[AtmosFear 3] Cromm Cruac - Zróżnicowana Pogoda

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 03 Lut 2010, 17:57

Z obydwoma modami w grze to właśnie fotozona odpowiadała za niebo(nie wiem czy w całości):
Image
Z FotoZoną
Image
BEZ FotoZony

Wystarczy, że wgrasz tylko v1.1. To jest kompletny mod.

Tak, to wiem. Tak postąpiłem od razu.
Może to być też kwestia driverów.

Mam drivery sprzed kilku tygodni(nie beta).

A tu jeszcze kilka screenów:
ImageImageImage
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Reklamy Google

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 03 Lut 2010, 18:42

lukass napisał(a):Z obydwoma modami w grze to właśnie fotozona odpowiadała za niebo(nie wiem czy w całości)


Na obu screenach są tekstury z AtmosFear :)
Ten mod co zmienia pogodę może być nie całkiem kompatybilny z AtmosFear bo dodałem 2 nowe cykle, które w podstawce nie istnieją.

lukass napisał(a):A tu jeszcze kilka screenów:


No te wyglądają całkiem jak u mnie na kompie.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 04 Lut 2010, 16:54

Pytanie do twórcy modyfikacji: czy modyfikowałeś również deszcz ? Mam wrażenie, jakby krople deszczu były bardziej rzęsiste, a w trakcie już samych opadów jakby było więcej błota :E
p.s. A'propo kolorystyki w grze. Zwróciłem uwagę, że po wyłączeniu promieni słońca, gra robi się bardziej kolorowa.
Pzdr

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 402
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 20:03
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 04 Lut 2010, 17:24

KarwaPL napisał(a):Pytanie do twórcy modyfikacji: czy modyfikowałeś również deszcz ? Mam wrażenie, jakby krople deszczu były bardziej rzęsiste, a w trakcie już samych opadów jakby było więcej błota :E

Tak. Zmieniłem nieco teksturę kropli (rozpryski zostały te same). Krople są bardziej przezroczyste ale jest ich nieco więcej. Można wrócić do poprzedniej wersji usuwając gamedata/textures/fx/fx_rain.dds
KarwaPL napisał(a):p.s. A'propo kolorystyki w grze. Zwróciłem uwagę, że po wyłączeniu promieni słońca, gra robi się bardziej kolorowa.

To prawda, promienie są zawsze koloru białego i ich nałożenie powoduje efekt desaturacji. Ale za to jak fajnie wyglądają :P
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 04 Lut 2010, 17:35

Ale ja nie mam zamiaru rezygnować z tego deszczu, bo jest po prostu teges :E
Pzdr

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 402
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 20:03
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 04 Lut 2010, 18:03

Nowa wersja - 1.2

Więcej screenów, link do pliku i opis instalacji (ang.) tutaj:
atmosfear.crommcruac.com/call-of-pripyat/

Download:
AtmosFear dla S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci v1.2

EDIT: Zmiana linku do pobrania pliku.
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac 08 Mar 2010, 19:50, edytowano w sumie 4 razy
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 04 Lut 2010, 19:09

No, jeszcze kilka wersji i jakoś to będzie wyglądać :wink: oczywiście żartuję, juz wygląda fantastycznie!

nowa wersja = nowe screeny (z wył. słońcem)
ImageImageImage
ImageImageImage
Dodano pełny cykl pogodowy do podziemi Jupitera

Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale czy jest jakaś szansa, że wpadnie tam trochę słońca i rozświetli te hale ?
EDIT zobaczyłem Twoje screeny z podziemi, czy można tam jeszcze podnieść natężenie światła ?
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 05 Lut 2010, 01:20

Duuuuża :wódka: dla autora. Stary ten mod wygląda po prostu pięknie :E Aż chce się biegać po Zonie i zaglądać w każdą dziurę, podziwiając przy tym extra widoki :) Wersja 1.2 jest również kompatybilna z paczką Foto_Zona. Usunąłem tylko folder odpowiadający za tekstury nieba, aby mogły się zaczytać te zrobione przez Ciebie.
Pozdrawiam

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 402
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 20:03
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 05 Lut 2010, 13:00

lukass napisał(a):
Dodano pełny cykl pogodowy do podziemi Jupitera

Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale czy jest jakaś szansa, że wpadnie tam trochę słońca i rozświetli te hale ?
EDIT zobaczyłem Twoje screeny z podziemi, czy można tam jeszcze podnieść natężenie światła ?


Próbowałem. Też uważam, że przy dziennym świetle wpadającym do hali powinno być tam jaśniej. Niestety ze względu na ograniczenia silnika nie da się tego zrobić, żeby wyglądało realistycznie. Promienie słoneczne w XRay-u się po prostu nie odbijają. Próbowałem nawet włączyć i modyfikować ustawienia GI ale jedyny rezultat jaki otrzymałem był spadek FPS do 1/4 :(
Inna próba to podniesienie jasności hemisfery (światła rozproszonego pochodzącego od otoczenia - nieba widocznego przez dziurę w dachu). Niestety o ile działa to dobrze w bespośredniej bliskości dziury to w dalszej odległości (np już pomiędzy wagonami) tylko na postacie co wygląda dość dziwnie (bardzo jasne postacie na tle całkowicie czarnego otoczenia)
Ostatnia próba to podniesienie ambientu (i to zrobiłem ale bardzo nieznacznie). Jak podniosłem go więcej to w całkowicie ciemnych korytarzach gdzie światło nie dociera było jasno jak w dzień.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 05 Lut 2010, 13:40

A ja uważam, że w tych podziemiach nie bez powodu jest tak mało światła. Zwróćcie uwagę, że Seva w trakcie wyprawy do Prypeci nie dysponuje noktowizorem. Myślę, że taki był zamysł twórców gry, aby podziemia były mroczne i stanowiły pewnego rodzaju utrudnienie oraz urozmaicenie rozgrywki.
p.s. zawsze można zabrać ze sobą inny pancerz + hełm z noktowizorem :wink:
Pzdr

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 402
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 20:03
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 05 Lut 2010, 14:50

KarwaPL napisał(a):A ja uważam, że w tych podziemiach nie bez powodu jest tak mało światła. Zwróćcie uwagę, że Seva w trakcie wyprawy do Prypeci nie dysponuje noktowizorem. Myślę, że taki był zamysł twórców gry, aby podziemia były mroczne i stanowiły pewnego rodzaju utrudnienie oraz urozmaicenie rozgrywki.

Zgadzam się. Ale jednak gdy słońce wpada do hali powinno tam być ciut jaśniej (ale tylko w hali). To właśnie chciałem osiągnąć.
KarwaPL napisał(a):p.s. zawsze można zabrać ze sobą inny pancerz + hełm z noktowizorem :wink:
Pzdr

I tak właśnie zrobiłem. Przeszedłem w SEVie tam gdzie truło, założyłem mój wypasiony kombinezonik Wolności i wytłukłem Monolitowców jak pluskwy :D
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 05 Lut 2010, 15:06

Jak podniosłem go więcej to w całkowicie ciemnych korytarzach gdzie światło nie dociera było jasno jak w dzień.

A mógłbyś udostępnić plik indoor_ambient lub gotowe wartości dla uzyskania takiej jasności, o jakiej mówisz ?
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość