[utAMK] by utak3r

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 13 Gru 2009, 23:28

utAMK

utAMK jest moją wizją na to, jak powinno wyglądać życie Zony. Wielu stalkerów NPC zostało uwolnionych spod sztywnych skryptów, chodzą i zbierają artefakty, przeszukują skrytki, polują na mutanty... Gra przez to jest inna, niż podstawowa wersja. Ba - ona jest inna za każdym razem :) Niektórych questów nie będziesz w stanie wykonać, a niektóre... wykonają się same. Jak to w życiu...

Do tego dochodzi broń, amunicja i AI wyważone wg moich poglądów ;) Tak więc sam system walki również wygląda zupełnie inaczej. Jest bardziej realistyczny. Czasem jest trudniej, czasem łatwiej...

W chwili obecnej mod znajduje się w fazie publicznych testów, aktualna wersja to utAMK 1.0 beta3 RC2. Jeżeli znajdziesz jakiś błąd: pisz! Ale, oczywiście, musisz załączyć loga, najlepiej z jakimś krótkim opisem słownym. Jeżeli masz jakiś problem lub pomysł - też pisz! Ale - nowych modyfikacji już raczej wprowadzał nie będę, raczej nastawiony jestem na poprawki w tym, co już jest. Dlaczego? Bo już myślę nad nowym modem... ale to już nie w tym temacie :)

http://www.megavideo.com/?v=2VHT6558
gameplay


Jako podstawę moda służy wspaniałe AMK w wersji 1.4.1.2, ale w tej chwili poważnie już od niego odbiega, zmodyfikowane zostało wiele z jego aspektów.

W modzie wykorzystane jest sporo kodu nie mojego autorstwa, m.in.:
AMK Team, AMK-EN Team, Monnoroch, Kirag, xStream, Bak, Argus, Domestos, Cameron Sneed, Nivenhbro.

Podziękowania należą się również dla: xKowekx, yozue i Kuballa44 za testy wersji beta1 :) No i dla całego forum za wsparcie i pomysły na naszym shoutboksie (chociażby BJ Blazkowicz i inni).



1. Życie Zony
- stalkerzy poszukują i zbierają artefakty
- przeszukują ciała i zabierają z nich amunicję, lekarstwa i broń
- handlują między sobą
- sprzedają towar handlarzom
- jeśli znajdą coś rzadkiego i cennego, zachowują dla siebie, lub oferują na sprzedaż przez system SMSów
- przez system SMSów proszą o pomoc w razie kłopotów
- potrafią przeszukać nawet skrzynki-schowki...
- wszystko, co zostanie zauważone, a jest ciekawe lub ważne, jest nadawane w sieć SMS (zauważona grupa mutantów, helikopter, usłyszane wystrzały itp.)
- informacje na bieżąco od naukowców, kiedy spodziewana jest najbliższa emisja
- luźne i niezobowiązujące rozmowy
- anomalie - całkowicie dynamiczne. Mogą być prawie wszędzie (z wyjątkiem kluczowych ważnych miejsc). Bezpośrednio po emisji jest ich bardzo dużo, z upływem czasu jest ich coraz mniej, najmniej jest tuż przed kolejną emisją
- zaawansowane unikanie anomalii przez stalkerów
- można zakupić (lub dostać) plecak, który można gdzieś w krzakach położyć i uczynić z niego schowek
- nowy przedmiot: znacznik GPS, który można zostawić gdzieś, np. przy schowku
- emisje mają zróżnicowane natężenie - w Kordonie jest praktycznie tylko pięknym pokazem nieba, ale im dalej w Zonę, tym bardziej śmiertelne
- brak ostrzeżenie przed emisją, brak liczników. Jednak, zanim się zacznie, jest pewien czas na odnalezienie kryjówki - w tym czasie występują tylko pewne wstępne efekty
- stalkerzy bronią swych kryjówek przed emisją od wrogów
- można zdobyć specjalne receptury transmutacji artefaktów, dzięki którym można wytworzyć całkiem nowe artefakty o unikalnych właściwościach
- na wyposażeniu mamy śpiwór, dzięki któremu możemy spać. Do spania należy wybierać bezpieczne miejsce, gdyż życie w Zonie idzie dalej...
- jeśli zbyt długo nie wybierzemy się spać, organizm zacznie się domagać snu i w końcu nawet może w ekstremalnych warunkach sam zasnąć! Lepiej do tego nie dopuszczać, bo możemy się obudzić w szczękach mutanta lub z dziurą w głowie...
- degustacja wódki, a także niektórych leków przyśpiesza moment, gdy czujemy się senni
- w nocy stalkerzy w obozach, gdzie są bezpieczni, idą spać. Przez pierwsze chile tuż po wstaniu są oszołomieni
- stalkerzy w obozach lubią sobie wypić butelkę lub dwie... ;) potem są przez pewien czas oszołomieni
- U handlarzy można naprawiać sprzęt - broń i kombinezony. Jednak naprawa broni zajmuje, w zależności os stopnia uszkodzenia, od godziny do pięciu godzin. Na ten czas handlarz zabiera nam broń. Gdy skończy naprawę, dostajemy SMS w PDA.
- trochę nowych questów pobocznych



2. Walka
- stalkerzy używają granatów, zmieniają kombinezony (gdy nikt nie widzi), używają apteczek, przeładowują wszystkie bronie, gdy mają chwilę wolną
- pomagają sobie nawzajem, dają apteczki itp.
- znacznie wzrosła celność strzelających, również wzrosła odległość, z której stalkerzy pewnie strzelają
- znacznie poprawione parametry amunicji i broni, realistyczna balistyka
- nowa broń: miotacz ognia. Aby go zdobyć, należy wykonać długi i ciekawy quest
- nowa broń: granaty dymne
- nowa broń: modyfikowana beretta, którą otrzymujemy na początku gry
- wojsko: lepiej z nimi nie zadzierać... mogą wezwać śmigłowce do pomocy. Śmigłowce te zresztą cały czas patrolują Kordon
- śmigłowce mają znacznei ulepszoną taktykę bojową. Latają tylko parami i osłaniają się nawzajem. Są też znacznie lepiej uzbrojone
- w przypadku jednostki wojskowej na południe od wioski stalkerów w Kordonie, oprócz śmigłowca, wojsko ma wsparcie BTRa, który dość skutecznie prowadzi ogień
- po mocnym trafieniu jesteśmy oszołomieni, świat wiruje i następuje dezorientacja
- jeżeli mamy założoną maskę, widoczność się pomniejsza, dodatkowo, występuje parowanie szkieł wraz z oddechem
- po otrzymaniu postrzału w rękę możemy upuścić broń na ziemię
- fizyka ciała znacznie ulepszona :)
- logika typu "stealth" - wiele spraw można rozwiązać po cichu i niezauważenie


3. Mutanty
- Kontroler ma możliwość przemieniania stalkerów w zombich
- ślepe psy są znacznie bardziej niebezpieczne, mają rozszerzone zmysły i w stadzie atakują wściekle
- znacznie silniejsze pijawki


4. Technikalia
- autosave - automatyczny zapis stanu gry po otrzymaniu każdego nowego zadania i przed każdym blowoutem (emisją)
- ulepszona nieco latarka na głowie
- dynamiczna pogoda
- nowe, ładniejsze i szybsze(!) shadery
- dużo nowych tekstur i poprawionych modeli (głównie postaci i mutantów, ale również broni i innych)
- nowe niektóre dźwięki
- dynamiczna muzyka podczas walki

Download:
utAMK 1.0 beta3 RC2 - publiczna wersja BETA! Hasło do archiwum: stalker.pl (355.77 MB).

Jako, że utAMK jest modem międzynarodowym, aby go uruchomić na polskiej wersji gry, należy wykonać kilka prostych czynności. Jeżeli jednak ktoś ma z tym problemy, wystarczy pobrać stosowną łatkę.

utAMK 1.0 beta3 RC2 - quickfix dla ekranów panoramicznych (3.69 KB). Nie jest jeszcze idealnie, ale można grać. Później ta poprawka zostanie zastąpiona nową łatką.
utAMK 1.0 beta3 RC2 - poprawka dla pogody (8.85 KB)
utAMK 1.0 beta3 RC2 - poprawka ogólna (znów pogoda, poprawiony system autosejwów, próba naprawy zmiany nastawienia przez NPCów, kilka innych usprawnień) (48.83 KB)
utAMK 1.0 beta3 RC2 - poprawka nr 4 (dialogi) - dla ANGIELSKIEJ wersji gry (5.86 KB)
utAMK 1.0 beta3 RC2 - poprawka nr 4 (dialogi) - dla POLSKIEJ wersji gry (5.86 KB)

Mod przystosowany jest do wersji Stalkera 1.0004!

Zalecane ustawienia dla r2:
Kod: Zaznacz wszystko
r2_aa off
r2_aa_break 0.800000,0.100000,0.000000
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.5
r2_gloss_factor 4.
r2_ls_bloom_fast on
r2_ls_bloom_kernel_b 0.7
r2_ls_bloom_kernel_g 3.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.7
r2_ls_bloom_speed 100.
r2_ls_bloom_threshold 0.00001
r2_ls_depth_bias 0.
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 0.9
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 0.03
r2_parallax_h 0.5
r2_slight_fade 0.5
r2_ssa_lod_a 64.
r2_ssa_lod_b 48.
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias 0.
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_details on
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.
r2_sun_lumscale_amb 1.
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_sun_near 20.
r2_sun_near_border 0.99
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias -0.01
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tf_mipbias 0.
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 4.
r2_tonemap_amount 0.6
r2_tonemap_lowlum 0.0001
r2_tonemap_middlegray 1.
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.5
r2em 2.2



Różne multimedia

Dzień w Kordonie... nowy system pogodowy :)

Image
Nowe shadery


Blowout (emisja)


gameplay


Naprawa broni


Jak utAMK wygląda graficznie?


Senność i sen


Nie zadzieraj z wojskiem


NPCowie wiedzą już, jak walczyć


Nie ma jak w domu... można sobie wypić, można się zdrzemnąć....


Nóż lub pistolet z tłumikiem - wspaniałe rozwiązanie wielu problemów...
Ostatnio edytowany przez utak3r 08 Sie 2010, 00:57, edytowano w sumie 33 razy
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive atikabubu, KoweK, Soczek, Krzysu_Pl, jalkavaki, Greyeeh, Platfus, zdzicho, Canthir, wiko123, Misq675, Gabriel, Junx, Xen, Kuroi, pronx18.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez KoweK w 13 Gru 2009, 23:31

Ja na testera, ja! Z chęcią zagram w coś, co będzie dodatkiem do AMK - póki co to jest mój ulubiony mod do SOC'a. Najbardziej mi się podoba system SMSów. Świetny pomysł i wykonanie.

Pokażemy ruskom, że nie tylko oni mają łeb na karku. :P
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5672
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 03:26
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1476

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 13 Gru 2009, 23:34

xKoweKx napisał(a):Najbardziej mi się podoba system SMSów. Świetny pomysł i wykonanie.


Zgadza się, pomysł jest trafiony przednie. Na dodatek amk jest napisane w taki sposób, że miło się go modyfikuje i rozszerza.

xKoweKx napisał(a):Pokażemy ruskom, że nie tylko oni mają łeb na karku. :P


Po ledwie kilku moich postach na ichnim forum rzucili mi kilka punktów uznania ;)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez atikabubu w 14 Gru 2009, 11:50

Jeśli potrzebne jest tylko to http://www.amk-team.ru/page.php?id=4 to masz nowego "członka" xD

Ino najwcześniej 26 bo wtedy dostanem transfer nowy ;) (i mam nadzieje że mod nie będzie jakiś gigantyczny)
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 22:58
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 14 Gru 2009, 12:06

atikabubu napisał(a):Jeśli potrzebne jest tylko to


Nie do końca wiem, o czym mówisz ;) Ten mod jest już zintegrowany z AMK, inaczej by się nie dało, praktycznie każdy jego plik jest modyfikowany przeze mnie... po prostu - zamiast z vanilli, wyszedłem z AMK.

atikabubu napisał(a):mam nadzieje że mod nie będzie jakiś gigantyczny


W tej chwili jest to 650MB.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez Kuroi w 14 Gru 2009, 12:28

hmm.. Drobna uwaga co do śpiących stalkerów. Ten na filmiku zszedł do piwnicy i położył się na ziemi... Ale przecież zaraz obok stoi łóżko, tyle że z zrolowanym materacem. Przecież każdy normalny człowiek by po prostu rozwinął materac i na nim spał, zamiast na podłodze, nie? :D To trochę dziwnie wyglądało na tym filmiku ;)
Awatar użytkownika
Kuroi
Stalker

Posty: 79
Dołączenie: 12 Gru 2009, 19:40
Ostatnio był: 12 Kwi 2013, 17:43
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 10

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez atikabubu w 14 Gru 2009, 12:31

utak3r napisał(a):
atikabubu napisał(a):Jeśli potrzebne jest tylko to


Nie do końca wiem, o czym mówisz ;) Ten mod jest już zintegrowany z AMK, inaczej by się nie dało, praktycznie każdy jego plik jest modyfikowany przeze mnie... po prostu - zamiast z vanilli, wyszedłem z AMK.

atikabubu napisał(a):mam nadzieje że mod nie będzie jakiś gigantyczny


W tej chwili jest to 650MB.


Dobranoc ;) Net mi nie pozwala na takie ekstrawagancję :(
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 22:58
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 14 Gru 2009, 16:51

Kuroi napisał(a):To trochę dziwnie wyglądało na tym filmiku ;)


Dziwnie? To spójrz na to:
Image

A ten biedak nie miał już miejsca przez tamtych:
Image


BTW, dodałem jeszcze jeden filmik, o którym zapomniałem wcześniej.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez yozue w 14 Gru 2009, 17:35

Ja oczywiście się pisze na testera. :D
Awatar użytkownika
yozue
Stalker

Posty: 198
Dołączenie: 10 Lis 2008, 11:31
Ostatnio był: 13 Sie 2023, 17:00
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 34

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez wiewiur551 w 14 Gru 2009, 17:43

Ja na testera! Co do tego moda, to gdyby tak połączyc go z dm:f to gra była by miodna :D
Awatar użytkownika
wiewiur551
Stalker

Posty: 93
Dołączenie: 01 Paź 2009, 21:09
Ostatnio był: 13 Sty 2016, 04:27
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 5

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez su27 w 14 Gru 2009, 18:03

Akurat odpaliłem AMK+PhotoZone z zamiarem przejścia SoC jeszcze raz i jestem w Agropromie - mogę zacząć jeszcze raz...

EDIT: Tylko jedna prośba - uwzględnij w modzie posiadaczy monitorów 16:10 bo w orginalnym AMK mimo, że instalator pyta o ekran i tak optykę broni i interfejs ekwipunku musiałem sobie sam przerabiać...
su27
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 01 Gru 2009, 13:10
Ostatnio był: 06 Gru 2012, 01:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez pietrucha w 14 Gru 2009, 18:19

Ja też się zgłaszam na testera! Tylko walnę jeszcze trochę propozycji...

- zwiększyć szybkość mutantów (prześladuje mnie to nocami)
- dodać przynajmniej jedną mapę (marzy mi się Poziom Generatory z alph i Kordon. Oczywiście, też z alphy ale, mogę się założyć że, Kordonu za chiny ludu nie będzie)
- zmienić fabułę (częściowo) Już mam dosyć robienia tych samych misji po raz n-ty
- no i nowe zadania
- hełmy tak jak w CoP'ie
- możliwość spania na łóżkach - za opłatą dla przywódcy np.dla wilka
- nie będziemy mogli spać w zagrożonych miejscach
- coś tam...
- spolszczenie amk

No i proszę mnie zapisać na testera. :D
I błagam nie idź w ślady The Witcher'a
Pozdrawiam :wódka:
Awatar użytkownika
pietrucha
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 13 Maj 2009, 17:59
Ostatnio był: 31 Gru 2011, 18:42
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość