[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 17 Gru 2007, 08:03

-------------------------------------------------------------------------------------

S.W.O. (S.T.A.L.K.E.R. WEATHER OVERHAULED) v3.1
Modyfikacja gry 'S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl' by GSC Game World

-------------------------------------------------------------------------------------
Główne informacje:
-------------------------------------------------------------------------------------

Aktualna wersja: 3.1
Ostatni update: 24.09.2010
Testowane na wersji Stalkera: 1.0004, 1.0005 (all language versions)

-------------------------------------------------------------------------------------
Ekipa:
-------------------------------------------------------------------------------------

<imperialreing> - testowanie, promo, dodatki
nandersen - główny koder, testowanie
mr. fussion - koder, sugestie
trojanuch - edycja pogody i tekstur nieba, desing

-------------------------------------------------------------------------------------
Główne cechy:
-------------------------------------------------------------------------------------

- w pełni dynamiczny system pogody - każdy dzień w Zonie wygląda inaczej

- zaimplementowane tekstury słońca i księżyca - idealnie dopasowane do tekstur nieba

- prawie wszystkie dostępne tekstury nieba z SoC, CS, CoP, pakietu SlakerSkies (+ kilka nowych) zaimplementowane - wszystkie ręcznie przerobione celem poprawienia jakości i dopasowania do warunków atmosferycznych

- 'inteligentny' schemat zmian pogody - pogoda zmienia się często i skrajnie, nie ma też nierealistycznych 'przeskoków' - czyste niebo >> deszcz (chmury przed deszczem najpierw się gromadzą zanim zacznie padać)

- jak zawsze: synchronizacja strefy czasowej z Kijowem, 01.05. 2012 oraz realistyczny łuk słońca wsch-zach (słońce wschodzi na wschodzie i zachodzi na zachodzie)

- najlepsza możliwa jakość grafiki i oświetlenia w SoC (ponad 3 lata doświadczeń w modyfikowaniu pogody i oświetlenia)

- mod dostępny w 2-och wersjach: LITE (tylko pogoda) i FULL (+ różne zewnętrzne dodatki typu dźwięki i tekstury)

- mod w pełni kompatybilny z Oblivion Lost v2.2 oraz Priboy Story v1.1

-------------------------------------------------------------------------------------
Changelog:
-------------------------------------------------------------------------------------

v3.0
- pierwszy release SWO z dynamiczną pogodą

v3.1
- ponownie przerobiono wszystkie 250 tesktur nieba (rekoloracja, rozmycie, poprawki błędów)
- zwiększono rozmiar wszystkich tekstur nieba do 6144x1024
- dodano 7 nowych sekwencji wschodów słońca - jest to najlepsze i najtrudniejsze co udało mi się do tej pory osiągnąć
- naprawiono duże ilości mniejszych błędów
- zmieniono wsparcie dla shaderów na SKY4CE v2.0 (było 1.8) - dostosowano pogodę do efekty SSAO
- naprawiono wygląd słoneczek dla 'czystej pogody' (słoneczka miały tendencję do przypominania balonów)
- całkowicie przerobiono wygląd nocy i księżyca

-------------------------------------------------------------------------------------
Dodatki innych autorów:
-------------------------------------------------------------------------------------

- StalkerSkies by Combragol
- sky textures from Stalker: Clear Sky by GSC team
- thunderbolt sounds by Darius6 and Hectrol
- Sky4CE SkyGraphics Mod v1.81 by Sky4CE
- Nuclear Spring v1.0 by SoundPath (only FULL)
- mutant retextures by Domestos (only FULL)
- Ambient Audio Overhaul by {imperialreing} (only FULL)
- sunset sunflare texture by Dezowave team
- hi-res moon texture by AMK-mod team (used as a basis for new moon texture)
- HQ sun texture by Argus (used as a basis for new sun texture)
- time speedup script by Nandersen

-------------------------------------------------------------------------------------
Podziękowania:
-------------------------------------------------------------------------------------

- Wszyscy którzy pomagali mi przy tworzeniu tej i poprzednich wersji moda (albo bezpośrednio albo dostarczając wartościowych informacji i sugestii) - szczególnie: cmlPL, DC, Decane, derBaron, emace, Eric the fish, Gnomus, Groundhog, miraclefreak, powerslave, silverpower and yellow_helicopter (oraz wszyscy inni których zapomniałem wymienić)

- Chciałbym też podziękować ludziom, którzy pomogli mi w uploadzie moda oraz zdecydowali się go hostować, do tej grupy należą: Hoogim, S.T.A.L.K.E.R.(StalkerFiles), @LPKorn3324 (stalker.funday.pl)

-------------------------------------------------------------------------------------
Instalacja ręczna:
-------------------------------------------------------------------------------------

1. Rozpakuj paczkę

2. Przejdź przez wszystkie foldery zaczynające się od cyfr #1-#5, w każdym z nich znajdziesz readme.txt oraz description.txt zawierające opis zawartości i instrukcje instalacji

3. OPCJONALNE: Sprawdź folder [#extras] i zainstaluj składniki które chcesz

-------------------------------------------------------------------------------------
Informacja techniczna:
-------------------------------------------------------------------------------------

Kompatybilność z innymi modami:

- SWO będzie kompatybilne ze wszystkimi modami, które nie zmieniają pogody w grze (np. Faiakes MOD, Redux, Faction Wars) - po prostu zainstaluj na nie moda, tak jak na 'vanillow'ą' wersję Stalkera
- Jeśli mod zmienia pogodę lub wprowadza dynamiczną pogodę - ręczny merging będzie potrzebny
- Wyjątkiem jest mod Oblivion Lost v2.2 który jest kompatybilny poprzez specjalny patch zawarty w paczce 'SWO v3.0 QUICK FIX #2' oraz mod Priboy Story - który jest kompatybilny po kilku drobnych przeróbkach (wypuszcze comp-packa w razie potrzeby0

Wydajność:

- SWO może i prawdopodobnie obniży wydajność gry
- możliwe są też crashe z pwodu braku pamięci (jest to spowodowane zwiększeniem rozdzielczości tekstur nieba) - jeśli się tak stanie, spróbój odpalić grę z parametrem -noprefetch oraz zwiększyć pamięć wirtualną
- jeśli gra za bardzo zwolni użyj suwaków w sekcji 'advanced' menu ustawień graficznych by polepszyć wydajność. UNIKAJ NATOMIAST ZMIAN GLOBALNYCH PRESETÓW GRAFICZNYCH W SEKCJI 'BASIC' (very low, medium, high etc.)!!!

- zalecane jest użycie paczki tekstur: Photorealistic Zone by Argus (aka ArgusTex pack)

-------------------------------------------------------------------------------------
Wątki moda:
-------------------------------------------------------------------------------------

Poszukaj wątków moda na forach:

[ENG]

Gsc Game World Forum
Stalker Filefront forum

[PL]

ClearSky.pl forum
Staker.pl forum

-------------------------------------------------------------------------------------
Download:
-------------------------------------------------------------------------------------

S.W.O. v3.1 LITE

-------------------------------------------------------------------------------------
Media & promo:
-------------------------------------------------------------------------------------

Screenshot'y:

v3.1 Screenshots album (by trojanuch)

v3.0 Screenshots album (by {imperialreing})

Filmy v3.0 (by imperialreing):

Dynamic Weather Demonstration

Gameplay Demonstration

Atmospheric Demonstration #1

Atmospheric Demonstration #2

Screenshot Gallery slideshow

Filmy v2.0 (by CML.PL):

S.W.O. v2 - S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled Presentation#1

S.W.O.v2 - S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled Presentation#2

S.T.A.L.K.E.R. Pripyat Day Cycle

Filmy (różne) by trojanuch:

Mój kanał

-------------------------------------------------------------------------------------
Kwestie prawne:
-------------------------------------------------------------------------------------

W przypadku chęci modyfikacji, implementacji moda w innym modzie, czy reuploadu moda proszę o kontakt: [email protected]

------------------------------------------------------------------
created 24.09.2010 by Trojanuch
------------------------------------------------------------------
Ostatnio edytowany przez trojanuch 27 Wrz 2010, 10:31, edytowano w sumie 78 razy
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Postprzez MCaleb w 17 Gru 2007, 12:57

Wszystko pięknie, ale są trzy mankamenty:
- Brak polskich znaków.
- Linki nie prowadzą donikąd.
- Tematy inaczej taguje się na tym forum.
There is nothing in this world worth believing in...
Image

MCaleb
Wygnany z Zony

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez Quinn w 17 Gru 2007, 13:35

Jak można tłumaczyć swój własny tekst Readme? Przecież raczej więcej pracy cię kosztowało napisanie po angielsku? Coś kręcisz...
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 26 Sty 2024, 17:02
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Postprzez trojanuch w 17 Gru 2007, 18:55

heh,

widze ze przywitanie na tym forum garace... ;)

jezeli chodzi o wasze "sugestie" co do mojej prawdomownosci to nie bede ich nawet komentowal... nie warto

co do likow to rzeczywiscie sorry - topic utworzylem dosc pozno w nocy i z nieznanych mi przyczyn wkradl sie blad - zaraz edytuje post i poprawie co trzeba

jezeli chodzi o jezyk - coz to forum - mimo ze jak sadze jest to najwieksze polskie forum stalkerowe jakos nie zagoscilo dotychczas u mnie "na tapecie"

odkad gram w stalkera - korzystam z forow anglo-jezycznych - takich jak gsc i ol.de. tam tez znajduje sie "baza" dla mojego moda - release thready - updaty oraz informacje o uploadach, oraz feedback thread - dyskusje, sugestie, technikalia etc.

moj mod zostal opublikowany ponad tydzien temu w obu tych miescach (gsc i ol.de) - i od poczatku wszelkie info jego dotyczace tworze po angielsku. tak juz jest w tym przypadku. dlatego jezeli mialbym tworzyc readme po polsku - muslabym je napisac od zera albo tlumaczyc z ang - a wole zajc sie updatem, tworzeniem tesktur nieba i testami - na ktore to czynnosci i tak nie mam dosc czasu.

tutaj natomiast wstawilem linka - bo mialem nadzieje ze jezeli ktos z naszego pieknego kraju tworzy cos - co przynajmniej w mojej opinii - stoi na nienajgorszym poziomie - to fajnie by bylo uzyskac jakis odzew takze z tej, rodzimej strony

mialem nawet nadziej ze bedzie to odzew pozytywny

jak rozumiem przeliczylem sie - mialo byc peiknie a wyszlo "po polsku" - widze chlopaki ze nie jestescie w stanie przyjac do wiadomosci ze ktos moze bez podniety zaprosic was do zapoznania sie wlasnym "produktem" - taka osoba zapewne chce was oszukac, a wogole to pewnie jakis fake co?

mam nadzieje ze jest to kwestia chwilowego nieporozumienia (nie dzialajace linki to oczywiscie moja wina) - sprawy nie bylo - chyba ze dalej pragniecie drazyc temat jezyka ang. i ogolnie gnojenia kogos "z zewnatrz" na wejsciu - zamiast po prostu sprawdzic moda i napisac jakas sensowna opinie na jego temat.

jesli nie macie na to ochoty - a jak rozumiem jestescie tu "stalymi" bywalcami - to moja obecnosc na tym forum z lekka nie ma sensu

linki poprawiam

z tagowaniem sie zapoznam (topic tworzony byl pozno w nocy i wkleilem go "z marszu")

a teraz proponuje "nowe otwarcie"

to moj ostatni post tutaj o takim tlumaczaco - negocjacyjnym charakterze

pozstale chcialbym poswiecic modowi

pzodrawiam!
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Fred w 17 Gru 2007, 19:19

1.Dobra trojanuch. Jak byś mógł to streść nam w kilku słowach co ten mod daje, zmienia itd.
2.Co do polskich znaków to musisz się przystosować bo tu za nie tępią. Znaczy za ich brak.
Ostatnio edytowany przez Fred, 17 Gru 2007, 19:20, edytowano w sumie 1 raz
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25

Postprzez trojanuch w 17 Gru 2007, 19:35

mod jest "pogodowy" - zmienia calkowicie cykl pogodowy w stalkerze - z 24 1h faz, ma popnad 52 - część z nich sluży jako "klatki" w animacji wszhodu i zachodu słońca - ponieważ trwają one teraz realistycznie krótko i są dynamiczne

ponadto zmieniłem system oświetlenia w stalkerze - oparty jest teraz na słońcu - w ciągu dnia to ono jest jedynym "prawdziwym" żródłem świtła - oczywiście barwa tego świtła, natężenie etc. - są zależne od pory dnia, zachmurzenia itp.

całkowicie od zera zostało napisane pozcjonowanie źródła śwaitła - cienie rzucane są w odpiewdnim kierunku i mają odpowiednią długość - całość zsynchronizowana ze "słońcem" widocznym na niebie

napisane od zera są też fazy deszczu i burzy

na koniec noce - są ciemne lub nawet bardzo ciemne - widać prawie tylko gwiazdy ostatnio wypuściłem quick-fixa - który torche je rozjaśnia - więc każdy może wybrać wersję która mu bardziej odpowiada

mod jest zintegrowany z shaderami Float32 (najnowsza wersja) oraz z pakietem tesktur StalkerSkies.

ponieważ jest to mod graficzny - najlepszą jego charkterystyką są screeny i filmy które możecie znaleźć po linkami w pierwszym poscie (tym razem działającymi hehe ;)
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Fred w 17 Gru 2007, 20:38

1.trojanuch, znasz coś takiego jak edycja postów?

ED:

2.Co do cięcia linków to piszesz [ u r l =http://adres]Tekst adresu[/ u r l ]. Oczywiście bez spacji.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25

Postprzez trojanuch w 17 Gru 2007, 21:24

pierwszy sensowny post jaki przyszło mi przeczytać w tym topicu - poza moimi wlasnymi oczywiscie hehe :P

nie chodzi o mi o to żeby siać tumult i nie szanować zasad forum - na którym rzeczywiście jestem gościem - proszę przeczytaj mojego pierwszego długiego posta - uważasz że moje rekacja była nieuzasdaniona albo przesadzona?

weż pod uwagę, że zostałem nazwany oszustem i fakerem - i jakoś nikt z was aminów nie czuł się w obowiązku dać sado-klapsa (podoba mi się to określenie coraz bardziej :P ), warna czy innego atrybutu waszej władzy któremus z user-ów ktorzy piszą takie rzeczy, bez dania racji i nawet nie poczuli się w obowiązku sprostować swoich wypowiedzi - kiedy sprawa się już wyjaśniła.
ja przeprosilem za wstawienie niedzialających linków (pomylka z mojej strony) - oni obrzucili mnie błotem i cisza - bardzo spoko jak na "gospodarzy" - bo ja mam postow tutaj 10 a oni po 150...

to tyle

wychodze z roboty i wylaczam forum

wejde za jakis czas i mam nadzieje ze dyskusja wroci na wlasciwe - merytoryczne tory (a wlasciwe na nie "wjedzie" bo nigdy na nich jeszcze tutaj nie byla)

pozdrawiam!
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Infernal w 17 Gru 2007, 22:00

No cóż. Miał pan pewne zażalenia do sposobu traktowania nowych użytkowników. Po prostu staramy się tępić wszystkie niedociągnięcia u korzeni zanim się rozplenią na całe pole... tfu! forum. Są tutaj weterani tępienia alt-teistów, interpunkciarzy i innych takich objawów sprzecznych z ogólnopojętymi zasadami stalker.pl Wszelkie fochy oraz inne takie i owakie nie trafiają do wyższych sfer i co najwyżej można dostać tego, jak to się określa "sado- klapsa" (wersja warn została zbesztana ostatnio na forum) Cóż nie można spodziewać się, że ktoś od razu chwyci za moda i go skomentuje. Najpierw trzeba na nim pograć parę godzinek i dopiero określić czy nie ma crashy na jakimś patchu, albo bugów, itp. Użytkowników na forum nie ma ostatnio zbyt wielu, więc na komentarz czasami baaaardzo długo się czeka. No cóż nie każdy siedzi w biurze na stalker.pl Sam osobiście mam ciekawe zajęcia. Czas na tym forum coś robi z człowiekiem. Z biegiem czasu każdy ma dość głupich pytań w stylu "nie chodzi mi! pomocy!", albo zażaleń do czegoś na forum. Niektórzy maja tak od razu, innym wdało się w krew opiep*zanie neosów itp. więc reakcje nawet na normalnego usera mogą być dosyć ostre, nawet za prosty błąd. Po prostu przy przycisku "rejestruj" jest "zgadzam się z regulaminem" lub coś w tym guście, więc należy przestrzegać go i nie robić niepotrzebnych off topów.
Słucham? A, tak! Tą kwestię rozpatrzymy później, więc proszę nie dzwonić. W odpowiednim czasie się odezwiemy. Dziękuję za skorzystanie z naszego punktu obsługi zarejestrowanego użytkownika.
Ratuj dżender - dzieci precz ze szkół!

Infernal
Wygnany z Zony

Posty: 508
Dołączenie: 02 Paź 2007, 17:29
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 01:40
Kozaki: 3

Postprzez Leiga w 17 Gru 2007, 22:07

Witam - mod Leiga; na forum spotykany jako L.
Koniec offtopu i beznadziejnych pyskówek. Trochę posprzątałem, trochę zostawiłem dla potomnych.
Kolejne posty mają mieć charakter krytyczny względem moda (w pozytywnym, bądź negatywnym tonie). Za kolejny spam rozdam po czerwonym pasku.
Tyle mego. Pozdrawiam.
Nothing in this world is to be feared; it is only to be understood. [MC]
Image
Awatar użytkownika
Leiga
Stalker

Posty: 127
Dołączenie: 15 Sie 2007, 14:27
Ostatnio był: 20 Cze 2009, 02:25
Kozaki: 0

Postprzez Dwight w 17 Gru 2007, 22:10

...hmmm... ja jednak nadal nie widzę problemu z polskim readme. Sorry ale jakoś ciężko mi uwierzyć że to Twoja produkcja. Po prostu taki już jestem i zwracam uwagę na takie szczególiki.
Co do polskich znaków diakrytycznych i znaków interpunkcyjnych, to też zostałem nich uprzejmie poinformowany. Nie jesteś jedyna osobą, której się to mówi. Takie są tutaj zasady i już. Tak na marginesie, byłem kiedyś moderatorem na pewnym forum i wiem jakie są wkurzające pewne powtarzające się pytania

A mod całkiem całkiem... bardzo fajnie to wszystko wygląda. Polecam potestować

Ups nie zdążyłem przed L :D
Image
Awatar użytkownika
Dwight
Stalker

Posty: 83
Dołączenie: 01 Gru 2007, 23:25
Ostatnio był: 07 Paź 2008, 23:07
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 4

Postprzez Fred w 17 Gru 2007, 22:19

trojan. Zedytuj pierwszego posta pod TO

@trojanuch
Do tego proszę się zastosować. L.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości