Wiesz co, mam tu taką sytuację, że mam kilka różnych funkcji, które wywołują akcje takie jak te z rękami, obrażenia, manipulują stanem posiadania, dodają ppe effectory i cam effectory - takie sprawy. Wybrana spośród nich poprzez warunki w ifie funkcja leci jednorazowo, kończy się i dopóki nie ma odpowiedniego callbacka to się nie powtarza. Generalnie wszystko hula bez problemów większych. Szpas jest natomiast taki, że jak umieszczę w którejś powyższe linijki, to przy kolejnym wywołaniu (tej samej) funkcji albo nie ma effectorów wcale, albo funkcja działa jakoś nielogicznie.
Co istotne - pierwszy raz robię effectory i nie bardzo się orientuję jeszcze, co dokładnie widzę i piszę. Trudno zakładać, że to wyjdzie, dopóki nie zrozumiem tych cholerstw, a i szkoda rozkminy przy takim stopniu improwizacji. Także na ten moment potrzebuję ogarnąć dokładnie jak działają takie rzeczy:
level.add_pp_effector(string,liczba,bool)
level.add_cam_effector(string,liczba,bool)
Na razie kumam, że string to ścieżka\nazwa pliku, a boole, jak podglądam różne mody, są chyba zawsze true dla pp i false dla cam. Co do liczby - mam ujemne pojęcie, czym dokładnie jest, na razie skopiowana stąd i z owąd daje jakiś efekt, zmieniana na pałę najczęściej zapętla effectora, albo go eliminuje. Także jak widzisz, jeszcze kawałek drogi do kontroli nad tymi effectorami, a podejrzewam, że po drodze oświeci mnie, co też się dzieje teraz.
Dziś mam chwilę, więc zajrzę
tu na początek. Może wiesz przypadkiem, gdzie znajdę jakieś inne przydatne tutki (nawet wyjaśnienie podstaw, co w ogóle jest w tych plikach i jak się je robi)?
EDIT
Chrzanić postprocesy. Oto, co jest kłopotem:
a) To:
local dtctr = db.actor:item_in_slot(9)
if dtctr then alife():release(dtctr,true) end
w ogóle nic nie powoduje. Zero reakcji.
b) Kiedy wywalę detektor w ten sposób:
local dtctr = db.actor:item_in_slot(9)
if (dtctr) then db.actor:drop_item(dtctr) end
pojawia się problem. Gra pozostaje, że tak powiem, w trybie wykrywania artów, który jak obserwuję, jest uzależniony od posiadania detektora w ogóle - kiedy podniosę detektor z powrotem i ląduje on w plecaku, leżące dookoła arty zaczynają znowu być widoczne. Kiedy przeniosę detektor do slota, arty dalej są widoczne, ale detektor w dłoni nie. Kiedy nacisnę klawisz detektora, jest dźwięk jego chowania, arty znikają. Kiedy znowu nacisnę klawisz, pojawia się i detektor w ręce i arty.
Wniosek: bez uchwycenia, jak SCHOWAĆ = (powiedzieć grze, że ma nie wykrywać) detektor ze skryptu, nawet jego wyrzucanie jest bez sensu.
Ponawiam zatem pierwotną prośbę o pomoc:
jak powinna brzmieć linijka, która mi ze skryptu schowa detektor lub wyłączy jego działanie?