[AtmosFear 3] Cromm Cruac - Zróżnicowana Pogoda

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 05 Lut 2010, 15:18

lukass napisał(a):
Jak podniosłem go więcej to w całkowicie ciemnych korytarzach gdzie światło nie dociera było jasno jak w dzień.

A mógłbyś udostępnić plik indoor_ambient lub gotowe wartości dla uzyskania takiej jasności, o jakiej mówisz ?

Plik indoor_ambient z tymi wartościami się nie zachował, musisz wyedytować go sam. Zastąp
ambient_color = 0.046875, 0.046875, 0.054688
tym
ambient_color = 0.023438, 0.023438, 0.027344

Będzie trochę jaśniej wszędzie.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 05 Lut 2010, 17:09

Teraz wnętrze hali wygląda tak:

Image

O wiele lepiej wygląda z naturalnym oświetleniem niż przez noktowizor. Klimat klimatem, ale za każdym razem oglądać te same ciemności ?
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

AtmosFear 1.3 - przed premierą

Postprzez Cromm Cruac w 11 Lut 2010, 15:07

Mam kilka pomysłów na rozszerzenie moda Atmosfear ale zanim wypuszczę nową wersję chciałbym poznać Waszą opinię na ich temat. Może moje pomysły nie są warte realizacji i będą tylko stratą czasu. Tak więc, zaczynamy.

Idea 1.
Zmiana systemu pogody się mniej "wariacką" i bardziej stabilną. Wiem, że to jest Zona i pogoda powinna być nieco dziwna, ale zmiany z słonecznej na deszczową na słoneczną na mglistą co godzinę to trochę za szybko jak dla mnie.
Oto co wymyśliłem. Będą 2 główne cykle (okresy) pogodowe. Nazwijmy je "dobry" i "zły". Zmiany cykli bedą następowały w okresach 3-6 (6-12?) godzin. Cykl "dobry" będzie zawierał normalne słoneczne, częściowo zachmurzone i burzowe (nagłe burze) cykle pogodowe. Pogoda w tych okresach będzie się zmieniać normalnie jak w obecnym systemie. "Zły" okres będzie zawierać mglistą, pochmurną, deszczową i burzową pogode.
Takie podejście pozwoli pogodzie zmieniać się bardziej jak w rzeczywistym świecie, gdzie zmiany nie są tak częste. Np. możecie nie zobaczyć słońca przez pół dnia i czołgać się w deszczu przez kilka godzin.
Właściwie zrobiłem już skrypt ale muszę sprawdzić czy działa we wszystkich obszarach. Wystawię dziś wieczorem patch-a, żebyście mogli zobaczyć jak to działa.

Idea 2.
Różne prawdopodobieństwa wystąpienia pogody dla różnych obszarów. W Zatonie częstsza będzie mgła jako, że jest to jest obszar podmokły, natomiast w pobliżu Jupitera może być przede wszystkim słonecznie z częstszymi burzami. Nie mam pomysłu na Prypeć więc czekam na sugestie.

Idea 3.
Zwiększenie ilości stanów pogody w każdym cyklu, więc pogoda może się zmieniać co pół godziny. To musi być połączone z pomysłem 1 bo prędkość zmian będzie zbyt duża. Pozwoli to również na szybsze ściemnianie się po zachodzie słońca oraz późniejszy świt przed wschodem słońca. Dzięki temu noc będzie trochę dłuższa.

Co o tym myślicie?
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 11 Lut 2010, 15:36

ad1. dobry pomysł i obstawiałbym za cyklem 3-6 godzin. 6-12 to chyba zbyt mała rotacja.

.....

ad.4 czy jest możliwość zrobienia mgły, którą "możnaby nożem kroić". Mówię o mgle ograniczającej widocznośc do kilku metrów i bardzo gęstej. Jeśli jest oparta na jakimś modelu cząseczek to chyba nie powinno być z tym problemu ?
Trudniejsze zadanie: mgła wisząca nad bagnem jedynie na wyskości, powiedzmy, do kolan.
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Przemek77 w 11 Lut 2010, 15:51

lukass napisał(a):ad1. dobry pomysł i obstawiałbym za cyklem 3-6 godzin. 6-12 to chyba zbyt mała rotacja.

.....

ad.4 czy jest możliwość zrobienia mgły, którą "możnaby nożem kroić". Mówię o mgle ograniczającej widocznośc do kilku metrów i bardzo gęstej. Jeśli jest oparta na jakimś modelu cząseczek to chyba nie powinno być z tym problemu ?

Dobry pomysł. Mgła jest do zrealizowania - widzieliśmy ja choćby w modzie ABC Inferno.
Osobiście bym Tobie - Cromm Cruac - radził popracować jeszcze nad pogodą - bo jeszcze sią zdarza sytuacja rodzaju burza z piorunami a na niebie kilka rachitycznych cummulusów....

Świetny pomysł z tymi "dalekimi widokami" (Elektrownia, anteny...) - strasznie mi się to podoba.
Pijany listonosz ze świata modliszek
Przywozi mi listy, i niszczy mi ciszę,
Której nie ma i tak;
Bo jest dziecko moje i sny atomowe,
I myśli myśliwce co są odrzutowe -
Ich huk - to dla mnie - znak.
Awatar użytkownika
Przemek77
Przewodnik

Posty: 904
Dołączenie: 26 Maj 2008, 13:17
Ostatnio był: 29 Gru 2022, 21:38
Miejscowość: LUBLIN
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 118

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 11 Lut 2010, 16:24

Przemek77 napisał(a):
lukass napisał(a):ad.4 czy jest możliwość zrobienia mgły, którą "możnaby nożem kroić". Mówię o mgle ograniczającej widocznośc do kilku metrów i bardzo gęstej. Jeśli jest oparta na jakimś modelu cząseczek to chyba nie powinno być z tym problemu ?

Dobry pomysł. Mgła jest do zrealizowania - widzieliśmy ja choćby w modzie ABC Inferno.

To jest do zrobienia. Można dodać nowy cykl pogodowy oparty na cyklu 'foggy' ale z dużo mniejszym zasięgiem mgły.
Nie jestem pewien czy w Inferno była mgła na poziomie powiedzmy kolan. Macie może jakieś screenshoty?

Przemek77 napisał(a):Osobiście bym Tobie - Cromm Cruac - radził popracować jeszcze nad pogodą - bo jeszcze sią zdarza sytuacja rodzaju burza z piorunami a na niebie kilka rachitycznych cummulusów....


To się niestety zdarza, zwłaszcza kiedy burza występuje zaraz po słonecznej pogodzie. deszcz zaczyna padać z czystego nieba a błyskawice zaczynają sie w połowie przejścia (powiedzmy 12:30). Niestety to jest nie do obejścia bo tak działa silnik XRay. To może się zmienić jeśli zastosować pomysł 1 ale z zastrzeżeniem, że w okresie 'dobrym' nie będzie cyklu burzowego.

EDIT: Można by też przeprogramować cały system aby przejście od słonecznej do burzowej następowało stopniowo przez inne cykle ale to dość skomplikowane.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 12 Lut 2010, 00:45

v1.3 sprawdzona, na szybkim podglądzie, faktycznie mniejsza zmienność pogody, najwyżej jeden opad dziennie.

A z Prypeci możnaby zrobić wietrzne miasto - można jakoś drastycznie zwiększyć siłę wiatru ? Czy wogóle można nią manipulować ?
No i chciałbym zobaczyć choć raz tornado w Zewie :E

Jeszcze odnośnie opadów - można zamienić cząsteczki deszczu w śnieg albo grad ? A jak juz jestem przy deszczu - jak na skażony teren, to trochę brakuje radioaktywnego opadu w postaci np. kwaśnego deszczu (żółtego znaczy). Wiem, że co innego leży u podłoża takiego opadu, ale w skażonej strefie taki kapuśnak byłby w "sam raz" (czerwony to już chyba byłaby przesada !?).
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 12 Lut 2010, 15:09

lukass napisał(a):A z Prypeci możnaby zrobić wietrzne miasto - można jakoś drastycznie zwiększyć siłę wiatru ? Czy wogóle można nią manipulować ?

Jest taki parametr jak wind_velocity w plikach pogody. Nie jestem pewien, ale chyba wpływa na prędkość przesuwania się chmur.

lukass napisał(a):Jeszcze odnośnie opadów - można zamienić cząsteczki deszczu w śnieg albo grad ?

Niestety nie da się dynamicznie manipulować deszczem poza jego intensywnością. Przynajmniej nic takiego nie znalazłem.
White Mod zmienia teksturę kropel na płatki śniegu ale padają one tak szybko jak deszcz i wygląda to jakby ważyły z kilogram.
Pamiętam, że był taki zimowy mod do Cienia który dodawał dynamiczny śnieg który zachowywał się jak prawdziwy. Mod był tylko w wersji alpha i śnieg padał tylko nad graczem. A jak się gracz poruszył to śnieg zostawał w tyle.

lukass napisał(a):A jak juz jestem przy deszczu - jak na skażony teren, to trochę brakuje radioaktywnego opadu w postaci np. kwaśnego deszczu (żółtego znaczy). Wiem, że co innego leży u podłoża takiego opadu, ale w skażonej strefie taki kapuśnak byłby w "sam raz" (czerwony to już chyba byłaby przesada !?).

Kolor deszczu niby można zmieniać (jest taki parametr) ale kolor chmur też a i tak zawsze są czarne. Pomysł super ale musiałby być powiązany z chwilowym wzrostem radioaktywności otoczenia. Zrobię mały risercz i sprawdzę czy to możliwe.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 12 Lut 2010, 17:50

Kolor deszczu już sobie zmieniłem, delikatnie, ledwo zauważalnie, w teksturze oczywiście, więc wygląda jak.... lecący z nieba tetris :D
Tylko z mgłą nie mogę sobie poradzić. Próbowałem np. z "GravityBuoyancy", żeby "osiadła" ale nic się nie zmienia.
Zwiększam liczę emiterów, grzebię w samych emiterach mgły i nic, nie mogę jej rozmnożyć tak, żeby pokryła większy obszar.
Z tym wiatrem też nic nie idzie zrobić.

jest taka anomalia (anty)grawitacyjna. Ciekaw jestem czy można by ją drastycznie powiększyć i wprawić w ciągły ruch, nie tylko kiedy coś w nią wdepnie - taka namiastka tornada.
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 12 Lut 2010, 19:49

lukass napisał(a):Kolor deszczu już sobie zmieniłem, delikatnie, ledwo zauważalnie, w teksturze oczywiście, więc wygląda jak.... lecący z nieba tetris :D
Tylko z mgłą nie mogę sobie poradzić. Próbowałem np. z "GravityBuoyancy", żeby "osiadła" ale nic się nie zmienia.
Zwiększam liczę emiterów, grzebię w samych emiterach mgły i nic, nie mogę jej rozmnożyć tak, żeby pokryła większy obszar.
Z tym wiatrem też nic nie idzie zrobić.

Nie sądzę, że pliki z environment/fog (bo chyba tam próbowałeś) zostały w ogóle użyte w CoP. Wygląda mi to na jakieś pozostałości po próbach GSC jakich wiele. Ale może się mylę.
Nie znalazłem żadnego odniesienia do tych plików w skryptach i innych ltx-ach.
Jak chcesz zagęścić mgłę (skrócić dystans widzenia) to po prostu zmniejsz wartości fog_distance. Jak ustawisz na 1 to pewnie nie zobaczysz nawet końca lufy :)

lukass napisał(a):jest taka anomalia (anty)grawitacyjna. Ciekaw jestem czy można by ją drastycznie powiększyć i wprawić w ciągły ruch, nie tylko kiedy coś w nią wdepnie - taka namiastka tornada.

Można spróbować
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 12 Lut 2010, 20:07

Dokładnie, właśnie w katalogu fog grzebałem... i już nie będę.
Zmieniłem sobie teraz w default_typpogody.ltx i działa.
Ciekaw jestem czy są jeszcze gdzieś w innych plikach parametry, które mają wpływ na mgłę, np. ten na którym najbardziej mi zależy, czyli wysokość mgły(czy można to wogóle zmanipulować?).
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 15 Lut 2010, 12:19

lukass napisał(a):Dokładnie, właśnie w katalogu fog grzebałem... i już nie będę.
Zmieniłem sobie teraz w default_typpogody.ltx i działa.
Ciekaw jestem czy są jeszcze gdzieś w innych plikach parametry, które mają wpływ na mgłę, np. ten na którym najbardziej mi zależy, czyli wysokość mgły(czy można to wogóle zmanipulować?).

Na pewno nie ma ich w plikach ltx, które zawiera ten mod. I nie sądzę by dało się to osiągnąć bez jakiegoś skryptowania.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości