[Sky4CE SkyGraphics Mod] czyli mała rewolucja graficzna

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[Sky4CE SkyGraphics Mod] czyli mała rewolucja graficzna

Postprzez trojanuch w 15 Kwi 2008, 09:23

Sky4CE SkyGraphics Mod v1.78

OPIS

Jest to zestaw alternatywnych wobec vanillowych i float32 shaderów do Stalkera. Tym razem nie chodziło, o poprawę wydajności, ale o 'wyciśnięcie' maksymalnie wszystkiego co się da z enginu X-ray w wersji z Shoc.
Na ten moment główne cechy to:

- Parallax Occlusion Mapping (with overlapping and soft detail shadows) - czyli dużo lepszy bump (choć powodujący czasami pewne drobne artefakty)

- True Montion Blur - poprawiona wersja znanego efektu - uruchamianego poprzez komendę r2_mblur (w zakresie od 0 do 1), po uprzednim dodaniu -mblur w command line programu (tam gdzie np. -noprefetch)

- Depth of Field - to już totalny wypas - w pełni działający dof, który przecież hucznie zapowiadany jest dopiero w CS. Dla niezorientowanych - chodzi o rozmycie tego co znajduje się dalej od nas.

Wszystkie powyższe efekty można konfigurować poprzez prosty plik cfg.

Kilka screenów z tych shaderów z wrzuconym również nowym SWO (będą to standardowe shadery dla SWO):

SCREEN#1
SCREEN#2
SCREEN#3
SCREEN#4
SCREEN#5
SCREEN#6
SCREEN#7
SCREEN#8
SCREEN#9

INSTALACJA

Po peostu kopiujemy folder [gamedata] z paczki. Mod zawiera się tylko w folderze [shaders] > [r2].

DOWNLOAD

StalkerFiles.com
Ostatnio edytowany przez trojanuch 04 Maj 2008, 22:49, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Postprzez Keldorn WistBlade w 15 Kwi 2008, 15:05

Gram na wersji 1.5 i sądzę że jest to cud miód orzeszek dla fanów efektów graficznych niedostępnych dla standardowej wersji gry. NA wer. 1.5 jest jeden problem w tym iż pomieszczenie np. wiadukt pod Kordonem lub Lab. mają rażące wręcz oświetlenie mam nadzieję że wer. 1.77 to poprawi

Zachęcam do pobrania i popraw linki bo bardzo chciałbym to mieć.

Tu znajduje się wer. tegoż moda ale starsza, dla sprawdzenia co się zmieniło.
Awatar użytkownika
Keldorn WistBlade
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 28 Wrz 2007, 10:44
Ostatnio był: 14 Cze 2023, 12:36
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 9

Postprzez Michu w 15 Kwi 2008, 15:31

Owned ;o. A na statyku to też tak ładnie rozmywa ? . Zresztą idę przetestować bo grafika na screenach jest boska :D. Dzięki.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Postprzez Stalk3r w 15 Kwi 2008, 17:58

WOW! Czekałem właśnie na coś takiego. Michu, raczej nie będzie to działało na Staticu dlatego, że "Gothic III" wykorzystywał ten efekt tylko i wyłącznie w DX9. I jak jest z wydajnością tego moda?
Le Slavic Untermensch
Awatar użytkownika
Stalk3r
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 18 Paź 2007, 14:00
Ostatnio był: 24 Cze 2016, 01:41
Miejscowość: Nowhere
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Postprzez meJKu w 15 Kwi 2008, 18:44

Depth of field to nie tylko rozmycie w oddali :P Czy istnieje możliwość włączenia tylko tego? I czy dużo ten cały DoF zżera? Czy minimalnie jak w Crysisie? :P
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 680
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 07 Mar 2024, 17:41
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Postprzez Lukass1613 w 15 Kwi 2008, 19:48

Bardzo lubię mody poprawiające grafikę. Bardzo fajnie wygląda ten efekt perspektywy powietrznej. Zaraz dodam tego modzika do swojej kolekcji ;).
Thx Trojanuch.
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez trojanuch w 15 Kwi 2008, 19:50

Spadek wydajności jest obecny w tych nowych shaderach. Generalnie utrzymuje się na poziomie 5-6FPS na 8800GTS 640. Trudno oszacować czy jest to wynik tylko Dof - generalnie efekt ten nigdy nie był mulący zbytnio, np. dof mod od Obliviona nie powodował praktycznie żadnej różnicy, a dla mnie poprawiał widok krajobrazu o co najmniej 50%.

Dof to oczywiście nie tylko rozmycie obiektów w oddali - teoretycznie ten efekt ma 'emulować' fakt, iż wzrok skupia się tylko na przedmiotach w określonej odległości (np. tylko na bliskich lub tylko dalekich), ale generalnie do tej pory w grach w ten sposób stosowany jest jedynie w cut-scenkach (i ewentualnie zoomie przy celowaniu z broni), w 'normalnej' rozgrywce rozmywa po prostu wszystko co dalsze.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez dorian w 18 Kwi 2008, 09:38

W/g mnie mod jest na pewno innowacyjny i ciekawy, ale ma główną wadę - rozmywa wszystko, co w oddali i jeśli patrzymy na obiekty znajdujące się bliżej jest o.k., ale jeśli chcemy spojrzeć na jakiś wybrany obiekt w oddali (przez lornetkę również), to i tak będzie on również niewyraźny jak cała reszta, a to już chyba nie jest zgodne z realem.
Nie wiem, czy to tylko u mnie tak?
:P
Poza tym, zauważyłem spadek wydajności około 10, a nawet więcej fps na moim 8800 Ultra...

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Postprzez Keldorn WistBlade w 02 Maj 2008, 10:54

Jeśli to kogoś zainteresuje, a tak sądzę, to ukazała się nowa wersja 1.78

Sky4CE 1.78

Trojanuch mam do Ciebie gorącą prośbę o update wersji 1.78 czyli o konfig do tejże wersji ale beż mblur a z całą resztą oferowaną przez ten modzik, nie wiem czy jak dogram konfig twojej roboty z wersji 1.77 bez mblur to nie skaszani on reszty ustawień 1.78
Awatar użytkownika
Keldorn WistBlade
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 28 Wrz 2007, 10:44
Ostatnio był: 14 Cze 2023, 12:36
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 9

Postprzez trojanuch w 04 Maj 2008, 22:47

Proszę :)

LYNK
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Keldorn WistBlade w 29 Maj 2008, 02:06

Wyszła nowa wersja i od razu piszę że u mnie zauważyłem ogromny spadek wydajności ponieważ ta wersja dodaje słoneczne refleksy:

Sky4CE 2.0 RC2

Description:
This mod adds in game such technologies as:

- Parallax Occlusion Mapping
- Motion Blur, which does not blur the weapon and works during sharp turns.
- Depth Of Field, distance blurring.
- Screen Space Ambient Occlusion, imitation of global illumination.
- Sun Shafts (God Rays), rays of light.


Dzień później pojawiła się nowsza wersja, może tak FPS nie spada przy tej :)

Sky4CE 2.0 RC3
Awatar użytkownika
Keldorn WistBlade
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 28 Wrz 2007, 10:44
Ostatnio był: 14 Cze 2023, 12:36
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 9

Postprzez Wilczarz w 29 Maj 2008, 19:20

Dziwne, bo wersja 2.0 RC3 została usunięta ze stalker.filefront.com
"To have accuracy and agility
In a battle
Keep your rifle, soldier
as you keep your life"
Awatar użytkownika
Wilczarz
Stalker

Posty: 111
Dołączenie: 21 Maj 2008, 22:13
Ostatnio był: 29 Kwi 2015, 08:39
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 1

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości