Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Czy to sen...? Koszmar! - Stwierdził z niepewnością Naznaczony rozglądając się nerwowo. Traumatyczne przeżycia sprzed lat ponownie dały o sobie znać.

Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Glaeken w 09 Paź 2011, 15:04

Niektórzy mogą te info. uznać za interesujące - najbardziej prawdopodobny na dzień dzisiejszy opis kilku (wszystkich?) frakcji wyciętych w trakcie produkcji serii S.T.A.L.K.E.R., znaleziony na powstającej rosyjskojęzycznej wikii uniwersum stalkera :

Grzech
:

Nazwa oryg: „Грех”
Tłumaczenie: „Grzech”
Historia powstania: początkowo była stworzona na potrzeby gry „Cień Czarnobyla” lecz później została wycięta przez twórców gry. Drugą koncepcją była frakcja o nazwie „Mroczni stalkerzy” (patrz niżej), ostatecznie tę frakcję również wycięto z gry.
Opis: frakcja-sekta składająca się z fanatyków-morderców.
Przywódca: liderem frakcji miał być człowiek o ksywce „Kruk” – dowódca oddziału „Wolności” z Magazynów Wojskowych.
Ideologia: prawdopodobny fanatyzm religijny, a nawet satanizm. Zabójstwo wroga i pośmiertne nałożenie jego pancerza (najlepiej ze śladami krwi) uważa się za oznakę męstwa. Istnieje także wariant, opisany w książce „Zona Porażeniya”, który mówi, że członkowie frakcji są pod wpływem kontroli psionicznej kontrolera.
Broń i ekwipunek: różne, zazwyczaj przywłaszczony po zabitych wrogach. Z reguły chodzą w czarnych płaszczach i maskach. Standardowy ekwipunek:
- Biały płaszcz – czasem biały, a czasem mocno przetarty i brudny płaszcz skórzany,
- Czarny świt - podstawowy pancerz członków ugrupowania czarnego koloru z narysowanym na piersi białym krzyżem, zrobiony na bazie pancerza „Wschód Słońca”.
- Półmrok – poprawiony po przez zwiększenie pokrycia ciała pancerz „Grzeszników”, również zrobiony na bazie pancerza „Wschód Słońca”.
Siedziba: ich baza miała znajdować się na obszarze „Doliny Mroku”, w starej porzuconej bazie wojskowej, obok opuszczonego gospodarstwa oraz niedużego jeziora. Spotykani są we wszystkich lokacjach Zony.
Stosunki z innymi frakcjami: najprawdopodobniej frakcja ta miała być wrogo nastawiona do wszystkich pozostałych frakcji. Stosunki z frakcją „Monolit” są nieznane, ale wydaje się, że i do tej frakcji też mają wrogie nastawienie. Często ścierają się z „Samotnikami” i członkami frakcji „Powinność”.

Kopacze
:

Nazwa oryg.: „Диггеры”
Tłumaczenie: „Kopacze”
Historia powstania: frakcja wycięta w trakcie opracowywania gry „Cień Czarnobyla”, jednak w grze można ich spotkać pod postacią neutralnych stalkerów. W „Czystym Niebie”, najprawdopodobniej jako pozostałości po pomyśle na tę frakcję, istnieją grupy stalkerów, które zajmują się prowadzeniem wykopalisk na „Wysypisku”.
Opis: tak mieli nazywać się stalkerzy, którzy poświęcili się poszukiwaniu cennych skarbów ukrytych w podziemiach Zony. Dzięki wiedzy na temat położenia w Zonie licznych katakumb, praktycznie przez cały czas zajmują się rozkopywaniem zwałów i osypisk, i w ten sposób wzbogacają się lub giną.
Przywódca: liderem frakcji miał być Kret, dowódca stalkerów z „Agropromu”, który wskazuje nam wejście do podziemi po uratowaniu go podczas ataku wojska.
Ideologia: prawie niczym nie różnią się w ideologii od wolnych stalkerów, różnica polega jedynie na miejscu w którym szukają możliwości do zarobienia. O ile zwykli stalkerzy próbują zarobić pod gołym niebem, na ziemi, o tyle „Kopacze” próbują zarobić pod ziemią. Najprawdopodobniej takie podejście „Kopaczy” uwarunkowane jest tym, że podziemia Zony są słabo zbadane i mogą skrywać ogromne bogactwa oraz mnóstwo niepoznanych tajemnic.
Broń i ekwipunek: niemal identyczny jak i u zwykłych stalkerów:
- AKM 74/2 lub AKM 74/2u
- pancerz „Wschód Słońca”
- maska przeciwgazowa.
Siedziba: nic nie wiadomo o potencjalnym położeniu ich bazy, być może dlatego, że miałoby to być miejsce w podziemiach Zony.
Stosunki z innymi frakcjami: głównym wrogiem są bandyci z „Wysypiska” zajmujący się wymuszeniami i szantażem, w tym także „Kopaczy”. Większość ugrupowań, woli jednak współpracować z „Kopaczami” jako, że dzięki nim można nabyć unikatowy przedmiot.
Znani członkowie: Wasian w „Czystym Niebie” - jeden z kopaczy, który ukrywa się na „Wysypisku”, gdy obronimy go przed watahą ślepych psów, daje nam informacje o Kle.
Dziki Napr w „Czystym Niebie” - jeden ze stalkerów-samotników, którzy mieszkają na "Pchlim targu", wykonujemy dla niego misję o charakterze handlowym.

Dzień Sądu
:

Nazwa oryg.: „Последний день”
Tłumaczenie: „Ostatni dzień” t.j. „Dzień Sądu”
Historia powstania: frakcja wycięta z gry „Cień Czarnobyla”
Opis: najprawdopodobniej w skład frakcji wchodzą doświadczeni stalkerzy.
Przywódca: stalker o ksywce Duch zabił przywódcę tej frakcji. Niektóre źródła mówią o nowym przywódcy frakcji którym miałby być barman frakcji "Wolność" z „Czystego Nieba” o ksywce Ganja.
Ideologia:zajmują się badaniem Zony, uważają, że Zona wcześniej lub później rozszerzy się do niebezpiecznych rozmiarów i nadejdzie Wielka Emisja, która zgładzi wszystko co żyje. Interesują się wpływem psionicznym. Niektórzy uważają tę frakcję za składający się ze stalkerów klan, inni uważają ich za najemników, a jeszcze inni postrzegają ich jako zwykłych narkomanów. Niektórzy napomykają o produkowanym przez nich ze zmutowanych konopii i artefaktów narkotyku o nazwie "Dzień Sądu", który wywołuje silną euforię (błogie nieróbstwo) mogące doprowadzić nawet do szaleństwa lub przemienić w zombie.
Broń i ekwipunek: nieznany.
Siedziba: ich baza miała znajdować się na „Bagnach”.
Stosunki z innymi frakcjami: wygląda na to, że nie wszystkie frakcje w Zonie są do nich przyjaźnie nastawione, chociaż z drugiej strony, nic nie wiadomo o konfliktach tej frakcji.

Mroczni Stalkerzy
:

Nazwa oryg.: „Тёмные сталкеры”
Tłumaczenie: „Mroczni Stalkerzy”
Historia powstania: mieli to być ludzie, którzy przeżyli drugi wybuch w Czarnobylu. Większość z nich umarła wskutek nieznanych nauce chorób, z kolei ci którzy przeżyli zostali oszpeceni. Początkowo ta frakcja miała wiele wspólnego z frakcją „Grzech”, ale potem przerobiono ją w oddzielne ugrupowanie. Jednak do gry i tak nie została włączona.
Opis: ubrani w brudne łachmany pół-ludzie pół-mutanty włóczą się po całej Zonie zachowując dla siebie i zabierając do grobu liczne jej tajemnice. Ich twarze są mocno oszpecone a niektórzy z nich mają nawet wypalone oczy. Możliwe też, że są to urodzeni za sprawą Zony nadludzie, a to dlatego, że posiadają wrodzoną zdolność wykrywania anomalii i zachowują neutralne stosunki z mutantami. Z niewiadomych przyczyn nie mogą żyć poza Zoną. Mało komu udaje się nawiązać z nimi kontakt, ale istnieją stalkerzy którzy zdołali to zrobić.
Przywódca: legenda Zony – Czarny Stalker, nie tyle przywódca ile osoba bardzo szanowana przez członków frakcji, lecz mało kto go spotkał. W rzeczywistości jest to nieumarły o ksywce Red, pierwszy raz wspomina o nim książka „Zona Porażenija”. Prawdziwym przywódcą frakcji miałby być Kruk – ta sama osoba co i w przypadku frakcji „Grzech”.
Ideologia: okrutni, wrogo nastawieni i zamknięci w sobie ludzie
Broń i ekwipunek: ubrani są w czarne płaszcze z kapturami. Nie posiadają specjalnego ekwipunku lub broni, u nikogo nie zaopatrują się jako, że starają się unikać kontaktów z innymi ludźmi, nigdy nie rabują i prawie nigdy nie napadają. Wolą korzystać z tego, co sami znaleźli lub z tego co zdobyli w wyniku ewentualnej wymiany handlowej.
Siedziba: plotki głoszą, że baza frakcji znajduje się gdzieś poza obszarem „Doliny Mroku” a inne, że ich siedziba może znajdować się na terenie „Magazynów Wojskowych”. Do chwili pojawienia się w Zonie frakcji „Powinność”, mieszkali na terenie „Rostoka” gdzie czcili legendarną, czarną pijawkę. „Mroczni” chwytali stalkerów i przyprowadzali ich pijawce w ramach ofiary, jeżeli jednak stalker zdołał przejść przez cały „Rostok” i przeżyć, to go puszczano wolno lub proponowano wstąpienie w szeregi frakcji. Jednak członkowie „Powinności” zabili obiekt kultu frakcji.
Stosunki z innymi frakcjami: nie przepadają za wolnymi stalkerami, choć na nich nie napadają t.z. większość stalkerów przychodzi do Zony tylko w celu zdobycia łatwego szmalu a takich „Mroczni” uważają za maruderów Zony. Najbardziej nienawidzą członków frakcji „Monolit”.

Czarne Żmije
:

Nazwa oryg.: „Чёрные слизни”
Tłumaczenie: „Czarne Żmije”
Historia powstania: prawdopodobnie frakcja została wycięta z gry jeszcze we wczesnych etapach jej tworzenia.
Opis: frakcja bandytów-maruderów żyjących na pograniczu Zony. Członkowie frakcji to bandyci z marginesu społeczeństwa. Zarabiają zabijając i rabując zmęczonych lub rannych stalkerów t.j. tych, którzy nie mogą opierać się napaści lub opierają się jej dość nieudolnie.
Przywódca: nieznany
Ideologia: nieznana
Broń i ekwipunek: ubrani głównie w łachy choć nazwa frakcji pochodzi od płaszczy które noszą - błyszczące i śliskie. Prawdopodobnie mogli także ubierać się w ubranie z kamuflażem.
Siedziba: z pewnością pogranicze Zony, dokładniejsza lokalizacja nieznana. Są spotykani jedynie na obrzeżach Zony, np.: w Kordonie, nie zapuszczają się w głąb Zony.
Stosunki z innymi frakcjami: „Czarne Żmije” unikają innych frakcji stalkerskich.

Poszukiwacze
:

Nazwa oryg.: „Искатели”
Tłumaczenie: „Poszukiwacze”
Historia powstania: wycięta z gry "Cień Czarnobyla".
Opis: o tym ugrupowaniu wiadomo bardzo niewiele. Niektórzy nazywają ich doświadczonymi stalkerami, zajmującymi się poszukiwaniem artefaktów, a inni uznają ich za uczonych, a jeszcze inni uważają ich za zwykłych najemników.
Przywódca: nieznany
Ideologia: skryte ugrupowanie składające się ze stalkerów-ekologów, próbujących przedrzeć się do Monolitu. Ich prawdopodobnym celem jest znalezienie przyczyny powstania Zony oraz zbieranie możliwie jak największej ilości informacji na temat Spełniacza Życzeń. Poza tym, wśród członków frakcji często spotykane są kobiety.
Broń i ekwipunek: dominują ubrania w kolorze czarnym lub niebieskim, co do broni wiadomo tylko, że są dobrze wyposażeni.
Siedziba: ich baza powinna była znajdować się w lokacji "Jelito Zony" ale została wycięta razem z tą lokacją.
Stosunki z innymi frakcjami: ze zrozumiałych powodów, głównym wrogiem frakcji jest frakcja "Monolit". Wydaje się, że w Zonie nie wszyscy ich lubią, ale o ich potencjalnych konfliktach nic nie wiadomo.


Źródło (rus.): http://stalker-wiki.ru = wymienione frakcje są umieszczone w kategorii "wycięte frakcje - w buildach i design-docach" (prócz "Kopaczy", która choć oficjalnie nie istnieje w grach to jej niedoszli członkowie w nich pozostali).
Ostatnio edytowany przez Glaeken 22 Sty 2013, 18:46, edytowano w sumie 11 razy

Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Reklamy Google

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez blacho w 09 Paź 2011, 16:47

NO w końcu udało się komuś dotrzeć do informacji o tych frakcjach.
kozak dla ciebie.
A i bardzo ciekawe i przydatne info. ZAWSZE chciałem się dowiedzieć coś o GRZECHU I DNIU SĄDU.
Uważaj bo życiowy parkiet bywa śliski
blacho
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 22 Lip 2010, 15:16
Ostatnio był: 09 Gru 2016, 00:02
Miejscowość: Radom
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: -19

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Igi07 w 09 Paź 2011, 16:50

Jak dla mnie to tymi opisami można by zaktualizować wątek o Oblivion Lost na stronie głównej :wink: . Kozak poleciał.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Igi07
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 26 Lip 2011, 10:21
Ostatnio był: 09 Sty 2017, 22:58
Miejscowość: Poznań - miasto hau - hau
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 8

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez KoweK w 09 Paź 2011, 16:58

A skąd pochodzę ów opisy? Źródło proszę!
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Glaeken w 09 Paź 2011, 17:42

Źródło jest podane w pierwszym poście.

Dodałem tłumaczenie opisu jeszcze jednej frakcji - Poszukiwacze - okazuje się, że od mojej ostatniej wizyty stronka była aktualizowana i została nieco przemeblowana.

Za ten post Glaeken otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Jeffrey.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez KoweK w 09 Paź 2011, 19:01

:facepalm:

A źródło skąd brało źródło?
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Iceformen w 09 Paź 2011, 20:14

Hmm tak czy siak info bardzo ciekawe fajnie by było gdyby te porzucone pomysły na frakcje mogły się znaleźć w stalkerze 2 :D.
Depressive Black Metal
Iceformen
Stalker

Posty: 106
Dołączenie: 27 Sty 2011, 13:48
Ostatnio był: 27 Mar 2016, 14:45
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 17

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Glaeken w 17 Paź 2011, 12:34

xKoweKx napisał(a):A źródło skąd brało źródło?

Sam byłem tego ciekaw, ale nie znalazłem więc chyba nie podają chociaż powinni :/

Trochę pogrzebałem i jak udało mi się ustalić informacja pochodzi z bardzo różnych źródeł, wygląda na to, że oni ją przefiltrowali (t.j. oddzielili radosną twórczość fanów serii od faktów) i zrobili swoistą kompilację - takie są założenia tej wikii. Członkowie wikii są także członkami projektu W.E.S.T. założonej na stronie "Ya,Stalker" będącej "oficjalną" społecznością serii S.T.A.L.K.E.R., co jednocześnie nie oznacza, że są bardziej wiarygodni od innych. Informacja nieco się zmienia, jest dodawane nowe info lub zmieniane istniejące, a główne źródła ich wiedzy to:

1. strzępy informacji z różnych buildów, jak np.: http://pix.playground.ru/download/galle ... d7f5ee.jpg, podobno screen z builda 1935
2. oficjalne książki z serii S.T.A.L.K.E.R., jak np.: "Zona Porażenija" Vasiliya Orechova, wyd. Eksmo 2007r.
3. dokumentacji do gry t.z. design dokumenty, które wypłynęły od głównego game designera i scenarzysty pierwszej wersji CC do 2007 roku - Alekseya Sytjanova.

Potencjalnie wyciętych z gier frakcji krąży po sieci oczywiście znacznie więcej ale już zweryfikowano, że są to fikcyjnie stworzone przez fanów ugrupowania. Te - dla jaj - tez być może umieszczę w tym wątku. Reasumując: na dzień dzisiejszy jedynie w/w szóstkę należy brać pod uwagę jako potencjalnie wycięte z gier frakcje, jako że informacja nadal jest edytowana, weryfikowana.

Obiecana radosna twórczość fanów serii "S.T.A.L.K.E.R." zza wschodniej granicy:

Łowcy/Myśliwi
:

Nazwa oryg: „Охотники”
Tłumaczenie: „Łowcy"” ew. "Myśliwi"
Opis: przeważnie są to byli kłusownicy, jest im więc znajome życie w dziczy, a Zona jest dla nich niewiele bardziej niebezpieczna od dżungli. Atutem jest nie mniejsza ilość zwierzyny, a za ich odstrzał im dziękują i płacą pieniądze. Na mutantów myśliwi chodzą grupami składającymi się z 4-5 osób. W grupie jest osoba specjalizująca się w wypychaniu zwierząt, która pracuje na terenie Zony. Spotykane w różnych pomieszczeniach wypchane pijawki a także liczne wypchane głowy mutantów to dzieło ich rąk.
Przywódca: nieznany.
Ideologia: celem ugrupowania jest polowanie na mutanty. Wolą nie zbierać artefaktów bo podobno to zły znak. Jednak jest i inne wyjaśnianie - za wynoszenie artefaktów z Zony można zarobić wyrok a na skóry i inne trofea żadne prawo nie jest stosowane. Oprócz tego, ugrupowanie ma i inne źródło dochodu czyli profesjonalne organizowanie safari na obszarze Zony. Nie dość, że drogie to jeszcze i ryzykowne. Ale za to gwarantowane morze adrenaliny a trofea przypadają w udziale temu kto płaci.
Broń i ekwipunek: do uzbrojenia należą gładkolufowe karabiny, myśliwskie karabiny i czasem broń egzotyczna w postaci kusz. Broni automatycznej i granatów nie wykorzystują dlatego, że one psują stan trofeów. Polować wolą na nibypsy, dziki i pijawki, a najbardziej doświadczeni także i na chimery oraz nibyolbrzymy. Skóra pijawki, oprócz innych właściwości, przy należytej obróbce zastępuje dowolny kamuflaż i znajduje najszersze zastosowanie u doświadczonych myśliwych, którzy mogą sobie pozwolić na zorganizowanie wypadu na pijawkę i nie odsprzedawanie trofeum za duże pieniądze. Standardowy ekwipunek:
- obrzyny,
- płaszcz myśliwego (+15% do wybuchu i porażenia prądem) + kamuflarz, maskowanie pomaga myśliwemu podkraść się do ofiary tak aby nie zostać zauważonym.
- kombinezon myśliwego (patrz kombinezon stalkera ale: +25% do nakładki kuloodpornej i wybuchu, +15% do ochrony przed skutkami wchodzenia do anomalii),
zmieniony pod kątem anomalii i ochrony przed mutantami kombinezon stalkera. Dzięki nowemu materiałowi jest podatny na pazury i kły, ale za to daje lepszą ochronę przed wszystkimi rodzajami anomalii.
Siedziba: obozują w samotnych budynkach takich jak te w Kordonie lub domkach w okolicach neutralnej strefy. Jednak można ich spotkać we wszystkich lokacjach gdzie znajduje się zbiorowisko mutantów. Nie pchają się tam gdzie występują burery lub kontrolery.
Stosunki z innymi frakcjami: do planu wywozu trofeów z Zony i późniejszej ich sprzedaży potrzebna jest sprawdzona sieć kontaktów, którą posiadają tylko byli kłusownicy, dlatego bandyci wolą ich nie ruszać – za dużo hałasu, a korzyści niewiele. Prowadzą wojnę ze stalkerami-szamanami, „Dźiećmi Zony” a także „Monolitem”, „Mrocznymi Stalkerami” i t.p.
Czasem współpracują z „Powinnością” i „Wolnością” w trakcie wypadów na mutanty – razem bezpieczniej, a trofea i tak trafiają w ręce myśliwych. Te fragmenty trofeów, które interesują naukowców sprzedają właśnie im, a pozostałe wywożą poza granicę Zony i tam sprzedają.

Nieumarli
:

Nazwa oryg: „Мертвецы”
Tłumaczenie: „Nieumarli”
Opis: sekta religijna na podobieństwo frakcji „Monolit”: ugrupowanie zamknięte i wrogo do wszystkich nastawione. O pojawieniu się tego ugrupowania krążą dziwne opowieści: „Pewnego razu, wracając z udanego wypadu, grupa stalkerów znalazła się pod wpływem Emisji, wszyscy zginęli. Po przejściu Emisji bardzo wielu chciało zgarnąć zdobyty przez martwych stalkerów towar ale miejsce ich zagłady znalazło się w epicentrum działania najbardziej zróżnicowanych anomalii, nikt tak i nie zdołał tam się dostać. Po miesiącu miejsce stało się już nieco „spokojniejsze”. Pewnego razu wysłano tam ekspedycję w składzie stalkerów-samotników jednak nie odnaleziono ani śladu zaginionych. Doszli do wniosku, że wszystkie ślady zostały zniszczone przez anomalie lub mutanty. Ale kilka dni później, na innym krańcu Zony pojawili się dwaj z zaginionych. Wyglądali całkiem normalnie, ale gdy do nich podeszli stalkerzy ci otworzyli do nich ogień. Obu w końcu zabito. Nie znajdując nic wartościowego – prócz broni i nabojów - przy zwłokach „zmartwychwstałych”, stalkerzy pochowali ich na miejscu razem z zabitymi towarzyszami. Minęło kilka kolejnych dni, miała miejsce kolejna Emisja, i na inną grupę stalkerów napadnięto. Niby nic niezwykłego w Zonie, ale rozpoznano wśród atakujących właśnie tych dwóch pochowanych stalkerów. Ale najokropniejsze było to, że wśród napastników były także ich ofiary. Napastnicy działali milcząc, a gdy umierali nie wydawali żadnych odgłosów. Atak został odparty. „Kolejne twory Zony” – tak ich ochrzcili broniący się stalkerzy, najwyraźniej ich cel zbiegał się z jedynym celem istnienia mutantów – zabić. Nie było więc nic dziwnego w tym, że odciągali zabitych aby ich zjeść – jak się domyślali stalkerzy. Tydzień później miał miejsce kolejny atak i znowu spośród napastników zostały rozpoznane także ich kolejne ofiary...”.
Dzięki unikatowemu artefaktowi „Pasożyt”, położonemu na zwłoki stalkera, po Emisji pasożyt gwałtownie rozwija się ożywiając zwłoki. Stopniowo nieumarły traci pierwotny kształt przekształcając się w mutanta. Do szczególnych zdolności członków ugrupowania należy regeneracja zdrowia kosztem promieniowania – ich organizm „karmi się” każdym przejawem promieniowania, w tym Emisją, napromieniowanym jedzeniem i artefaktami i t.p.
Przywódca: nieznany.
Ideologia: bezmyślne zabijanie przypadkowo napotkanych ofiar.
Broń i ekwipunek: nieznany
Siedziba: nieznana
Stosunki z innymi frakcjami: wrogie.

Sierp i Młot
:

Nazwa oryg: „Серп и Молот”
Tłumaczenie: „Sierp i Młot”
Opis: zakonspirowane ugrupowanie. Podobno są to nieoficjalni przedstawiciele Federacji Rosyjskiej prowadzący na terenie Zony walkę o najbardziej dochodowe tereny. W skład frakcji wchodzą naukowcy i najemnicy.
Przywódca: nieznany.
Ideologia: podbicie terenów dających największe dochody
Broń i ekwipunek: broń i ekwipunek produkcji rosyjskiej:
- kombinezon SEVA ale bardziej wytrzymały t.j. 10% do wszystkiego, nowa SEVA ma zalety w postaci zwiększonej wytrzymałości, jest wytwarzana w tajnych fabrykach specjalnie dla organizacji „Sierp i Młot”,
- skafander "Żniwiarz", ochrona przed wszystkim +90%, pozwala przenosić większy ciężar, naprawia się tylko w obrębie członków ugrupowania,
- skafander połączony z egzoszkieletem, jest największym osiągnięciem rosyjskich uczonych, w drodze wyjątku są wykorzystywane w organizacji "Sierp i Młot", doskonałe charakterystyki, ale wiele waży.
Siedziba: wschód Zony
Stosunki z innymi frakcjami: aktywnie korzystają z usług najemników. Wrogo nastawieni do frakcji: „Wolność”, „Powinność”, bandytów, „Monolit”, wojskowych. Neutralne stosunki z: ekologami/naukowcami, „Renegatami”, „Myśliwymi”, samotnikami i frakcją „Kruki”.

Likwidatorzy
:

Nazwa oryg: „Ликвидаторы”
Tłumaczenie: „Likwidatorzy”
Opis: stalkerzy, potajemnie pracujący dla wojskowych lub aktywnie wspierający wojskowych w oczyszczeniu Zony z pozostałych stalkerów. Jednych więziono a innym zaś obiecano drogę do Wielkiej Ziemi ze wszystkimi skarbami i pieniędzmi za pomoc w przejęciu kontroli nad Zoną, a jeszcze inni sami się zgłosili chcąc pozbyć się stalkerów-konkurentów. Tak czy inaczej, wszyscy stalkerzy uważają likwidatorów za zdrajców i zabijają przy pierwszej nadarzającej się okazji. Odróżnić likwidatora od zwykłego stalkera jest bardzo ciężko: działają skrycie, nawet neutralny stalker-samotnik, członek „Wolności” lub „Powinności” może dostać kulkę w plecy. Właśnie dlatego uważani są za frakcję niebezpieczną: pod pozorem zwykłych stalkerów, po przedostaniu się przez granicę Zony i dostaniu się na neutralny obszar, mogą na niej urządzić istną rzeź. Czasami ktoś się wyłamuje z grupy a wtedy ugrupowanie z bardzo dużym prawdopodobieństwem na tym nie ucierpi bowiem takich delikwentów szybko zabijają. Niektórzy likwidatorzy są dość znani, na przykład skład „Powinności” w Agropromie został zdobyty przy pomocy likwidatora podszywającego się pod członka „Powinności”, który przeniknął do frakcji i przekazał wojskowym harmonogram patroli i tryb zmiany warty. Nie wiadomo jednak w jaki sposób został nagrodzony ów likwidator: mówi się, że dostał prezent od wojskowych, inni mówią, że wygłupił się i został do momentu "czystki" dostając się pod ogień wojskowych.
Wiadomości likwidatorzy przesyłają do wojskowych korzystając z zaszyfrowanego kanału w PDA. Wypadałoby go zmienić, bo jakimś cudem stalkerzy zdobywają dostęp do niego ale wtedy idą w ruch szyfry. Zresztą likwidatorzy szybko starają się znaleźć źródło przecieku i usunąć wszystkich którzy mają dostęp do tego kanału.
Likwidatorzy którzy przeszli do aktywnych działań, umieszczają na swoim ubraniu specjalną naszywkę, która pozwala wojennym odróżnić ich od pozostałych stalkerów.
Przywódca: nieznany.
Ideologia: dywersja, likwidowanie, szturmy i t.p.
Broń i ekwipunek: nieznany, przypuszczalnie standardowy ekwipunek stalkerów,
Siedziba: nieznana,
Stosunki z innymi frakcjami: wrogie do wszystkich, oprócz wojskowych, „Skazańców” i wojskowych stalkerów, chociaż wojskowi odnoszą się do nich jak do zwykłych stalkerów, to w końcowym rozliczeniu ich też można wydać ale w większości przypadków zostawiają ich przy życiu, wszak praca likwidatorów jest nieoceniona, dzięki nim były usunięte liczne ugrupowania, a po niektórych w ogóle nie zostało żadnego śladu. Stalkerzy próbują czasami przeniknąć frakcję likwidatorów podszywając się pod wojskowych i działając na zasadzie podwójnych agentów.

Skazańcy
:

Nazwa oryg: „Смертники”
Tłumaczenie: „Skazańcy”
Opis: maniacy, psychopaci, mordercy. W celu usunięcia problemu ze stalkerami, rząd Ukrainy sięgnął po ostateczne rozwiązanie: sprowadził kryminalistów z dożywotnim wyrokiem. Po wyróżnieniu ich unikatowymi znakami – wytatuowany znak w postaci kodu na szyi, także będący ich ksywką - wysyłają ich w Zonę, jako „mięso armatnie” przed kontr-operacją oddziałów wojskowych. Wojskowi zwracają się do nich tylko po numerach. W przypadku, gdy ktoś ze „Skazańców” wysłuży się i opuści Zonę pozostając przy życiu, będzie mu darowana kara ale także dana nowa tożsamość i możliwość zaczęcia wszystkiego od nowa. W razie „pomyślnej służby” wyrok dożywocia zostanie zastąpiony na warunkowy. Więźniowie nie wierzą rządowi ale też nie mogą nie posłuchać. Nazwa w zasadzie mówi sama za siebie: są oni wykorzystywani w najbardziej samobójczych misjach, w których czasem występują w roli "wytrychów", a czasem w roli przynęty. Pierwsza fala każdego masowanego natarcia to „Skazańcy”. Po nich, jeżeli wroga nie udało się złamać i zmusić do ucieczki, wkraczają wojskowi i likwidatorzy. Ale właśnie skazańcy w takich sytuacjach biorą na siebie maksymalną ilość strat, przedzierając się w pobliże toczonych walk pod kulami, zarówno cudzymi jak i swoich współtowarzyszy. Nabojów u skazańców jest mało, i nie u każdego pod dostatkiem, tak więc często jedyną nadzieją jest instynkt przetrwania.
Ponoć niektórym z nich udaje się uciec z grupy i zniszczyć znak – wypalając go kwasem lub wycinając razem z kawałkiem ciała – i przyłączają się do bandytów, albo do frakcji „Wolność” czy „Renegaci”
Przywódca: ugrupowanie nie ma stałego kierownictwa, wyłania się go w drodze pojedynku – najsilniejszy zostaje liderem ugrupowania... do czasu. Skazańcy tworzą ugrupowanie na podobieństwo jakiegoś barbarzyńskiego plemienia, przywódca na czele, jego świta i pozostali. Jeżeli ktoś zabije przywódcę w walce to zwycięzca zostaje przywódcą. Jak dokładnie zarządza przywódca jest trudno zrozumieć, bo każde działanie skazańców jest kierowane rozkazem od wojskowych. Najprawdopodobniej do jego obowiązków należy kultywowanie więziennej tradycji. Oprócz pierwszeństwa w podziale łupów, jako jeden z nielicznych przywilejów przywódcy jest spożywanie normalnego jedzenia. Pozostali członkowie radzą sobie jak mogą, często zjadając także mięso mutantów, nawet kanibalizm nie jest niczym nadzwyczajnych bo w razie potrzeby skazańcy zjadają świeże zwłoki stalkerów.
Ideologia: gdy dostają się do Zony stają się zwierzętami, wykorzystującymi wszystkie możliwe sposoby by przeżyć.
Broń i ekwipunek: wyposażenie udokumentowane w ramach wydatków jako broń niezdatna do użytku lub znaleziona broń, także kuloodporne kamizelki, które są robione przez samych „Skazańców” ze znalezionego radioaktywnego żelastwa lub też eksperymentalne kombinezony służące różnym celom poza ochroną życia osoby noszącej. W trakcie walki korzystają z najsilniej działających anabolików, adrenalina w zastraszających dawkach, substancje psychotropowe, pozbawiające instynktu samozachowawczego i t.p. Nierzadko właśnie te substancje są przyczyną ich śmierci. Również podczas walki niektórzy skazańcy wkładają kamizelki z materiałami wybuchowymi, żeby wysadzić w powietrze siebie w razie otrzymania rany śmiertelnej.
Siedziba: nieznana,
Stosunki z innymi frakcjami: wrogo nastawieni do wszystkich, ale współpracują z wojskowymi, z wojskowymi stalkerami i z likwidatorami, także frakcją „Wolność”.

Dzieci Zony
:

Nazwa oryg: „Дети Зоны”
Tłumaczenie: „Dzieci Zony”
Opis: członkowie „Monolitu” czczą kryształ stojący w sarkofagu, tymczasem „Dzieci Zony” czczą samą Zonę. Podstawą ich nauki jest „Księga Zony”, która głosi, że wokół Czarnobyla dokonuje się logiczna ewolucja przyrody, zdobywająca możliwości samoobrony przed zgubnym wpływem ludzkości. Gdyby Zona, rozszerzyła się na większy obszar, to być może zmusi ludzkość do zastanowienia się i zmiany swojego stosunku do Zony. Uważają, że mogą nauczyć do życia w Zonie pozostałych ludzi. Co prawda tych którzy świadomie ściągają na siebie gniew Zony wolą usuwać, stąd też nieustająca wojna z frakcją „Powinność” i „Myśliwymi”.
Przywódca: przywódcą ugrupowania jest niejaki Apostoł. Podobno, kiedyś znalazł się pod wpływem działania Emisji ale przeżył, prawie nie mutował i nauczył się rozumieć Zonę. Jak go nazywano gdy był stalkerem- ustalić już się nie da, jednak w Zonie on już działa od dawna, bo pierwsze rozdziały „Księgi Zony” datowane są przed 2008 rokiem. Swoje kazania transmituje w PDA.
Ideologia: „Dzieci Zony” mają swoje święte miejsca na których przejawia się potęga ich bóstwa. Najsilniejsze anomalie, podziemne laboratoria, w których rodziła się Zona, martwe miasta jako monumenty potęgi Zony, wszystkie te miejsca uważają za sakralne i czczą je jako Cuda Zony. Gdy tylko w takich miejscach pojawia się przechodzeń, od razu rzuca się na niego grupa „Dzieci Zony”, żeby obronić świątynię przed niewiernymi. Każdy stalker, który przeżyje Emisję pod gołym niebem też uważany jest za Cud Zony, przecież na pewno powierzyła mu Misję pozostawiając go przy życiu. Mówią, że u „Dzieci Zony” pojawił się nowy Cud – jakiś Blizna. Naznaczony też uważany jest za Cud Zony, gdy udaje mu się odłączyć mózgozwęglacz.
Zapobiegają wszystkim próbom szkodzenia Zonie. Stalkerów zostawiają przy życiu jako roznosicieli artefaktów Zony - za sprawą przemytu . Ugrupowań, które zajmują się badaniem Zony (nie dlatego, by ją zniszczyć), starają się nie ruszać. Liczni członkowie składu ugrupowania to byli członkowie "Czystego Nieba", którzy towarzyszyli Bliznie w poszukiwaniu Striełoka.
Broń i ekwipunek: ekwipunek „Dzieci Zony” otrzymany został przez siłę anomalii. Mutanci ich nie ruszają, a nawet się ich słuchają. "Dzieci Zony" przynoszą Zonie ofiary, rzucając w anomalie niewolników. U nich można kupić liczne rzadkie a nawet unikatowe artefakty, także oni mogą dokonać wiele pożytecznych modyfikacji.
Stosunki z innymi frakcjami: stosunek do innych ugrupowań: nienawidzą”Powinności”, „Najemników”, wojskowych, „Myśliwych”. Przyjazne stosunki z mutantami.

Kruki
:

Nazwa oryg:„Вороны”
Tłumaczenie: „Kruki”
Opis: stalkerzy, którzy uważają, że nieodpłatna pomoc w ekstremalnych sytuacjach ma w Zonie jakiś sens. Prą do końca, nie obawiając się o swoje życie, dlatego często giną. Zasłużenie są postrzegani w Zonie jako aniołowie stróżowie. W wojnach ugrupowań biorą stronę samobójców, ratując wszystkich ciężko rannych stalkerów będących pod ostrzałem ich przyjaciół i wrogów. Nie bacząc na nazwę i plotki zajmują się pogrzebem stalkerów.
Biorą udział w ekspedycjach ratunkowych, ale nie dążą do tego by czemuś zapobiec lub zmienić na lepsze.
Przywódca: ugrupowanie nie posiada jednolitej struktury, dzieli się na grupy po 7-15 stalkerów. W każdej grupie jest lider, tak więc jednolitego kierownictwa to ugrupowanie nie ma. Należy jednak, wyodrębnić najstarszego z "Kruków" i założyciela tego ruchu – Romę Czarnoskrzydłego.
Ideologia: Roma to fatalista i liczni w ugrupowaniu podzielają jego spojrzenie na pewne sprawy. Jednak są i ci, którzy po prostu służą sprawie gdy chodzi o ratowanie życia (zazwyczaj są to byli pracownicy Ministerstwa ds. Sytuacji Wyjątkowych). Ale niektórzy nie rozumieją ,że samobójcza, na pierwszy rzut oka, nadgorliwość w ratowaniu innych to po prostu „Kruk-fatalista”, który w pełni powierza swoje życie w ręce losu i nie troszczy się o sobie, przecież skoro nadszedł ich czas to głupio jest chować się, a jeśli nie to głupio jest bać się. Stada „Kruków” są zawsze tam, gdzie gotuje się walka i zawsze ratują każde ludzkie życie i organizują godny pochówek wszystkich, których nadszedł czas odejścia. Kto jak kto, ale oni rozumieją wagę rytuałów wysyłania w ostatnią drogę. Za „Krukami” podąża sława nie tylko wybawców ale i grabarzy - uratować udaje się nie wszystkich i nie zawsze.
Broń i ekwipunek: czarny kolor dla „Kruków” to nie kolor śmierci, ale losu i uległości wobec niej, a biały to kolor właśnie kolor śmierci. „Kruki” często noszą sakralne symbole, takie jak: krzyże i ankhi, co świadczy o gotyckiej przeszłości wielu z nich.
Stosunki z innymi frakcjami: za to ich niezbyt lubią, mówią że razem z nimi przychodzą także nieszczęścia ale nikt na nich nie napada, a każde ugrupowanie czasem "podkarmia kruków", żeby nie odmówili pomocy w trakcie walki.

Za ten post Glaeken otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Aracz.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Eleventh w 17 Paź 2011, 14:10

Dobra robota Glaeken ! :)

Czytając twoje posty o tych wszystkich frakcjach wyciętych jak i stworzonych przez fanów gry odrazu w głowie mam pomysły jak można te frakcje wykorzystać do jakiegoś moda. Gdyby tak stworzyć porządną fabułe z tymi frakcjami gra była by prawdopodobnie bardzo ciekawa. Oczywiście ! To zwyczajne moje gdybanie w stylu, co by było gdyby ale niestety nie jestem modderem...

Krótko to podsumowując. Kawał dobrej roboty ! :)
P.S Jeśli masz jakieś jeszcze opisy wymyślonych frakcji to proszę śmiało wstaw lub wyśli mi na PW. Z chęcią je przeczytam.

Za ten post Eleventh otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive blacho.
Awatar użytkownika
Eleventh
Tropiciel

Posty: 202
Dołączenie: 15 Cze 2011, 16:07
Ostatnio był: 18 Lis 2020, 12:05
Miejscowość: Opalenica
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 77

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Glaeken w 17 Paź 2011, 14:51

Eleventh napisał(a): [...] odrazu w głowie mam pomysły jak można te frakcje wykorzystać do jakiegoś moda. Gdyby tak stworzyć porządną fabułe z tymi frakcjami gra była by prawdopodobnie bardzo ciekawa.

Właśnie w tym celu je przetłumaczyłem: niech to będzie swoistą inspiracją dla innych, zarówno modderów jak i stawiających pierwsze kroki pisarzy czy też graczy rpg. Niektóre frakcje są bardzo solidnie opisane i mają realną szansę zaistnienia w Zonie, jak chociażby moi faworyci "Skazańcy" czy "Myśliwi/Łowcy".
Eleventh napisał(a):Jeśli masz jakieś jeszcze opisy wymyślonych frakcji to proszę śmiało wstaw lub wyśli mi na PW. Z chęcią je przeczytam.

Owszem wymyślonych frakcji jest więcej ale nie zostały w tak szczegółowy sposób opisane (dosłownie parę zdań) to po pierwsze, a po drugie są totalnie bzdurne :/

I dziękuję za miłe słowa :)
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Tajemniczy w 17 Paź 2011, 15:02

Super te wycięte frakcje :D ! Gdyby dodać je do S2 można by uzyskać ciekawą grę. Bardzo mi się podoba frakcja "Dzieci Zony" oraz "Kruki". Dobra robota Glaeken masz kozaczka :wódka: .
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: Opis wyciętych z serii S.T.A.L.K.E.R. frakcji

Postprzez Glaeken w 17 Paź 2011, 15:04

Tajemniczy napisał(a):Super te wycięte frakcje :D.

Tylko pierwsza 6-tka jest potencjalnie wycięta z gier (celowo ją oddzieliłem), cała reszta to już twórczość fanów.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Następna

Powróć do S.T.A.L.K.E.R. Dream

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości