Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].
Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].
Lokalizacja logów: Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs
Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.
Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.
utAMK jest moją wizją na to, jak powinno wyglądać życie Zony. Wielu stalkerów NPC zostało uwolnionych spod sztywnych skryptów, chodzą i zbierają artefakty, przeszukują skrytki, polują na mutanty... Gra przez to jest inna, niż podstawowa wersja. Ba - ona jest inna za każdym razem Niektórych questów nie będziesz w stanie wykonać, a niektóre... wykonają się same. Jak to w życiu...
Do tego dochodzi broń, amunicja i AI wyważone wg moich poglądów Tak więc sam system walki również wygląda zupełnie inaczej. Jest bardziej realistyczny. Czasem jest trudniej, czasem łatwiej...
W chwili obecnej mod znajduje się w fazie publicznych testów, aktualna wersja to utAMK 1.0 beta3 RC2. Jeżeli znajdziesz jakiś błąd: pisz! Ale, oczywiście, musisz załączyć loga, najlepiej z jakimś krótkim opisem słownym. Jeżeli masz jakiś problem lub pomysł - też pisz! Ale - nowych modyfikacji już raczej wprowadzał nie będę, raczej nastawiony jestem na poprawki w tym, co już jest. Dlaczego? Bo już myślę nad nowym modem... ale to już nie w tym temacie
http://www.megavideo.com/?v=2VHT6558 gameplay
Jako podstawę moda służy wspaniałe AMK w wersji 1.4.1.2, ale w tej chwili poważnie już od niego odbiega, zmodyfikowane zostało wiele z jego aspektów.
W modzie wykorzystane jest sporo kodu nie mojego autorstwa, m.in.: AMK Team, AMK-EN Team, Monnoroch, Kirag, xStream, Bak, Argus, Domestos, Cameron Sneed, Nivenhbro.
Podziękowania należą się również dla: xKowekx, yozue i Kuballa44 za testy wersji beta1 No i dla całego forum za wsparcie i pomysły na naszym shoutboksie (chociażby BJ Blazkowicz i inni).
1. Życie Zony - stalkerzy poszukują i zbierają artefakty - przeszukują ciała i zabierają z nich amunicję, lekarstwa i broń - handlują między sobą - sprzedają towar handlarzom - jeśli znajdą coś rzadkiego i cennego, zachowują dla siebie, lub oferują na sprzedaż przez system SMSów - przez system SMSów proszą o pomoc w razie kłopotów - potrafią przeszukać nawet skrzynki-schowki... - wszystko, co zostanie zauważone, a jest ciekawe lub ważne, jest nadawane w sieć SMS (zauważona grupa mutantów, helikopter, usłyszane wystrzały itp.) - informacje na bieżąco od naukowców, kiedy spodziewana jest najbliższa emisja - luźne i niezobowiązujące rozmowy - anomalie - całkowicie dynamiczne. Mogą być prawie wszędzie (z wyjątkiem kluczowych ważnych miejsc). Bezpośrednio po emisji jest ich bardzo dużo, z upływem czasu jest ich coraz mniej, najmniej jest tuż przed kolejną emisją - zaawansowane unikanie anomalii przez stalkerów - można zakupić (lub dostać) plecak, który można gdzieś w krzakach położyć i uczynić z niego schowek - nowy przedmiot: znacznik GPS, który można zostawić gdzieś, np. przy schowku - emisje mają zróżnicowane natężenie - w Kordonie jest praktycznie tylko pięknym pokazem nieba, ale im dalej w Zonę, tym bardziej śmiertelne - brak ostrzeżenie przed emisją, brak liczników. Jednak, zanim się zacznie, jest pewien czas na odnalezienie kryjówki - w tym czasie występują tylko pewne wstępne efekty - stalkerzy bronią swych kryjówek przed emisją od wrogów - można zdobyć specjalne receptury transmutacji artefaktów, dzięki którym można wytworzyć całkiem nowe artefakty o unikalnych właściwościach - na wyposażeniu mamy śpiwór, dzięki któremu możemy spać. Do spania należy wybierać bezpieczne miejsce, gdyż życie w Zonie idzie dalej... - jeśli zbyt długo nie wybierzemy się spać, organizm zacznie się domagać snu i w końcu nawet może w ekstremalnych warunkach sam zasnąć! Lepiej do tego nie dopuszczać, bo możemy się obudzić w szczękach mutanta lub z dziurą w głowie... - degustacja wódki, a także niektórych leków przyśpiesza moment, gdy czujemy się senni - w nocy stalkerzy w obozach, gdzie są bezpieczni, idą spać. Przez pierwsze chile tuż po wstaniu są oszołomieni - stalkerzy w obozach lubią sobie wypić butelkę lub dwie... potem są przez pewien czas oszołomieni - U handlarzy można naprawiać sprzęt - broń i kombinezony. Jednak naprawa broni zajmuje, w zależności os stopnia uszkodzenia, od godziny do pięciu godzin. Na ten czas handlarz zabiera nam broń. Gdy skończy naprawę, dostajemy SMS w PDA. - trochę nowych questów pobocznych
2. Walka - stalkerzy używają granatów, zmieniają kombinezony (gdy nikt nie widzi), używają apteczek, przeładowują wszystkie bronie, gdy mają chwilę wolną - pomagają sobie nawzajem, dają apteczki itp. - znacznie wzrosła celność strzelających, również wzrosła odległość, z której stalkerzy pewnie strzelają - znacznie poprawione parametry amunicji i broni, realistyczna balistyka - nowa broń: miotacz ognia. Aby go zdobyć, należy wykonać długi i ciekawy quest - nowa broń: granaty dymne - nowa broń: modyfikowana beretta, którą otrzymujemy na początku gry - wojsko: lepiej z nimi nie zadzierać... mogą wezwać śmigłowce do pomocy. Śmigłowce te zresztą cały czas patrolują Kordon - śmigłowce mają znacznei ulepszoną taktykę bojową. Latają tylko parami i osłaniają się nawzajem. Są też znacznie lepiej uzbrojone - w przypadku jednostki wojskowej na południe od wioski stalkerów w Kordonie, oprócz śmigłowca, wojsko ma wsparcie BTRa, który dość skutecznie prowadzi ogień - po mocnym trafieniu jesteśmy oszołomieni, świat wiruje i następuje dezorientacja - jeżeli mamy założoną maskę, widoczność się pomniejsza, dodatkowo, występuje parowanie szkieł wraz z oddechem - po otrzymaniu postrzału w rękę możemy upuścić broń na ziemię - fizyka ciała znacznie ulepszona - logika typu "stealth" - wiele spraw można rozwiązać po cichu i niezauważenie
3. Mutanty - Kontroler ma możliwość przemieniania stalkerów w zombich - ślepe psy są znacznie bardziej niebezpieczne, mają rozszerzone zmysły i w stadzie atakują wściekle - znacznie silniejsze pijawki
4. Technikalia - autosave - automatyczny zapis stanu gry po otrzymaniu każdego nowego zadania i przed każdym blowoutem (emisją) - ulepszona nieco latarka na głowie - dynamiczna pogoda - nowe, ładniejsze i szybsze(!) shadery - dużo nowych tekstur i poprawionych modeli (głównie postaci i mutantów, ale również broni i innych) - nowe niektóre dźwięki - dynamiczna muzyka podczas walki
Download: utAMK 1.0 beta3 RC2 - publiczna wersja BETA! Hasło do archiwum: stalker.pl (355.77 MB).
Jako, że utAMK jest modem międzynarodowym, aby go uruchomić na polskiej wersji gry, należy wykonać kilka prostych czynności. Jeżeli jednak ktoś ma z tym problemy, wystarczy pobrać stosowną łatkę.
Ja na testera, ja! Z chęcią zagram w coś, co będzie dodatkiem do AMK - póki co to jest mój ulubiony mod do SOC'a. Najbardziej mi się podoba system SMSów. Świetny pomysł i wykonanie.
Pokażemy ruskom, że nie tylko oni mają łeb na karku. :P
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota" Wheeljack
atikabubu napisał(a):Jeśli potrzebne jest tylko to
Nie do końca wiem, o czym mówisz Ten mod jest już zintegrowany z AMK, inaczej by się nie dało, praktycznie każdy jego plik jest modyfikowany przeze mnie... po prostu - zamiast z vanilli, wyszedłem z AMK.
atikabubu napisał(a):mam nadzieje że mod nie będzie jakiś gigantyczny
hmm.. Drobna uwaga co do śpiących stalkerów. Ten na filmiku zszedł do piwnicy i położył się na ziemi... Ale przecież zaraz obok stoi łóżko, tyle że z zrolowanym materacem. Przecież każdy normalny człowiek by po prostu rozwinął materac i na nim spał, zamiast na podłodze, nie? To trochę dziwnie wyglądało na tym filmiku
atikabubu napisał(a):Jeśli potrzebne jest tylko to
Nie do końca wiem, o czym mówisz Ten mod jest już zintegrowany z AMK, inaczej by się nie dało, praktycznie każdy jego plik jest modyfikowany przeze mnie... po prostu - zamiast z vanilli, wyszedłem z AMK.
atikabubu napisał(a):mam nadzieje że mod nie będzie jakiś gigantyczny
W tej chwili jest to 650MB.
Dobranoc Net mi nie pozwala na takie ekstrawagancję
Akurat odpaliłem AMK+PhotoZone z zamiarem przejścia SoC jeszcze raz i jestem w Agropromie - mogę zacząć jeszcze raz...
EDIT: Tylko jedna prośba - uwzględnij w modzie posiadaczy monitorów 16:10 bo w orginalnym AMK mimo, że instalator pyta o ekran i tak optykę broni i interfejs ekwipunku musiałem sobie sam przerabiać...
Ja też się zgłaszam na testera! Tylko walnę jeszcze trochę propozycji...
- zwiększyć szybkość mutantów (prześladuje mnie to nocami) - dodać przynajmniej jedną mapę (marzy mi się Poziom Generatory z alph i Kordon. Oczywiście, też z alphy ale, mogę się założyć że, Kordonu za chiny ludu nie będzie) - zmienić fabułę (częściowo) Już mam dosyć robienia tych samych misji po raz n-ty - no i nowe zadania - hełmy tak jak w CoP'ie - możliwość spania na łóżkach - za opłatą dla przywódcy np.dla wilka - nie będziemy mogli spać w zagrożonych miejscach - coś tam... - spolszczenie amk
No i proszę mnie zapisać na testera. I błagam nie idź w ślady The Witcher'a Pozdrawiam