Przyszedł czas na karty postaci. Każda z nich ma określoną Wytrzymałość (Stamina) i maksymalną dawkę promieniowania, którą może przyjąć (Radiance). W przykładzie poniżej akurat po równo. Poniżej tych współczynników znajduje się zdolność specjalna a obok niej startowe wyposażenie. Na dole karty najważniejsze - umiejętności (Skills):
Zwinność (Agility)
Wymykanie się anomaliom jeśli już do jakiejś wpadniemy.
*Przydatna przy ucieczce z miejsca ostrzału, wspinaniu się do niedostępnych miejsc.
Skradanie (Sneak)
Przemykanie się obok wrogów niepostrzeżenie unikając walki.
*Może nam pomóc śledzić kogoś, przeczekać zagrożenie ze strony przeważających sił wroga.
Percepcja (Perception)
Dostrzeganie anomalii.
*Pomoże nam zdobyć więcej przedmiotów gdy będziemy przeszukiwać jakieś pomieszczenie, pozwoli znaleźć schowek innego stalkera.
Walka (Fight)
Walka z mutantami, wrogimi stalkerami, bandytami itd.
Siła Woli (Will)
Kontakty z innymi stalkerami, handel, przekonywanie innych.
*Czasami potrzebna by odeprzeć atak psioniczny lub opanować się w chwili strachu gdy znajdziemy coś naprawdę przerażającego w podziemiach.
Intelekt (Wits)
Decyduje o tym, czy udało się użyć artefaktu.
*Może nam pomóc otworzyć zamek kodowy w podziemiach, włamać się do kompa w gabinecie jakiegoś wojskowego.
Zastanawiam się czy Zwinność powinna decydować ile pól można przejść w jednej turze (tak jak to jest w Arkham Horror).
O co chodzi z tymi umiejętnościami? Zasada jest prosta, są pogrupowane dwójkami. Na każdą dwójkę przypada suwaczek, który możemy przesunąć o jedno pole na początku każdej swojej tury. Suwaczek wskazuje aktualny poziom umiejętności. Jeśli ustawimy sobie dużą zwinność to będziemy się marnie skradać, jeśli skupimy się na badaniu otoczenia łatwo nie będziemy w stanie skoncentrować się na walce itd. Mechanizm wyborów
Czekam na pytania, opinie i nieustająco na screeny !! (nie tylko z lokacjami)