U mnie był tam kamienny kwiat (patch 1.0001 i 1.0003) Widać patch 1.0004 miał na celu zbliżyć grę do wersji pudełkowej, chociażby kombinezon stalkera zamiast najemnika w Kordonie.
Infernal napisał(a):U mnie był tam kamienny kwiat (patch 1.0001 i 1.0003) Widać patch 1.0004 miał na celu zbliżyć grę do wersji pudełkowej, chociażby kombinezon stalkera zamiast najemnika w Kordonie.
Na patch'u 1.0004 Kombinezon najemnika właśnie jest w kordonie, nie stalker'a :p.
No i od Wilka dostajemy Fort'a , granat odłamkowy i naboje po misji z parkingiem.
Przechodząc z Wysypiska do Doliny Mroku natrafiamy na mocny pas promieniowania. Jeżeli mamy dobre artefakty, to nic nam nie grozi. Po prawej stojąc na wprost wejścia pośród anomalii leży Bateria Elektryczna.
W Dziczy, nie daleko helikoptera przy torach kolejowych jest taka wnęka, a w niej Blask Księżyca . Niestety, jak byłem tam pierwszy raz, nie zdążyłem go złapać z powodu ginących jajcogłowych. Kiedy wracałem się z Jantaru już go tam nie było .
Uwagi moderatora:
Czteroletni odkop? Warn. - Wheeljack
Za ten post CascaDEER otrzymał następujące punkty reputacji:
1. Staraj się wybierać bronie w taki sposób żeby ograniczyć ilość zbędnej amunicji np kombinacja pistoletu Walther i MP5, albo Colt i AK - 74. 2. Artefakty przywracające zdrowie przydają się tylko w walkach na większe odległości w początkowej fazie zabawy. Im lepszy kombinezon, tym krótszy dystans na którym możemy walczyć z przeciwnikiem. Kombinezony z charakterystyką leczenia ( Kombinezon Ducha, Anomalia Garbarz ) pozwalają nam na regeneracje zdrowia. Dlatego starajmy się mieć zdrowie w zakresie 75%-90% aby wykorzystać tę możliwość. 3. Przy pierwszym wejściu na wysypisko, zamiast kierować się do Agropromu, możemy iść na wschód do Doliny Mroku. Mamy tam możliwość zdobycia lepszego wyposażenia i kombinezonu stalkera przy wejściu do Lab X18.
Witam wszystkich forumowiczów. Ten temat ma na celu przedstawić wam Triki i ciekawostki które są do wykonania lub zobaczenia w stalkerze Cień Czarnobyla. Zebrałem tutaj kilka od użytkowników lub sam znalazłem. Myślę że nie są to wszystkie triki, ale na pewno znam większość z nich. Do opisu tricku lub ciekawostki będą dołączane filmy w spoilerze. Niektóre rzeczy są nieodwracalne (np. wyjście poza mapę), więc radze zrobić sobie save'a. W razie problemów pisać, pozdrawiam.
1.Pewnie każdy o tym wie. W kordonie na dachu domu (ostatniego po lewej) jest ukryty kombinezon najemnika w skrzyni. Aby się tam dostać należy iść do wilka po nóż i pistolet, wejść po drabinie na murek i przeskoczyć z dachu na drugi. W szczelinie jest skrzynia w której jest kombinezon.
:
2. więcej skarbów w kordonie. W pierwszym domu po prawej jest skrzynka z apteczką a w drugim pokoju w piecu wóda. W drugim domu po prawej jest wejście po drabinie do komórki i skrzynka z konserwami. W ostatnim po prawej na dachu jest artefakt kamienny kwiat w skrzyni. aby się tam dostać należy wskoczyć na auto obok, rozpędzić się i skoczyć. Potem rozwalamy skrzynkę. W pierwszym zejściu do schronu powinien być chleb, Konserwy i napój stalker. W przed ostatnim po lewej w zejściu do komórki jest skrzynka i artefakt kamienna krew. W ostatnim po lewej jest skrzynka i druga niebieska na niej. Są w niej bandaże. Także po wyjściu z wioski i spotkaniu pierwszego rannego kota w przyczepie obok niego jest pistolet z tłumikiem i apteczka oraz bandaże.
:
Filmu brak . Ale myślę że każdy będzie rozumiał gdzie co jest .
3.Obok bazy wojskowej, między nią a wioską kotów są dwie skrzynie w krzakach. W jednej z nich jest ammo do Makarova i innego pistoletu na tą amunicję. Należy uważać na wojskowych i ich patrol.
:
4.Walther P99 w kordonie. Na dachu domu. Na filmie jest mod ale nie zmienia położenia tej broni.
:
5.Na wysypisku jest dużo przeciwpancernego ammo do Viper'a 5 Film wszystko pokazuję.
:
6.W dolinie mroku jest stara konstrukcja. Są tam niedokończone przedmioty takie jak gitara i radio. Poza tym jest tam artefakt korale mamy i sprężyna.
:
7. Naprawa kombinezonu. Potrzeba nam anomalii i wystarczającej liczby artefaktów. Kombinezon Seva ma odporności na elektryczność o ile się nie mylę 40% lub 60%. Więc potrzeba nam artefaktów Bateria. Około trzy sztuki. Wkładamy w pasek i włazimy a elektro . Chodzi o to że gdy nasz poziom ochrony przed elektrycznością przekroczy 100% otrzymamy efekt naprawy kombinezonu, trzeba się tylko władować w elektro z tymi artefaktami. Potrzeba wystarczającej liczby artefaktów np. do egzoszkieletu będą nam potrzebne pięć sztuk baterii. Nie gwarantuje że działa na każdej wersji.
:
8.Wintar BC w Magazynach Wojskowych. Wystarczy zrobić tak jak na filmie i wszystko jasne!
:
9.Otwieranie drzwi w sarkofagu bez klucza. Możemy mieć dobre zakończenie bez konieczności wracania się do doktora po wiadomości o kluczu w Prypeci. Wystarczy mieć ze sobą Gaussa i zrobić jak na filmie. Można też użyć innej broni ale będzie trudniej.
:
10.Kupowanie u handlarza Powinności. Możemy kupić u niego co chcemy już na początku gdy nie chcą nas wpuścić do bazy Powinności. Wystarczy wejść po drabinie na dach, zeskoczyć, kupić sobie coś ładnego i wrócić przesmykiem.
:
Można też wyjść bez użycia granatu ale trzeba się postarać przeskoczyć.
11.Na pewno kiedyś mieliście zadanie od powinności aby zabić członka wolności a chcieliście pozostać neutralni. Wystarczy przesunąć beryl do celu i wysadzić go. Potrzeba dwóch beryli aby cel został zabity.
:
12.Tłumik w kordonie. Film wyjaśnia.
:
13.Zabicie Sacharowa. Film wyjaśnia.
:
14.Wyższy skok. Każdy pewnie o tym wie ale opiszę to. -kucamy -podskakujemy -w powietrzu przestajemy kucać. W ten sposób mamy wyższy skok.
15.Chodzenie po budynkach w barze. można trochę pozwiedzać i popodziwiać.
:
16. Zbrojownia wolności. Robimy jak na filmie i mamy dostęp do magazynu wolności z buldogiem.
:
To na razie tyle. W razie problemów pisać. Dopisujcie swoje triki i ciekawostki. Pozdrawiam .
Za ten post Bodziniak otrzymał następujące punkty reputacji:
Nie jestem pewien ale podobny temat już istnieje CHYBA. No ale cóż..
- Warto zwiedzić a właściwie obiec przy płocie cały Agroprom. Przy bramie na lewo od przejścia na te mapę można na początku gry znaleźć nawet 4 gwiazdy wieczorne! a w tunelu na prawo złotą rybke.
- Na wysypisku w hangarze Sieryja w wagonie są apteczki i bandaże a na daszku nad wejściem apteczka i paczka śrutu. Na prawo od tunelu w którejś zatoczce jest trup stalkera a przy nim antyrady.
- W Dolinie Mroku na prawo od wejścia do fabryki nad X18 w rurach jest kombinezon stalkera i 60 naboi 5.56x45 ss109. W hangarze w obozie bandytów (na prawo od wejścia) pod ciężarówką w kanale jest abakan i trochę naboi.
- W Magazynach Wojskowych w zatoczkach na północy mapy są 2 trupy stalkerów, psy i bateria ta na oparzenie.
Siczka na prezydenta!!!!
Sprzedam pancernik Bismarck z kolekcji Hachette do złożenia numery 1-140.
Wie ktoś jak wejść na dach domu, który jest pierwszy po prawej po wyjściu od handlarza? Jest to chyba jedyny dach w tej lokacji, na który nie da się wejść. Jakby ktoś jeszcze nie wiedział to ten dom, gdzie w kominku jest wódka.
Mój tips [dla tych którzy nie lubią fabuły w Jantarze ] Gdy w Jantarze dostaniemy już hełm anty-psioniczny, bez wykonywania questów udajemy się do mózgozwęglacza i możemy wyłączyć go.[Oczywiście działając tym sposobem,musimy działać na własną ręke, nie będzie nic w PDA na temat tego jak tam dojść. Po wyłączeniu i wyjściu z mózgozwęglacza dostaniemy zadanie dotyczące dalszej fabuły]
Średnio pomocne, zwłaszcza że jest bug pozwalający na dostanie się do Prypeci bez wyłączania Mózgozwęglacza. Trzeba po prostu... pójść do Prypeci Na każde uderzenie psioniczne należy odpowiedzieć apteczką. Po wczytaniu mapy można wrócić z powrotem na teren Radaru i promieniowania nie będzie. Przydatne zwłaszcza, jeśli naprawdę nie masz ochoty na wracanie się do Kordonu i do Przewodnika i akurat masz przy sobie dużo granatów (za ich pomocą można przysunąć sobie dekoder z półki w pokoju 26 w hotelu w Prypeci i przez okno go wziąć ze sobą, odblokowując dobre zakończenie bez robienia zadań).
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Te 2 powyższe to średnio do Tricków można zaliczyć, bo tym sposobem to grę da się przejść w mniej niż 30 minut. Nie idziemy do Agropromu, bugiem przechodzimy przez bramę na Wysypisku, w Barze kupujemy apteczki, Jantar całkowicie omijamy i kierujemy się do Zwęglacza przez Magazyny Wojskowe, tam waląc co sekundę apteczkę przechodzimy do Prypeci, omijamy żołnierzy sprintem i do Elektrowni, w Sarkofagu również da się połowę minąć i do Spełniacza Życzeń. Istnieje filmik, gdzie gość wyżej opisanym sposobem przeszedł Cień Czarnobyla w 17 minut. Smutne, biorąc po uwagę czas tworzenia tej gry.
W Agropromie przy płocie z artefaktami i promieniowaniem (na mapie po prawo na dole) kilka artefaktów może znaleźć się poza płotem, przez co są dla nas niedostępne (przynajmniej mi się tak zdarzyło, a była to np Gwiazda wieczorna), lecz da się je zdobyć jeśli weźmiemy ze sobą kilka granatów (i z 4 strzykawki). Robimy tak: zapisujemy --> rzucamy ze 3 granaty tak, aby artefakt dostał się w pobliże zamkniętej bramy (nie radzę do niej podchodzić ze względu na anomalie) --> i czekamy trochę aż artefakt sam doczołga się pod tą bramę (artefakty takie jak Gwiazda ciągle podskakują, przez co artefakt przy szczęściu sam wyjdzie przez lukę między bramami (lub pod nimi, nie przyglądałem się) --> potem sam powinien po czasie odsunąć się od anomalii, gdzie możemy go spokojnie wziąć. [trzeba do tego trochę cierpliwości i z 15 wczytów, a artefakt nie koniecznie może "chcieć wyjść za bramę i anomalie] (nie wiem czy wszyscy mają taki problem z niedostępnymi artefaktami, czy tylko ja :p)
Podobnie możemy zrobić z artefaktami na Wysypisku za obozem i respem bandytów (lewa strona mapy, na dole), ale tamte artefakty zdobyłem bez granatów: trzeba obejść anomalie idąc górkami z promieniowaniem, za anomaliami promieniowania nie ma, dlatego używamy tam strzykawki --> potem podnosimy tyle artefaktów ile się da (czyli te, które nie są blisko anomalii) --> gdy artefakt jest za blisko anomalii dajemy F6, podchodzimy do anomalii i się odsuwamy --> ponieważ te anomalie to Wiry, czy coś w tym rodzaju, kiedy podejdziemy, wciągnie taka anomalia pobliskie artefakty i wyrzuci je (gdzieś, dlatego potrzebne nam F6) --> jeżeli anomalia wywali artefakt w bezpieczne miejsce (nie w niebo albo za mapę) wracamy tą samą drogą i zbieramy je (ale ciekawa jest tam tylko Dusza).
Co do zabijania wrogów bez tracenia ich neutralności to beczka mi nie zawsze wychodziła (czasem boty ignorowały wybuch albo beczka znikała po jakiejś odległości od miejsca gdzie stała), dlatego zwykle takie cele rozwalałem z bardzo dalekiej odległości, ale pierwszym strzałem w głowę. Wtedy koledzy celu nie zawsze wiedzieli o co chodzi, nawet jak byli blisko niego (to mój mało skuteczny sposób pozbycie się obozu "Powinności" z magazynów, tak, by frakcja nadal była na zielono). Jeśli jednak pierwszy strzał trafi w klatę, ofiara nie zginie, a dostanie info, że to my strzelamy.