Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach

Postprzez impulse_101 w 12 Maj 2010, 20:37

Problem pojawia sie we wszyski czesciach stalkera, na roznych komputerach i ustawieniach. Mam na mysli te skundowe, czasem nawet kilku sekundowe przyciecia. Wyglada to w ten sposob ze pomimo tego ze fraps oscyluje w granicach 30fps to gra potrafi zamarzac na chwile by pochwili znowu wrocic do poprzedniej plynnosci. Zauwazylem ze czas w wirtualnym swiecie jest od tego niezalezny tzn gdy przed nami idze stalker i zaliczamy tego freeza to zaraz potym stalker jest 30m dalej (jakby ta zwiecha jego nie dotyczyla i w miedzyczasie maszerowal sobie w najlepsze gdy my stoimy jak dziecko z autyzmem). Najczesciej ten problem wystepuje przy interakcji NPC'sow, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Probowalem grac na roznych komputerach 4 i 2 rdzeniowych, z rozna iloscia ramu. Win7, Vista, XP, DX10 on/off, oraz rozne rodzaje patchow ....nic nie pomaga.

Czy moze ktos zna na to jakies lekarstwo oraz czy nie jestem odosobniony z tym problemem?
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Reklamy Google

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez atikabubu w 12 Maj 2010, 20:50

Ameryki waść nie odkryłeś...

Przyczyną takich zwiech jest przełączanie trybów A-Life dla NPC. W trybie offline gra liczy sobie na zasadzie "poszedł, zrobił i wsio" a w trybie online "poszedł 2m w lewo, potem 3 w prawo, przeładował, strzelił 2 razy, pierdnął, zaklął siarczyście i zginął zostawiając 200 rubli, 2 pestki do kałacha i kaszankę" :E
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 01 Sty 2024, 01:00
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez impulse_101 w 12 Maj 2010, 21:19

To wylaczenie postaci by pomoglo tylko co to za przyjemnosc biegac po pustej zonie :E A jest jakis mod/patch ktory by to poprawil? Przeciez to jest przegiecie zeby ludzie po wladowaniu kasy w blaszaka musieli na takie zgrzyty patrzec :( ...juz nie raz odzyskiwalem plynnosc gry jako nieboszczyk bo ktorys z monolitow wykozystujac moja niedyspozycyjnosc wladowal mi pare kulek w plecy.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez Keinoom w 13 Maj 2010, 00:13

No mnie też to zawsze zastanawiało. Od czasów SoC aż do dzisiejszego CoP. Człowiek się już przyzwyczaił i czytając ten temat przyszło mi do głowy by zapytać czy ktokolwiek z was ma taki sprzęt który jest panaceum na te doczyty ? Czy może to zupełnie niemożliwe i te doczyty będą zawsze gdyż wiąże się to z (popapraną) mechaniką gry. Niby cały czas mamy płynnie. Niby wszystko cudnie aż do tego cholernego doczytu a jeżeli zdarza się to podczas biegu od jednego drzewa do drugiego to na poziomie mistrz ta sekunda lub dwie to dla nas -1 do percepcji a dla wroga to +1 dla precyzyjnego strzału w głowę bo on problemów z doczytem nie ma :E Wątpię żeby był jakiś mod naprawiający to ale jeżeli jest to zamieniam się w słuch ;)
Awatar użytkownika
Keinoom
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 22 Kwi 2010, 13:46
Ostatnio był: 12 Sie 2021, 13:43
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez djcycu w 13 Maj 2010, 00:17

atikabubu napisał(a): "poszedł, zrobił i wsio" a w trybie offline "poszedł 2m w lewo, potem 3 w prawo, przeładował, strzelił 2 razy, pierdnął, zaklął siarczyście i zginął zostawiając 200 rubli, 2 pestki do kałacha i kaszankę"


Nie no Ati rulez :D Rozwaliłeś mnie tym stary :D

BTW: Dziwne... Mam kompa kupionego 1,5 roku temu i jest to dwurdzeniowy przeżytek który na tamten czas był ze środkowej półki. Przytnie się gra ale tylko na sekundkę i to wtedy kiedy dobiegam do jakiejś bazy. Masz sterowniki? Masz porządek w systemie? Masz dobre chłodzenie? Nie potrzebne odkurzanie sprzętu? Wierz mi jeśli każdy komp na którym testowałeś nie spełnia tych wymagań to radzę je wykonać. Poza tym istnieje coś takiego jak niskie ustawienia detali. Zmniejsz je na "zero" i spróbuj. Jeśli się poprawi to stopniowo dawaj w górę aż wyczaisz co jest źle. Możliwe AA masz za wysokie.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez MiedzianeJaja w 13 Maj 2010, 07:29

Ja już różne cuda wyczyniałem z ustawieniami grafiki ale nic nie pomogło. Drobny hint. Jak biegniecie to w czasie zawiechy trzeba puścić klawisz "do przodu" i wcisnąć dopiero po powrocie płynności bo inaczej mimo "zamrożenia" ubywa sił :E
MiedzianeJaja
Tropiciel

Posty: 279
Dołączenie: 11 Paź 2009, 22:27
Ostatnio był: 16 Gru 2016, 09:54
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 22

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez caleb59 w 13 Maj 2010, 09:52

Nic nie poradzicie - chyba że macie komputery "na wyrost" z mocą obliczeniową na zapas - poprostu GSC dało d*py jak by nie patrzeć i skopali optymalizację przy tworzeniu a-life - szczególnie widać to w Zewie na mapie Janowa - maskara jakie tam zgrzyty, a czasami działa płynniutko - komedia...
Powiem szczerze, że u mnie zgrzyty w SoC zniknęły całkowicie po zmianie procesora z Athlona XP na Pentium 4 - poprostu podczas biegania po mapie nie ma już tych denerwujących kilkusekundowych doczytywań terenu jak i a-life (bynajmniej w Kordonie i na Wysypisku - dalej nie byłem)...
CS to dno optymalizacyjne i jak samo GSC przyznało "poligon testowy dla nowych technologii w tym DX10"...
Zew zdecydowanie lepiej wypada względem CS ale jego największy minus to bazowanie na skopanym silniku Czystego Nieba...
Jedynym patchem, który optymalizował Stalkera do tej pory i był naprawdę przydatny to patch 1.0004, który przyspieszał grę o jakieś 40%!
Później panom z GSC odechciało się tworzyć takie patche bo po co skoro użytkownicy w większości posiadają komputery na wyrost z mocą obliczeniową co najmniej na 4 lata w przód - jedno wielkie g*wno panowie i cwaniactwo! :facepalm:
Zresztą pokażcie mi grę ruską / ukraińską z dobrym silnikiem i optymalizacją ahahahaha! :E
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez Terminus w 13 Maj 2010, 10:04

caleb59 napisał(a):Zresztą pokażcie mi grę ruską / ukraińską z dobrym silnikiem i optymalizacją ahahahaha! :E

Evil Island, Etherlords I-II :P
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez von Carstein w 13 Maj 2010, 10:45

Kozacy: Europejskie Boje. (i dodatki)
Kozacy II: Napoleońskie Boje.
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez Crisu w 13 Maj 2010, 11:19

Cóż, malutki i nieco offtopowy post na przekór Calebowi...

Metro 2033 - produkcja z wysokimi wymaganiami, jednak świetnie zoptymalizowana.
Ponadto jest to typ trzymający się kontekstu Twojego pytania - "dzisiejsza", FPS, rosyjskie studio. ;)

Co do tematu wątku to chyba nie ma sensu się więcej rozwodzić, przyczyna jest jasna.
No, ponadto dodam, że Ati - tester oblatywacz 64-bitowego systemu - gotów jest obalić tezę freezowania Stalkera pod owym rozwiązaniem, mam rację...?
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach.

Postprzez atikabubu w 13 Maj 2010, 11:48

A prawda! Dzisiaj odpaliłem Stalka z dodanym "fixem" na >2gb ram na 64 bitowym Win 7. Nie wiem czy to jakiś efekt placebo ale gra zaczęła chodzić dużo płynniej. Wcześniej gdy zbliżałem się do zadymy w hangarze na Wysypisku (mod utAMK ;)) gra robiła kkhhhhhhrrrrrrrr... bugtrap :E
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 01 Sty 2024, 01:00
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: Chwilowe (zamrozenia) ściecia w Stalkerach

Postprzez KoweK w 13 Maj 2010, 13:00

Caleb, nieraz już ci mówiłem, że optymalizacja to uproszczenie różnych elementów. Aby S.T.A.L.K.E.R. u Ciebie chodził, to musiałby mieć... pfu, musiałby nie mieć A-Life! Chcecie Pany A-LIfe i realistyczne życie? Macie przycinki, albo 4 GB ramu... :P

U mnie małe przycinki są tylko w Zewie Prypeci, natomiast w SoC wszystko chodzi ok (na DX8 - 150 fps na sekundę :E ). Bez komentarza zostawię Czyste Niebo, ale to wszystko przez wojny frakcji, które może i są fajne, ale wymagają potwora jak chu... i jeszcze te bajery graficzne.

CrisuSPW napisał(a):Metro 2033 - produkcja z wysokimi wymaganiami, jednak świetnie zoptymalizowana.

Racja, ale tylko dla dobrych komputerów jest dobrze zoptymalizowana. :P

caleb59 napisał(a):Jedynym patchem, który optymalizował Stalkera do tej pory i był naprawdę przydatny to patch 1.0004, który przyspieszał grę o jakieś 40%!

A 1.0004 powoduje bugtrapa na DX9 full settings... Mówię o [out of memory]. 1.0005 to naprawia, dlatego wg mnie ten ostatni patch jest lepszy, jeżeli mam grać na maksymalnych ustawieniach, np. w Stalker Complete lub L.U.R.K..

caleb59 napisał(a):kilkusekundowych doczytywań terenu

Xray nie doczytuje terenu "w locie". Jeżeli by tak było, to gra ładowała by się 2 sekundy.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości