[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Diegtiarov w 06 Lis 2017, 20:13

Był jakiś przełom odnośnie 1.5?

Przy obecnym zapale chyba nie pozostaje mi nic innego jak tylko przywrócić Gameplay Rebalanced w stanie surowym na ModDB. ¯\_(ツ)_/¯
Awatar użytkownika
Diegtiarov
Stalker

Posty: 99
Dołączenie: 30 Maj 2010, 16:36
Ostatnio był: 23 Sie 2020, 16:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 16

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 06 Lis 2017, 20:49

Dziwne, ja nie miałem nigdy tego błędu, może raz kiedyś.

Co do wersji 1.5 to obecna jest r6 i czekamy na finalną.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez DARTHARD w 06 Lis 2017, 21:52

Cześć, mam takie pytanie czy narzędzia i pendrajwy pojawiają się losowo czy są w jakichś konkretnych miejscach? Bo biegam od miejsca do miejsca i nic nie znajduje.
DARTHARD
Kot

Posty: 49
Dołączenie: 08 Lip 2014, 21:58
Ostatnio był: 06 Lis 2017, 22:43
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: -1

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 06 Lis 2017, 22:40

Są losowo.

@Akinaro, a spróbuj zainstalować najnowszego DX'a. Pobierz i zobacz czy działa lub daj innego DX'a .
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 07 Lis 2017, 09:13

Junx napisał(a):@Akinaro, a spróbuj zainstalować najnowszego DX'a. Pobierz i zobacz czy działa lub daj innego DX'a .


Dla systemów windows 8/10 nie ma autonomicznego pakietu DX 11 -_- To jest część Systemu aktualizowana tylko przez WIndows Update. A DX SDK ostatnią aktualizację miał w 6/7/2010(I tę mam bo potrzebuje jej) -_-

Pic polega na tym że pierwszy raz taki error mam, tylko z tym modem. Żaden inny program czy gra mi nie próbuje wmówić że moja karta jest za słaba. A w tej chwili mieszać z wersjami sterowników nie mam zamiaru bo mam kilka projektów w Unity, i mam kilka innych gier które poprawnie działają jedynie z ostatnią wersją sterowników Radeona.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 07 Lis 2017, 11:59

No to już nie wiem, ja mam gtx 660 i działa bez problemu.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 07 Lis 2017, 15:08

To może daj mi info skąd brałeś shadery(info w nich jest niby od Fr3sh_hit aka Monolityczny ale to jest mod dla SoC...), bo zgaduje że są one częścią innego moda, może uda mi się coś wykombinować bo najwidoczniej pierwszy problem był związany z renderowaniem oświetlenia(dokładnie z pozycjonowaniem słońca) a to jest zawsze jakiś start w szukaniu problemu...
I czy mieszałeś cokolwiek z particles.xr ?
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 07 Lis 2017, 19:46

Shaders były w starej wersji, temat jest zamknięty i owszem były tam shadery ale była notka aby je usunąć. W finalnej wersji są modyfikowane particle + poprawna pozycja słońca. Poza tym w finalnej wersji nie ma folderu shaders bo chciałem zoptymalizować finalną wersje jak się dało.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 09 Lis 2017, 12:40

Udało mi się jakoś obejść ten problem, Gra już mi nie stara się wmówić że mam za słabą kartę, ale teraz po kolejnych 5-6 godzinach gry, bardzo często wywala mi error:
Kod: Zaznacz wszystko
utils.load_var failed for drx_sl_quest_stash_1_id

albo inny związany ze schowkami albo zadaniami. Gdy cofam się o kilka zapisów jest ok, ale szczerze to nie jest zabawa gdy co 2 godziny muszę powtarzać jakieś 30 minut gry -_-
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 09 Lis 2017, 13:40

Mogą być jakieś pozostałości po starych plikach, w weekend sprawdzę.

@Akinaro: Masz przyczynę w/w błędu, były pozostałości plików z Quest Pack'a od Dr.X, trzymaj QP'a pod Hybrid'a - https://drive.google.com/file/d/1oqrOY1 ... sp=sharing
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super

Za ten post Junx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Akinaro.
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 10 Lis 2017, 12:32

O i gucio, bo to jedyny błąd jaki mi teraz dokuczał :D

Tak przy okazji, przeglądając foldery zauważyłem że zamiast plików thm używasz jednego pliku textures.ltx który był używany jedynie w Cieniu czarnobyla. CoC/CoP powinien mieć pliki THM które poza większą i lepszą kontrolą nad tekstrami nie ma to wpływu na grę, ale mogą się pojawić konflikty gdy ktoś będzie chciał użyć innych tekstur.
Nie jestem pewien priorytetu(co jest czytane pierwsze), ale istnieje prawdopodobieństwo że gra może walić tymi crashami OOM bo będzie chciała wczytywać ustawienia tekstur(i bump mapy) i z plików thm i z textures.ltx :/

To jest tylko teoria której teraz nie mogę sprawdzić(może jutro...) ale warto mieć na oku czy nie będzie to sprawiać problemów w przyszłości.

Zauważyłem też używasz wspomnianych tekstur FX z mojego packa, pic w tym że gra ich nie używa :D Dla przykładu masz moją animacje ogniska w pfx\pfx_ani-fire01.dds ale w grze jest używana animacja new_pfx\pfx_fire_burning1.2048
Jeśli nie używasz mojej wartą ją wywalić bo waży ona dobre 10MB(uroki rozdzielczości 4096px...) a gra i tak ją ładuje do gry.

Dobrze też by było wywalić te pliki:
glow_fire1.seq i glow_fire1_001.dds i całą resztę aż do glow_fire1_016.dds - Jest to jako-tako widoczna animacja ogniska, ale totalnie zbędna i warto ją wywalić, bo to zawsze jest 21MB więcej pamięci.

Zauważyłem też kilka zdublowanych plików, ale nie jestem pewien które dodatki je używają więc na razie nie ma co sobie tym głowy zawracać.

Ostatnia sprawa to problem z lunetami:
https://s26.postimg.org/u7cwh41nt/ss_paranoia_11-10-17_09-39-33_l02_garbage.jpg
https://s26.postimg.org/cg1a2nm95/ss_paranoia_11-10-17_09-39-45_l02_garbage.jpg

Jeśli chcesz, tutaj jest zip zawierający wszystkie lunety bez szarego tła(pełny transparent): https://goo.gl/LWV4Bm
Jedyny problem jest taki, że są to lunety pod ekran 16:9, ale nikt normalny dzisiaj nie używa monitorów 4:3 więc problem nie jest duży(jedynie luneta będzie lekko jajowata)
zip ma też plik ui\scopes_16.xml bo musiałem wywalić boczki z lornetki. Technicznie by było czyściej można by było wywalić z każdej lunety sekcje z bocznymi grafikami, ale nie chciało mi sie więc po prostu zrobiłem boczne grafiki przezroczyste -_-
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 10 Lis 2017, 13:23

Dzięki za info z tymi teksturami coś pokombinuje jutro, co do lunet to jest celowe działanie, bo mam ustawiony żółty noktowizor pod celowniku i boki są przyciemniane żeby nie było za łatwo bez jak z noktowizorem.

Pozatym jak się gra teraz? W logach już nie sypie w/w błędami?
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2339
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 11:10
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 357

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości