[TEXTUROWANIE] Normal maps

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[TEXTUROWANIE] Normal maps

Postprzez accerone w 11 Sty 2010, 01:57

Czy ma ktoś link do porządnego tutka w którym jest opisane jak tworzyć normal mapy z tekstur do stalkera za pomocą Gimpa i odpowiedniego pluginu do niego?

Właśnie siedzę nad teksturami ale wykładam się na normal mapach - efekt nie jest zadowalający.

Edit----
Pierwsze efekty pracy (bump# i bump defaultowy - stad prosba o tutka - jak się naumiem będzie lepiej)

Image
Image

jak Wam się widzi ?
Grafika w grze jest równie ważna jak wszystkie inne jej składowe, niczego nie należy traktować po macoszemu. Tak uważam, w której grupie procentowej graczy jestem ? :D
accerone
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 09 Sty 2010, 07:23
Ostatnio był: 07 Sty 2011, 15:39
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 10

Reklamy Google

Re: [TEXTUROWANIE] Normal maps

Postprzez utak3r w 11 Sty 2010, 10:16

No i ładnie :)
Zwróć uwagę na to, że zielona wersja (może i szara też, nie pamiętam) w kanale alpha posiada mniej więcej to samo, co jest w wersji szarej.

Sporo na temat pracy z teksturami dds znajdziesz tutaj, aczkolwiek dotyczy to Photoshopa. Nie sądzę, abyś znalazł inne tutoriale, natomiast w zasadzie nie powinno to stanowić jakiegokolwiek problemu, myślę :)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [TEXTUROWANIE] Normal maps

Postprzez djcycu w 11 Sty 2010, 12:02

No ciekawe :) Dużo lepiej się prezentuje niż "płaski" oryginał.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [TEXTUROWANIE] Normal maps

Postprzez accerone w 18 Sty 2010, 06:21

Prośba o tutorial nieaktualna, rozgryzłem to już :D

Poniżej pierwszy efekt
Image
A tutaj z innego kąta
Image

To co widać na obrazku to blok w prypeci, tekstura materiału płyty zawiera jeden, jednolity kolor wszystko co widać to normal map i bump map. Także chyba nie jest najgorzej. Dodatkowo fajne jest to, że tekstura ma cały czas orginalny rozmiar - czyli nie powinna zwiększać obciążenia pamięci karty.
Grafika w grze jest równie ważna jak wszystkie inne jej składowe, niczego nie należy traktować po macoszemu. Tak uważam, w której grupie procentowej graczy jestem ? :D
accerone
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 09 Sty 2010, 07:23
Ostatnio był: 07 Sty 2011, 15:39
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 10


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość