ZONA - gra planszowa w realiach Stalkera

Twoim zdaniem gra plaszowa o Zonie to:

Genialny pomys
112
49%
Ciekawa koncepcja.
104
45%
Nieszczeg
8
3%
Totalna bzdura!
6
3%
 
Razem głosów : 230

Postprzez Kristoff w 28 Sie 2008, 12:37

Przyszedł czas na karty postaci. Każda z nich ma określoną Wytrzymałość (Stamina) i maksymalną dawkę promieniowania, którą może przyjąć (Radiance). W przykładzie poniżej akurat po równo. Poniżej tych współczynników znajduje się zdolność specjalna a obok niej startowe wyposażenie. Na dole karty najważniejsze - umiejętności (Skills):

Image

:arrow: Zwinność (Agility)
Wymykanie się anomaliom jeśli już do jakiejś wpadniemy.
*Przydatna przy ucieczce z miejsca ostrzału, wspinaniu się do niedostępnych miejsc.
Skradanie (Sneak)
Przemykanie się obok wrogów niepostrzeżenie unikając walki.
*Może nam pomóc śledzić kogoś, przeczekać zagrożenie ze strony przeważających sił wroga.

:arrow: Percepcja (Perception)
Dostrzeganie anomalii.
*Pomoże nam zdobyć więcej przedmiotów gdy będziemy przeszukiwać jakieś pomieszczenie, pozwoli znaleźć schowek innego stalkera.
Walka (Fight)
Walka z mutantami, wrogimi stalkerami, bandytami itd.

:arrow: Siła Woli (Will)
Kontakty z innymi stalkerami, handel, przekonywanie innych.
*Czasami potrzebna by odeprzeć atak psioniczny lub opanować się w chwili strachu gdy znajdziemy coś naprawdę przerażającego w podziemiach.
Intelekt (Wits)
Decyduje o tym, czy udało się użyć artefaktu.
*Może nam pomóc otworzyć zamek kodowy w podziemiach, włamać się do kompa w gabinecie jakiegoś wojskowego.

:idea: Zastanawiam się czy Zwinność powinna decydować ile pól można przejść w jednej turze (tak jak to jest w Arkham Horror).

O co chodzi z tymi umiejętnościami? Zasada jest prosta, są pogrupowane dwójkami. Na każdą dwójkę przypada suwaczek, który możemy przesunąć o jedno pole na początku każdej swojej tury. Suwaczek wskazuje aktualny poziom umiejętności. Jeśli ustawimy sobie dużą zwinność to będziemy się marnie skradać, jeśli skupimy się na badaniu otoczenia łatwo nie będziemy w stanie skoncentrować się na walce itd. Mechanizm wyborów :P

Czekam na pytania, opinie i nieustająco na screeny !! (nie tylko z lokacjami) :)
Kristoff
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 25 Sie 2008, 17:58
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 12:34
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez FreeKill_PL w 07 Wrz 2008, 14:27

Coś takiego może być ciekawą alternatywą pomysły popieram
FreeKill_PL
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 07 Wrz 2008, 13:48
Ostatnio był: 04 Paź 2008, 21:37
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez Kristoff w 08 Wrz 2008, 14:59

Ukończyłem wersję 1.00 planszy do Zony :D Mam nadzieję, że się wam spodoba! Jak tylko znajdę jakąś fajną polską czcionkę pasującą klimatem do stalkera, przygotuję też wersję PL.

miniaturka:
Image
rapidshare do lepszej rozdzielczości:
http://rapidshare.com/files/143638840/M ... 0.jpg.html

:arrow: "Obszary"
Zwykłych lokacji jest 14 - zostały podzielone parami na tzw. Obszary. Każdy obszar ma swój kolor na przykład Wioska kotów i Kordon tworzą zielony Obszar. Każdy gracz, który kończy swój ruch na danym Obszarze dobiera Kartę Wydarzenia odpowiedniego koloru i sprawdza, co się dzieje. Może to być:

- "Stajesz w obliczu wroga [znaczek]". Wtedy dobierasz kartę przeciwnika z odpowiednim znaczkiem i walczysz z nim, używając umiejętności Walka/Fight lub próbujesz się przekraść - Skradanie/Sneak.

- "Wkraczasz w obszar anomalii [znaczek]". Podobnie jak poprzednio, dobierasz kartę anomalii z odpowiednim znaczkiem i sprawdzasz czy udało ci się ją zauważyć (Percepcja). Jeśli nie, musisz się z niej wyrwać (Sprawność/Agility).

- Inne. Np.: "Usiłujesz przedostać się przez dużą otwartą przestrzeń, ale na szcycie wieży obserwacyjnej zauważasz snajpera. Wykonaj Test Sprawności o trudności 2. Jeśli ci się nie powiedzie otrzymujesz 1 Ranę Postrzałową."
Ostatnio edytowany przez Kristoff, 13 Wrz 2008, 21:00, edytowano w sumie 1 raz
STREFA EMISJI: FANPAGE, STRONA

Image
Kristoff
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 25 Sie 2008, 17:58
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 12:34
Kozaki: 2

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez FreeKill_PL w 09 Wrz 2008, 16:37

mam pytanie czy to będzie w sklepach :)) czy ta gra będzie do wydrukowania a może inny sposób ????
FreeKill_PL
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 07 Wrz 2008, 13:48
Ostatnio był: 04 Paź 2008, 21:37
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez Kristoff w 10 Wrz 2008, 13:27

FreeKill_PL napisał(a):mam pytanie czy to będzie w sklepach :)) czy ta gra będzie do wydrukowania a może inny sposób ????


Bardzo bym chciał, żeby była w sklepach, ale raczej będzie przeznaczona do samodzielnego wydrukowania po uprzednim darmowym pobraniu w formie PDF lub obrazów. :)
Kristoff
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 25 Sie 2008, 17:58
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 12:34
Kozaki: 2

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez DeuS w 10 Wrz 2008, 19:46

Jak dla mnie to chybiony pomysł. Przede wszystkim wymagałby mnóstwa pracy, a efekty... cóż, poruszanie się po mapce pionkiem jak dla mnie jest zwyczajnie nudne. Poza tym trudno tu o jakikolwiek klimat Zony, który tak bardzo sobie cenię w Stalkerze.
Jak dla mnie lepsze byłoby sensownie zrobione RPG w klimatach Stalkera, ale to wymagałoby jeszcze więcej pracy, szczególnie tworzenie zasad, opisów przedmiotów czy świata gry.
"There?s a feeling I get when I look to the west and my spirit is crying for leaving.
In my thoughts I have seen rings of smoke through the trees and the voices of those who stand looking."
Awatar użytkownika
DeuS
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Kwi 2008, 17:35
Ostatnio był: 26 Kwi 2009, 17:41
Miejscowość: Merkantylizm - Srerkantylizm!
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez Kristoff w 13 Wrz 2008, 20:58

Wykonałem pierwszą serię przeciwników. Można ich spotkać w podziemnych kompleksach. Cześć screenshotów jest mojego autorstwa, reszta pochodzi z różnych serwisów z GameSpy na czele.

Image

Niebieska liczba koło "oczka" mówi o trudności przekradania się, serce symbolizuje wytrzymałość a zielone sa obrażenia w razie oblania testu ataku. W każdym przypadku liczba oznacza ile sukcesów musimy wyrzucić na kościach. Sukcesem jest 5 albo 6. Rzucamy tyloma kostkami ile wynosi aktualna wartość naszego Skilla na karcie postaci + modyfikatory od broni, atutów, wyposażenia, sprzymierzeńców, cech środowiska itd. Jeśli nie uda nam się wyrzucić tyle sukcesów ile wynosi wytrzymałość mutanta, otrzymujemy Rany (Wounds). Każdą ranę możemy odeprzeć jeśli posiadamy sprawny pancerz, apteczkę lub odpowiedni artefakt (w tym ostatnim przypadku trzeba jeszcze przetestować, czy nie otrzymujemy efektów ubocznych). Przepraszam za nieco chaotyczną wypowiedź, jeśli chcecie żebym coś dopowiedział, pytajcie.
STREFA EMISJI: FANPAGE, STRONA

Image
Kristoff
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 25 Sie 2008, 17:58
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 12:34
Kozaki: 2

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez Vaniol w 13 Wrz 2008, 22:50

Czemu opisy po angielsku robisz ? Zrób po Polsku i wtedy wrzuć.
Image Image
"And if that is not the best fuckin' example, God HimSelf killed his own motherfuckin' son. So let's sing The Death Song Kids" by Marilyn Manson
Awatar użytkownika
Vaniol
Very Important Stalker

Posty: 536
Dołączenie: 21 Lut 2007, 21:50
Ostatnio był: 14 Lut 2022, 00:12
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 11

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez Kristoff w 14 Wrz 2008, 10:11

Vaniol napisał(a):Czemu opisy po angielsku robisz ? Zrób po Polsku i wtedy wrzuć.


Bo chciałem przede wszystkim pokazać tę grę wydawcy i otrzymać ewentualne wsparcie, ale ważniejszy powód jest bardziej prozaiczny - nie mogę się wciąż zdecydować na fajną czcionkę z polskimi znakami :o
STREFA EMISJI: FANPAGE, STRONA

Image
Kristoff
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 25 Sie 2008, 17:58
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 12:34
Kozaki: 2

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez SaS TrooP w 15 Wrz 2008, 17:01

Angielski to podstawa, nawet jeśli wydajesz w Polsce. Cóż, na początkuy byłem nastawiony na nie, ale wygląa coraz ciekawiej. Czekam na więcej ;).
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez Vaniol w 15 Wrz 2008, 22:34

E a co z prawami autorskimi ? Myślałem że to będzie produkt niekomercyjny... Taki do zassania i wydrukowania.
Image Image
"And if that is not the best fuckin' example, God HimSelf killed his own motherfuckin' son. So let's sing The Death Song Kids" by Marilyn Manson
Awatar użytkownika
Vaniol
Very Important Stalker

Posty: 536
Dołączenie: 21 Lut 2007, 21:50
Ostatnio był: 14 Lut 2022, 00:12
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 11

Re: ZONE - gra planszowa w realiach Stalkera

Postprzez SaS TrooP w 15 Wrz 2008, 23:21

Jako wydanie mam na myśli do użytku publicznego, nie dla kasy. Aczkolwiek w tym przypadku akurat prawa autorskie zostałyby nieznacznie naciągniete, jeśli w ogóle. Musiałbym poczytać dokładniej KK, bo nie pamiętam.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

PoprzedniaNastępna

Powróć do Grafika

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości