S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl

...a raczej wszystko o wszystkim. Debaty na dowolne tematy.

S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl

Postprzez Talbot w 08 Lip 2014, 21:03

Pewnie tym wpisem wnerwię kilku adminów, ale tak to już jest gdy człowiek wpadnie na szalony pomysł - działa pod wspływem natchnienia często dosyć głupio i nierozważnie :D

Zacznijmy od krótkiego briefingu tak więc... Cześć wszystkim, jestem Talbot, student z Poznania, który w wolnym czasie zajmuje się militariami, historią oraz sci-fi.

Teraz, skoro już wiecie kto czas odpowiedzieć na pytanie 'czego on tu szuka'...

Pewnie większość z Was zna taką grę jak Monopoly lub jedną z jej licznych kopii jak np. Eurobiznes ? Jednak pewnie dla niektórych tajemnicą jest fakt, że ta prosta i wciągająca gra (która od lat niszczy związki, rozbija rodziny i zamienia przyjaciół w śmiertelnych wrogów) ma wiele odmian i nie mam tu na myśli oficjalnych edycji jak Pokemon, The Beatles czy Disney princess, a zupełnie 'customowych' tworzonych przez fanów dla fanów jak np. wersja stylizowana na klimaty Fallout 3 lub Bioshock (dla ciekawskich link: http://gbatemp.net/threads/fallout-and-bioshock-monopoly-gameboards.312637/).

Skoro więc powstają takie wersje (i wiele, wiele innych) to dlaczego nikt do tej pory nie zrobił wersji gdzie zaczyna się grę w Barze 100 Radów, zamiast kart 'Szansa' i ' Kasa Społeczna' sięga się po PDA z 'Zadaniem od Sidorowicza’ i 'Ukryty Schowek', rolę' Bankiera' odgrywa 'Barman', zamiast 'Dworców Kolejowych' wykupujemy 'Ścieżki wgłąb Zony', a pole 'Idziesz do więzienia' zastąpi 'Wdepnąłeś w anomalię'...

Może nikt wcześniej nie miał takiego pomysłu, albo zabrakło mu umiejętności, wsparcia i zapału by do końca zrealizować swój projekt ? (Choć nie wykluczam opcji, że już coś takiego jest, ale ja nie umiem tego znaleźć ;) )

Dlatego, korzystając z wakacji, chciałbym trochę podążyć temat i być może znaleźć kogoś kto podziela mój pomysł i pomógłby mi go zrealizować tak by powstała kompleksowa 'modyfikacja' pozwalająca przerobić zwykły monopol, na starcie kilku frakcji walczących o opanowanie Zony, poprzez kupowanie kolejnych lokacji, budowaniu na nich nie domków i hoteli, a obozowisk i baz, a to wszystko by czerpać zyski z 'haraczu' od innych graczy, którzy nieroztropnie znajdą się na naszym terenie, aż do ostatecznego zwycięstwa...

Oczywiście całość na razie to nic więcej jak koncept, który dzisiaj urodził mi się w głowie i w niewielkiej części znajduje się już na papierze. Wymaga do doszlifowania, opisania i przygotowania konkretnego projektu, ale z odrobiną pomocy z waszej strony jest szansa na zrobienie czegoś w co można by pograć gdy wysiądą korki.

Więc jak - mogę liczyć na pomoc ?


-----\\ Pliki Gry //-----


Wersja 10-7-14

Karty - Szansa aka Anomalia:

1. Słyszałeś ? Ponoć jakiś frajer chce za grosze sprzedać działko Gaussa. Facet nazywa się Wampir, znajdziesz go w Dolinie Mroku. Jeśli po drodze miniesz Biuro Sidorowicza odbierz swoje 200 RU
2. Twój informator czeka na Ciebie w okolicy Ścieżki na Złomowisko. Jeśli po drodze miniesz Bunkier Sidorowicza odbierz swoje 200 RU
3. Założyłeś się, że wypijesz całego Kozaka duszkiem i przegrałeś. Czas spłacić swój dług więc zapłać swoim kumplom po 50 RU
4. Ponoć niedaleko najbliższej Ścieżki prowadzącej w głąb Zony ktoś zostawił ciekawe fanty.Na co jeszcze czekasz ? Idź i sprawdź to !
5. Ponoć niedaleko najbliższej Ścieżki prowadzącej w głąb Zony ktoś zostawił ciekawe fanty.Na co jeszcze czekasz ? Idź i sprawdź to !
6. Znalazłeś PDA z lokalizacją wejścia do Laboratorium X18. Na co czekasz ? Sprawdź czy nie ma tam czegoś wartościowego.
7. Ostatnia Emisja była wyjątkowo niszczycielska. Naprawy będą Cie kosztować 25 RU za każdy Posterunek oraz 100 RU za każdy Obóz.
8. Udało Ci się dorwać jeden z nielicznych funkcjonalnych prototypów hełmu PSI prof. Sacharowa. Jeśli wierzyć plotkom powinien uchronić Cię przed najbliższą Emisją Psioniczną.
9. Kto by przypuszczał, że akurat w tej piwnicy trafisz na Kontrolera ? Na szczęście zwiałeś nim usmażył Ci mózg, ale i tak nieźle oberwałeś dlatego idź prosto do Doktora - lepiej żeby Cię dokładnie zbadał
10. Placówka pilnująca Bariery została zaatakowana przez mutanty i proszą o wsparcie. Jeśli po drodze miniesz Biuro Sidorowicza odbierz swoje 200 RU
11. Centymetr. Tylko tyle brakowało by Anomalia urwała Ci nogę, ale za to masz artefakt wart całe 50 RU
12. Jakiś pechowiec stracił życie w anomalii. Dla niego stypa, dla ciebie sprzęt o wartości 150 RU.
13. Mam coś co powinno Cię zainteresować. Spotkajmy się w moim biurze - Sidorowicz
14. Kupiłeś przeterminowaną konserwę... niby nic nowego, ale ta jest starsza niż ZSRR. Wyrzuciłeś w błoto 15 RU
15. Przez lornetkę dostrzegasz stado ślepych psów, które wyszarpują sobie nawzajem to co zostało z jakiegoś żółtodzioba. By je ominąć musisz cofnąć się o trzy pola
16. Znalazłeś PDA na którym jest mapą z bezpieczną trasą prowadzącą wprost do Sarkofagu Reaktora nr. 4 więc co tu jeszcze robisz ?!


Karty - Kasa Społeczna aka Zadanie Od Sidorowicza:

1. Wojsko przeprowadziło rajd na Twoje placówki. By je odbudować musisz wydać 40 RU za każdy Posterunek oraz 115 RU za każdy Obóz.
2. Zjadając oko Mięsacza zająłeś 2 miejsce w konkursie obrzydliwości. Twoja nagroda to całe 10 RU
3. Prof. Sacharow pomylił się przy wycenie artefaktów które mu przyniosłeś. Zyskujesz 200 RU ekstra
4. Udało Ci się dorwać jeden z nielicznych funkcjonalnych prototypów hełmu PSI prof. Sacharowa. Jeśli wierzyć plotkom powinien uchronić Cię przed najbliższą Emisją Psioniczną
5. Kto by przypuszczał, że akurat w tej piwnicy trafisz na Kontrolera ? Na szczęście zwiałeś nim usmażył Ci mózg, ale i tak nieźle oberwałeś dlatego idź prosto do Doktora - lepiej żeby Cię dokładnie zbadał
6. Kolejny rok w Zonie. Twoi kuple zrobili zrzutkę na prezent - po 10 RU od łepka. Mają rozmach nie ma co...
7. Trafiłeś na to co zostało z ekspedycji naukowej w głąb Zony. Na samych apteczkach zarobisz 100 RU
8. Hmm chyba dam radę wyciągnąć z Ciebie ten kieł, ale będzie to Ciebie kosztować 100 RU
9.Chcąc wyciągnąć artefakt z Popielnika spotkała cię niemiła niespodzianka. Brwi odrosną, ale na nowy sprzęt wydasz 50 RU
10. Mam coś co powinno Cię zainteresować. Spotkajmy się w moim biurze - Sidorowicz
11. Musiałeś "przypomnieć" staremu znajomemu że najwyższy czas aby oddał Tobie te 50 RU
12. Podczas ostrej wymiany ognia, stara iglica w Twoim karabinie dosłownie się rozsypała. Za nową będziesz musiał zapłacić 50 RU
13. Pamiętasz Tolika ? To ten Kot, któremu uratowałeś życie dając mu apteczkę. Wyobraź sobie, że prosił mnie bym przekazał Tobie prezent w jego imieniu - 20 RU
14. Spotkałeś... turystę... od tak spacerował sobie w centrum Zony i pstrykał fotki. Za pozowanie do zdjęć zapłacił Ci całe 25 RU
15. Całkiem niezły towar - mówiąc to Sidorowicz odłożył artefakt - Dam Ci za niego 100 RU
16. No no - powiedział Sidorowicz - odzyskałeś Pendrive i uratowałeś Żwawego... Chyba zasłużyłeś na małą premię... Dostaniesz 100 RU ekstra


Nazwy pól do gry (oryginalne & zmodyfikowane):

Start -> 'Biuro' Sidorowicza
Ulica Konopacka -> Obóz Kotów
Kasa Społeczna -> Zadanie od Sidorowicza
Ulica Stalowa -> Opuszczone Gospodarstwo
Podatek Dochodowy -> Łapówka dla mjr Kuzniecowa
Dworzec Zachodni -> Ścieżka na Złomowisko
Ulica Radzymińska -> Cmentarzysko pojazdów
Szansa -> Anomalia
Ulica Jagiellońska -> Hangar
Ulica Targowa -> Instytut Agroprom
W Więzieniu / Odwiedzający -> Kryjówka Doktora
Ulica Płowiecka -> Dolina Mroku
Elektrownia -> Laboratorium X18
Ulica Marsa -> Rostok
Ulica Grochowska -> Arena
Dworzec Gdański -> Ścieżka w Ruinach Dziczy
Ulica Obozowa -> Dzicz
Kasa Społeczna -> Zadanie od Sidorowicza
Ulica Górczewska -> Dworzec Kolejowy
Ulica Wolska -> Jezioro Jantar
Bezpłatny Parking -> Powiedziałem wejdź, nie stój tam! / Bar 100 Radów
Ulica Mickiewicza -> Magazyn Wojskowy
Szansa -> Anomalia
Ulica Słowackiego -> Wioska Pijawek
Plac Wilsona -> Bariera
Dworzec Wschodni -> Ścieżka przez Czerwony Las
Ulica Świętokrzyska -> Czerwony Las
Krakowskie Przedmieście -> Fabryka Jantar
Wodociągi -> Laboratorium X16
Nowy Świat -> Mózgozwęglacz
Idź Do Więzienia -> Emisja !
Plac Trzech Krzyży -> Prypeć - Rogatki
Ulica Marszałkowska -> Prypeć - Wesołe Miasteczko
Kasa Społeczna -> Zadanie od Sidorowicza
Aleje Jerozolimskie -> Prypeć - Stadion
Dworzec Centralny -> Ścieżka do Elektrowni
Szansa -> Anomalia
Ulica Belwederska -> Elektrownia Jądrowa w Czarnobylu
Domiar Podatkowy -> Oberwałeś. Użyj apteczki !
Aleje Ujazdowskie -> Sarkofag Reaktora nr. 4
Ostatnio edytowany przez Talbot 10 Lip 2014, 03:45, edytowano w sumie 5 razy
Image

Projekt "S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl" -> http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=9&t=24021&p=298390#p298390

Za ten post Talbot otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Glaeken, kolokolo98, Tormentor, Czipi, RezaxLP.
Awatar użytkownika
Talbot
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 08 Lip 2014, 19:27
Ostatnio był: 23 Lip 2014, 15:08
Miejscowość: Posen
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 35

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol na Zonę

Postprzez Glaeken w 08 Lip 2014, 22:15

Bardzo dobry pomysł. Pochwalam, popieram i aprobuję.

Jako ekonomista z wieloletnim stażem w graniu po pijaku w monopol z kumplami to dziwię się sam sobie, że na to nie wpadłem :D
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 24 Lis 2024, 01:49
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol na Zonę

Postprzez Universal w 08 Lip 2014, 22:53

A i owszem, ciekawe, krajaninie.

Nie napisałeś jednak najważniejszej rzeczy - jakiej pomocy oczekujesz? Modlitw, składek, wsparcia technicznego, moralnego, dobrego grafika z wolnym czasem, czy chcesz, by pomóc wymyślić zadania, pola, "szanse" itp.?
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2619
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 26 Lut 2025, 20:23
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1052

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol na Zonę

Postprzez quanticox w 08 Lip 2014, 22:56

Świetny pomysł! Nie pamiętam nazwy ale jest taka strona w internecie gdzie ludzie ogłaszają swój pomysł i zbierają kasę na jego realizację. Wg projekt może w 100% wypalić no i znajdziesz kasę na jego realizację plus zyskasz rozgłos. Zrób opis po angielsku i w drogę. Trzymam kciuki.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Awatar użytkownika
quanticox
Stalker

Posty: 155
Dołączenie: 02 Lut 2014, 00:46
Ostatnio był: 04 Kwi 2025, 23:38
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 30

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol na Zonę

Postprzez Wiewi0r w 08 Lip 2014, 23:09

@UP Kickstarter kolego. :P
Z naszych to Wspieram.To, PolakPotrafi.pl
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol na Zonę

Postprzez Glaeken w 08 Lip 2014, 23:19

quanticox napisał(a): Wg projekt może w 100% wypalić no i znajdziesz kasę na jego realizację plus zyskasz rozgłos.

Nie ma potrzeby zbierać kasy bo ten projekt można zrealizować bardo tanim kosztem i niewielkim nakładem sił. A po drugie Monopoly to marka która należy do Hasbro więc lepiej nie bawić się w zbiórkę kasy czy tez późniejsze sprzedawanie gry bez odp. zgody/licencji ;)
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 24 Lis 2024, 01:49
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol na Zonę

Postprzez Talbot w 08 Lip 2014, 23:51

Wow, nie spodziewałem się takiego odzewu :D Miłe zaskoczenie.

Oczywiście jeśli chodzi o 'wsparcie' nie miałem na myśli kasy, zresztą tak jak powiedział to Glaeken, taki pomysł mógłby się skończyć niewesoło ;)

Generalnie chodzi mi o konstruktywną krytykę, pomysły i pomoc w opracowaniu grafik (widziałem że mamy tutaj kilku naprawdę niezłych artystów :D )

Końcowy 'produkt' jeśli mogę tak to nazwać udostępnię za free w taki sam sposób jak zrobiła to między innymi 'twórczyni' Fallout'owej wersji - w postaci prostego poradnika, pików graficznych zawierających karty, banknoty oraz planszę no i 'klimatycznego' spisu zasad do gry. Całość w 2 wariantach - po polsku oraz w wersji bez opisów by każdy czy to Niemiec, Anglik czy 'Rusek' mógł bez problemu zaadoptować pomysł pod siebie.

Tak więc, cytując Universal'a - niech każdy zainteresowany modli się do tego Boga w którego wierzy choć bardziej przydadzą się wasze nietuzinkowe pomysły, umiejętności graficzne i znajomość Zony, a wyjdzie coś ciekawego.

Jutro powinienem wrzucić tutaj pierwsze 'skrystalizowane' pomysły, a teraz wracam do 'konwertowania' nazw ulic pod Stalkera.
Image

Projekt "S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl" -> http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=9&t=24021&p=298390#p298390
Awatar użytkownika
Talbot
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 08 Lip 2014, 19:27
Ostatnio był: 23 Lip 2014, 15:08
Miejscowość: Posen
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 35

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol na Zonę

Postprzez Talbot w 09 Lip 2014, 02:41

Nabijanie postów - level Talbot - czyli pierwsze konkrety:


Plansza

Skończyłem 'konwertować' nazwy pól z oryginalnego Monopoly na wersję Stalker. Starałem się zachować pewną ciągłość jeśli chodzi o fabułę Cień Czarnobyla, ale to spore wyzwanie zmieścić całą kampanię na czterdziestu polach. Dlatego też łatwo znaleźć tam kilka luk, uproszczeń i niedociągnięć, więc jeśli macie jakieś sugestie to walcie śmiało ! W końcu nie robię tego tylko dla siebie co nie ?

Oryginalne i zmodyfikowane nazwy pól:

Start -> Bunkier Sidorowicza
Ulica Konopacka -> Obóz Kotów
Kasa Społeczna -> Ukryty Schowek
Ulica Stalowa -> Opuszczone Gospodarstwo
Podatek Dochodowy -> Łapówka dla Kuzniecowa
Dworzec Zachodni -> Przejście W Głąb Zony - I
Ulica Radzymińska -> Cmentarzysko pojazdów
Szansa -> Zadanie od Sidorowicza
Ulica Jagiellońska -> Hangar
Ulica Targowa -> Instytut Agroprom
W Więzieniu / Odwiedzający -> Trupiarka
Ulica Płowiecka -> Dolina Mroku
Elektrownia -> Laboratorium X18
Ulica Marsa -> Rostok
Ulica Grochowska -> Arena
Dworzec Gdański -> Przejście W Głąb Zony - II
Ulica Obozowa -> Dzicz
Kasa Społeczna -> Ukryty Schowek
Ulica Górczewska -> Dworzec Kolejowy
Ulica Wolska -> Jezioro Jantar
Bezpłatny Parking -> Powiedziałem wejdź, nie stój tam! / Bar 100 Radów
Ulica Mickiewicza -> Magazyn Wojskowy
Szansa -> Zadanie od Sidorowicza
Ulica Słowackiego -> Wioska Pijawek
Plac Wilsona -> Bariera
Dworzec Wschodni -> Przejście W Głąb Zony - III
Ulica Świętokrzyska -> Czerwony Las
Krakowskie Przedmieście -> Fabryka Jantar
Wodociągi -> Laboratorium X16
Nowy Świat -> Mózgozwęglacz
Idź Do Więzienia -> Wlazłeś w Anomalię
Plac Trzech Krzyży -> Prypeć
Ulica Marszałkowska -> Wesołe Miasteczko
Kasa Społeczna -> Ukryty Schowek
Aleje Jerozolimskie -> Prometeusz
Dworzec Centralny -> Przejście W Głąb Zony - IV
Szansa -> Zadanie od Sidorowicza
Ulica Belwederska -> Elektrownia Jądrowa w Czarnobylu
Domiar Podatkowy -> Emisja !
Aleje Ujazdowskie -> Sarkofag Reaktora nr. 4


Tak wiem wygląda to trochę strasznie, ale jeśli macie pod ręką (lub otwartą w nowym oknie) planszę do Monopoly całość jest o wiele bardziej 'czytelna' i pozwala na zobrazowanie tego 'bełkotu' w zwięzłą całość.



Pionki

Zabieram się za przygotowanie pionków do gry. Nie oszukujmy się, oryginalne (cylinder, pies, pancernik...) nie za bardzo wpasowują się w klimat (choć żelazko i taczka... ;) ). Najbardziej do gustu przypadło mi rozwiązanie zastosowane w grze ‘Horror w Arkham’ (swoją drogą świetna gra dla fanów twórczości H. P. Lovecraft'a, czyli mitologii o Wielkich Przedwiecznych z Cthulhu na czele):

Pionki do gry 'Horror w Arkham':

Image


Aby nadać rozgrywce smaczku postanowiłem przygotować 6 wersji pionów. Umożliwi to odtworzenie na planszy starć pomiędzy poszczególnymi frakcjami występującymi w S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla. Jedyne co muszę ogarnąć to odpowiednie grafiki przedstawiające sylwetki 'członków' poszczególnych frakcji oraz możliwie najprostrzy sposób zrobienia takich fikuśnych podstawek. Choć zawsze można wykorzystać zwykłe kapsle/żetony w kolorze frakcji lub jej symbolem.

Wersje pionków:

1. Neutralni Starkerzy – kolor podstawki/żetonu - żółty
2. Wolność – kolor podstawki/żetonu - zielony
3. Powinność – kolor podstawki/żetonu - czerwony
4. Bandyci – kolor podstawki/żetonu - czarny
5. Najemnicy – kolor podstawki/żetonu - niebieski
6. Monolit – kolor podstawki/żetonu - szary



Domy i Hotele

Nie wyobrażam sobie by ktoś chciał budować Dom lub tym bardziej Hotel w centrum Zony, pełnej anomalii, mutantów oraz mniej lub bardziej pokręconych ludzi z bronią... choć pewnie znalazło by się kilku takich 'zapaleńców'. Wróćmy jednak do kwestii infrastruktury - klasyczne nieruchomości nie do końca pasują do klimatu dlatego ich miejsce zastąpią Posterunki i Bazy. Od razu lepiej to brzmi, ale sama zmiana nazwy... słabo. Dlatego chciałbym wykorzystać pomysł Swanboy (jego wersję Fallout'owego Monopoly można podziwiać na Deviantart.com) z wykorzystaniem łusek i/lub amunicji pistoletowej pozbawionej cech bojowych... Klimat aż bije po twarzy jak wygłodniała Pijawka choć jeśli ktoś nie ma znajomych na strzelnicy sportowej może być ciężko...

Łuski jako Domk... znaczy Posterunki i Bazy:

Image



Nad czym jeszcze pracuję:

Kasa - tajemnicą poliszynela jest fakt że tajemnicze RU określające walutę w Stalkerze to skrót od Rubla. I choć teoretycznie Rubel nie należy do najdroższych walut świata to nie opłaca się używać oryginalnej waluty do gry (zwłaszcza, że teoretycznie można to podciągnąć pod celowe niszczenie pieniędzy, a na to na pewno znajdzie się paragraf... ) Dlatego postaram się dorwać jakieś uproszczone wzory i przygotować 'matrycę'.

Karty 'Szansa' & 'Kasa Społeczna' - podtrzymuję pomysłem wystylizowania ich na PDA, choć koncepcja PinkAxolotl (to ona przygotowała wersję Fallout'ową jako prezent dla swojego chłopaka i opublikowała efekty swojej pracy na Deviantart.com) upodobniając je do klasycznych czerwono-niebieskich kart do gry w karty (sorry w mojej głowie brzmiało to o wiele lepiej) też może mieć swój klimat... No i oczywiście pozostaje otwarta kwestia wydarzeń opisanych po drugiej stronie tych kart.
Image

Projekt "S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl" -> http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=9&t=24021&p=298390#p298390

Za ten post Talbot otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Imienny, matius_007, Wiewi0r.
Awatar użytkownika
Talbot
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 08 Lip 2014, 19:27
Ostatnio był: 23 Lip 2014, 15:08
Miejscowość: Posen
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 35

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl

Postprzez Wiewi0r w 09 Lip 2014, 12:14

Doceniam ogrom pracy, ale wrzucę kilka uwag w biegu:

Więzienie i Idziesz do Więzienia - cóż, poza Striełokiem nikt żywy z Trupiarku nie wyszedł... ;) Dlaczego by nie zmienić tego na np: Loch u Bandosów w Dolinie Mroku, albo Ciupę Powinności (zakładam, że jakąś dyscyplinę na terenie Baru musiano utrzymywać).

Przejście w głąb Zony - myślałem nazwać to inaczej, bardziej konkretnie, ale rozumiem ideę potrzymania nazwy. Ale może "Droga do..." byłaby lepszym rozwiązaniem?
Wodociągi -> Laboratorium X16
Nowy Świat -> Mózgozwęglacz

xD

Choć Słowackiego nie przystoi takie brzydkie miano jak Wioska pijawek... ;) (Tak, wiem, kolejność na planszy i w fabule, nie czepiajta się.)

Domiar dodatkowy i Emisja - płać by przeżyć? ;)

Podstawki - może tekturowe z wycięciem, by w nie włożyć postać?

Domki, jak sam zauważyłeś - dostęp do łusek może być problematyczny. Sam mam kilka łusek 5.45 i 7.62 kałachowych, ale raczej za mało. Może wersja zastępcza z żetonami z rysunkiem?

Karty szans - gdybym znalazł oryginalne teksty, mógłbym się dorzucić i kilka wymyślić, a nie jak ta menda społeczna na krzywy ryj.
Wymyślone na szybko napisał(a):Przechodząc obok <<Karuzeli>> zauważasz refleks światła który zwraca twoją uwagę. Znalazłeś Artefakt! Dostajesz za niego X Ru
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl

Postprzez Talbot w 09 Lip 2014, 16:26

No to czas na kontrę :D ale przyznam konkretne opinie, a to jest właśnie to co lubię


"poza Striełokiem nikt żywy z Trupiarku nie wyszedł"


Doskonale zdaję sobie sprawę, że ta 'sztuczka' udała się tylko Naznaczonemu ;) jednak dziwnie by wyglądało jakby... to gracz grający Bandytami trafił do niewoli u Dzika, albo ktoś z Powinności został zawinięty przez swoich i umieszczony w jednej z piwnic w Rostoku.

Dlatego padło na 'Anomalię' i 'Trupiarkę'... ale mam dla tego małą alternatywę nie rozbijającą całości, 'Idziesz do Więzienia' na 'Legowisko Snorków' lub 'Zabłądziłeś Na Bagnie', a 'Więzienie' stało by się 'Bazą Czystego Nieba'...

"Przejście w głąb Zony"


Hmm, czyli sugerujesz takie rozwiązanie:

Dworzec Zachodni -> Przejście/Ścieżka/Droga na Złomowisko
Dworzec Gdańskim -> Przejście/Ścieżka/Droga do Dziczy
Dworzec Wschodni -> Przejście/Ścieżka/Droga do Czerwonego Lasu
Dworzec Centralny -> Przejście/Ścieżka/Droga do Czarnobyla/CzAES/Serca Zony

Brzmi fajnie, choć w przypadku Gdańskiego i Wschodniego... no kują mnie w oczy te powtórzenia :P

Wodociągi -> Laboratorium X16; Nowy Świat -> Mózgozwęglacz


Tu akurat nie mam zielonego pojęcia o co Ci chodziło, ale tak wyszło, że Laboratoria X16 i X18 idealnie wpasowały się na miejsca Elektrowni i Wodociągów... a Nowy Świat... no nie mogłem pominąć słynnego Mózgozwęglacza aka Oko Moskwy aka Radar pozahoryzontalny (OTH) 'Duga'.

Choć Słowackiego nie przystoi takie brzydkie miano jak Wioska pijawek... ;)


Nie czepiam się, ale lubię tą lokację... zwłaszcza w nocy, gdy pada deszcz, a po okolicy kręcą się krwiożercze Pijawki... no i w piwnicy jednego z tamtejszych domów znajduje się mój ulubiony granatnik rewolwerowy 'Bulldog 6' (RG6).

Domiar dodatkowy i Emisja


Teraz to ja proszę byś się nie czepiał.... nic lepszego nie przyszło mi do głowy, ale mogę to usprawiedliwić :D W czasie Emisji trzeba jak najszybciej spierd... znaleźć schronienie, a gdy tak ruszysz nagle z miejsca to coś może Ci wypaść z kieszeni, albo możesz nieumyślnie rozwalić sobie coś uderzając o to karabinem, albo rozciąć cenny kombinezon o wystające pręty... Bardzo, bardzo to naciąganie, ale chyba rozumiesz przekaz ?

Podstawki


To okazało się dużo, dużo prostsze niż mi się pierwotnie wydawało, a odpowiedź znajduje się tu:

(Podstawki)
http://www.rebel.pl/product.php/1,52/12389/Podstawka-do-karty-okragla.html

oraz tu:

('Kompletne' pionki)
http://yastalker.com/uploads_user/79000/78466/298883.jpg

W przypadku tego pierwszego wystarczy odrobina lakieru do paznokci oraz drukarka i mamy świetne pionki, w tym drugim trochę kleju oraz coś, małego, okrągłego i ciężkiego na podstawkę (np moneta) i gotowe.

Domki


Na pewno musi to być coś 'małego' by zmieściło się na planszy... grzebiąc w sieci trafiłem na ludzi, którzy wykorzystywali do tego celu koraliki... ale tak naprawdę tutaj nikogo nie ograniczam, każdy będzie mógł wykorzystać to co akurat będzie miał pod ręką choćby monety 1 i 2 groszowe... choć łuski będą najbardziej stylowe :D

Karty szans


Świetny przykład :D Muszę w końcu zebrać się i przepisać (lub dorwać w necie) listę 'wydarzeń' z kart i zacząć je konwertować.
Image

Projekt "S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl" -> http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=9&t=24021&p=298390#p298390
Awatar użytkownika
Talbot
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 08 Lip 2014, 19:27
Ostatnio był: 23 Lip 2014, 15:08
Miejscowość: Posen
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 35

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl

Postprzez Wiewi0r w 09 Lip 2014, 18:36

Kontra na kontrę. Dyskusja wrze. ;)

Talbot napisał(a):Droga do (...) no kują mnie w oczy te powtórzenia

Hm... Czyli "Przejście w głąb Zony" I, II, III i IV to nie są powtórzenia? :meesh: Moja opinia jest taka, że Droga na Wysypisko jest bardziej konkretna niż Przejście w głąb Zony X. Ale nie ukrywam moja opinia jest najmojsza.

Co do Więzienia - dlaczego Powinność miałaby nie zamknąć awanturującego się ziomka? W końcu dyscyplina musi być, to jednak jest POWINNOŚĆ, a nie wredne anarchisty. ;)
Wodociągi -> Laboratorium X16
Nowy Świat -> Mózgozwęglacz
xD
Emotka, choć nieobrazkowa. ;) Rozwaliło mnie to, kiedy sobie pomyślałem, że na Nowym Świecie czasem nie tylko mózg, ale nawet oczy wypala. :D A koło wodociągów miewam zajęcia. Mnie trochę śmieszy.

Wioska pijawek a ulica Słowackiego - więcej dystansu; po prostu żal, że ładna ulica na Żoliborzu została pokarana taką złośliwą dla niedoświadczonych stalkerów lokacją. ;)

Emisja - przekaz rozumiem, ale nie miałem czasu się więcej rozpisać. Zawsze złośliwa pałka która przyszła do Zony nachapać się hajsu może cię okraść we wspólnej kryjówce. Albo gorzej - nie wpuścić bez haraczu ("Pierwszy zobaczyłem tę jaskinię!"). Jest też opcja rosyjska - wpuszczać wszystkich, ale wypuszczać tylko jedną czwartą.* :suchar:

Jeżeli masz grę pod ręką, to może zeskanuj/zrób zdjęcia kart, a forumowa brać wykaże się kreatywnością? ;)

* - odniesienie do starego dowcipu o polityce wizowej USA i Rosji
Ostatnio edytowany przez Wiewi0r, 09 Lip 2014, 19:34, edytowano w sumie 1 raz
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: S.T.A.L.K.E.R. - Monopol Na Czarnobyl

Postprzez Universal w 09 Lip 2014, 19:00

W kwestii przejść zgadzam się z Wiewiórem, numeracja jest drętwa i odziera z klimatu, wskazanie konkretnej lokacji wypada lepiej. Jako więzienie mógłby funkcjonować obóz renegatów - najbardziej zwyrodniałych spośród bandytów, wobec których nawet te złodziejaszki i "drobni mordercy" są wrodzy. Przeciwnik uniwersalny dla każdej z frakcji włącznie z Monolitem (Monolitu chyba Trupiarka by nie tykała, co?) i Bandytami.

Talbot napisał(a):nie mogłem pominąć słynnego Mózgozwęglacza aka Oko Moskwy aka Radar pozahoryzontalny (OTH) 'Duga'

To nie to samo!111!!jeden1! A może Mózgozwęglacz zamiast więzienia? Dwie kolejki upływają, zanim mózg nabiera dawnej sprężystości i przestaje przypominać rozwodnioną zupkę chińską :suchar:

Za ten post Universal otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Talbot.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2619
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 26 Lut 2025, 20:23
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1052

Następna

Powróć do Prawie o wszystkim

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości