[PYTANIA] Bump mapy

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIA] Bump mapy

Postprzez fliso888 w 30 Sty 2012, 16:33

Pytanie nr.1 :arrowd:
Jak włączyć kamerę modelu broni jak na obrazku ?
:

Image
Image


Pytanie nr.2 :arrowd:
Jak zrobić bump mapy do nowych broni ? Wgrałem sobie [Unique weapons mod] Unikalne giwery ale przy tych unikalnych nie ma bump map ... Więc jak je zrobic ?
PS : Bump mapy mam zrobione i dopisane do nich prawidłowo np. wpn_pkz_bump, wpn_pkz_bump#
Normalny pkm :arrowd:
Image
Unikalny pkm :arrowd:
Image

Za pomoc :wódka:
Ostatnio edytowany przez fliso888 30 Sty 2012, 17:14, edytowano w sumie 3 razy
Awatar użytkownika
fliso888
Stalker

Posty: 90
Dołączenie: 30 Gru 2010, 22:55
Ostatnio był: 24 Maj 2014, 09:30
Miejscowość: OKOŃ
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 5

Reklamy Google

Re: [PYTANIE I PROBLEMY]

Postprzez Wheeljack w 30 Sty 2012, 16:37

Wciskasz ~ i wpisujesz demo_record 01, przy czym 01 to numer nagrania.
Co do sterowania to, LPM - do przydu, PPM - do tyłu + WSAD, Ctrlem przyspieszasz a Shiftem zwalniasz. :)

Za ten post Wheeljack otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive fliso888.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 22:20
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [PYTANIA]

Postprzez Cromm Cruac w 30 Sty 2012, 17:07

bump-mapy przypisujemy do tekstur w CoP w plikach thm. Być może jest prostszy sposób (np. w SDKu) ale ja bym to zrobił tak:
1. skopiuj wpn_g36.thm jako wpn_pkm.thm
2. Jakimś hex edytorem otwórz go i zmień wpn\wpn_g36_bump na wpn\wpn_pkm_bump.

Mapa parallax (bump#) jest niewykorzystywana na modelach broni więc możesz ją pominąć.

EDIT: zaraz, przecież wpn_pkm_bump to bump mapa standardowego pkm-a i taka już istnieje w vanilii. Jaką teksturę wykorzystuje unikalny?
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [PYTANIA]

Postprzez fliso888 w 30 Sty 2012, 17:14

Cromm Cruac napisał(a):EDIT: zaraz, przecież wpn_pkm_bump to bump mapa standardowego pkm-a. Jaką teksturę wykorzystuje unikalny?

Sorki moja pomyłka :E
Hex edytorem... Czyli jakim ?! Próbowałem Notepad++ i jest tam coś takiego jak "NUL" "BS" itp.
Edit: Dobra pobrałem jakiś tam hex editor, ale go nie ogarniam...
Ostatnio edytowany przez fliso888, 30 Sty 2012, 17:38, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
fliso888
Stalker

Posty: 90
Dołączenie: 30 Gru 2010, 22:55
Ostatnio był: 24 Maj 2014, 09:30
Miejscowość: OKOŃ
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 5

Re: [PYTANIA]

Postprzez Cromm Cruac w 30 Sty 2012, 17:37

No właśnie sprawdziłem. Chodzi o wpn_pkz_bump.
Czyli kopiujesz wpn_pkm.thm do wpn_pkz.thm i zmieniasz wpn_pkm_bump na wpn_pkz_bump. Albo jakiś inny. Grunt, żeby ilość literek się zgadzała.

Notepadem++ raczej nie bo pliki thm mają binarna zawartość, nie tekstową i Notepad++ może coś pochrzanić przy kodowaniu. Spróbuj tym: Hex Editor Neo
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive fliso888.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [PYTANIA]

Postprzez r_populik w 30 Sty 2012, 17:46

Notepadem++ też będzie ok. Np. w pliku oryginalnym wpn_pkm.thm po otwarciu notepadem++ pośród tych wszystkich znaczków jest też zwrot "wpn\wpn_pkm_bump". Jak zamienisz to na "wpn\wpn_pkz.bump" i zapiszesz powinno być ok. Nie można tylko zmieniać długości znaków, czyli np. dać "wpn\wpn_pkm1.bump"
PS. Cały "Unique weapons mod" zrobiłem w ten sposób.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive fliso888.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIA]

Postprzez fliso888 w 30 Sty 2012, 17:50

Niestety, ale go nie ma...
EDIT: A nie jest ! Tylko nie w bump...
Cromm Cruac, pobrałem ten programik, ale nie chce się zainstalować...
Ostatnio edytowany przez fliso888 30 Sty 2012, 18:12, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
fliso888
Stalker

Posty: 90
Dołączenie: 30 Gru 2010, 22:55
Ostatnio był: 24 Maj 2014, 09:30
Miejscowość: OKOŃ
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 5

Re: [PYTANIA]

Postprzez r_populik w 30 Sty 2012, 17:58

Niestety, ale czego nie ma ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIA]

Postprzez fliso888 w 11 Lut 2012, 01:27

r_populik napisał(a):Notepadem++ też będzie ok. Np. w pliku oryginalnym wpn_pkm.thm po otwarciu notepadem++ pośród tych wszystkich znaczków jest też zwrot "wpn\wpn_pkm_bump". Jak zamienisz to na "wpn\wpn_pkz.bump" i zapiszesz powinno być ok. Nie można tylko zmieniać długości znaków, czyli np. dać "wpn\wpn_pkm1.bump"
PS. Cały "Unique weapons mod" zrobiłem w ten sposób.

Działa ! Wielkie THX !
Edit:
A jak stworzyć oryginalny pliczek thm.? Dodałem nowe bronie, ale one mają inne ścieżki... Czyli np. "weapons_johann\spas", "alpha\wpn\glock18". :-/
(na pewno wiecie o co mi chodzi)
Ostatnio podbity przez fliso888, 11 Lut 2012, 01:27
Awatar użytkownika
fliso888
Stalker

Posty: 90
Dołączenie: 30 Gru 2010, 22:55
Ostatnio był: 24 Maj 2014, 09:30
Miejscowość: OKOŃ
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 5


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości