przez Szpagin w 23 Sie 2010, 13:49
Silnik fizyczny jest mi właściwie obojętny, ale jeśli chodzi o grafikę, to mam jeden typ: Dunia. Far Cry 2 wyglądał równie dobrze (jeśli nie lepiej) jak Crysis, za to nie potrzebował komputera od NASA. Co prawda po slynnym filmiku przedstawiającym Kordon na Dunii pojawiły się głosy, że jest złe oświetlenie (typowe dla Afryki) oraz dziwna roślinność, ale to można zmienić. Poza tym silnik wyśmienicie radzi sobie z dużymi otwartymi terenami.
Co do innych silników:
- CryEngine: silnik sam z siebie ma olbrzymie wymagania, po użyciu przez GSC będzie jeszcze gorzej
- Source: fajna fizyka, ale silnik ma już swoje lata i średnio wychodzą mu otwarte tereny
- Unreal Engine 3: bardzo elastyczny, ale wadą jest charakterystyczna dla niego plastikowość (kto grał w Bioshocka lub Singularity, gdzie efekt był najbardziej widoczny, ten wie o co kaman)
- GameBryo: silnik wygląda fajnie i ma niezły model zniszczeń, ale jakos nie jest zbyt popularny
Mimo wszystko wydaje mi się jednak, że Stalker 2 będzie napędzany jakimś autorskim silnikiem (prawdopodobnie mocno zmodyfikowanym X-Ray'em, ew. jego następcą).