FPS + RPG?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Postprzez maciekt w 04 Wrz 2007, 15:28

.
Ostatnio edytowany przez maciekt 14 Lip 2019, 22:49, edytowano w sumie 2 razy
maciekt
Tropiciel

Posty: 346
Dołączenie: 30 Cze 2007, 15:46
Ostatnio był: 14 Lip 2019, 21:25
Kozaki: 1

Reklamy Google

Postprzez KroMag w 02 Paź 2007, 20:08

50 kg naznaczony to nie strong men ale w zonie jest promieniowanie może wpłynąć jakiegoś Stalkera. :o
W zonie nie obejdzie się bez 2 par oczu.

Image
Awatar użytkownika
KroMag
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 02 Wrz 2007, 12:49
Ostatnio był: 02 Paź 2007, 18:40
Miejscowość: Strefa
Kozaki: 0

Re: FPs+RPG???

Postprzez gibek w 05 Lut 2010, 02:29

Gram w stalkera stosunkowo "krótko" i mam mieszane wrażenia pod wieloma aspektami, no ale mówimy o kompilacji rpg i fps. Zacznę od tego, że sam pomysł jest jak najbardziej dobry. Wiadomo, czasem także mam ochotę najnormalniej mieć nieskończoną ilość amunicji i pędzić przed siebie waląc pociskami po całej rozdzielczości. Ameryki nie odkryłem, ale klimat stworzony w Stalkerze zawdzięczamy owemu połączeniu. Tak na dobrą sprawę moim zdaniem rpg w tej pozycji jest mniej więcej tyle samo co soku z jabłek w soku jabłkowym (ale w tym wypadku ilość jest wystarczająca). Jak już ktoś zauważył stwarzanie "półboga", szczególnie w fps było by powiedzmy czymś dziwnym.
Wydaje mi się, że ilość npc, gadanie (skromne bo skromne, ale jest), eq, pożywianie się, artefakty itd. wystarczają, aby gra trzymała poziom. Jak już mówiłem, gram w to niedługo więc pewnie doszukam się czegoś więcej, na ten czas tak to widzę ;)
gibek
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 03 Lut 2010, 13:50
Ostatnio był: 25 Lut 2013, 16:40
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: -3

Re: FPs+RPG???

Postprzez Kuroi w 05 Lut 2010, 09:56

Gra mogłaby być trochę bardziej rozbudowana. Co przez to rozumiem? Głównie ZNACZNIE poprawioną interakcję z NPC'ami. Bezstresowe wypady na polowania, ciekawe rozmowy a nie 5 kwestii na krzyż których używają wszyscy Stalkerzy ;x No i większe pole do popisu jeśli chodzi o obozy. Powinno być ich więcej i powinna być możliwość do nich dołączania, ciekawe wątki z nimi związane itp. (nie wspominajmy tutaj o modach ok, to inna bajka?)

Dla przykładu. Idziemy do bazy wolności i dostajemy zadanie przyłączyć sie do Powinności i wykraść jakąś rzecz albo zabić jaką ważną osobę. I wtedy mamy wybór. Robimy co każe wolność/zdradzamy ich i przystajemy do powinności albo robimy w konia obydwóch i uciekamy z cennym przedmiotem który mieliśmy dla nich wykraść :)

No i to, co robimy powinno realnie wpływać na świat gry. Dla przykładu kiedy wybierzemy pierwszą lub trzecią opcję powyższego przykładu to powinność i wojsko wysyłają za nami listy gończe i mogłoby się zdarzyć, że jakiś amator łatwej gotówki pójdzie za naszym śladem by nas ukatrupić :)
Awatar użytkownika
Kuroi
Stalker

Posty: 79
Dołączenie: 12 Gru 2009, 19:40
Ostatnio był: 12 Kwi 2013, 17:43
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 10

Re:

Postprzez djcycu w 05 Lut 2010, 16:44

maciekt napisał(a):prosila mnie np. o pozyczenie IGI Covert Strike...


Szacun dla koleżanki! Pozdrów jak spotkasz ;)

Ja uważam że Stalker to taki heh... I strzelanka, i RPG... Otóż mamy handel, przedmioty, broń no i ulepszenia w dwóch ostatnich tytułach. To jest bardzo fajne i zachęca graczy do siedzenia przy tej grze. To że określiłem strzelanka to poniekąd prawda. Misji po cichu nie zrobisz to raz, dwa że końcówka zawsze wygląda jak z amerykańskiego filmu (granat!, tratatatatatata, man down!)... No ale jest ok bo można sobie przestudiować fabułę i ułożyć przebieg w jakim będziemy przechodzić tą grę. Oczywiście jak już wcześniej pisano jest trochę mało rzeczy by wydłużyć czas rozgrywki. Ale nie jest źle :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: FPs + RPG?

Postprzez Wiewiórka69 w 12 Lut 2010, 16:08

Moim zdanie łączenie ze sobą gatunków gier nie wychodzi najlepiej...ciężko stworzyć grę w której skład wchodzi RPG, i np.Strategia.. za przykład takiej gry mogę podać słynną grę: Heroes..szczególnie w trójce.. rozwijało się postać a i można było podbijać i budować. Co do stalkera to chcieli połączyć RPG i FPS, w pierwszej części moim zdaniem wyszło im to nijak. Więcej jest tam strzelanki, szczególnie pod koniec gry gdzie zabija się mnóstwo monolitian jak jakiś rambo..w dalszych częściach gry poprawili to troszkę i dodali więcej elementów PRG... choćby ulepszanie broni. Poza tym jest mało rzeczy wydłużające rozgrywkę.

Wiewiórka69
Wygnany z Zony

Posty: 304
Dołączenie: 22 Sty 2010, 16:58
Ostatnio był: 19 Lip 2011, 21:39
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1

Re: FPS + RPG?

Postprzez Microtus w 12 Lut 2010, 20:29

Zastanawiam się gdzie wy to RPG w tej grze widzicie? W stalkerach nie ma przedewszystkim zdobywania doświadczenia. Jeśli wykonywanie zadań kojarzy wam się z RPG to większość gier FPS jest jednocześnie RPG.
Nasza postać sie nie rozwija (w sensie nie zdobywa nowych umiejętności ani ich nie doskonali). Ot zdobywa lepszy ekwipunek ale w DOOM-ie też na końcu się z BFG latało. A że dialogi są to już powiedzmy element rpg.

Ja widzę to tak, że tworzymy postać decydujemy kim będzie itp, jej charakter, umiejętności początkowe.
Stopniowo zdobywamy doświadczenie (wkupujemy nowe umiejętności podnosimy statystyki).
Rozmawianie nie wystarcza, powinno być wiele więcej opcji dialogowych, i powinny one mieć wpływ na postrzeganie nas przez innych. Fakt tu możemy iść i donieść na Sułtana (w COP) ale wiele to nie zmienia. Większość wyborów w stalkerze jest zero jedynkowa niestety.

Fajnie by było jakby zrobili stalkera w konwencji RPG, jednak to co mamy to FPS z elementami RPG...
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: FPS + RPG?

Postprzez Argemen w 15 Lut 2010, 00:33

RPG może i nie, ale fajny by był element, że jak strzelamy dużo z jakiejś broni, to np. strzelamy z niej celniej, albo szybciej ją ładujemy. To byłby fajny element, ponieważ wg mnie jak człowiek do czegoś się przyzwyczai do robi to lepiej i szybciej. Ale, żeby było uczciwie można by wprowadzić coś takiego, że jak sie pierwszy raz korzystamy z broni, to bez przejścia odpowiedniego terningu jest ona mało sprawna, długo ją ładujemy, nie możemy dopchnąć magazynka itp. Mi by się to podobało, nie wiem jak wam.
I had wan teh interwebs!
Awatar użytkownika
Argemen
Stalker

Posty: 160
Dołączenie: 01 Sty 2010, 16:40
Ostatnio był: 02 Gru 2018, 13:05
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 4

Re: FPS + RPG?

Postprzez Goramil w 15 Lut 2010, 01:39

Te sprawy dotyczące broni...to nawet realne jest, że jak pierwszy raz do rąk wpad ci jakaś broń to cięzko się nią obsługujesz. Musisz poćwiczyć aby szybko broń złorzyć i rozłorzyć, nauczyć się poprawnie celowac, szybko i celnie strzelać, zmieniac magazynki czy usuwac zacięcia. Co do RPG to dodalbym element kreowania swojego Stalkera. Jaki ma mieć wzrost, wagę i ogolny wygląd. Czy ma być kobietą ,czy mężczyzną. Opcja wyboru K/M spodobałaby się kobiecej częsci graczy. Co są zmuszone grać facetem, a przyjemniej grałoby sie im babeczką (lepiej by sie wczuly)
Goramil
Kot

Posty: 13
Dołączenie: 09 Lut 2010, 01:02
Ostatnio był: 16 Mar 2010, 17:12
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: FPS + RPG?

Postprzez Normandia w 27 Lut 2010, 02:40

Co do łączenia FPS i RPG to pomysł jest bardzo dobry i znakomicie się sprzedaje na dowód gra Mass Effect, którego mamy już dwie części. A co do RPG w Stalkerze to już sama obecność handlarzy jest elementem RPG, w FPS`ach raczej się nie pojawiają. Do tego dochodzi możliwość konfigurowania ekwipunku, co prawda nie mamy możliwości podzielenia kombinezonu na części składowe jak rękawice, buty, czy kirys ale sama możliwość konfiguracji broni to już element typowy dla RPG. W strzelankach na ogól mamy albo wszystkie bronie, np. Marine w AvP miał pod koniec spory arsenał na plecach, albo mamy karabin pistolet i dwa granaty jak w CoD. W satlkerze możemy zakładać broń w zależności od sytuacji jednak jej wybór jest ograniczany poprzez udźwig postaci, ganianie z 30 giwerami w plecaku i milionem sztuk amunicji do każdej jest raczej trudne. Sam tryb prowadzenia rozgrywki to typowy RPG, FPS rzadko pozwala wracać do opuszczonych wcześniej lokacji. Co prawda nie ma w stalkerze możliwości nabijania doświadczenia, ale jest ranga postaci, zaczynamy przecież jako kot rooki, a kończymy jako master, choć nie ma to wielkiego wpływu na rozgrywkę to jednak postać jak by nie było awansuje. Tak więc stwierdzenia że w stalkerze nie ma RPG jest wielce mylne, tudzież błędne i świadczy o nieznajomości gatunków gier....
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Normandia
Stalker

Posty: 169
Dołączenie: 25 Maj 2009, 21:16
Ostatnio był: 09 Cze 2013, 20:10
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: FPS + RPG?

Postprzez Apkey w 21 Cze 2010, 00:49

a hahaha mamy Cie!
Tu sie drodzy koledzy mylicie bo co to jest RPG (ang Role Playing Game) to jest zabawa w odgrywanie postaci stworzonych przez pokrętne umysły graczy a doświadczenie i w ogóle to tylko mechanika, która do samej takiej gry nie jest wymagana (a czasami ja psuje trochę).
Innymi słowy celem gracza w RPG jest jak najgłębsze zestrojenie się ze swoja postacią tak aby każda rana bolała...
A na kompie co jest "o ku... zabili mnie" i wczytujemy save'a i tak się meczymy meczymy z tym jak nas zabijają do momentu kiedy stwierdzimy ze nasza postać jest do kitu i trzeba zrobić ja od nowa (ukłon w Stone zasad Dungeons & Dragons, które w swojej głupocie regulują ilość piegów na twarzy postaci...)

Co do strzelanek z elementami mechaniki RPG polecam Deus Ex gra jest stara (robiona na engine unreala tournamenta pierwszego) ale przez pewne jak tu ktoś powiedział smaczki jest genialna szkoda tylko ze następne części były skopane... SHAME ON YOU EIDOS!!!

Stalkerowi pomogłoby gdyby zwiększyć pole manewru do całej Zony (a nie tylko jej południowych części) i wprowadzić więcej możliwości interakcji z otoczeniem dobrym przykładem byłby tu WOW gdzie admini cały czas pracują nad rozwojem i zmianami na Bierzyce na swoich serwerach

wraz z kolegami podjęliśmy probe RPGowania w realiach stalkera oto rezultaty:
http://lastinn.info/sesje-rpg-science-fiction/8556-stalker-groza-z-glebi-zony.html
gdyby był ktoś chętny do grania to proszę się zwracać do naszego MG lub do mnie ;)
Apkey
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 23 Lut 2010, 02:41
Ostatnio był: 21 Cze 2010, 00:53
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 0

Re: FPS + RPG?

Postprzez impulse_101 w 21 Cze 2010, 12:11

Juz to kiedys pisalem... stalker to dla mnie symulator zycia w zonie w ktorym wcielamy sie w postac stalkera. Ile w tym z danego gatunku jest dla mnie nie wazna dopoki zblizamy sie do jak najwiekszego realizmu :wink:
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Poprzednia

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości