarsza on niektóre jego statystyki.
Tyczy się to głównie całego pierwszego drzewka od góry, oraz niektórych wybranych opcji z innych drzewek.
I tak zamiast +10% X mamy -10% X ...


Myślę, że to tylko kwestia tego co wyświetla się w UI - statsy jako takie powinny zmieniać się poprawnie. Niemniej dzięki również.
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive StuckInDream.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez StuckInDream w 28 Lip 2012, 18:59

Dzięki wielkie za odpowiedź!

Minimapę odzyskałem z pomocą kolegi r_populik'a, Podesłał mi plik w wątku o M.S.O.
Pozwolisz jednak, że zadam tu to samo pytanie co tam, gdyż odpowiedzi na nie nie uzyskałem.
Otóż, o ile dobrze pamiętam w podstawce na środku minimapy widniała mała biała kropeczka oznaczająca naszą pozycję, oraz równocześnie j/w środek radaru. Po podmianie pliku, o którym napisałeś wyżej, nie widzę tej kropki. Usunąłem także kilka plików, które polecił mi w/w kolega, jednak również nie przyniosło to rezultatów.

Za powyższe stawiam kozaka.

Pozdrawiam!

EDIT:

Jeśli miałoby Ci to jakkolwiek pomóc:

Zauważyłem, że o ile od frontu do Skadowska z bronią wejść nie można, tak od tyłu da się bez problemu.

A także, o ile mogę wyrazić swoją opinię - średnio podoba mi się fakt, iż za naprawę totalnie zepsutej broni płacimy niemalże tyle co za zamówienie nowej u Żwawego :)
Oraz pytanie: Czy mogę spotkać NPC-tów, chodzących po Zonie z każdą bronią od Żwawego? Póki co w ręce wpadł mi FN2000, ciekawi mnie jednak czy mogę "wyloocić" np takiego Rysia?

A i jeszcze jedno... Jak już powiedziałem o "loocie", przypomniał mi się pewien fakt. Gdy zabiję mutanta w lewym dolnym pojawia się komunikat :looting...:, tkwie tak nad tym mutantem i nic się nie dzieje. Powinno coś z niego wypaść czy jak to działa?

@EDIT 2

Cholera, wybacz grad pytań, ciągle jednak sobie o czymś przypominam.

Jeśli możesz, powiedz mi proszę, czy jest jakiś sposób na wybór amunicji którą chcemy aktualnie strzelać? gdy mamy w plecaku amunicję zwykłą oraz AP to podczas przeładowywania ładuje nam zawszę tą, którą uprzednio mieliśmy w magazynku... Aby więc zmienić typ amunicji musimy czekać, aż wystrzelamy całą z pierwotnego typu?

Dzięki :)

@EDIT 3


Rozdupnik napisał(a):Da się jakoś zrobić żeby dało się go użyć bez względu na to czy jesteśmy zmęczeni czy nie? bo gdy chciałem go użyć to wyskakuje "you are not tired"



Dołączam się do pytania. Możliwość częściowego wyłączenia zmęczenia bardzo umiliłaby rozgrywkę moim zdaniem. Sugeruję, o ile to możliwe, dodanie takiej opcji do folderu "optionals".
Precyzyjniej rzecz ujmując, chodzi mi o to, by włączyć możliwość snu zawsze, nie wyłączając przy tym efektu zmęczenia. Tzn, kiedy postać byłaby zmęczona sen byłby koniecznością, lecz niezależnie od tego istniałaby możliwość snu w dowolnym momencie, lub po zmierzchu (osobiście stawiałbym na to drugie).
StuckInDream
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 21 Lip 2012, 01:43
Ostatnio był: 12 Wrz 2012, 15:14
Frakcja: Wolność
Kozaki: 0

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez KOSHI w 13 Sie 2012, 19:25

@StuckInDream
Po napisie looting body sprawdź inwentarz. Postać albo coś znajdzie albo nie. Nic nie wypada.

Opcja braku snu na zawołanie jest faktycznie nieco denerwująca. Dobrze, że te pigułki nasenne nie są takie drogie i można to jakoś przeżyć ;) Co do broni to mogło by być lepiej rozwiązana sprawa z naprawą zużytej broni. Choć i tak to chyba taniej wychodzi niż u Żwawego. Mi to nie przeszkadza, bo i tak latam z tym kałachem najtańszym co można zamontować na nim PSO-1. Na razie na Zatoń starcza (choć w oczyszczalni jeszcze nie byłem). Inne bronie wymagają lepszej amunicji, która jest droższa i którą trudniej zdobyć, a tu trzeba liczyć każdy nabój.

Ja obecnie gram na ustawieniach:

-brak schowków (to jest zbytnie ułatwienie gry).
-przywrócone parametry artefaktów z oryginału (bo mnie irytowało, że nie mogę się nimi wspomagać).
-stan broni losowy od 0-75% (większość broni i tak nikt nie kupi bo wypadają śmieci, a naprawa się nie opłaca). Zresztą szału nie było na razie, z fajniejszych broni znalazłem 2 x IL 85 i 2 x SIG 550, ale tak zniszczone, że darowałem sobie reperacje. Poza tym nie podobają mi się ich celowniki, bo na środku stoi wielki bolec, który utrudnia celowanie. ;)
- opad ustawiony co 6-12h, psi storm na 1-2 dni, blowout na 3-4 dni.

Gra się idealnie. Ani mega trudno, ani też łatwo. Na początek polecam ten pomarańczowy kombinezon i przeszukanie anomalii. Potem może być ten kombinezon stalkerski + hełm z noktowizją, co można na starcie u Sowy kupić. Maskę zakładam tylko jak się zaczyna opad, bo w walce niszczy się moment a pancerza i tak nie daje. Do tego jakiś shotgun + broń z celownikiem, bo bandytów się wiecznie nie da omijać a i trzeba też zacząć robić misje związane z walką (a wymiana ognia z bliska kończy się w 90% śmiercią). Ogólnie jest git, jestem zachwycony modem, zresztą zawsze mi się podobał, ale ostatnio nie było kiedy grać.

@trojanuch - bardzo podkręciłeś statystyki mutantów? Dzika powaliłem dopiero serią z kałasza, bo wcześniej mnie ubił mimo 5 trafień z Eliminatora. Albo lipnie celuje albo są mocno dopakowane bestie. Nie mówię już o stadzie czegokolwiek, bo walka z taką hordą jest bez sensu. Za dużo można stracić, a za mało zyskać. Polecam wtedy spierdzialać jak tylko zobaczymy taką zgraję.

A i jeszcze jedno pytanie. Atmosfear jest w pełni implementowany? U mnie nie występuje fallout, nie wiem co jest grane...
Ostatnio edytowany przez KOSHI, 18 Sie 2012, 19:14, edytowano w sumie 1 raz
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Damianox w 15 Sie 2012, 22:14

Trojanuch jedno pytanie do Ciebie. Napisałeś że można twoje dzieło połączyć z większymi modami, czy będzie możliwe połączenie PGR i Sergious Mod 2.2 ?
Awatar użytkownika
Damianox
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 11 Kwi 2011, 17:41
Ostatnio był: 29 Wrz 2019, 11:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 11

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Herbata231 w 20 Sie 2012, 19:07

Mod bardzo fajny jednak mam problem z misja w strażnicy, a mianowicie gdy zabijam tego handlarza powinnosci mam zadanie go przeszukać, ale w jego ekwipunku nie ma żadnego pda tylko jakieś dziwne czarno-czerwone "coś".
Próbowałem wykonac tą misje kilka razy, jednak cały czas jest to samo.

Dobra już wszystko działa
Herbata231
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 17 Sie 2012, 21:01
Ostatnio był: 20 Sie 2012, 22:19
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Demon6PL w 21 Sie 2012, 16:58

Chciałem wypróbować, jednak pojawia się problem. Kiedy zainstaluję moda i chcę włączyć grę natychmiast robi się czarny ekran i pojawia się tylko komunikat, że program przestał działać. Mógłby ktoś pomóc ? Mam wersję 1.6.02, czy to może być z tym związane ? :wódka: dla wybawiciela :)

@EDIT:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : wave&&wave->length()
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 65
[error]Description   : Can't open wave file:
[error]Arguments     : d:\program files (x86)\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\sounds\nature\new_thunder1_hec.ogg
 

stack trace:

Mam nadzieję, że dobrze wkleiłem. Przepraszam za swoje nierozgarnięcie. :/
Ostatnio edytowany przez Demon6PL, 21 Sie 2012, 17:21, edytowano w sumie 1 raz
Pozdro, Carni
Awatar użytkownika
Demon6PL
Stalker

Posty: 115
Dołączenie: 21 Sie 2012, 16:38
Ostatnio był: 07 Wrz 2019, 00:21
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 20

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Cromm Cruac w 21 Sie 2012, 17:12

My nie wróżki. Żeby pomóc musimy przynajmniej znać treść loga. Przeczytaj regulamin i pomarańczową ramkę u góry strony.

:arrowu: Ściągnij AtmosFear 3 i skopiuj z instalki \data\gamedata\sounds do \gamedata\sounds.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Demon6PL.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Demon6PL w 23 Sie 2012, 16:34

Niestety niewiele to pomogło. Mogę już wejść w główne menu, ale przy próbie uruchomienia nowej gry bądź wczytaniu starego zapisu pojawia się kolejny błąd.
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : wave&&wave->length()
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 65
[error]Description   : Can't open wave file:
[error]Arguments     : d:\program files (x86)\bitcomposer games\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\gamedata\sounds\darius\grenades\f1_exp.ogg
 

stack trace:

0023:69737365 nvapi.dll
Pozdro, Carni
Awatar użytkownika
Demon6PL
Stalker

Posty: 115
Dołączenie: 21 Sie 2012, 16:38
Ostatnio był: 07 Wrz 2019, 00:21
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 20

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Junx w 23 Sie 2012, 16:40

Brak plików dźwiękowych, ściągnij jeszcze raz moda być może nie ściągnęło się poprawnie.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super

Za ten post Junx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Demon6PL.
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Demon6PL w 23 Sie 2012, 18:13

Bardzo dziękuję obu panom za pomoc. Mod jak na razie działa (jestem w Skadowsku). Zgodnie z obietnicą lecą :wódka:
Pozdro, Carni
Awatar użytkownika
Demon6PL
Stalker

Posty: 115
Dołączenie: 21 Sie 2012, 16:38
Ostatnio był: 07 Wrz 2019, 00:21
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 20

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez gawciux w 24 Sie 2012, 20:13

czy można byłoby zrobić reupload plików ponieważ na 3 przeglądarkach nie mogę ściągnąć moda.
gawciux
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 24 Sie 2012, 20:11
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 13:11
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości