Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez brudne niebo w 14 Gru 2014, 22:09

Oj Adam... Broń wszędzie działa tak samo , żołądek człowieka też. Nierealność uniwersum nie wyklucza realności składających się na nią elementów.
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...

Za ten post brudne niebo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Czipi.
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

Reklamy Google

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Adam w 14 Gru 2014, 22:12

Z wiekiem człowiek to dostrzega. Dla mnie teraz granie nie jest już na pewno tym, czym było kiedyś. Nie zwracam uwagi na realizm, choć biją po oczach niektóre praktyki, stosowane w grach.

Może po prostu uniwersum Cię wciągnęło poprzez pracę przy grze planszowej, że zacząłeś je doceniać i dążyć do udoskonalenia doskonałości :E
Image
Image

Za ten post Adam otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Czipi.
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2524
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 20 Wrz 2023, 17:49
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 393

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Nieznajomy X w 14 Gru 2014, 22:37

Ja uważam, że sposób "apteczkowania się" w stalkerze powinien wyglądać tak jak w Metro: Last Light (w 2033 nie grałem), czyli w formie zastrzyku zawierającego środki lecznicze. Uważam tak gdyż podczas walki nie ma czasu na rozkładanie apteczki, bandażowanie, odkażanie ran itd. A zastrzyk można zrobić względnie szybko.

Po za tym uważam, że w stalkerze powinna być woda. Tzn. jako napój. Bo nie myślicie chyba, że w realu stalker piłby tylko wódkę i energetyki. Wodę kupowało by się u barmanów albo od innych stalkerów i trzeba by było regularnie pić, a po posiłku nasza postać byłaby spragniona i musielibyśmy każdy posiłek popić.

Czekam na kozaka :caleb:
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Adam w 14 Gru 2014, 22:40

W Metrze 2033 też była animacja leczenia, tak mi się wydaje :)

W którymś modzie, nie pamiętam w którym, należało pilnować poziomu wody, inaczej życie schodziło (był taki niebieski paseczek obok paska promieniowania w ekwipunku). Też ciekawe rozwiązanie...
Image
Image
Awatar użytkownika
Adam
Redaktor

Posty: 2524
Dołączenie: 27 Gru 2007, 12:13
Ostatnio był: 20 Wrz 2023, 17:49
Miejscowość: Kutno
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 393

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez impulse_101 w 15 Gru 2014, 00:06

Ważne żeby nie przesadzić bo jak będziemy tak się roztrząsać nad miska żarcia to z nazwy S.T.A.L.K.E.R zrobi nam się G.A.S.T.R.O bo w którymś punkcie to zaczyna być nudne, zamiast szukać artefaktów czy walczyć z mutantami to człowiek łazi i szuka chleba a nie o to w zonie chodzi. Ja bym ten realizm bardziej rozumiał na przedstawianiu rzeczy fikcyjnych w taki sposób aby przy całej swej abstrakcji wydawały się bardziej możliwe niż na wprowadzaniu jak największej dozy codzienności. Lepiej więcej uwagi poświecić element wyjątkowości zony tak aby czerpać z tego co jest główna atrakcja gry. Nie potrzeba w grze 3-ch otwieraczy do puszek o rożnej prędkości otwierania bo jedzenie jest symboliczne tak aby coś nawrzucać do plecaka przed wymarszem a nie pół dnia biegać i przeżywać otwieracz.
Image

Za ten post impulse_101 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wunderwaffe.
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Czipi w 15 Gru 2014, 00:38

impulse_101 napisał(a):Ja bym ten realizm bardziej rozumiał na przedstawianiu rzeczy fikcyjnych w taki sposób aby przy całej swej abstrakcji wydawały się bardziej możliwe (...)


Według mnie w tej kwestii GSC starało się bardzo ładnie wszystko wyjaśnić i zrobili to dość profesjonalnie. Wpisy na temat mutantów i anomalii w encyklopedii z SoC'a stanowiły rzetelne źródło wiedzy, w którym było naprawdę sporo elementów poświęconych wytłumaczeniu natury, zachowań czy trybu życia mutantów.

Prawdę mówiąc, nie wiem czy w tej kwestii jest cokolwiek do dodania lub poprawienia.
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image

Za ten post Czipi otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive brudne niebo.
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 352
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 15 Kwi 2024, 19:36
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 51

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez brudne niebo w 15 Gru 2014, 09:59

:arrow: Impulse. Twierdzisz że żarcie to symbol, ale mi ten symbol przeszkadza. Co byś powiedział gdyby w nowym TES były tylko dwie potki: na hp, staminę i manę i druga, co wszystko wzmacnia o 20%. I tyle bo przecież to symbol i więcej nie trzeba. Z tymi otwieraczami do puszek to faktycznie przesada, choć w DayZ tak było i w tej grze mi ten system bardzo pasował. Oczywiście nie chcę robić ze Stalkera gry survivalovej, ale pewne elementy survivalu można by zaimplementować. Jeśli źle cię zrozumiałem, wybacz i wyjaśnij co masz na myśli. :arrow: Nieznajomy. Fajne pomysły , ale słyszałeś o modzie Misery? On to wszystko wrzuca. No, nie licząc pragnienia. :arrow: Adam. Tak, powinny być animacje wszystkich czynności , nawet doczepiania lunety do Obokana. W końcu mamy nową generację więc jeśli będzie nowa gra z serii( nie będzię) albo niezależne projekty jak LA( kochamy was, Dezowawe!) będzie można zawiesić poprzeczkę wyżej. Tak poza tym świetne byłyby większe możliwości interakcji ze środowiskiem. Kojarzycie sytuację z CoP, gdzie chcemy wejść na drabinkę do drugiego budynku( tego wyższego) w bazie najemników. I nasz wysportowany wojak, heros z Zony , nawet po wyrzuceniu całej zawartości plecaka i podturlaniu tam sporej beczki( nie pytajcie) ,nie jest w stanie wejść na drabinę z którą poradziłby sobie nawet mój młodszy brat. Bo ta drabina to tylko dekoracja. Gdy to odkryłem, coś we mnie pękło. Pomyślałem o dodaniu elementów trochę parkourowych( w CS npc mogli przeskakiwać murki), ale jak przypomniałem sobie możliwości silnika x-ray, to się załamałem. No i jeszcze głupota AI, dziedziczna bolączka tej serii... Ale może te wszystkie pociągi do elementów parkouru i survivalu wynikają z tego , że jestem ( jak ktoś wymyślił) " gimbofanem Meesha" ( ale nie z tych co mają odlot po IPP)? Zacznę się leczyć bo jak tak dalej pójdzie to nie zagram w oryginalną wersje następnej gry, taki mam ból dupy o te apteczki. Czy wymienione elementy nie przyciągnęły by uwagi nowych fanów?
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez Nieznajomy X w 15 Gru 2014, 10:39

Słyszałem o Misery, kto nie słyszał. Nawet kumpel grał, ale ja nie lubie tego moda. Tam ten realizm jest przesadzony (ładowanie PDA, WTF?). Jeszcze ten ponury klinat, jakby kto umarł. Ale te dwa elementy o których pisałem mogły by być.

Po za tym mogliby lepiej ukazać życie w Zonie, tj. to co robią inni NPC itd. (wiem, wiem, też było w Misery), ale to akurat i tak nie jest źle zrobione.
Ostatnio edytowany przez Nieznajomy X 16 Gru 2014, 09:30, edytowano w sumie 2 razy
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez KOSHI w 15 Gru 2014, 10:59

Wg. mnie nie. Od tego są mody. Przeciętny Kowalski chce pograć w coś w miarę łatwego i przyjemnego, a jak ma to być wku*wiające nieco to ustawi sobie pasek jak chce w poziomie trudności. Druga sprawa - żeby ta gra miała znamiona trudnej, to należałoby z niej zrobić coś w klimatach survival. Czyli mało ammo, ciężkie anomalie, trudne starcia z mutantami, odludniona Zona pełna promieniowania, a nie festyn wiejski z 50 stalkami na km2 itp itd. Mody to częściowo zmieniają w taki, czy inny sposób. Misery, PGR, MSO, Krwawy Szlak idą w tym kierunku, ale są tylko wizją autorów, który pasuje to, a inne rzeczy im nie pasują, co niekoniecznie pokrywa się z wizją innych. Osobiście spodobała mi się ostatnio modyfikacja SGM 2.2 + Atmosfear, w której można sobie poustawiać co chcemy i jak chcemy. Ja np. wyje*ałem granaty u NPC, dodałem widok z maski, wprowadziłem Alpha Squad i parę innych bajerów. Gra się przyjemnie, choć dość łatwo w porównaniu z Misery, które mnie irytowało często poziomem i dorabianiem przez niektórych teorii, do rzeczy, które spokojnie można by poprawić by gra zyskała.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez brudne niebo w 15 Gru 2014, 11:18

:arrowl: Ładowanie PDA i latarek rządzi! Kolejna rzecz na którą trzeba wydawać kasę. Bez tego rubel tylko leci, a ammo i żarcie podnosimy z wrogów.Kolejny nierealistyczny element podstawki, po 27 godzinach gry / miesiącu w grze stać mnie na Egzoszkielet a w Misery gram już 50 godzin i na SEVE jeszcze nie mam. Bo realizm wymaga ostrożnej gry, a nie biegania od (pożal się Boże) Cyrku do Szramy jak kot z pęcherzem z ośmioma artefaktami w moim magicznym plecaku. Wybaczcie że ja tak ciąglę o tym Misery, ale to najbardziej realistyczny mod do stalkera+ Krwawy Szlak( pomijając promieniowanie w tym drugim). :arrow: Koshi ale zanim wychodzą tak zaawansowane mody to mija trochę czasu od premiery...
I z pokorą przyznaję się do bycia uczniem gimnazjum...
brudne niebo
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 06 Lip 2013, 17:59
Ostatnio był: 03 Sty 2015, 01:53
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 5

Re: Czy Stalker powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez KOSHI w 15 Gru 2014, 11:40

To ja wiem. Dlatego miło by było, żeby w takim stalku można było ustawiać w panelu menu, co nas interesuje. Podejrzewam, że to nie problem zrobić kilka suwaczków i pokręteł do bazowych parametrów takich jak celność, ai, wytrzymałość przeciwników i mutantów, zasoby sklepów, dostępność towarów, i paru innych ustawień ustawiających grę pod swoje oczekiwania.
Image

Za ten post KOSHI otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive brudne niebo.
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: Czy S.T.A.L.K.E.R. powinien być bardziej realistyczny?

Postprzez igla2008 w 18 Gru 2014, 10:25

Z całym szacunkiem panowie, nie w tą stronę powinno to iść. Nowy stalker powinien być podobno do NS niż Misery. Naprawdę rozumiem, że realizm w podstawkach jest bardzo daleki od tego co powinno tam być zawarte ale bez przesady. Gra powinna iść w stronę większej ilości zadań, osobnych dla każdej frakcji. Wielu ścieżek rozwoju postaci a nie w cztery rodzaje chleba, bułki i jeszcze bagietki z biedronki ale koniecznie ciepłe :E Bo do tego właśnie zmierzamy. Rozumiem, że kręci was bardzo element takiej życiowej strefy gry no ale nie każdego by to interesowało.
Bo naprawdę tylko nieliczni chcieli by przed zadaniem typu,,idź poszukaj, przynieś" które wykonają w 5 minut musieć: dziesięć minut pakować plecak, pół godziny ładować magazynki, iść się wysrać i jeszcze nie wiadomo co. Ludziom po godzinie grania znudziła by się gra i wywalili by ją na półkę. Tak samo pomysł z animacjami do każdej czynności to przesada jest totalna, strasznie by to było wkurzające.

Co do apteczek, czym większa ilość medykamentów tym większy bajzel w grze. Bo teraz każdy musi czytać do czego i po co to jest. A w realu raczej w trakcie walki, nie wysypał byś nagle zawartości plecaka na ziemię i na zaczął spokojnie czytać etykiet.. A tak by to miało wyglądać tutaj. Myślę, że sposób dodania paru rodzajów apteczek(Czerwone,żółte, niebieskie, fioletowe któryś z modów miał taki podział) rozwiązało by problem w normalny sposób.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 759
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 17 Gru 2022, 10:30
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości