przez Terminus w 25 Lut 2017, 22:47
Pozwolę sobie na całkiem solidny odkop, związany z ukończeniem Wiedźmina 2 Rozszerzonej edycji.
Zaliczone po 2 rozwiązania w 2 ścieżkach fabuły.
Takie małe podsumowanie wrażeń:
Plusy:
+ fabuła,
+ fabuła,
+ fabuła,
+ projekty poziomów, szczególnie miast,
+ projekty postaci,
+ grafika od strony technicznej; ciągle wygląda dobrze,
+ wspominałem o fabule?
Wady:
- system walki; poprawiony względem W1 ale ciągle to okolice "zaklikaj go na śmierć" a jak mamy problemy to rozwiążemy je petardami, które są tanie jak barszcz, produkujemy ich dziesiątki a zadają wystarczająco duże obrażenia nawet bez rozwijania umiejętności,
- zbyt mało questów pobocznych i typowej "wiedźmińskiej roboty",
- strzałka i mapa kierująca na questy jak dla niepełnosprawnych umysłowo skyrimowców. Przy tak małych mapach wystarczyłyby informacje ustne o lokalizacji od NPC-ów.
- przerywniki wymagające wciskania klawiszy w tym banalne walki na pięści,
- drobne irytujące problemy jak walki w małych pomieszczeniach z niewidzialnymi przeszkodami powodującymi blokowanie Wieśmina przy przewrotach.
Wiedźmin 2 to w mojej subiektywnej ocenie jedna z najlepszych gier cRPG bazujących na opowiadaniu historii a nie na eksploracji. Oś fabularna jest świetnie napisana, świetnie prowadzona. Wielkie brawa dla scenarzysty.
Wybory fabularne zmieniają kompletnie rozdział II i w dużym stopniu rozdział III, przez co zachęca do ponownego przechodzenia gry aby poznać wszystkie niuanse historii.
Oczywiście nie wszystko jest idealne w tej grze. Stary silnik z niewidzialnymi ścianami, choć autorzy poziomów zrobili dużo by nie było tego czuć. Mało questów pobocznych poświęconych na rzecz podążania za główną linią fabularną. Czasem irytujący bossowie, choć z nimi jak z postaciami z Dark Souls. Jak ich rozgryziesz to już przestają złościć.
CREDO [łac. Wierzę]
-
Za ten post Terminus otrzymał następujące punkty reputacji:
- Leo0502, GTR, caleb59.