Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Provski w 31 Gru 2017, 15:07

Wie ktoś czy da się jakoś "włączyć" efekt rozchodzenia się muszki i szczerbinki gdy ruszamy muszką podczas celowania? Gram w Last Day z STCoP i tam, gdy celujemy to broń siedzi na ekranie tak jakby nasza postać miała ręce z betonu. Wygląda to jakby broń była obrazkiem 2D a nie modelem 3D.

Efekt o który mi chodzi widać tutaj (3:00-3:05) gdy gracz przesuwa widok w lewo.
https://www.youtube.com/watch?v=IMGoiJ1 ... SanusHydra

Wymaga to jakiejś grubszej modyfikacji czy odpowiada za to jakaś linia w plikach od broni?
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Reklamy Google

Re: Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Marcus_Polonus w 31 Gru 2017, 20:05

Odpowiada za to folder gamedata/anims, a tam są animacje tzw. lancew'a (jednego z ludzi od Shokera, który narobił mnówstwo animacji, STCoP, jak reszta hq weapon-modów, korzysta z jego "dorobku"), który skutecznie usunął ten element. Można to przywrócić zwyczajnie usuwając pliki animacji broni z tego folderu, ale ostrożnie - tam mogą być inne efekty związane z animacjami, np. noktowizory, efekty przyciemnienia, drgania ekranu itp.
Image

Za ten post Marcus_Polonus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Provski.
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Provski w 31 Gru 2017, 23:21

Spoko, czyli idzie to jakoś zrobić. Problem w tym, że gamedata w Last Day jest trochę dziwnie spakowana.

Image
Jak się do tego dostać? Unpacker oczywiście nie działa.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Marcus_Polonus w 01 Sty 2018, 22:41

W standardowych modach do Stalkerów, w folderze gamedata można robić to zrobić bez problemu, ale jak modyfikacja została poskładana do paczek to już musztarda po obiedzie.

:arrow: STCoP jest modem zintegrowanym, czy nie?
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Provski w 01 Sty 2018, 23:21

STCoP w Last Day jest zintegrowany, ale ciekawy jestem czy jakbym pobrał STCoP dla CoCa to czy by działało. Pewnie wywali bugtrapa, ale warto spróbować bo podobno niektóre mody z CoCa działają w Last Day.

EDIT: Pobrałem STCoP dla CoCa, skopiowałem z niego anims do gamedaty Last Day i ku mojemu zdziwienu, działa! Nie jest taki sam efekt jak na tym filmiku co w pierwszym poście zalinkowałem, ale teraz broń wygląda normalnie na ekranie, a nie jak zdjęcie. Teraz jest ten efekt co w podstawce zewu, czyli jak się idzie bokiem w prawo albo w lewo to się nam przyrządy celownicze lekko "rozjeżdżają". Ten efekt co jest na filmiku trzeba by pewnie podprowadzić z jakiejś paczki STCoP która takowy efekt posiada, ale nie spotkałem się jeszcze z taką.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Marcus_Polonus w 02 Sty 2018, 18:44

Żaden z normalnych weapon-packów nie ma takich efektów, jak na pierwszym filmiku. Takie coś jest na pewno wbite głęboko w modzie w postaci przynajmniej skryptów i nowych animacji sprzężonych z modelami więc sobie już daruj i ciesz się tym, co masz.

Swoją drogą, brak tej "zewowej" animacji jest nawet bardziej "realistyczny" niż się wydaje. Każdy, kto celuje z broni stara się ją utrzymać możliwie najstabilniej nawet podczas przemieszczania, ale no cóż... o gustach się nie dyskutuje.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Provski w 02 Sty 2018, 19:24

No mi podczas celowania i dynamicznego poruszania się ciężko jest utrzymać muszkę i szczerbinkę idealnie w jednej linii, zawsze się trochę rozchodzą. Ta animacja co teraz jest nie jest perfekcyjna, ale przynajmniej wygląda to jakby broń miała głębokość/długość i była faktycznym modelem 3D.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: Ruch broni podczas chodzenia/rozglądania się

Postprzez Marcus_Polonus w 03 Sty 2018, 17:41

Strzelanie dynamiczne a chodzenie i celowanie na raz to dwie różne rzeczy. Tak samo odrębne, jak delikatnie rozchodzące się punkty celowania a oglądanie bocznego korpusu broni po postawieniu kroku w bok. :pogarda:
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości