[M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testów

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez trojanuch w 13 Cze 2010, 21:00

Witam,

Przede wszystkim dzięki za wnikliwy i pozytywny feedback :)

Masz całkowita rację odnośnie czasu pozostawiania ciał - lootowanie i znoszenie sprzętu do bazy to rzeczywiście jeden z głównych sposobów zarabiania kasy na początku.

Rozwiązanie problemu leży w pliku scripts > release_body_manager.script. Nie jest on właczony do moda - co jest oczywiście błedem, ale jeżeli masz rozpakowaną bazę CoPa możesz go skopiować do gamedata i zmodyfikować (wszelkie ustawienia są na górze pliku i można np. określić czas znikania ciał jak i promień od gracza w jakim znikają bardzo szybko - jest to dość intuicyjne, pamiętaj jednak że wszelkie dystnase w skryptach to kwadrat rzeczywistej odległości którą chcemy ustawić - czyli 100m ustawia się wspisując 10000).

Jeżeli będziesz miał z tym problem - pisz - wystawię gdzieś odpowiednio zmodyfikowany plik.

Ponadto - wielkimi krokami zbliża się update - a w nim w pełni zintegrowany RULIX AI - czyli oprócz używania granatnika czy apteczek przez NPCów czy też prawidłowego doboru broni do odległości i zagrożenia - również usprawnione przeszukiwanie ciał przez NPCów (czyli przeszukują wszystkie ciała w okolicy a nie tylko pojedyncze zaraz po zakończeniu walki - jak ma to miejsce obecnie).

EDIT: Sorry za błąd, akurat w tym pliku odległość nie definiuje się w kwadracie. Btw moje aktualne ustawienia (powinny rozwiązać problem znikających ciał):

Kod: Zaznacz wszystko
local MIN_RELEASE_DISTANCE = 300
local IDLE_AFTER_DEATH = 120 -- âđĺě˙ ëĺćŕíč˙ ďîńëĺ ńěĺđňč, â ńĺęóíäŕő
local BODY_MAX_COUNT = 300 -- ęîëč÷ĺńňâî ňĺë ęîňîđîĺ îäíîâđĺěĺííî ěîćĺň íŕőîäčňń˙ íŕ ëîęŕöčč
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez swirekster w 16 Cze 2010, 08:41

Witam. Czy jest jakaś szansa żeby połączyć M.A.I.O z Sigerous Modem i żeby pliki się nie gryzły ? :(
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez dorian w 16 Cze 2010, 10:26

Jak na razie, zrezygnowałem z tego moda. Stalker w zwykłej, skórzanej kurtce przyjął ode mnie parę strzałów na główkę i nie był w żadnym hełmie tylko w kapturze bodajże, poleciał dalej i pluł do mnie ołowiem, po czym kolejne pół magazynka na klatę, czy w plecy i dopiero padł. :facepalm: Za to jego kolesie w mundurach Stalkerów, to po całym magazynku mi się z kałacha schodziło i dalej to padali, za chwilę wstawali i dalej 'Ja cjebia ubiju". Takie akcje j/w już na początku gry to mnie osobiście zniechęcają.
Coś przekombinowane, albo nie dopracowane jeszcze, ale to w końcu beta jest.

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez squerol w 23 Cze 2010, 20:34

A czy chodzi ten mod razem ze S.M.R.T.E.Rem 0.41 ???
--------------
@trojanuch - mógłbyś gdzieś wrzucić tylko pliki do AI przeciwników ??? Bo to co tam jest ( aż 44 MB!!! Troche dużo przy prędkości pobierania 3kB/s....) Bardzo proszę i pozdr...

Uwagi moderatora:

Nie - to odrębny projekt w fazie realizacji... - caleb59
Awatar użytkownika
squerol
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 19 Cze 2010, 11:52
Ostatnio był: 09 Lip 2010, 18:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez squerol w 25 Cze 2010, 18:05

Pomocy!!! Gdy zainstalowałem wersję v0.2.6 (tylko NPC AI (to pierwsze) ) i wczytam gre, wszystko śmiga. Lecz gdy zapiszę i wczytam zapis, to Bug Trap i koniec. oto fatal error. Aha jakby co to mam moda S.M.R.T.E.R. 0.41 z fixami. Serdecznie proszę o pomoc !!!

FATAL ERROR

[error]Expression : !m_error_code
[error]Function : raii_guard::~raii_guard
[error]File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line : 748
[error]Description : ... - call of pripyat\gamedata\scripts\xr_danger.script:137: attempt to index field 'actor_active_item' (a nil value)


stack trace:
Awatar użytkownika
squerol
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 19 Cze 2010, 11:52
Ostatnio był: 09 Lip 2010, 18:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez trojanuch w 25 Cze 2010, 18:16

Znany problem - spróbuj użyć innego save'a.

Jest to już dawno rozwiązane - nowa wersja wkrótce.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez squerol w 25 Cze 2010, 18:47

Jak gram na quicksavie to mam zapisywać na innym ???
EDIT : Dzięki, wpyte ! A jak chce zgrać se jeszcze inne zawartości (np. Realizm, Mutants, Weapons) To też errory są.
Da sie może coś zrobić ??? A czy to wszystko dam to utrudni mi smrtera ??? (jestem za ! chce trudno !) Proszę o pomoc bo jakby co to troche nobkowaty jestem...
Awatar użytkownika
squerol
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 19 Cze 2010, 11:52
Ostatnio był: 09 Lip 2010, 18:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez trojanuch w 26 Cze 2010, 12:30

Słuchaj - problem z save'ami jest taki, że zwykle pomaga zloadowanie innego stany gry (wcześniejszego) np. autosave'a. Potem QUICK SAVE'y powinny już działać normalnie.

Możesz też póki co nie grać w moda (mówię poważnie) - za parę dni wypuszczę nowszą wersję pozbawioną tego i innych problemów.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez squerol w 26 Cze 2010, 12:39

Dobra, to ja wolę sobie już poczekać (zrobiłem jak mówisz, nawet usunąłem quicksava i dupa). A za dokładnie ile dni ???
Awatar użytkownika
squerol
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 19 Cze 2010, 11:52
Ostatnio był: 09 Lip 2010, 18:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez trojanuch w 26 Cze 2010, 18:42

Za dokladnie 3 dni, 2 godziny i 32 minuty ;)

Nie wiem za ile dni. Jak bóg da to niedługo jak nie to po urlopie. Się zobaczy... (muszę się oderwać od Red Dead w wolnym czasie co jest póki co trudne ;) ).
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez squerol w 27 Cze 2010, 12:22

@Trojanuch - Mógłbyś jakoś zrobić, aby nowa wersja była w pełni kompatybilna ze SMRTER Pripyat 0.41 ???
Np. też jak byś chciał mógłbyś zrobić aby zmniejszyły się statsy broni i zbroi i zwiększały się odporności i obrażenia stalkerów i mutantów (i bez konieczności rozpoczynania nowej gry) Dałbyś radę tak zrobić ??? Chodzi o equipment vanilliowy jak i również te z moda. Tak kompatybilny, że tylko pliki z gamedata zastąpie i by było wtedy wspaniale.
Awatar użytkownika
squerol
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 19 Cze 2010, 11:52
Ostatnio był: 09 Lip 2010, 18:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: [M.A.I.O. (Massive AI Overhaul) BETA] zapraszam do testó

Postprzez Evril w 22 Lip 2010, 20:28

Trafił mi się kłopot z MAIO, prawie na początku gry przy queście z poszukiwaniem mordercy stalkerów, mam spotkać się z głuszcem nad leżem pijaw, aczkolwiek po dotarciu na miejsce głuszec jest na dolnym poziomi stojąc i celując w ścianę.

Nic nie robi, nie da się z nim porozmawiać, nie pomaga przy ataku pijaw...

Cofnąłem się do save przed znalezieniem śladów łowcy aby ten fragment questa zacząć od nowa, i sytuacja się powtórzyła, stoi i celuje w ścianę.

Z innej beczki jakkolwiek nowa trudność walk mnie naprawdę cieszy to znalazłem dwa nieco przykre aspekty MAIO.

1 Prawie za każdym razem kiedy wychodzę ze Scadovska atakują mnie "czerwoni" bandyci, to naprawdę doskwiera jeśli zdarza się cały czas..może 3 razy nie było żadnych w zasięgu strzału.

2 Strzelanie z przyłożenia(bez optyki) nie pokrywa się z celownikiem, nie wiem czy to jest zamierzone ale przy każdej broni która testowałem celownik gry jest jakieś 3 mm nad muszka. Utrudnia to strzelanie bo muszę zamiast w głowę celować np w szyje.

Podsumowując : Mod jest znakomity, pierwszy raz tak bardzo muszę się starać żeby przetrwać. Świetna robota.
Krytyka: agresywnych bandytów jest zbyt wielu (przynajmniej na początku gry), przyrządy celownicze nie działają dobrze, maska gazowa zużywa się zbyt szybko w anomaliach, co ujmuje realizmu.

----------------------------------

Pograłem jeszcze trochę i trafiłem na kolejny problem... "master" w egzo szkielecie.
Podczas misji w której atakuje się handlarza broni z powinności , on właśnie jest takim i powiem... jest bogiem wojny.

Po rozprawieniu się z bandytami i jego ochrona zostałem ja i 3 stalkerów, jeden z śrutówką i dwóch z kałaszami.
Ja wiedząc z kim przyjdzie mi walczyć miałem tr 301 i 60 sztuk amunicji przeciw pancernej (resztę użyłem na pozostałych wrogów , w ogolę nie używam już innej amunicji niż p.panc w karabinie szturmowym).

Zaczęła się wojna, walka w budynku pozwoliła mi podkraść się do niego kilkukrotnie i wystrzelałem w niego cala amunicje, wiedząc o sile pancerza celowałem w głowę i trafiłem przynajmniej ... 12 razy , reszta w ciało i pewnie trochę pudel ale większość na pewno weszła (przypominam amunicja p.panc) miałem 2 granaty których użyłem (słabsze zaczepne) ale ucieka przed nimi skutecznie, mimo ze na pewno częściowo jest w obszarze wybuchu nie robi na nim wrażenia.

Skończyła mi się amunicja i ruszyłem zakosami po bron jakiegoś nieboszczyka, podniosłem kałasza , około 60 naboi i kolejny granat.
W miedzy czasie kupiec wykończył już 2 stalkerów, będąc ciągle pod ostrzałem, ciągle trafiany przez nich.
Wróciłem i rzuciłem granat mu pod nogi i polowałem na headshoty przez okno... zużyłem cala amunicje , bron mniej precyzyjna wiec trafień mniej i amunicja normalna, ale ak jest silniejsze. Mimo to nadal żył.
Pobiegłem szukać innej broni u nieboszczyków i podniosłem śrutówkę i dwa granaty. amunicji ledwo ok 10 sztuk.

W tym czasie kupiec już nie interesował się ostatnim stalkerem z ak, bo polował na mnie zawzięcie, wszedł do niewielkiego pomieszczenia wiec poczułem zwycięstwo i wrzuciłem oba granaty... przeżył.... Wyszedł wkurzony i zaczął napierać jak lokomotywa, wiec zacząłem do niego strzelać rozpaczliwie ze śrutówki... i alleluja !
Upuścił swoja bron, wiec rzuciłem się na nią, bo śrutówa prawie pusta, podniosłem i wpakowałem mu jeszcze pól magazynka z przyłożenia w głowę z jego własnego ak...i padł.

Aby zakończyć te bitwę musiałem lądować coś z 12 razy... i nie wiem co powiedzieć. Jak mogę pokonać taki czołg bez pomocy 3 innych ściągających na siebie ogień lub na otwartym terenie?
Może granatnik podwieszany albo rpg... może broń NATO, bo tylko do niej miałem p.panc, jest za słaba i powinienem się przerzucić na coś solidniejszego... ?

Pozdrawiam i czekam na 2.7 , bo naprawdę znakomicie się bawię.

Uwagi moderatora:

nie robimy double postów... - Matrix
Evril
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 11 Lip 2010, 22:59
Ostatnio był: 22 Lip 2010, 20:33
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości