[problem] edycja tekstur

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[problem] edycja tekstur

Postprzez Rozdupnik w 14 Sty 2013, 14:26

Siema,
Mam taki problem. Edytowałem kilka tekstur odnośnie podłogi ściany itp. znalazłem w necie kilka fajnych wzorów które nałożyłem na teksturę wszystko pięknie ładnie gdyby nie to że na obiektach robią się takie kwadraty...
http://imageshack.us/photo/my-images/11 ... 326es.jpg/
Rozmiar wzorków w grze jest taka sama jak poprzednia ale ja nie rozumiem dlaczego samochód tak wygląda.

BTW: tekstury zapisuje w DXT5 oraz generowanie mip maps.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Reklamy Google

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Voldi w 14 Sty 2013, 14:39

A tekstura jest jednolita, czy z jednej strony ciemniejsza a z drugiej jaśniejsza, tak jak na focie? Tekstura nie 'siada' na cały samochód, a nakłada się jak widać takimi 'łatami'. Jeśli kolory na brzegach nie zgadzają się ze sobą, to nie będą się spasowywać z sąsiednimi 'łatami'.
Image
Awatar użytkownika
Voldi
Ekspert

Posty: 843
Dołączenie: 29 Gru 2011, 11:11
Ostatnio był: 30 Maj 2024, 11:26
Miejscowość: Kraków/Hajnówka
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 426

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez r_populik w 14 Sty 2013, 14:54

Słabo widać, ale z doświadczenia powiem, że większość tekstur otoczenia w Stalkerze to tekstury zapętlone (ang. tiled), i tylko takimi jest sens je zastępować. A zapętlone to takie, które można przykładać do siebie i po przyłożeniu nie widać miejsca łączenia. Takie tekstury można znaleźć w necie gotowe, można też samemu zrobić (jest sporo tutoriali na ten temat)
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Rozdupnik w 14 Sty 2013, 17:22

Sęk w tym że ja tekstury samochodu nie edytowałem i takie coś powstało. Chyba zauważyliście że samochód wygląda tak samo jak w podstawce tylko że ma krawędzie kwadratów ciemniejsze i jaśniejsze. Na dodatek jak zrobię jedną teksturę np gumolitu to jest ok. ale gdy zrobię już z 5 to właśnie robi się takie nie wiadomo co na teksturach których nie ruszałem.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez r_populik w 14 Sty 2013, 18:28

Rozdupnik napisał(a):Sęk w tym że ja tekstury samochodu nie edytowałem i takie coś powstało.

Sęk w tym, że coś musiałeś zrobić z teksturą samochodu, bo samo się to nie zrobiło. Napisz jakie tekstury konkretnie podmieniałeś i na jakie je podmieniłeś, to się rzecz wyjaśni. Na tym screenie, co go dałeś widać za mało, żeby powiedzieć coś więcej, nikt nie jest jasnowidzem. Ja się sporo bawiłem w podmienianie tekstur, również ścian i podłóg, a nigdy coś takiego mi się nie przytrafiło.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez vandr w 14 Sty 2013, 18:43

Podeślij mi tę teksturę, którą edytowałeś.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 09:05
Kozaki: 1749

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Cromm Cruac w 14 Sty 2013, 19:36

A nie edytowałeś przypadkiem tekstury metalu, która jest nakładana dodatkowo na tą z samochodu (tzw. detail texture). Mixuje się ona z teksturą samochodu dając wrażenie chropowatości powierzchni. Jest ona używana w wielu miejscach. Np. na większości metalowych powierzchni.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Rozdupnik w 14 Sty 2013, 19:46

Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Cromm Cruac w 14 Sty 2013, 19:54

Nie o te tekstury mi chodzi. Te są w porządku. Na te, które wrzuciłeś jest nakładana jeszcze jedna detail/detail_metall_det1.dds. I wygląda na to, że ta jest właśnie zrypana. Poniżej demonstracja jak to działa:
Image
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Rozdupnik.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Rozdupnik w 14 Sty 2013, 20:20

Właściwie to tak!! usunołem je i sprawdzam czy to będzie normalne, jakieś jeszcze tekstury mają taką swoją odmiennie nakładaną żebym sie już gdzieś znowu nie machnął.

Poszło!!!! nie spodziewałem się czego to jest wina ale na ścianie kwadrat zostaje. Ten plik ścian też ma to co z blachą?
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Cromm Cruac w 14 Sty 2013, 21:44

Każda tekstura w grze ma nakładane tekstury detail (a przynajmniej jakieś 90% z nich).
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [problem] edycja tekstur

Postprzez Rozdupnik w 26 Sty 2013, 21:28

Dostaje takiego loga gdy mi się gra ładuje.

Kod: Zaznacz wszystko
* phase time: 48 ms
* phase cmem: 349767 K
* phase time: 40 ms
* phase cmem: 356593 K
compiling shader deffer_detail_w_flat
compiling shader deffer_detail_s_flat
* [DETAILS] VertexConsts(256), Batch(61)
* [DETAILS] 37149 v(20), 19764 p
* [DETAILS] Batch(61), VB(725K), IB(115K)
* phase time: 12 ms
* phase cmem: 356626 K
* Loading HOM: d:\s.t.a.l.k.e.r. - zew prypeci\gamedata\levels\escape\level.hom
* phase time: 23 ms
* phase cmem: 357072 K
* phase time: 6 ms
* phase cmem: 357072 K
* phase time: 4 ms
* phase cmem: 357072 K

FATAL ERROR

[error]Expression    : Ran out of memory
[error]Function      : TW_LoadTextureFromTexture
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\Layers\xrRender\Texture.cpp
[error]Line          : 153
[error]Description   : D3DXCreateTexture( HW.pDevice, top_width,top_height, levels_exist,0,t_dest_fmt, D3DPOOL_MANAGED,&t_dest )


stack trace:


Chyba coś z pamięcią (bo super kompa nie mam) ale pewny nie jestem.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość