Tworzenie HUD'a w Zewie Prypeci jest bardzo podobne do tworzenia HUD'a w Cieniu Czarnobyla więc będę sie posiłkował tutorialem Matrixa:
1. Otwieramy Milkshape i klikamy file -> import -> S.t.A.L.K.E.R (sep 10 2008) i szukamy model HUDa który chcemy zmienić (w formacie .ogf)
Tutaj muszę dodać że model huda w zewie nie posiada rąk, które są w innym pliku.
2. Edytujemy model (tutaj nie będę się rozpisywał, wszystko można naleźć tutaj:
http://www.stalker.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=9559)
3. Naciskamy file -> export -> S.t.A.L.K.E.R (aug 19 2008) wpisujemy nazwę w formacie
nazwa.object musimy pamiętać o dopisaniu .object na końcu, inaczej nam się nie wyeksportuje 4.Otwieramy Actor Editor'a
Wybieramy File->Load i otwieramy nasz model który edytowaliśmy w milkshape, następnie edytujemy tekstury dla broni. Klikamy po prawej stronie na Surface i w prawym dolnym rogu wybieramy ścieżki do tekstur klikając 2 razy na pole z nazwą tekstury i wybierając odpowiednie z okienka które się pojawi.(Możemy sami edytować ścieżki do tekstur tworząc własne foldery i wrzucając tam tekstury które następnie otwieramy. Po eksporcie model będzie czytał tekstury z naszych folderów.)
5. Animacje. Klikamy zakładkę
"Motions", następnie klikamy w okienko które jest obok
"Motion reference"Wyskoczy nam okienko z listą. (W starym SDK nie ma możliwości zmiany folderu więc nasze pliki z animacjami
nazwa_broni_hud_animations.omf musimy wrzucić do
gamedata/meshes/actors) Pliki te można znaleźć w folderach z modelami broni (gamedata/meshes/dynamics/weapons)
Teraz wybieramy animację od broni którą edytowaliśmy (koniecznie od tej bo np. animacje pistoletów wyglądają tak samo ale mają inne nazwy) i klikamy w kropkę obok nazwy animacji tak aby zmieniła się w ptaszka i klikamy ok.
Następnie klikamy File->Export->.ogf i zapisujemy nasz zedytowany model.
Brawa dla utak3ra i Wheeljacka bez których ten tutek by nie powstał.