[P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez jalkavaki w 16 Gru 2011, 23:19

Grafę mam ustawioną na statyka, 1280 na 1080. Maksymalne detale. Ale czy grafa ma coś do RAM?
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Reklamy Google

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez kubekpop w 16 Gru 2011, 23:20

Chyba rozmiar tekstur ma, ale nie jestem pewien. Zaraz pogram chwilę i zobaczę.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez jalkavaki w 16 Gru 2011, 23:28

Generalnie jakość tekstur, wodotryski i orgazmy graficzne zwisają mi swobodnie. W moda chciałem zagrać bo wprowadza wiele ciekawych rozwiązań dotyczących grania. Nawet Atmosfear 3 byłbym w stanie odpuścić.
Może wywalić folder textures?
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez kubekpop w 16 Gru 2011, 23:40

@jalkavaki
Nie cały. Niektóre foldery są od AF i będzie ich brakować. Mi nic nie wywala.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez r_populik w 16 Gru 2011, 23:47

Pozwolę sobie dorzucić poprawkę śpiwora i tabletek nasennych. Cholernie niewygodnie mi się spało w tej harmoszce ; :wink:
http://www.mediafire.com/?i3x7kqmiwo2x157
Ostatnio edytowany przez r_populik, 17 Gru 2011, 10:57, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 17 Gru 2011, 00:53

@jalkavaki

Myślę, że jedyną opcją jest pozbycie się Atmosfear.

Niestety nie będzie to takie proste bo niektóre skrypty są dość mocno zmergowane z kilku innych modów. Bardziej zmniejszyć zużycia pamięci raczej się nie da - wynika ono z przerobionego a-life.

Postaram się zwrobić łatkę usuwająca AF3 dla chętnych - także trochę cierpliwości.

@r_populik

Dzięki :)

Czy ja Cię czasem nie kojarzę z forum GSC? :)
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez r_populik w 17 Gru 2011, 01:19

@ trojanuch

Jak najbardziej. Tam właśnie po raz pierwszy zetknąłem się z PGRem. Z uwagi na podobne podejście do kwestii gameplaya PGR stał się moim modem No 1. I tu moje pytanie: czy wersja 0.9.8 zamieszczona w tym wątku zawiera jakiś poprawki w stosunku do wersji 0.9.8 z forum GSC ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 17 Gru 2011, 01:25

Nie - jest to to samo.

Za to wkrótce powinna być dostępna nowa wersja - być może w postaci nowego, szerszego projektu.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez wobes w 18 Gru 2011, 13:31

Mam drobny problem z vintarem: po zainstalowaniu przez mechanika modyfikacji "Celownik optyczny 5.0x" obraz widoczny przez celownik jest do góry nogami.

Miałem też bugtrapa podczas rozmowy z dowódcą najemników w podstacji w Zatonie po wybraniu opcji "Mam do ciebie pytanie":

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !phrase_dialog->m_PhraseVector.empty()
[error]Function      : CPhraseDialog::SayPhrase
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\PhraseDialog.cpp
[error]Line          : 146
[error]Description   : No available phrase to say, dialog[dm_universal_dialog]


Zauważyłem też, że gdy podczas emisji wyjmę broń na Skadowsku, to wyskakuje komunikat o potrzebie znalezienia schronienia i ubywa życia jakbym stał na zewnątrz.

Ostatni drobiazg: po pierwszym przybyciu do Janowa, okazało się, że na dworcu (w środku) trwa bitwa monolitów ze stalkerami i stałem się przypadkową ofiarą tej bitwy. Po ponownym wczytaniu gry powitanie na dworcu przebiegło normalnie, ale w pewnym momencie pojawiła się informacja o zaatakowaniu stacji i wszyscy zrobili się wrodzy w stosunku do mnie. A ja nawet broni nie wyjąłem... Może wszystkiemu winna jest grupa monoliciarzy, która siedziała na dworcu podczas burzy psionicznej? Ostatecznie przespałem się i po przebudzeniu monoliciarzy już nie było, a wszyscy byli neutralni. Ale czemu ci z monolitu przed burzą w bazie stalkerów się chowają?

Aaa, jeszcze lornetka... Od pewnego czasu nie mogę jej wyjąć.

EDIT:

Z vintarem sobie poradziłem: zmieniłem wartość scope_zoom_factor w pliku gamedata\configs\weapons\upgrades\w_vintorez_upz.ltx z -21 na -5.

Za ten post wobes otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trojanuch.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 19 Gru 2011, 00:39

Heh - nikt nie mówił, że będzie w 100% różowo ;)

W każdym razie:

Zauważyłem też, że gdy podczas emisji wyjmę broń na Skadowsku, to wyskakuje komunikat o potrzebie znalezienia schronienia i ubywa życia jakbym stał na zewnątrz.


Znany bug - z tego co wiem vanillowy. Nie należy wyciągać broni w czasie burzy w bazie ;)

Miałem też bugtrapa podczas rozmowy z dowódcą najemników w podstacji w Zatonie po wybraniu opcji "Mam do ciebie pytanie":


Tak - o tym problemie wiem, ale niestety nie wiem skąd się wziął (zbudowanie moda 'od początku' - kawałek po kawałku zapewne pomoże, także prędzej czy później się za to wezme).

Jest na szczęście minor o tyle, że dotyczy tylko rozmów z niektórymi 'losowymi' stalkerami (dosłownie w kilku w grze - poza rzeczonymi Najemnikami, występuje to także u stalkerów przy bunkru naukowców i 'losowych' zolnierzy neutralnego oddzialu Monolitu w Jupiterze) - także wszyscy specjalni / questowi i związane z tym dialogi są ok - żadnych problemów z questami od tego nie ma.

Ostatni drobiazg: po pierwszym przybyciu do Janowa, okazało się, że na dworcu (w środku) trwa bitwa monolitów ze stalkerami i stałem się przypadkową ofiarą tej bitwy.


To akurat na ten moment ciężko mi wytlumaczyć - czasem w środku Janova (przy pierwszym przybyciu tam) znajduje się dodatkowa grupa NPC-ów, poza dozwolone maksimum (nie zajmują oni wówczas miejsca przy stolikach tylko kucają na środku pomieszczenia) - czasem jest to wrogi Monolit, na ogól natomiast jakaś neutralna frakcja.
Mam kilka pomysłów - także postaram się dostarczyć fix, do tego czasu sposób pt. save/reload/spanie zresetuje a-life na tyle, że nie będzie problemów z kontynuoawaniem gry.

Jeśli chodzi o burze, emisje etc. - wrogie frakcje mają zablokowane użycie neutralnych baz jako schronisk, więc problem wynika z czegoś innego.

Aaa, jeszcze lornetka... Od pewnego czasu nie mogę jej wyjąć.


Hmmm, to jest ciekawe - czy udało ci się zaradzić temu jakoś?

Jeśli nie to może nie kontynuuj gry - być może w jakiś sposób lornetka przestała być 'w użyciu' (tak jak broń, lornetka ma swój własny, niewidoczny slot). Jeśli tak, to nie mam koncepcji ani dlaczego tak się stało ani jak przywrócic lornetkę do slota.

Jak dotąd nikt nigdy nie zgłaszał takiego problemu - mod trochę już wisi na GSC.

Z vintarem sobie poradziłem: zmieniłem wartość scope_zoom_factor w pliku gamedata\configs\weapons\upgrades\w_vintorez_upz.ltx z -21 na -5.


Dzięki za powyższe info i ogólnie za wsparcie.
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive wobes.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Cromm Cruac w 19 Gru 2011, 16:26

Zauważyłem też, że gdy podczas emisji wyjmę broń na Skadowsku, to wyskakuje komunikat o potrzebie znalezienia schronienia i ubywa życia jakbym stał na zewnątrz.


Znany bug - z tego co wiem vanillowy. Nie należy wyciągać broni w czasie burzy w bazie ;)


Nie do końca jest to bug. W wanilce wyciąganie broni w bazach nie jest możliwe więc bug nie występuje. Problemem jest status baz jako kryjówek przed emisją. Wyciągnięcie broni powoduje, że baza traci ten status. Można to jednak naprawić, zresztą była już o tym mowa na forum GSC (tu też)
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trojanuch.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez wobes w 19 Gru 2011, 18:40

Hmmm, to jest ciekawe - czy udało ci się zaradzić temu jakoś?

Jeśli nie to może nie kontynuuj gry - być może w jakiś sposób lornetka przestała być 'w użyciu' (tak jak broń, lornetka ma swój własny, niewidoczny slot). Jeśli tak, to nie mam koncepcji ani dlaczego tak się stało ani jak przywrócic lornetkę do slota.


Czy jest możliwe, że ktoś mi ją podprowadził w walce, tak jak to czasem z bronią robią (w końcu lornetka to "podgatunek" broni w konfigach)? Bo jej brak zauważyłem po bitwie w leśniczówce w Zatonie. Ale są też dobre wieści: Spawner Modem (po dodaniu do niego wpn_binoc) zespawnowałem sobie nową i działa.

Jak dotąd nikt nigdy nie zgłaszał takiego problemu - mod trochę już wisi na GSC.


Słabo grają :E
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości