[AMK MOD]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez SandFighter w 22 Mar 2008, 03:06

SaS Troop, nie zabieraj się nawet za tworzenie modelu, bo nie dasz rady. Przez pewien czas prowadziłem wymianę maili z BAC9 z AMK Team i dowiedziałem się, że stworzenie jednego modelu broni zajmuje jednej osobie około 4-5 miesięcy. Oprócz modelu podstawowego musisz zaprojektować osobny dla trybu FPP, osobny dla TPP i osobny model jako całość. Do tego każdą animację, czyli: lazy weapon, shooting, reloading, holster i jeszcze kilka innych. Poza tym wszystkim potrzebujesz ten model zsynchronizować z rękami naszego gieroja, a dokładnie to pobawić się szkieletem postaci (ułożenie rąk, palców na spuście itp.). No i przydałoby Ci się przynajmniej 4-5 letnie doświadczenie z zakresu grafiki 3D i obsługa 3DS Maxa z zamkniętymi oczami.

Co do dzielenia się wiadomościami na temat robienia modeli i aplikowania ich do gry, to wszystko jest na rosyjskiej wersji wiki-portalu Stalker Mod hostowanego przez GSC Game World. Angielska wersja portalu także istnieje, ale nie ma na niej tyle informacji.

Miotacz ognia w AMK 1.4 jest powiązany ze specjalnie przygotowanym pod niego questem. Zdradzę tylko tyle, że przy barierze na mapie Army Warehouses można pomóc Wolności i tym samym zdecydować o swojej nagrodzie (kasa albo coś innego). Oczywiście to coś innego to popsuty miotacz ognia, który trzeba naprawić a to już jest ten quest. Model jest stworzony od podstaw, razem z wszelkimi pierdółkami jak manometr i butla.

P90 do AMK nie pochodzi z Alphy Stalkera, został zrobiony od podstaw, dlatego nie dotarł do finalnej wersji moda, bo nie wystarczyło im już czasu. Chcecie screeny? Proszę bardzo:
Screen 1 (P90 - skeleton grip 1st person),
Screen 2 (P90 handling anim),
INFO AMK 1.4 (features list & screens).

PS. Za spolszczenie zabieram się ja, jak tylko wyjdzie PEŁNA wersja angielska moda, z racji tego, że nie zostałem obdarzony darem posługiwania się językiem rosyjskim. Jak ktoś chce pomóc, to proszę bardzo, ale ustalimy wszystko jak już wyjdzie finalna wersja, czyli prawdopodobni dziś wieczorem :).

PS.2. @ SaS TrooP, jeśli masz zaśmiecać temat swoimi wywodami na temat modelowania i broni z alphy, czyli rzeczami nie mającymi NIC wspólnego z AMK Mod, to weź pod uwagę, że wygląda to po pierwsze jakbyś się urwał z choinki (ew. chinki), albo miał ego większe niż możliwości jakimi dysponujesz, bo co jak co, ale porywać się na model do SoC to już naprawdę musiałbyś być prawie bogiem 3DS-a. No i musiałbyś znać mechanikę działania broni w Stalkerze (chodzi mi o modele), a to tez już inna działka. A biorąc pod uwagę, że nie jesteś w stanie odnaleźć katalogu z logami do Stalkera samodzielnie, nie mówiąc o odpaleniu jakiegoś większego moda bez BugSrapa, to raczej cienko będzie z tym Twoim modelem broni. Więcej skromności i pokory.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Reklamy Google

Postprzez Sölve w 22 Mar 2008, 10:51

Sand, jeśli można to do spolszczenia, mógłbym się dołączyć i pomóc. Jak na razie moje prace skoncentrowały się na Penumbrze: Black Plague (spolszczam), ale mogę przerwać i zająć się modem. To jak będzie?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sölve
Stalker

Posty: 92
Dołączenie: 08 Paź 2007, 19:45
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 20:27
Kozaki: 0

Postprzez rzambol w 22 Mar 2008, 11:32

SandFighter Linki sie wysypały :/ Dobrze wiedzieć gdzie można dostać tą zabawkę ;) Ale co mnie dziwi jestem przed misją w Dolinie Mroku a nigdzie nie mogę dostać moich naboi Pab-5, Pab-6 :/ Nawet ze schowkami jest teraz problem, jak mnie tak obrabują będzie dla stalkerów źle, wybije wszystkich :D
Awatar użytkownika
rzambol
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 29 Lip 2007, 18:17
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:25
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ulubiona broń: --
Kozaki: 3

Postprzez SaS TrooP w 22 Mar 2008, 13:13

SandFighter napisał(a):SaS Troop, nie zabieraj się nawet za tworzenie modelu, bo nie dasz rady. Przez pewien czas prowadziłem wymianę maili z BAC9 z AMK Team i dowiedziałem się, że stworzenie jednego modelu broni zajmuje jednej osobie około 4-5 miesięcy. Oprócz modelu podstawowego musisz zaprojektować osobny dla trybu FPP, osobny dla TPP i osobny model jako całość. Do tego każdą animację, czyli: lazy weapon, shooting, reloading, holster i jeszcze kilka innych. Poza tym wszystkim potrzebujesz ten model zsynchronizować z rękami naszego gieroja, a dokładnie to pobawić się szkieletem postaci (ułożenie rąk, palców na spuście itp.). No i przydałoby Ci się przynajmniej 4-5 letnie doświadczenie z zakresu grafiki 3D i obsługa 3DS Maxa z zamkniętymi oczami.

Co do dzielenia się wiadomościami na temat robienia modeli i aplikowania ich do gry, to wszystko jest na rosyjskiej wersji wiki-portalu Stalker Mod hostowanego przez GSC Game World. Angielska wersja portalu także istnieje, ale nie ma na niej tyle informacji.

Miotacz ognia w AMK 1.4 jest powiązany ze specjalnie przygotowanym pod niego questem. Zdradzę tylko tyle, że przy barierze na mapie Army Warehouses można pomóc Wolności i tym samym zdecydować o swojej nagrodzie (kasa albo coś innego). Oczywiście to coś innego to popsuty miotacz ognia, który trzeba naprawić a to już jest ten quest. Model jest stworzony od podstaw, razem z wszelkimi pierdółkami jak manometr i butla.

P90 do AMK nie pochodzi z Alphy Stalkera, został zrobiony od podstaw, dlatego nie dotarł do finalnej wersji moda, bo nie wystarczyło im już czasu. Chcecie screeny? Proszę bardzo:
Screen 1 (P90 - skeleton grip 1st person),
Screen 2 (P90 handling anim),
INFO AMK 1.4 (features list & screens).

PS. Za spolszczenie zabieram się ja, jak tylko wyjdzie PEŁNA wersja angielska moda, z racji tego, że nie zostałem obdarzony darem posługiwania się językiem rosyjskim. Jak ktoś chce pomóc, to proszę bardzo, ale ustalimy wszystko jak już wyjdzie finalna wersja, czyli prawdopodobni dziś wieczorem :).

PS.2. @ SaS TrooP, jeśli masz zaśmiecać temat swoimi wywodami na temat modelowania i broni z alphy, czyli rzeczami nie mającymi NIC wspólnego z AMK Mod, to weź pod uwagę, że wygląda to po pierwsze jakbyś się urwał z choinki (ew. chinki), albo miał ego większe niż możliwości jakimi dysponujesz, bo co jak co, ale porywać się na model do SoC to już naprawdę musiałbyś być prawie bogiem 3DS-a. No i musiałbyś znać mechanikę działania broni w Stalkerze (chodzi mi o modele), a to tez już inna działka. A biorąc pod uwagę, że nie jesteś w stanie odnaleźć katalogu z logami do Stalkera samodzielnie, nie mówiąc o odpaleniu jakiegoś większego moda bez BugSrapa, to raczej cienko będzie z tym Twoim modelem broni. Więcej skromności i pokory.


Tu masz rację, ale z Operation Flashpoint mam doświadczenie z modelami 3D, z Army się podrasuje to się nauczę robić modele HD. W sumie, gdybytak spróbować w oxygenie, edytorze 3D do Operation Flashpoint I armed Assault...
Spróbuję, ale nic nie obiecuję. A tak pozatym, tam są potrzebne OGFy, a Oxygen zapisuje tylko w p3d.

A logów się nie czepiaj, każdemu może się zdarzyć. Z modów nie ruszył mi tylko AMK w sumie.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez Lukass1613 w 22 Mar 2008, 14:19

Zainstalowałem AMK 1.4 i muszę powiedzieć,żę to bardzo ciekawy mod.Podoba mi się,że przywraca niektóre stare pomysly (anomalie się przemieszczają,stalkerzy komunikują się między sobą przez pda ostrzegając się przed potworami czy wojskiem)Jest także więcej mutantów,znacznik GPS (takie male coś wyrzucamy na ziemie w danym miejscu i zaznacza sie to na mapie :P.Nowe tekstury broni czy pogoda jest do sciągnięcia jako dodatki do tego moda.Hmm narazie porzuciłem Oblivion Lost i testuję AMK'a :P
PS.Wiesz SaS Troop,jednak każda gra to osobne problemy z modowaniem:P.Stalker jest o tyle prosty,że kazdy mod wystarczy wrzucić do gamedaty a jak ci się nie spodoba to wyrzucić :P.
SandFighter ma rację,dużo czytam o modowaniu stalka,szukam i jak widzisz nowych ogf'ów nie ma wcale...no może poza rosjanami od AMK.Żeby nie było nie kwestionuję twoich umiejętności modelowania,ale myślę,że pozostawmy tę zabawę doświadczonym moderom...
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez SaS TrooP w 22 Mar 2008, 18:18

Dobra, ruszyło mi (teraz z logami to już nie problem), no i jest fajnie ( w skrytce w kordonie znalazłem SVU, FN F2000 i VSS hehe plus 2 artefki na 2 lvlu), ale wkurza mnie jedno: Śpiący bohater. A dokładnie nie śpiący, bo albu mu się nie chce, a jak chce to jestem na drinku, a jak nie jestem to znowu nie chce (omg). Jak zmieniać cosik w tym tak, aby spał kiedy MI się podoba?
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez Lukass1613 w 22 Mar 2008, 20:01

Muszę powiedzieć,że ten mod jest lepszy od Oblivion Lost.Dodaje masę naprawdę fajnych rzeczy.Przed chwilą zabiła mnie gromada psów i jeden normalnie zaczął mnie odciągać za nogę :P (wogólę fizyka jakby lepsza jest??) Wukrza mnie tylko elektryczna chimera bo jest troche przesadzona żeby ją zabić trza nieźle się namęczyć.SaS Troop o jakieś skrytce mówisz ?? Gdzie znalazłeś te bronie?
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez SaS TrooP w 22 Mar 2008, 20:41

Ale tak skrytki zapełniane są losowo. Ja mam ustawione losowo i rzadko. Przeca NPC może coś do jakieś tam skrytki włożyć albo ukraść coś tobie...
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez rzambol w 22 Mar 2008, 21:20

eee tam skrytki ;p Ja pomeczyłem się w Magazynach i prawie mam naprawiony miotacz :D Pozostało jeszcze jeden target zaliczyć i po moją pukawkę ;) A tak nawiasem to wlazł już ktoś w kordonie na posterunek wojska (zaraz przy wiosce gdzie Sid ma kram ;) Przewalone są te wozy bojowe, trudno jest wejść, trzeba sie namęczyć ale dla chcącego nic trudnego ;) Cały mod daje o wiele ciekawszą fabułe (jak narazie z mieszaniny eng-rus mało wiem), ale dobrze gdy gra idzie w kierunku poprawy ;)
Awatar użytkownika
rzambol
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 29 Lip 2007, 18:17
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:25
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ulubiona broń: --
Kozaki: 3

Postprzez SandFighter w 22 Mar 2008, 21:50

Zacznę od końca:
@ SaS TrooP - modowanie Stalkera i OF to spora różnica. Musisz mieć koniecznie 3DS Maxa, bo format maxowy jest tłumaczony na moduł OGF stworzony specjalnie dla Stalkera, który rozumie tylko ten format. Część plików jak wtyczkę DDS do Photoshopa możesz pobrać ze strony developerskiej nVidii. Pozostałą część musisz sobie skombinować sam. Dużo materiałów jest na rosyjskiej wersji Mod-Wiki Stalkera hostowanej przez GSC. Przeczytaj mój poprzedni post o tym co musisz zaprojektować w 3DS Maksie zanim stworzysz pełny model.

@ Spolszczenie - żeby utrzymać porządek pracy jestem w stanie zatrudnić tylko dwie osoby. Podstawowy warunek: rozdzielam pliki, a one wracają do mnie spolszczone, weryfikuję i publikuję z naszymi sygnaturami np. na forum, lub na jakichś portalach typu MediaFire. Odpowiadam za stylistykę i wygląd spolszczenia, dlatego w razie konieczności będę wprowadzał poprawki. Kto jest zainteresowany proszę o PW.

@ CinekShield - jesteś w teamie, czekamy teraz na drugą osobę i final release wersji angielskiej.

@ AMK Mod 1.4
Mod jako całość to chyba najpoważniejsza modyfikacja jaką dane nam było ujrzeć. Mnóstwo elementów, których nie ma nigdzie indziej, jeszcze więcej zmodyfikowanych elementów, które miały się pojawić w alphie Oblivion Lost. Duża różnorodność starć z mieszkańcami Strefy, nareszcie widzimy porządny realizm rozgrywki, a nie strzępki dziwnie sprzecznych informacji od developerów. Dużo dodatkowych atrakcji i żywiołowość akcji dbają o brak nudy w naszej rozgrywce.

Co do schowków, to jest pewna zasada: NPC nie wiedzą gdzie zostawiasz swoje schowki i co w nich jest, ale istnieje prawdopodobieństwo, że taki schowek znajdzie się w pobliżu ścieżek obieranych przez NPC i zarządzanych przez A-Life, dlatego wasze skrytki szlag trafia. Jest na to rada: ukrywajcie swoje rzeczy w miejscach, do których NPC nie są w stanie dotrzeć (wysokie wieże odpadają, bo nie chodzi tu o wysokość ale o oś x/y w przestrzeni 3D), np głęboko w lesie, w jakimś daleko wysuniętym budynku przy którym nikogo nigdy nie widzieliście.

P90 jeszcze nie jest dostępny, a linki się posypały pewnie dlatego, że zdjęcie było hostowane na jakimś serwerze z time-limitem. Postaram się poszukać jeszcze jakichś screenów. Co do patchy i innych rzeczy, to postaram się coś wykombinować i może przerzucę je gdzieś w bardziej dostępne miejsce.

@ wszystkich:
Jeśli macie jakiś problem ze AMK, to piszcie tutaj, ale nie proście o pomoc bez podania końcówki loga, jeśli ktoś mi zamieści całego loga, to wystąpię o warna do któregoś z moderatorów. Treść loga zawieramy w postaci:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
treść komunikatu znajdującego się pod frazą "FATAL ERROR"

Ważna informacja dla fanów AMK - główny pomysłodawca i jeden z najbardziej zaangażowanych w pracę twórców moda, BAC9-FLCL, oświadczył że nie ma już nic wspólnego z "nową" grupą AMK od skończenia prac nad wersją 1.4, jednak z racji zaangażowania w wersję angielską nadal kontynuował pracę nad AMK Mod 1.4. W tej chwili wersja angielska została przejęta przez AMK Team i czekamy na finalizację prac. Dodam, że BAC9 stworzył w modzie zmodyfikowany A-Life, system anomalii, AI postaci i dodatkowe rzeczy związane tylko z modem AMK. Czas pogrążyć się w żałobie...
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez Sölve w 22 Mar 2008, 21:57

Sand, jakby co to pisz do mnie na GG, jest w profilu. Polecam założenie nowego tematu o spolszczeniu, żeby nie offtopić i nie spamić, w tym oto temacie. Jeśli możesz, to podaj przybliżony termin rozpoczęcia prac nad spolszczeniem. I dołączam się do żałoby z powodu zmiany AMK Team'u. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sölve
Stalker

Posty: 92
Dołączenie: 08 Paź 2007, 19:45
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 20:27
Kozaki: 0

Postprzez SandFighter w 22 Mar 2008, 22:11

Temat o spolszczeniu AMK Mod 1.4 jest w dziale dyskusje o modach, to mój temat, więc wszystkie ważne rzeczy będę umieszczał w pierwszym poście. Tam też z dyskusją o spolszczeniu się przenosimy :).
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość