S.T.A.L.K.E.R. - A.R.E.A.

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

S.T.A.L.K.E.R. - A.R.E.A.

Postprzez weasel w 06 Sie 2020, 17:18

Image


Opis: A.R.E.A - Atmospheric Realistic Expanding Addon, to samodzielny projekt oparty na popularnym sandboxowym modzie Call of Chernobyl. Projekt zaimplementował ogromną liczbę własnych pomysłów, które znacznie zmieniają oryginalną rozgrywkę, w pełni odzwierciedlając autorską wizję Zony. Wykorzystuje również niektóre funkcje z projektów takich jak Open xRay, xrOxygen, OGSR, SWM, Misery i inne, które zostały częściowo lub w całości zmodyfikowane, aby pasowały do koncepcji narzuconej przez autora modyfikacji - stworzenie jeszcze realistycznej i niebezpiecznej Zony, w której musisz walczyć o przetrwanie, uważnie rozważając każdy krok i akcję, przy zachowaniu ducha oryginalnej trylogii.
Modyfikacja jest w trakcie ciągłego rozwoju i ulepszania. Początkowo została opracowana w języku rosyjskim, obecnie prawie cała jej zawartość została objęta angielską lokalizacją.

Kluczowe cechy (ang.):
:

Autorskie:

- New disguise system.
- Magazine system.
- Actor health system.
- New damage clasification system.
- Complete AI overhaul.
- New quests. Reworked tasks system and conditins. NPC say what they want before you take task.
- Fully reworked sound component of the weapon part using the layers system. All sounds were replaced by new one and edited to fit current weapons.
- New natural ambient system. Standard day/night music shedule replaced by dinamic ambient patterns what play randomly in a specific area and create a new atmosphere.
- Complete reworks of all sound files. Audio were configured to create correct sound smoothness depending on distance, weared outfit, voice expresion etc.
- Summer Zone. Complete replacement of vegetation, reworked trees textures, gamma, Lod-textures and terrain.
- Added collision of bodies, the sound of an explosion of a helicopter, 10 slots for artifacts, a patch slot, new properties of artifacts, and other slide changes.
- New skill system with a tab in the PDA.
- New power supply system for electrical devices, such as: lights, PDA, night vision devices, sights, exoskeleton detectors and proto exoskeletons.
- New animations of opening and closing inventory, dressing a backpack, conversations, body search and trading.
- New dynamic music, consisting of tracks by Mick Gordon.
- New helm HUDs and 14 new helmets.
- New own quests and dialogues.
- Weapon overheating and enhanced shooting effects.
- Many new costumes: SKAT-9M, PC1-B, Army insulating suit, Master suit, Maskhalat, Old cloak.
- New artifacts and old ones from ShoC.
- Unique models for each suit.
- New mutants, converted textures of mice, lesh, Stronglav and other mutants, as well as some items.
- A very large number of icons have been redrawn.
- Expanded economy and trade with merchants. New ordering system of items, like the one from Nimble in CoP.
- Item dampness, depending on weather conditions and a backpack.
- Weapon overheating and other HUD effects.
- Redesigned starting game settings.
- Own system of disassembling outfits and weapons for parts, as well as repair.
- Animated buttons in the menu and an animated boot screen and cursor, a completely reworked interface.
- Wide-angle flashlight beam, changed specifications and textures.
- More than 300 new visuals for stalkers, as well as about 40 new costumes for these visuals.
- Irradiation of objects with radiation and the ability to deactivate them.
- Cash and wallet for sorting money. Most reward are in cash.
- New features for unused items, as well as expanding the functionality of old ones.
- Added 12x76mm “Dart” cartridge for pump action weapons. Added a model of a pack of ammunition as well as the texture of world models of packs.

Zapożyczone z innych modów:

- Some features and content from Misery 2.1 and MLR 7.2.
- Extended STCoM WP 2.8.0.7 by Sasha Tulunzhi. Functional, balance edits. Addition and own modification, adaptation.
- Bad Ammo. It was used as a basis, seriously modified and expanded, own icons.
- Features from xMod 0.5.4 by Dimeyne: Items irradiation, advanced mutant looting and other. (We have undergone multiple balancing and functional changes.)
- Itemsoup Addon. (All items have been redesigned, both icons and their parameters, adaptation.
- Roadside Picnic 1.0. (All hands are adapted to use dynamo. The part with tent deployment and cooking has been completely reworked, the functionality has been expanded.
- Phobos: Artefact Reloaded Mod. Functional and balance corrections, adaptation.
- Axebeard's Fieldcraft. (Was used as a basis, seriously improved and expanded.)
- DRX Dynamic Anomaly 2.1. Functional and balance edits. Added new fields and types of anomalies and changed their spawn.
- DRX Questlines 1.25. Functional, balance edits, adaptation.
- New weapons: axes and MP40 from TAZ 1.7.4, Famas G2, STG-44, M14, M24, G36C, WA2000, axe from extended - - STCoP and Shoker. Duplet from Sinaps. (Completely reworked and adapted)
- Gun Jam Swearing v1. Changed the probability of swearing, added phrases for the monolith.
- Limited Game Saving for CoC from xQd, changed the description, reworked functions.
- New scopes HUD from Morka 0.4, 0.5. Some grids were edited, some new was added.
- New types and models of mutants. Changed their meshes, sounds, textures and settings.
- Absolute Nature Redux 1.7d, some textures were used and edited.

Oficjalna strona modyfikacji: https://www.moddb.com/mods/area
Linki do pobrania: https://www.moddb.com/mods/area/downloads

Za ten post weasel otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx, yozue.
Awatar użytkownika
weasel
Stalker

Posty: 101
Dołączenie: 20 Cze 2007, 23:41
Ostatnio był: 08 Sie 2020, 14:46
Miejscowość: Gdzieś w Lubuskim
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 10

Reklamy Google

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości