Kompilacja modów

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Kompilacja modów

Postprzez Rokita w 16 Mar 2010, 01:38

Witam Wszystkich
Usiłuję właśnie zrobić kompilację różnych modów w jeden, ale tak aby spełniał moje kryteria. Ponieważ nie wszystko mi się w innych modach podoba. Chciałbym m.in. dodać kilka ciekawych 'pukawek', trochę amunicji oraz kilka pancerzy, ale tu natknąłem się na problem, który mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać.
Nie "rozgryzłem" mianowicie jeszcze które parametry wskazują na ikonę broni lub pancerza w plikach ui_actor_weapons.bbs oraz ui_actor_armor.dds i jakimi kryteriami się kierować aby gra "widziała" te, które ewentualnie będą dodane przeze mnie.
Chciałbym także dorobić możliwość modyfikacji do kilku unikatowych broni oraz pancerzy i byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś z Was udzielił mi także w tym zakresie kilku cennych wskazówek.
Pozdrówko
-----------------
Diabeł Rokita

Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi.
Awatar użytkownika
Rokita
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 27 Lut 2010, 22:57
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 10:58
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Kompilacja modów

Postprzez lukass w 16 Mar 2010, 01:48

Nie "rozgryzłem" mianowicie jeszcze które parametry wskazują na ikonę broni lub pancerza w plikach ui_actor_weapons.bbs oraz ui_actor_armor.dds i jakimi kryteriami się kierować aby gra "widziała" te, które ewentualnie będą dodane przeze mnie.

Za widzialność ikony w grze odpowiadają współrzędne siatki, którą generuje program S.T.A.L.K.E.R.utilitiespackv0.4. Tutaj masz opis dodawania ikon - http://forum.clearsky.pl/viewtopic.php?f=17&t=154

A w tej sekcji podajesz współrzędne ikony w ekwipunku.
:

;-------------------------------------------------------------------------------
inv_name = st_wpn_bm16
inv_name_short = st_wpn_bm16

inv_grid_width = 3
inv_grid_height = 1
inv_grid_x = 6
inv_grid_y = 1

upgr_icon_x = 599
upgr_icon_y = 559
upgr_icon_width = 272
upgr_icon_height = 54

kill_msg_x = 0
kill_msg_y = 104
kill_msg_width = 54
kill_msg_height = 16

;-------------------------------------------------------------------------------
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: Kompilacja modów

Postprzez Rokita w 16 Mar 2010, 03:22

Domyslam się, że masz na myśli moduł ui_icon_equipment Viewer oraz siatkę 50x50 pikseli :?:
Rozumiem także (chyba), że pierwszy blok współrzędnych (inv_grid_ ) odnosi się do pliku ui_icon_equipment.dds :?:

Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś rozwinął swoją wypowiedz i określił do czego odnoszą się bloki współrzędnych upgr_icon_ oraz kill_msg_, bo jakoś siatka 50x50 mi tutaj nie pasuje :idea:
W przypadku bloku upgr_icon_ wygląda to raczej na parametry siatki 1x1 piksela :)

Ps. Przy próbie uruchamianie ui_icon_equipment Viewer wyskakuje komunikat o nieprawidłowej wersji pliku DevIL.dll, który notabene jest w głównym katalogu STALKER utilities pack :?:
Pozdrówko
-----------------
Diabeł Rokita

Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi.
Awatar użytkownika
Rokita
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 27 Lut 2010, 22:57
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 10:58
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: Kompilacja modów

Postprzez lukass w 16 Mar 2010, 11:28

Domyslam się, że masz na myśli moduł ui_icon_equipment Viewer oraz siatkę 50x50 pikseli :?:

Musisz zmienić siatkę na 10x10, a najlepiej byłoby 1x1, ale wtedy siatka przykryje wszystko.
Image
Współrzędne ikony upgrade'u FN2000 w pliku 'w_fn2000.ltx' to:

upgr_icon_x = 300
upgr_icon_y = 395
upgr_icon_width = 292 (szerokość ikony)
upgr_icon_height = 118 (wysokość ikony)

...więc współrzędne z siatki...
Image
...mnożysz przez 10 i masz swoje współrzędne... niestety niedokładne - 395 - ale to można rozwiązać metodą prób i błędów(może jest na to wygodniejszy sposób, ja go niestety nie znam).

do czego odnoszą się bloki współrzędnych upgr_icon_ oraz kill_msg

upgr - ikona upgrade'u
kill - nie mam zielonego pojęcia

komunikat o nieprawidłowej wersji pliku DevIL.dll

??????????????????????
Ściągnij tego dll'a z neta, może pomoże. U mnie na 7 x64 nie miałem żadnych problemów.
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: Kompilacja modów

Postprzez Rokita w 16 Mar 2010, 16:12

Dzięki za wskazówki, bardzo mi pomogły. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze podpowie do czego odnosi się blok współrzędnych kill_msg_

:wódka: :wódka: :wódka: :wódka: :wódka:

Ps. Rozwiązałem problem z tym plikiem. Okazało się ze wystarczyło skopiować plik devil.dll do folderu Windows/system32. Była tam niby ta sama wersja pliku ale plik z STALKER utilities pack miał trochę większy rozmiar.

Gdyby ktoś był zainteresowany to udało mi się znaleźć STALKER utilities pack v.05
Pozdrówko
-----------------
Diabeł Rokita

Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi.
Awatar użytkownika
Rokita
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 27 Lut 2010, 22:57
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 10:58
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: Kompilacja modów

Postprzez lukass w 16 Mar 2010, 17:41

Rozgryzłem tyle, że wartość 'kill_msg_x/y' odnosi się do pliku 'ui_mp_icon_kill.dds', który wygląda tak (to jest 100%, te ikony są malutkie):

Image

...czyli coś w trybie multi !!!
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: Kompilacja modów

Postprzez utak3r w 17 Mar 2010, 20:36

W multi, gdy ktoś zabije kogoś, pojawia się komunikat, np. utak3r killed lukass - i do tego jest ikonka, brana właśnie stąd. Ikonka oznacza np. broń maszynową, pistolet, granat, wykrwawienie itp.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości