Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

"Ogólnie rzecz biorąc, jest to niemożliwe." Odparł Profesor Wołodia, zapytany o możliwość obrony doktoratu w przypadku posiadania tytułu profesora.

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez waziator89 w 25 Wrz 2010, 17:58

Kiedy pierwszy raz ujrzałem Zonę oczami Majora Diegtierowa - troszkę się wystraszyłem: " O ja pierdziele". No ale cóż, sprawdziłem co otrzymałem na początek - standardowe wyposażenie - ale jednak lepsze niż w poprzednich częściach gry - co myślę było dużym plusem, bo kolejne starcia z masą wrogów na początku (chociażby tak jak w CS'e - pełno banditos na bagnach ) było już nudne - aczkolwiek wymagało podejścia do sprawy taktycznie. Z początku bałem się trochę czy Zona nie będzie mulić - ale jednak mój laptop ujarzmił jej zapał i to zdecydowanie lepiej niż CS.

Fabuła - jakoś specjalnie mnie nie zachwyciła ( w porównaniu do SHoC), - brakowało tej tajemniczości. Kiedy odnalazłem tajemniczą Oazę trochę się zawiodłem, myślałem że będzie to dobry artefakt - wiele hałasu o nic.
Zadania główne jak i poboczne stoją na wysokim poziomie, są dość różnorodne. Te ostatnie - są jednym z największych plusów gry - podchody i polowania na chimerę, zarówno samemu jak i w towarzystwie innych stalkerów w nocy, omijanie śpiących pijawek (byle nie obudzić!) są genialnym pomysłem.

Grywalność - uważam, że ze wszystkich 3 części, to własnie CoP zasługuje na pierwsze miejsce. Kilka nowych rozwiązań - chociażby detektor Swarog, różne możliwości celowników, podręczne schowki na apteczki itp - są jak najbardziej odpowiednie. Druga strona medalu - praktycznie w ogóle nie korzystałem z niestandardowych medykamentów - herkulesa itp., które wcześniej nie były dostępne. Ale to tylko moja uwaga - Tym, którzy z nich korzystali - na zdrowie!
Byłem też bardzo zadowolony z ilości znajdowanych artefaktów i anomalii które je w losowym odstępie czasu wydawały - nie było ich ani za dużo, ani za mało. Nie podobało mi się też to, że w miarę postępów w grze każda osoba była zawsze neutralna ( wybiłem zgraję Złodziei do nogi a Ci spotkani przypadkowo na mapach mieli mnie w pompie.) Gdyby nie potwory broniących swoich terytoriów - Zona byłaby totalną sielanką.

KLIMAT! - Ten zasługuje tutaj na największe uznanie. Uważam, że w porównaniu do poprzednich części CoP jest mistrzem. Noc wygląda jak noc - w CS wystraszyła mnie tylko w Czerwonym Lesie a tutaj - w każdej lokacji. Ilość potworów jest odpowiednia - co prawda w każdej z poprzednich części nie było ich za dużo - ale jest to atut - bo po co komu sieczka na każdym kroku? Nigdy nie wiedziałeś co Ci wyskoczy zza winkla, co się czai w ciemnym kącie, kiedy Snork wyskoczy na Ciebie z rykiem. Bardzo spodobały mi się anomalie Sosnodąb, narośl w Prypeci i Szpon(?) - ciekawy wplyw Zony na otoczenie.

PRZECIWNICY są... wymagający! Kiedy pierwszy raz w CoP spotkałem się z pijawką - nie wiedziałem co to było! Nowe umiejętności potworów zaskakują - Pijawka szybka i niewidzialna do ostatniej chwili, Ślepe Psy - jeden mnie zaszedł od tyłu i wolnym kroczkiem, po cichu chciał dupsko odgryźć, Burer - silny i wymagający - kiedy spotkałem pierwsze dwa - nie dość że wyrzucały mi broń z ręki ( w X8 zgubiłem Grozę po walce z Burerem z kibelka) to jeszcze się blokowały. A przede wszystkim - Nibyolbrzym - wyjątkowo wytrzymały - wpakowałem w niego co najmniej 6-7 magazynków z ukochanego GP37 (na drugim poziomie ulepszeń) i parę granatów dopóki nie padł.

Muzyka i dźwięki - klimatyczna, dźwięki te same... Po za jednym, który na pewno wszyscy znają - Płacz dziecka w X8 - dosłownie w ułamku sekundy zapisałem grę i wyszedłem - do X8 wróciłem po godzinie.

Grafika - na pewno piękna na najwyższych ustawieniach. Mnie niestety - a może stety - obraz zadowalał przy ustawieniach maxymalnych dostępnych w oświetleniu Rozszerzonym Dynamicznym. Momentami przycinała przy dogrywaniu - ale niemal niezauważalnie. Podejrzewam, że gdybym się pobawił suwakami to uciągnąłby to mój sprzęt, ale nie wiem czy byłbym zadowolony z tego co bym widział.

Stabilność - gra nie sprawiała mi kłopotów, jak narazie tylko 3 razy w trakcie gry (freeplay) wyskoczyło mi do Windy przy przejściu z Janowa do Prypeci - nic więcej.

PODSUMOWANIE

FABUŁA 70 %
GRYWALNOŚĆ 85 %
KLIMAT 90 %
PRZECIWNICY 75 %
AUDIO 70 %
GRAFIKA 90 %
STABILNOŚĆ 80 %

OCENA OGÓLNA 80 %
Awatar użytkownika
waziator89
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 16 Sty 2010, 07:45
Ostatnio był: 07 Wrz 2017, 15:54
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez Piterxd w 25 Wrz 2010, 21:06

Coz, gre przeszedlem raz i na tym sie skonczyla przygoda z tym squelem.

Plusy:
-w miare dobra fabula
-rozbudowane zadania poboczne
-optymalizacja (m.in. pod x64)
Minusy
-czas gry
-niby duze mapy, a tak naprawde sredniej wielkosci, zbyt puste i nudne
-denne efekty graficzne

Ogolnie grajac nie czulem, ze gram w stalkera tylko w gre, ktora chce byc stalkerem. Taka jest moja opinia :wink:
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez Axideus w 25 Wrz 2010, 21:21

Dobra mój skrócony werdykt.
Plusy:
-Połączenie lini fabularnej z cienia czarnobyla
-stabilność silnika
-nowe trasy
-bardziej rozbudowany interfejs
-zdecydowanie zadania poboczne
-nowe anomalie
-system osiągnięć
-poprawiony system podrasowywania broni
-więcej wolności
-wstawione mutanty
-fajny system frekwencji [zabite mutanty,ulubiona broń itd]
-możliwość zamawiania sprzętu od początku gry
-leki i ogólnie więcej sprzętu
-ulepszony system schowków
-doszlifowany bardziej system a-life
-możliwość freeplaya
-fabuła z większymi ilościami wyborów
-narzędzia dla techników

Minusy:
-Klimat strasznie upadł
-wycięcie dźwięków z CS i SOC
-doszczętne wyrzucenie starych tras
-za łatwo o kase
-za niski poziom trudności
-krótka fabuła
-co jak co ale za mało tras [3 i wcale nie takie ogromne]
-wyrzucenie wojen frakcji
-trochę brakuje zadań- zleceń[obroń baze, wspomóż oddział itp]

Ocena: 6.8/10

A teraz małe podsumowanie słowne :) . Zdecydowanie klimat jest gorszy niż w obu poprzednich częściach. Wiąże się to z wyrzuceniem odgłosów zony oraz starych lokacji. Nowe lokacja mają za mało atmosfery [bardzo mało pozasychanych trupów itp]. Krótka fabuła, niski poziom trudności i łatwo tu o forse jak cholera. Brak starych tras też trochę zabija klimat. Za mało apokaliptycznej atmosfery. Za mało uczucia odosobnienia i tajemniczości. Plusy to bardziej dorobiony interfejs [ miejsce na hełmy, skróty klawiszowe do przedmiotów]. Bardzo spodobało mi się dorobienie leków i używek. Wreszcie musimy trochę poużywać jednej apteczki nim użyjemy drugiej. System dopalaczy i leków jest świetny. Teraz można bawić się w medyka. Fajny pomysł z zamawianiem broni już od początku gry. Większa wolność czyli mniejsza liniowość. Nawet ciekawa fabuła ale cholernie krótka. Wreszcie ulepszony system schowków. Teraz można znajdywać schowki bezpośrednio a nie tylko przez trupy [ zabijało to realizm]. System osiągnięć też jest super. Możliwość zbierania nagród za swoje decyzje. Ranking ulubionej broni i najniebezpieczniejszego mutanta. Wreszcie załatwiono sprawę ze sprzedażą broni. Wcześniej można na tym było zbijać ciężkie kokosy. Wstawienie starych mutantów dodało trochę smaku. Dużo lepsza stabilność silnika i lepsza optymalizacja. Wreszcie największy plus czyli zadania poboczne. Jest ich dużo i są naprawdę dobre. Wreszcie jest co robić. Mogło by być trochę więcej zadań typu obroń bazę czy wspomóż oddział.

Rasumując gdyby nie wycięcie dźwięków [ zabija to potwornie atmosferę], starych tras [ powinna być hybryda nowych i starych], zbyt cukierkowy poziom trudności, krótka fabuła [ choć nawet ujdzie bo ciekawa i z możliwościami], łatwość o kase i trochę większy powiew nowości ze strony GSC byłoby świetnie. Niestety wielu rzeczy brakuje dlatego uważam iż zew jest słaby w porównaniu z poprzednikami. Jednak i tak polecam te grę całym sercem. Jest słaby ale tylko w porównaniu z innymi stalkerami tak to pod względem atmosfery rozpirdala wszystkie inne fps'y na tryliony oktanów. Warto zagrać mimo wszystko. Jeśli jednak zabierasz się za stalkera to mówię ci jako doświadczony gracz zacznij od CS'a. Potem SOC i COP i jest wszystko w najlepszym porządeczku a ze wszystkich gierek maksymalna ilość atmosfery wyciśnięta.
Image
Awatar użytkownika
Axideus
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 30 Lip 2010, 00:27
Ostatnio był: 21 Lis 2015, 17:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 46

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez Włuczęga_221 w 05 Paź 2010, 17:39

Ja uważam tak:
+ Nawet ciekawa fabuła
+ Zona nocą jest naprawde niebezpieczna :)
+ Ciekawe lokalizacje
+ Można przejść gra na wiele sposobów
+ ciekawe uzbrojenie i artefakty
+ usunięto tą beznadziejną wojne frakcji
- o wiele za krótka!!!
- brakuje mi kilka starych lokalizacji
- w Prypeci nie mozna wejść do większości budynków

Moja ocena to 8.5/10
Włuczęga_221
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 05 Paź 2010, 16:25
Ostatnio był: 28 Sie 2011, 21:55
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 1

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez olmk w 14 Paź 2010, 09:38

Tak czytam recenzje w tym topiku i poprostu krew mnie zalewa...Dlaczego?
Widze narzekania: nie ma nowych broni... nie ma nowych artefaktów... stalkerzy robią to co w poprzednich częściach...
Rozumiem, że według niektórych zona w Zewie powinna w trzeciej odsłonie Stalkera przypominać supermarket połączony z metropolią zamieszkałą przez 100 tys. ludzi.
Wojsko powinno zajmować się dystrybucją przynajmniej 300tu rodzajów broni, prowadząc obwźny handelek, zakładając bazarki ze wszystkimi rodzajami pukawek.
No bo przecież Zona jako obszar zamknięty gdzie szmugluje się wszystko co można w niej dostać, od żarcia po RPG, powinna ju mieć linię kolejową. xD Na stoiskach powinniśmy mieć dostępność całą rodzinkę M16, zabaweczki rodem ze Szwajcarii... itp itd
Stalkerzy oprócz walki o wpływy i szukania artefaktów (pomimo tego że właśnie po to tam przybyli) powinni zakładać ogródki warzywne, remontowa opuszczone bloki, organizaować bazę turystyczno-gastronomiczną...

Pare osób miało tutaj niewątpliwą rację. Troszkę w zewie za mało jest mutantów i obszarowego promieniowania, którego w czystym niebie było więcej.
Główny wątek, że niby jest zbyt liniowy? A jaki ma być? Główny bohater to agent wywiadu!!!
Nie żadej Gonzalez Rodrigez Emanuel Garsia... ruch...ący się z siostrą matki swojego wója żony wnuczki w Haciędzie Prypeć.

Trzeba przyznać, że gra jest za krótka, ale poziom graficzny, grywalność, stabilność, świat i misję poboczne (też ich za mało) nadrabiają zaległości.
Nadal w Stalkerze brakuje mi zdarzeń losowych np misji generowanych losowao ze względu na wydarzenia w danej lokacji. Odkrycie Oazy nic nie zmienia, nie zaczyna się np. ruch w okolicach stacyjki kolejowej pomimo, że wszyscy stalkerzy o tym tylko gadają.
Zwłaszcza Prypeć jest niedopracowana niestety pod względem otwartości świata gry.
Zew Prypeci oceniam na 8+/10 mając nadzieje, że chłopaki wykorzystają Zew jako podstawkę do Stalker 2 i przepracują efektywnie 2 lata, które dająobie na zakończenie projektu.

Za ten post olmk otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SVDstriker, Realkriss.
Awatar użytkownika
olmk
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 17:21
Ostatnio był: 16 Paź 2010, 02:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez SVDstriker w 07 Sty 2011, 15:04

To teraz ja. Dla mnie Zew Prypeci jest najlepszym z wszystkich stalkerów i nie uważam tą grę jako dodatek. Ukończyłem tą grę z 11 raz i w ogóle mi się nie nudzi(wczoraj znów zacząłem od początku :E ). Bardzo fajna fabuła , klimat i przede wszystkim ROZLGEGŁE/DUŻE mapy co mi się bardzo spodobało. Poprzednie części miały fabułę trochę taką bardziej "liniową". A tu w zadaniach możemy sobie zrobić jak chcemy... Przekupić , załatwić - bez znaczenia. Oceniam tą gre na 10/10.

+ Fabuła
+ Klimat
+ Rozległość
+ Możliwości
+ Skupiska anomalii i w "ogóle" szukanie artefaktów.
+ Spacerki po Zonie :E
+ Misje poboczne
+ Zamawianie broni u Żwawego
+ Kilka postaci z poprzednich części

- Prypeć jest klimatyczna ale myślałem że będzie trochę straszniejsza (Jakieś odgłosy ludzi etc.) i jeszcze to że nie da się wchodzić to większości budynków
Image
Awatar użytkownika
SVDstriker
Tropiciel

Posty: 255
Dołączenie: 15 Lis 2010, 11:37
Ostatnio był: 15 Cze 2012, 20:18
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 52

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez PMG w 09 Sty 2011, 14:58

Zew Prypeci jest według mnie najlepszym S.T.A.L.K.E.R.-em. Jest najmniej liniowy, a poziomy są rozbudowane, wielkie i bardziej szczegółowe. Jednak jak większość z was zawiodłem się trochę na Prypeci. Fabuła jest nawet ciekawa. Niektóre zadania także są długie i wyczerpujące. Nowe postaci mają ciekawą historię i odmienny charakter. Za każdym razem odkrywam coś nowego. Ta gra wciąga na długie godziny i nie pozwala się nudzić.

+ Ciekawa fabuła
+ Ciekawe zadania
+ Długość całej gry (za pierwszym razem przechodziłem ją naprawdę długo)
+ Nieliniowość
+ Wielkie poziomy
+ Troszkę więcej mutantów i broni (burer, chimera, DAO-12 i broń od Żwawego)

- mało szczegółowa Prypeć
- troszkę mniej kombinezonów (pomarańczowy, zielony Ekolog i inne unikalne kombinezony)

Werdykt
9,5/10
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 01 Sie 2024, 15:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez Nyguz w 09 Sty 2011, 15:20

No cóż, przeszedłem CoP 4 razy. Ostatni raz robiłem wszystkie misje jakie są, nie zrobiłem tylko zadania z odzyskaniem rzeczy stalkera z jaskini ze snorkami w Zatonie. Zajęło mi to 4 dni. Krótko wg mnie.

Fabuła jak najbardziej spoko. Bardzo mi się spodobało. Idealnie to współgra ze wszystkimi innymi częściami.

Niestety, grafika... Moim zdaniem jest gorsza nawet niż w SHoC. Te schodki na maksymalnym AA, mało szczegółów, tutaj Twórcy się nie postarali. U kumpla jak i na YT widziałem gameplay z DX10, jednak powiem wam, że CS w DX 9 wygląda o niebo lepiej.

Dźwięki w grze są super. Tworzą klimat. Ach te przejście z ekipą do Prypeci i trzaski co chwilę xD.

Inteligencja przeciwników? Zdarzało mi się stanąć przed wrogiem, a on nie wiedział co ma zrobić. Mutanty tak samo. Ale jest lepiej niż w poprzednich częściach.

Mapy są dobrze zbudowane, jednak mało szczegółów mnie odstraszało od eksploatacji terenów. SHoC prowadzi, jeżeli chodzi o teren.

Ogólna ocena? W skali liczbowej 7,5/10
W skali szkolnej 4+/6

Jedynie gdzie bałem się iść do lab. X8. No i misja z odzyskaniem rzeczy stalkera w zatonie ze snorkami w jaskini. Tylko tego się bałem. A w SHoC, bałem się iść GDZIEKOLWIEK mimo, że wiedziałem co tam będzie :D

Gra warta uwagi, wciąga, jednak autorzy nie dopracowali jej do końca.
CPU: i7 7700 GPU: Gigabyte RTX2060 Super RAM: 16GB DDR4 PSU: Be-Quiet 750W
Ludzie wierzą w to, że system zmieni sytuację w miastach... kiedyś wierzyli, że Ziemia jest płaska.
Awatar użytkownika
Nyguz
Weteran

Posty: 646
Dołączenie: 26 Mar 2010, 13:52
Ostatnio był: 25 Cze 2021, 00:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 112

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez Floper Szczur w 14 Sty 2011, 23:23

Mój pierwszy Stalker i najlepszy.

Fabularnie nie powala ale historia jest dosyć dobra. Major wysłany do strefy aby dowiedzieć się czegoś o operacji Tor Wodny. Jednak to poboczne misje które najczęściej pokazują życie i problemy mieszkańców Zony są ciekawsze. Misja z legowiskiem pijawek lub odbijanie samotnika czy pomoc bandytom. To ma klimat. Do tego niespodzianki jak kontroler w tunelu...Miodzio.

Wątek główny 7,7/10
Misje Poboczne 9,5/10

Przedmiotów jest trochę mało chociaż odzieli pancerze i hełmy ale są wyjątki jak SEVA. Brakuje trochę sprzętu a niektóre rzeczy są niedostępne tak jak Kosiarz(pancerz Bandytów). Ale podoba mi się jak wykonali modele ale tekstury są mało szczegółowe więc po pierwszym graniu polecam wgrać jakiegoś moda na poprawę grafiki. Bronie i Kamizelki itp. można ulepszać na różne sposoby i to mi się podoba. Szkoda że nie można zamontować wszystkiego ale może i dobrze bo gra jest łatwa o czym poniżej.
Ilość przedmiotów 7/10
Wykonanie 8,3/10

Poziom trudności na normalnym i weteranie jest dobry ale jak wrogowie robią łebszoty z shotgun'a to dziwnie to wygląda. I na początku jest ok później jest za łatwo jak się ma egzoszkielet. Można wziąć wyższy poziom ale do bani ze przeciwnicy dalej są cymbałami tylko lepiej strzelają(ludzie) lub gryzą(mutanty). A nowe mutantysą ciekawe ale chimera nie musi ciągle skakać :wink:
AI 7/10
Poziom trudności 7,8/10
Mutanty 8/10

Widoki są bardzo dobre ale czasem widać pustkę. Ale jak się zobaczy stalkerów szukających artefaktów to klimat wylewa się z monitora. Szkoda tylko że miejsca są czasem robione na odwal się . Np. w Prypeci do większości budynków nie wjedziemy i tym się rozczarowałem.
Klimat 9,9/10
Widoki 8.7/10

I na koniec grywalność. I w sieci i w singla chce się grać. Ale w sieci są duże pingi i niestety dużo ludzi(może mutanty) tam nie gra. Kampania zachęca natomiast do przejścia. Dopracowane zadania, FreePlay i klimat. Co powiedzieć więcej? Stalker to gra która będzie żyć dzięki modom. Więc ściągać , grać i pisać posty! Zresztą dzięki tej grze zacząłem interesować się miejscami opuszczonymi i podobnymi tragediami. Można się dowiedzieć czegoś o Czarnobylu mimo że większość to fikcja(szkoda :E ).
Wystawiam mocne 9+ na 10 jednak twórcy mogliby więcej włożyć serca w tą grę :)
:

Tylko Monolit może was uratować.
Awatar użytkownika
Floper Szczur
Stalker

Posty: 82
Dołączenie: 01 Lip 2010, 02:08
Ostatnio był: 07 Sty 2013, 06:35
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 19

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez Top4Wanted w 20 Sty 2011, 10:26

Mi gra się spodobała. Zacznę od tego, że to mój pierwszy Stalker w jakiego grałem wiec nie mam punktu odniesienia do poprzednich części. Klimat gry świetny (zwłaszcza Prypeć 1). Ciekawa fabuła. Mimo małych niedociągnięć gra bardzo dobra i wciągająca. Jedyny minus jest taki, że trochę zbyt krótki główny wątek. Choć z drugiej strony ciekawe misje poboczne. W grze spodobało mi się, też to , że jest wiele zaskakujących momentów, cały czas trzeba uważać i że Zona , żyje własnym życiem. Cóż teraz tylko muszę wziąć się za poprzednie części i czekać na Stalkera 2 :)
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Top4Wanted
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 13 Sty 2011, 18:30
Ostatnio był: 24 Maj 2011, 20:48
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 2

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez Lucjusz w 20 Sty 2011, 14:42

Dla mnie CoP plasuje się na drugim miejscu, za SoC. Zalety to:
- bronie i możliwość ich ulepszenia/naprawiania
- mapy są fajne w szczególności Prypeć i tunel Prypeć 1
- system zbierania artefaktów i to że się co jakiś czas respawnują, w końcu jest sens zbierania ich i prawdziwy stalker samotnik ma co robić i z czego żyć
- nie ma tyle chołoty co w CS, Zona już nie przypomina poligonu, na którym toczą się manewry NATO
- większa swoboda działań
- mutanty (ilość, jakość i występowanie)
- ciekawe misje poboczne, w sumie to ciekawsze niż sam wątek główny
- freeplay
- ciekawi NPC
A teraz to co mi się nie spodobało:
- gramy trepem, jakoś mam uraz do nich bo w SoC zbyt często do mnie strzelali a i w CS ten kolo z RP-74 na posterunku mi trochę krwi napsuł
- brak patroli wojskowych i ogólnie brak jakiegokolwiek posterunku wojskowego oprócz ekipy w Prypeci, wygląda to tak jakby każdy grzybiarz mógł wejść do zony
- cienka fabuła, sam początek (dowiedzieć się, czemu helikoptery pospadały) mnie zaciekawił natomiast odpowiedź jest banalna (bo mieli stare mapy i wpadli w anomalie), w końcu to jest wojsko a rządowi naukowcy badają Zonę, to oni powinni najlepiej wiedzieć co w strefie piszczy. Za to już wątek gauss gun'a i Monolitu strzelający do helikopterów był fajny.
- no niestety nie udało się powtórzyć klimatu z SoC, brakowało mi tajemniczości, uczucia ciągłego zagrożenia, dobrej fabuły i fajnych cut-scenek, prawdziwy klimat Stalkera poczułem w fabryce Jupiter, tunelu Prypeć 1 i w samej Prypeci więc i tak jest lepiej niż w CS
- bandyci bez jaj, nie chcieli do mnie strzelać dopiero gdy któregoś ubiłem zaczynali zachowywać się jak rasowe bandziory a nie czerwony kapturek.
Podsumowywując gra fajna ale widać już, że twórcy gry nie stawiają na klimat i fabułę tylko na to, żeby można było sobie fajnie postrzelać. I to mi się już niezbyt podoba. Sytuacja jak w amerykańskim kinie akcji, dobre efekty zamiast dobrego scenariusza.
...picie wódki to jest wprowadzanie elementu baśniowego do rzeczywistości...
Awatar użytkownika
Lucjusz
Ekspert

Posty: 705
Dołączenie: 04 Lis 2010, 20:08
Ostatnio był: 16 Kwi 2015, 16:33
Miejscowość: Bałuty
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 261

Re: Wrażenia po ukończeniu / recenzje userów

Postprzez ggizmo w 22 Sty 2011, 19:21

Przeszedłem ją w kilka godzin... i? Nudna,krótka,za mało misji.Nic specjalnego.
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość