[Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez ctekawy w 23 Sty 2012, 22:55

musisz po prostu wpisać 1 albo się pobawić i dać mu morde mięsacza
ctekawy
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 20 Sty 2012, 18:30
Ostatnio był: 26 Sty 2012, 17:08
Miejscowość: ognisko w kordonie
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: -5

Reklamy Google

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez kubekpop w 23 Sty 2012, 22:57

No właśnie szukam, tylko nie wiem, co dalej. Znalazłem ścieżkę do visuala (actors\stalker_neutral\stalker_neutral_2_face_5). To są jakieś modele. A jak do nich teksturę znaleźć?
[EDIT]
OK, problem rozwiązany. Wystarczyło wrzucić vaniliowy katalog actors z modelami. Dzięki wam obu!
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez r_populik w 23 Sty 2012, 23:01

Otwórz model notepadem++ i wyszukaj słowo "model". Pojawi ci się kilka wyników, przejrzyj je, będziesz miał podane nazwy tekstur ze ścieżkami. Może w ten sposób jakoś to połatasz.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez kubekpop w 23 Sty 2012, 23:05

Nie trzeba, wystarczyło zamienić katalog z mojego moda na vaniliowe modele actors. Jedno mnie tylko zastanawia... Skoro to pomogło, to czemu wcześniej gra się nie darła, że brakuje visuala dla Pilota?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez ctekawy w 23 Sty 2012, 23:10

a masz może jakieś mody albo miałeś

Uwagi moderatora:

Regulamin pkt 2, Panie. - Wheeljack
ctekawy
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 20 Sty 2012, 18:30
Ostatnio był: 26 Sty 2012, 17:08
Miejscowość: ognisko w kordonie
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: -5

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez r_populik w 23 Sty 2012, 23:12

Bo pewnie visual był taki sam z nazwy, ale miał odesłania do innych tekstur. Gra się nie darła, ale tekstur nie pokazywała.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez kubekpop w 23 Sty 2012, 23:16

Hmmm. Możliwe, ale wcześniej tego nie miałem. Myślałem, że to pozostałość po wyciętym Outfit Modzie, ale jak sobie zainstalowałem poprzednią wersję mojego moda (tą, przy której jeszcze w planach nie było outfit moda) to tez nie miał tekstury... Dobra, nieważne. Najważniejsze, że już działa :P
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie]Edycja rzeczy w ciałach martwych stalkerów

Postprzez STALKER w 21 Lut 2012, 20:02

Nie ręczę za poprawność tego pseudoporadnika, ale może się komuś przydać.

Żeby zmienić typ i ilość przedmiotów znajdywanych przy martwych stalkerach, potrzeba nam edytować trzy pliki:
Kod: Zaznacz wszystko
death_items_by_levels.ltx
death_items_by_communities.ltx
death_items_count.ltx


Plik "death_items_by_levels.ltx" jest podzielony na sekcje:
Kod: Zaznacz wszystko
[default]

[...]

[l01_escape]

[...]

[l02_garbage]

[itd]

Domyślam się, że sekcja "[default]" jest ustawieniem domyślnym dla wszystkich map, a sekcje przypisane do określonych map różnicują je względem siebie.
W każdej z sekcji jest lista przedmiotów z parametrem "1" albo "0", np.: "ammo_9x18_fmj = 1".
"1" przy przedmiocie oznacza, że takowy występuje na danej mapie, a "0", że go nie uświadczymy.

Plik "death_items_by_communities.ltx" odpowiada za przypisanie rodzajów przedmiotów do frakcji. Również podzielony jest na sekcje:
Kod: Zaznacz wszystko
[stalker]

[...]

[bandit]

[...]

[killer]

[itp.]

Lista przedmiotów wygląda podobnie jak w powyższym, lecz parametry przy nich są inne. Liczba przy danym przedmiocie wyraża szansę na znalezienie jej przy zwłokach:
"1" - 100% szansy
"0.5" - 50%
"0.01" - 1%

Plik "death_items_count.ltx" określa ilość przedmiotów danego typu.
Jeśli po "=" jest jedna liczba (bez przecinka), tyle przedmiotów danego typu będzie w plecaku (jeśli szansa na znalezienie go pozwoli).
Jeśli liczby są dwie, np.:
Kod: Zaznacz wszystko
ammo_9x18_fmj = 20, 30

to znaczy, że ilość przedmiotów zamknie się w zakresie od liczby pierwszej do drugiej. W tym przypadku znajdziemy 20-30 naboi.

Przykład.
:

Chcemy, by każdy stalker miał 2 apteczki wojskowe;
- w pliku "death_items_by_levels.ltx" sprawdzamy, czy przy interesującej nas mapie jest linia "medkit_army = 1". Jeśli jest "medkit_army = 0", zmieniamy na "1" - dzięki temu przedmiot może się pojawić na danej mapie.
- w pliku "death_items_by_communities.ltx", przy interesującej nas frakcji znajdujemy "medkit_army" i zmieniamy na "1" - co da nam 100% szansy na wystąpienie przedmiotu przy zwłokach.
- w pliku "death_items_count.ltx" przy "medkit_army" zmieniamy na "2" ("medkit_army = 2") - co da nam 2 szt. tejże apteczki.


Trochę się w to bawiłem i raczej działa, ale szczegóły pozostawiam do sprawdzenia.
Jeszcze jedno - amunicja będzie dopasowana do broni, jakich zabity stalker używał za życia.

Za ten post STALKER otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop, djcycu.
STALKER
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 29 Sty 2009, 23:03
Ostatnio był: 18 Maj 2014, 12:23
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Noiseless Kora
Kozaki: 10

Poprzednia

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości