Fabryka samochodów "Azot"
Lokalizacja
Na zachód od Jeziora Jantar
OpisFabryka samochodów Azot jest zbudowanym w latach 60. w okolicach Czarnobyla zakładem który w zamierzeniu rządzących ZSRR miał stanowić milenijny skok w produkcji samochodów, co pomogłoby w propagandowej walce ze "Zgniłym Zachodem". Jednak prawdziwy cel jego istnienia nie był znany nawet władzom koncernu "Czarnobyl" - chodziło o przykrywkę dla dwóch laboratoriów zajmujących się genetycznym modyfikowaniem żołnierzy wojsk specjalnych i nowymi rodzajami uzbrojenia. Po katastrofie w kwietniu 1986 fabrykę zamknięto, jednak laboratoria funkcjonowały jeszcze przez 20 lat, kiedy to doszło do "Tajemnej Rzezi". Obecnie to miejsce jest pełne różnych dziwnych zjawisk opartych na psionice i siedliskiem przerażających mutantów ze zmutowanymi mózgami (kontroler, pijawka, burer). Na tym terenie można spotkać grupy naukowe, ale ze względu na upiorność tego miejsca rzadko się tu zapuszczają.
Ważne miejscaKwatery pracowniczePołożony na zachód od fabryki blok mieszkalny pracowników fabryki samochodów. Obecnie w tym miejscu ma legowisko kontroler. Dodatkowo występują tam anomalie: "Słuch" obejmująca cały budynek i "Trampoliny" znajdujące się w części pomieszczeń mieszkalnych.
Składowisko odpadkówMiejsce śmierci - tu dokonywano egzekucji na zdrajcach pracujących w laboratorium. Nie ma tam anomalii, ale można natknąć się tu na niebezpieczne mutanty zwane Opuszczonymi, które urządziły sobie tutaj legowisko.
Magazyn częściMagazyn części wykorzystywanych przy produkcji samochodów. Obecnie poza siedliskiem szczurów i rodentów nie ma tam nic ciekawego.
Dom DyrektoraKiedyś mieszkanie dyrektora fabryki "Azot", obecnie jest to siedlisko przemienionego kontrolera. Jednak dla śmiałka chcącego się z nim zmierzyć czeka nagroda - artefakt Ochrona oraz Złota Rybka. Ponadto są tam dokumenty mówiące o fabryce.
FabrykaMiejsce produkcji samochodów, obecnie siedliska mutantów ze zmutowanymi mózgami, które ciągle toczą między sobą walkę. Znajduje się tam jednak samochód marki "Czarnobyl", za który Barman wyłoży niemałą sumkę.
PrzejścieTajemniczy tunel, do którego wejście znajduje się na terenie fabryki. Nikt nie wie, co jest na jego końcu, ale jeśli wierzyć opowieściom niektórych stalkerów, znajduje się tam jedno z laboratoriów.
ZagrożeniaAnomalie: Anomalie psioniczne (w tym "Słuch") oraz grawitacyjne
Mutanty: Straceni, kontrolerzy, pijawki, burery, wilcze szczury, rodenty i opuszczeni.
Zadania (Reszta jest zawarta w fabule mojego autorstwa: S.T.A.L.K.E.R. Przekleństwo)"Zaginiony" (Cień Czarnobyla) - Odnajdź stalkera, który kilka dni wyruszył w te rejony i nie wrócił. Nagroda - 3 000 rubli
"Dokumentacja" (Cień Czarnobyla) - Przynieś Barmanowi dokumenty z Domu Dyrektora. Nagroda - 5 000 rubli
"Tysiące dźwięków" (Cień Czarnobyla) - Zbadaj anomalię Słuch i przynieś artefakt "Ochrona" do Sacharowa. Nagroda - Kombinezon SEVA
"Ręka" (Czyste Niebo) - Przynieś rękę Opuszczonego do Sacharowa. Nagroda - GP-37
SchowkiTuż przy bramie wejściowej jest schowek ze środkami medycznymi oraz T850.
PrzejściaZ tej lokacji możemy tylko na teren Jantaru.
--------------
Zapuszczone Bagna
(w ZP nie występują, w CN są to Bagna).
Lokalizacja
Na zachód od Kordonu i na południe od Instytutu Agroprom.OpisBagna po wydarzeń związanych ze Szramą zaczęły popadać w zapomnienie - najpierw pozostali przy życiu członkowie frakcji "Czystego Niebo" (Docent Susłow, Zimny, Szary oraz regularni członkowie i przewodnicy - łącznie było 20 osób) wynieśli się z bazy zabierając całe dostępne pożywienie oraz amunicję i broń palną. Kilka tygodni później z tego terenu wyszedł ostatni Renegat - brak "czystoniebowców" oraz stalkerów, którzy ze względu na liczne występujące tam anomalie oraz nowe gatunki mutantów nie zapuszczali się w te rejony - nie było na kim zarabiać. Można znaleźć tam cenne artefakty - dodatkowo, jeśli wierzyć pijackim opowieściom Łowcy z Baru "100 Radów" jest tam pozostawiony przez najemników z grupy Tasaka karabin FAR-15 Special - po ulepszeniu jedna z lepszych broni w Zonie.
Ważne miejscaOsada Rybacka Przebywa tam samotny kontroler ubrany w kombinezon CS-3A, wokół jest dużo anomalii grawitacyjnych. Nie ma tam artefaktów.
Spalone GospodarstwoPoza zwiększeniem mocy występujących tam spalaczy nic się nie zmieniło. Można tam znaleźć artefakt płomień, a niedaleko jest siedlisko ślepych psów.
Plac MaszynowyObrósł zmutowanym Spalonym Puchem, którego kolce powodują infekcję i promieniowanie, dodatkowo jest tam siedlisko zmutowanym dzików i nibypsów.
Stacja pompOpuszczona ze wględu na występujące tam anomalie elektryczne. Można znaleźć tam nadryziony zębem czasu kombinezon CS-3. Wokół niej są anomalie grawitacyjne - dodatkowo można tam spotkać błąkajace się ślepe psy lub szare chimery.
Była baza frakcji "Czyste Niebo" Miejsce pełne anomalii oraz mutantów - mają tam siedlisko czarne pijawki, kontrolerzy oraz rodenty. Dodatkowo wystepuje anomalny twór (jest on zmutowanym pod wpływem emisji mózgiem zmarłego naukowca) - półprodukt wywołujący psychozę. Jednak to miejsce jest pełne drogich artefaktów, a Sergiej "Złoty" Łogojewski zapłaci dużo za pozostałe tam 2 notatki.
Południowe gospodarstwoMiejsce zniszczone przez anomalie grawitacyjne, można tam spotkać szare chimery (prawdopodnie jest to ich legowisko). Nie ma tam artefaktów i promieniowania.
Cmentarzyk i stary słupMały cmentarz niedaleko ruin Południowego Gospodarstwa, są tam zombie. Przy słupie elektrycznym są anomalie elektryczne i psioniczna - można znaleźć artefakt "Dusza".
ZagrożeniaAnomalie: Wszystkie znane naukowcom oraz zmutowany Spalony Puch
Mutanty: Ślepe psy, nibypsy, szare chimery, 2 nibyolbrzymy (przy zerwanym moście), kontrolerzy, czarne pijawki, zmutowane dziki, rodenty, zombie.
Artefakty Wszystkie znane nauce (głównie te bardziej wartościowe jak kulebiak, błona czy sprężyna) oraz półprodukt.
Zadania"Wspomienia" (Od "Złotego") Znajdź 2 notatki o mechaniku "Przeklętych Łowców" (są na biurku należącym kiedyś do profesora Tyczkowa (nagroda to 15 000 rubli).
"Psionika" (od Sacharowa) - Zdobądź półprodukt z ruin bazy CN (nagrodą jest karabin GP-37)
"Zemsta za rzeź" (od Maskyma Bondara, dostępne po zrobieniu misji w X-5) - Zabij czarne pijawki z ruin bazy Czystego Nieba (nagroda to 50 nabojów "Smoczy oddech").
"Legowisko" (Od Barmana) - Zniszcz legowisko ślepych psów przy Spalonym Gospodarstwie (nagroda - 3 000 rubli)
"Oczyszczenie" - (od frakcji "Przeklęci Łowcy") - oczyść wszystkie powyżej wymienione miejsca z mutantów, dodatkowo zabij Nibyobrzymy rezydujące przy ruinach mostu (nagrodą jest "Egzoszkielet Przeklętego", FT 200M oraz 300 przeciwpancernych nabojów 5,56x45 mm.
SchowkiW jaskini przy zniszczonym moście jest schowek strzeżony przez 2 nibyolbrzymy w którym znajduje się FAR-15 Special. Dodatkowo są tam 2 kombinezony CS-3 (Stacja Pomp, Spalone Gospodarstwo), na terenie Placu maszynowego jest 300 nabojów 9x19 FMJ, a we wrakach samochodów można znaleźć środki medyczne.
PrzejściaZ tej lokacji możemy przejść do Kordonu lub Instytutu Badawczego Agroprom