[P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Inevitable w 07 Mar 2012, 19:17

Chodzi ci o ten? gamedata>configs>ui>textures_descr>#scopes_dx10?
Jeśli tak, to po wklejeniu go do textures_descr wszystko działa dobrze. :E
Dzięki za pomoc, no i oczywiście :wódka: dla ciebie :wink:
Awatar użytkownika
Inevitable
Kot

Posty: 35
Dołączenie: 20 Lut 2012, 15:40
Ostatnio był: 26 Lip 2018, 01:10
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Platfus w 10 Mar 2012, 16:06

Witam mam problem, Otóż kiedy idę po PDA do zakładu utylizacji odpadów to wywala mi grę z bug trapem, doczytałem się tylko że brakuje jakiegoś modelu bądź tekstury bandyty.

Kod: Zaznacz wszystko
 phase time: 5896 ms
* phase cmem: 505387 K
* phase time: 40 ms
* phase cmem: 505387 K
* phase time: 29 ms
* phase cmem: 505387 K
* [win32]: free[304116 K], reserved[110164 K], committed[1682808 K]
* [ D3D ]: textures[613782 K]
* [x-ray]: crt heap[505370 K], process heap[850371 K], game lua[40992 K], render[355 K]
* [x-ray]: economy: strings[27793 K], smem[10042 K]
! Cannot find saved game ~#i#:axr_facer: enabled
! Cannot find saved game ~#i#:axr_lios: enabled
! Cannot find saved game ~#i#:axr_eat_medkit: enabled
! Cannot find saved game ~#i#:axr_beh: enabled
! Cannot find saved game ~#i#:axr_rnd_npc_loadout: enabled
! Unknown command:  dump_infos
intro_start game_loaded
* MEMORY USAGE: 513260 K
* End of synchronization A[1] R[1]
intro_delete ::update_game_loaded
compiling shader particle_alphaonly
* [win32]: free[298680 K], reserved[162356 K], committed[1636052 K]
* [ D3D ]: textures[616768 K]
* [x-ray]: crt heap[458067 K], process heap[854543 K], game lua[56650 K], render[377 K]
* [x-ray]: economy: strings[32739 K], smem[10062 K]
* Saving spawns...
* Saving objects...
* 13306 objects are successfully saved
* Game Konrad - quicksave.scop is successfully saved to file 'c:\documents and settings\all users.windows\dokumenty\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\savedgames\konrad - quicksave.scop'
! Cannot find saved game ~#i#:set_sound_play. wrong sound theme [actor_health21], npc[0]
! Cannot find saved game ~#i#:set_sound_play. wrong sound theme [actor_health22], npc[0]
! Cannot find saved game ~#i#:set_sound_play. wrong sound theme [actor_health23], npc[0]
compiling shader yuv2rgb
* [win32]: free[285952 K], reserved[152952 K], committed[1658184 K]
* [ D3D ]: textures[620310 K]
* [x-ray]: crt heap[468621 K], process heap[859905 K], game lua[81784 K], render[827 K]
* [x-ray]: economy: strings[33821 K], smem[10070 K]
Config-file [c:\documents and settings\all users.windows\dokumenty\s.t.a.l.k.e.r.ltx] saved successfully
Config-file [c:\documents and settings\all users.windows\dokumenty\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\user.ltx] saved successfully
* [win32]: free[280488 K], reserved[138832 K], committed[1677768 K]
* [ D3D ]: textures[624296 K]
* [x-ray]: crt heap[481091 K], process heap[864548 K], game lua[77650 K], render[846 K]
* [x-ray]: economy: strings[32689 K], smem[10072 K]
* [win32]: free[288532 K], reserved[139712 K], committed[1668844 K]
* [ D3D ]: textures[622034 K]
* [x-ray]: crt heap[477436 K], process heap[860930 K], game lua[81365 K], render[846 K]
* [x-ray]: economy: strings[32704 K], smem[10072 K]
* Saving spawns...
* Saving objects...
* 13269 objects are successfully saved
* Game Konrad - quicksave.scop is successfully saved to file 'c:\documents and settings\all users.windows\dokumenty\s.t.a.l.k.e.r. - call of pripyat\savedgames\konrad - quicksave.scop'
* [win32]: free[280392 K], reserved[146472 K], committed[1670224 K]
* [ D3D ]: textures[624516 K]
* [x-ray]: crt heap[471155 K], process heap[865995 K], game lua[74328 K], render[867 K]
* [x-ray]: economy: strings[31504 K], smem[10078 K]
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CModelPool::Instance_Load
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line          : 117
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find model file 'actors\stalker_bandit\stalker_bandit3b_mask.ogf'.
 

stack trace:



Reinstalowałem już moda, ale nie chce go ściągać od nowa i prosiłbym żeby ktoś mi podrzucił mi ten brakujący model/teksturę, albo dał jakiegoś fix'a do tego..
Platfus
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 31 Lip 2010, 15:17
Ostatnio był: 11 Maj 2019, 04:08
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 0

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 10 Mar 2012, 16:48

Procedura jest taka:

Wejdź do meshes\actors\stalker_bandit skopiuj dowolny ze znajdujących się tam plików ogf i wklej go jako brakujący stalker_bandit3b_mask.ogf (de facto 'tworząc' brakujący model) - przestanie się crashować.

Ponieważ obecnie (po mergu z Variation) występuje kilkadziesiąt różnych wariantów modeli NPC-ów, a to którzy z nich się wyspanują jest losowe - nie byłem w stanie wytestować wszystkich - stąd jest kilka wpisów odnoszących się do błędnych (nieistniejących) modeli.

Powyższa procedura w 100% naprawia wszystkie takie crashe (tworzymy nie istniejące modele kopiując istniejące).
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Platfus.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Platfus w 10 Mar 2012, 17:40

Dziękuję ci bardzo, masz :wódka: . a co do moda to jest za***isty.
Platfus
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 31 Lip 2010, 15:17
Ostatnio był: 11 Maj 2019, 04:08
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 0

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 17 Mar 2012, 19:19

P.G.R. v0.9.9.1 w sieci!

------------------------------------------
CHANGELOG:
------------------------------------------

v0.9.9.1
- dołączono i przerobiono mod Dynamic HUD Reworked v1.1 by smurth - dodający bardzo dobre dynamiczne dzwięki oddychania, tesktury wizjerów dla hełmów oraz nowy, minimalistyczny hud

- dodano trzy nowe opcje:

* Dystans detekcji ciał - pozwala kontrolować jak daleko świerze ciała są wykrywane przez NPC-ów którzy następnie zaczynają zmierzać w ich kierunku w celu przeszukania. Większe dystane powodują eskalację walk - ponieważ trupy przyciągają NPC-ów 'z zewnątrz' któzy przybiegają na miejsce i zaczynają brać udział w walce.
* Średni czas przebywania w smart_terrain-ie - określa jak długo (średnio) oddziały przebywają w jednym miejscu przed obraniem nowego celu. Mniejsze wartości zwiększają ogólny 'dynamizm' a-life'a ponieważ więcej oddziałów jest 'w podróży' w tym samym czasie - zwiększa to ilość potyczek wokół gracza
* Wykrywanie lornetki - pozwala włączać i wyłączać 'detektor życia' w lornetce. W tej wersji jest on 'fabrycznie' wyłączony (ustawienie wybitnie zalecane)

- ustawienie w którym nie ma żadnych skrytek na mapie jest teraz ustawieniem domyślnym (znacznie lepiej działa ekonomia) - oczywiście dostępna jest opcja pozwalająca je włączyć (w obu przypadkach wymagana jest nowa gra)

- wyłączono detektor w lornetce dodano optional pozwalający to kontrolować

- ponownie przepakowano moda od jeszcze mniejszej, wygodnej paczki (pozbyto się śmieci)

- naprawiono crashe związane z literówkami w nawach modeli NPCów w pliku character_desc_general.xml (g8 thx to Warad)

- naprawiono crashe związane z błędnymi nazwami squadów niektórych 'dużych' mutantów

- poczyniono dalsze usprawnienia w a-life. Z najważniejszych:

* Stalowy Las jest teraz bazą Bandytów / Najemników a nie Powinności - czyni to okolicę mniej przypominającą ciągłą strefę wojny
* Baza Powinności została przeniesiona do obozowiska w pobliżu Tartaku - miejsce jest też teraz popularne wśród Myśliwych
* dzięki powyższym - jest teraz znacznie mniejsza szansa na spotkanie wrogich Bandytów w poblirzy Skadovska - nie chodzą już tamtędy
* tunel przy wejściu do Oazy w Jupiterze jest teraz bazą Bandytów / Najemników zamiast być leżem mutantów

- zwiększono damage od broni palnej przyjmowany przez NPC-ów - myślę, że w końcu zblirzam się do finalnego ustawienia w tej kwestii

- zmniejszono tempo spadku wytrzymałości gracza - możliwe jest dalsze bieganie z większym obciążeniem

- nacznie zwiększono obrażenia i cenę zakupu dla SVD i SVU

------------------------------------------
LINK:
------------------------------------------

***Download link & intallation:***

#1 Ściągnij i zainstaluj:

P.G.R. v0.9.9.1

#2 Wybierz opcje z folderu #optional by dostosować moda

UWAGA!

W razie problemów z wyświetlaniem tekstur celowników optycznych w rozdzielczościach 16:9 i 16:10 skorzystaj z folderu #optionals\Widescreen_scopes.

W razie dużej ilości crashy w wyniku braku pamięci lub zbyt niskiego FPS skorzystaj z folderu #optionals\AF3_512px_sky_textures - są tam umieszczone mniejsze wersje tekstur nieba Atmosfear.

------------------------------------------

OD AUTORA:

Wraz z powyższym releasem muszę stwierdzić, że model rozgrywki w PGR można uznać za ukończony - po pół roku pracy osiągnąłem zamierzony efekt w pełni harmonijnego ale bardzo znaczącego podniesienia poziomu trudności i realizmu - szczególnie jeśli chodzi o mechanikę walki, która imo jest obecnie idealna.

Dlatego jeśli ktoś miałby ochotę sprawdzić sobie PGR to jest to bardzo dobry moment - bo mod nigdy wcześniej nie był tak dobry.

I mimo, że nie zrobiłem jak dotąd (i zapewne już nie zrobię) wokół niego takiego zamieszania jak np. ma to miejsce w przypadku Misery - to moim skromnym zdaniem jest to jedna z bardziej zaawansowanych i radykalnie zmieniających rozgrywkę modyfikacji jakie są dostępne.

Warto też dodać, że mimo iż dostępne są rozmaite znacznie większe mody jak np SGM - które dodają np nowe zadania, to w kwestii freeplay'a (równoległego do fabuły) i ogólnego balansu (np. ekonomii) nie mam się zasadniczo czego wstydzić :).

Innymi słowy - jak w Stalkera gram i modyfikuję od 5 lat - tak stwierdzam, że pewnych rzeczy nikt nigdy nie zrobił lepiej :P Jeśli ktoś uważa, że się mylę - zachęcam do testów i jestem otwarty na krytykę.

Tyle w ramach promocji :)

Pozdro!
Trojanuch

------------------------------------------
Ostatnio edytowany przez trojanuch 18 Mar 2012, 21:10, edytowano w sumie 2 razy
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Inevitable.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Rumcajs93 w 17 Mar 2012, 23:49

Trojanuch małe pytanie:
Czy można jakoś wyłączyć ten widok zza maski w hudzie - bierze to sporo pamięci RAM na wczytanie wszystkich modeli.
Chodzi mi dokładnie o folder gamedata\textures\ui

EDIT:
Złapałem w dłonie poczciwego NATOwskiego Endelfielda (znaczy się najtańszy karabin natowski z optyką) i niestety patrząc przez lunete mam rozciągniety obraz - znaczy się txt lunety jest chyba pod szerokość 2048pxl a ja mam 1440pxl. Wrzucony jest ten twoj patch z archiwum #optionals\Widescreen_scopes - czy to on może powodować usterkę?
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 18 Mar 2012, 01:13

A próbowałeś bez patcha?

Jeśli nie pomoże, to użyj fabrycznych ustawień tej lunety (config w ltx broni oraz w configs\ui\textures_descr\in_game.xml).

------

Co do twojego pytania - będę to wiedział później - autorem moda, który to wprowadza jest inna osoba (mod to Dynamic HUD Reworked by smurth).
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez r_populik w 18 Mar 2012, 10:49

A co to za jakieś dziwne znaczki (odznaki frakcji) znajdujemy gdzieniegdzie ? Mają jakieś znaczenie, czy to tylko pozostałość po czymś ?
:arrowd: O to mi chodziło. I oczywiście też czym prędzej to sprzedałem.
Ostatnio edytowany przez r_populik, 18 Mar 2012, 10:56, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez kubekpop w 18 Mar 2012, 10:51

Masz na myśli naszywki frakcyjne? To są jakby trofea znajdowane tylko przy mistrzach), i możesz je sprzedać i zarobić :)
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Rumcajs93 w 18 Mar 2012, 14:34

Celowniki naprawiłem - wystarczyło wywalić patch widescreen scopes tak jak mówiłeś.

Ponawiam pytanie o HUDa.

EDIT
Male pytanie odnośnie środków medycznych. Bo chyba jakieś błędy się wdarły
Po spożyciu Stalkerowskiego RedBulla Zamiast dostać zastrzyk energii major znacznie osłabł - napój odebrał mu praktycznie nawet siłe na spokojny marsz.
Antyrady w użyciu spowodowały ogromne zawroty głowy i większą fazę niż wódka. To normalne?
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 18 Mar 2012, 19:58

@Rumcajs93

Oba efekty są zamierzone:

1. po wypiciu energetyka wytrzymałość spada (rośnie głód), jeśli jednak teraz podjesz porządnie to możesz ją podbić znacznie wyżej niż normalnie. Także dopiero kombinacja energetyk + jedzenie daje pożądany efekt (wszelkie inne dragi oraz np apteczki też mają efekty uboczne: zwiększają głód, senność, powodują zawroty głowy itp)

2. antyrady działają jak wyżej - z tym, że tutaj efekty uboczne należą do najsilniejszych. Dodatkowo antyrad powoduje niewielki damage, więc można zginąc mając mało healtha

@r_populik

Dokładnie tak jak mówi kubekpop - naszywki to taki dodatkowy bonus za ubicie najbardziej doświadczonych i najlepiej uzbrojonych NPC-ow (spawnują się z nimi tylko Mistrzowie poszczególnych frakcji).

Główny koncept jest taki, że można je sprzedawać i tak jak ze wszystkimi innymi przedmiotami różni handlarze płącą z nie inną kasę - warto więc zorientować się gdzie najlepiej można sprzedać daną naszywkę (ogólnie te Monolitu są najdroższe).

Ciekawy aspekt też jest taki, że naszywki są lootowane z ciał także przez innych stalker-ów - czyli jerzeli w inwentarzu kogoś znajduję się naszywka innej frakcji tzn., że on lub jego oddział wyszli zwycięsko z walki w której uczestniczył Mistrz. Niektórzy NPC-e są w stanie zebrać naprawdę dużą ilość naszywek a także innych fantów (np. części ciał mutantów a także artefakty przechodzą 'z rąk do rąk') - więc po inwentarzu Stalkera można poznać jak długo już jest w Zonie i ile przeszedł (a potem ubić go samemu i wszystko sprzedać hehe ;) ).
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Rumcajs93 w 18 Mar 2012, 22:57

No to ja jeszcze zgłosze dwa elementy
Pierwszy to lekka kosmetyka - naszywki i części mutantów nie mają opisów ani nazw - o ile z mutantami wystarczyło przenieść i spolszczyć plik z configs\text\eng to z naszywkami jest taki problem że chyba w żadnym języku nie mają "swojego" pliku.

I druga sprawa
Grając na mistrzu wpadł mi w łapki vintorez, na którym się bardzo zawiodłem. już w likwidacji zombiaków mi coś nie pasowało bo strzały w korpus zombiaka nie robiły mu praktycznie żadnej krzywdy, tylko strzały w głowę przynosiły jako taki skutek ale też niezbyt zadowalający.
Teraz jeszcze wpadłem na grupkę 4 bandytów niedaleko skadowska - wszyscy ubrani w czarne płaszcze. Cel na pozór banalny - ale żeby położyć chociaż jednego z tych panów potrzeba było 4 strzałów w samą głowę, a przypominam że strzały padały w Vintoreza (9x39mm, amunicja bez paska). Takimi strzałami w podstawce to kładłem gości w egzosach...
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości