[Tutorial] Spawnowanie oddziałów i grup mutantów

[Tutorial] Spawnowanie oddziałów i grup mutantów

Postprzez PMG w 02 Sty 2015, 15:32

Witam. Nie będę ukrywał, że jestem modderem absolutnie początkującym - poza prostymi modami do Zewu i SoC nie stworzyłem nic godnego uwagi, ale mam nadzieję, że moje "doświadczenie" przyda się tym, którzy będą potrzebowali w tej kwestii pomocy. Jeżeli ktoś zauważył błąd - proszę się nie krępować i wskazać go.

Tutorial dotyczy ustalania spawnu określonych grup stalkerów lub mutantów. W Zewie Prypeci zostało to w stosunku do SoC znacznie uproszczone, bo... nie musimy wcale wypakowywać all.spawn. A więc do dzieła.

1. Mutanty
:

Naszym celem (przykładowym) jest stworzenie spawnu burerów na Zatonie.

Uwaga! Radzę robić kopie wszystkich oryginalnych plików, zanim je edytujemy. Zawsze może coś pójść nie tak, a oryginalny wygląd pliku czasem ciężko odzyskać...

Potrzebne nam będą pliki:
- zat_sim_25.ltx (configs\scripts\zaton\smart)
- squad_descr.ltx (configs\misc)

1. Plik zat_sim_25.ltx oznacza (z tego co kojarzę, nie dam sobie ręki uciąć) smart znajdujący się na terenie stacji benzynowej i wygląda on tak:

Kod: Zaznacz wszystko
[smart_terrain];zat_sim_25
squad_id = 10
max_population = 2


Nie będę kłamał, że wiem, co oznacza linijka "squad_id", ale wydaje mi się, że nie trzeba zwracać na nią uwagi. A przynajmniej mi w niczym nie przeszkadzała.

Linijka "max_population" oznacza natomiast prawdopodobnie ilość squadów (grup), jakie pomieścić może smart terrain.

2. Aby ustawić respawn squadu burerów, należy dopisać do pliku następujące linijki:

Kod: Zaznacz wszystko
respawn_params = respawn_zat_sim_25
- zamiast "respawn_zat_sim_25" możemy wpisać praktycznie cokolwiek. Ważne jest jednak, aby spację zastąpić "_".

Następnie po linijce odstępu (lub kilku, to nie ma znaczenia) dopisujemy kolejną sekcję:
Kod: Zaznacz wszystko
[respawn_zat_sim_25]
spawn_burer