[PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez mCq w 26 Sty 2012, 19:10

Jako że to mój pierwszy post na waszym forum, chciałem was serdecznie przywitać. Zwracam się do was o pomoc, ponieważ swoją przygodę ze Stalkerem rozpocząłem niecały miesiąc temu i wiele rzeczy jest dla mnie niezrozumiałych. Dokładnie chodzi mi o modyfikowanie gry, a konkretnie o dodawanie miejsc na dodatkowe artefakty na pasie. Przejdę więc do rzeczy..

Zapoznałem się na samym początku z kilkoma rzeczami, a mianowicie:

1. BugTrap i Log
2. Ilość artefaktów oraz broń w slocie na pistolety
3. Ilość artefaktów przy pasie

W porządku, wydaje się proste.

W pliku:
gamedata\config\system.ltx

zmieniłem wartość
Kod: Zaznacz wszystko
max_belt = 5 //16

na
Kod: Zaznacz wszystko
max_belt = 10 //16


W pliku:
gamedata\config\ui\inwentory_new.xml.

odnalazłem linijki:
Kod: Zaznacz wszystko
    <dragdrop_belt x="645" y="136" width="410" height="60"
      cell_width = "60" cell_height="60" rows_num="1" cols_num="5"/>

i zamieniłem je na:
Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="645" y="136" width="300" height="100"
            cell_width = "60" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="5"/>


Po wykonaniu krok po kroku wszystkich poleceń, uruchomiłem grę i otworzyłem ekwipunek. Efekt? Nic się nie zmieniło, prócz faktu, że niby mogę dodać artefakt tylko, że z takim skutkiem:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : 0
[error]Function      : CUICellContainer::FindFreeCell
[error]File          : D:\xray-svn\xr_3da\xrGame\ui\UIDragDropListEx.cpp
[error]Line          : 508
[error]Description   : there are no free room to place item

Zrozumiałem tyle z tego, że gra nie może znaleźć wolnego miejsca na dodatkowy item.
Także moje pytanie brzmi: jak mam rozwiązać ten problem? Przeszukałem google i dowiedziałem się tyle co nic. Szukałem też tego loga w internecie ale 'wujek' przyprowadzał mi jakieś rosyjskie strony, z których nic się nie dowiedziałem mimo iż użyłem tłumaczenia strony. Widziałem podobny temat tutaj na forum ale nie znalazłem rozwiązania. Gra nie jest patchowana. Od początku gram na wersji 1.0000. Wszystkie inne modyfikacje typu: gp37_gl_mod_v11.1, repair_mod_multilingual_v2.5, atlas_spawn_menu_mod_1.0 etc. działają. Wiem że to są modyfikacje, które wnoszą 'śmiech na sali' bo nie zmieniają dużo, mimo wszystko - DZIAŁAJĄ. Za okazaną pomoc wynagrodzę. Pozdrawiam.

PS. Jeśli temat jest umieszczony w złym dziale uprzejmie proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce. Jakoś forum z modyfikacjami bardziej mi pasowało niż "Pytania i odpowiedzi".
Awatar użytkownika
mCq
Tropiciel

Posty: 345
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:15
Ostatnio był: 13 Paź 2024, 12:55
Miejscowość: Brooklyn, New York
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 69

Reklamy Google

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez scigacz1975 w 26 Sty 2012, 19:25

ogólnie dobrze - błąd jest w pliku: gamedata\config\ui\inwentory_new.xml.

A dokładnie to:
<dragdrop_belt x="645" y="136" width="300" height="100"
cell_width = "60" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="5"/>

ustaw takie parametry

Kod: Zaznacz wszystko
       <dragdrop_belt x="645" y="120" width="400" height="100"
   cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="5"/>


i powinno być cacy.

Poza tym to samo musisz zrobić w pliku: gamedata\config\ui\inwentory_new_16.xml. (prawdopodobnie masz monitor panoramiczny i dlatego ten bug)

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mCq.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez mCq w 26 Sty 2012, 19:56

Dziękuję za pomoc. :E

Btw. Żeby było elegancko potrzeba było ustawić:
Kod: Zaznacz wszystko
x="595"
Awatar użytkownika
mCq
Tropiciel

Posty: 345
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:15
Ostatnio był: 13 Paź 2024, 12:55
Miejscowość: Brooklyn, New York
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 69

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez scigacz1975 w 26 Sty 2012, 20:02

To już kwestia estetyki dopasowana do okna w Twojej grze - to co Ci podałem wyjąłem ze swojego moda ale przerabiałem jeszcze grafikę na tym panelu. Ważne że działa. A poza tym miło wreszcie przeczytać porządny post z konkretnym pytaniem od usera który najpierw coś przeczytał.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez matidmx w 08 Mar 2012, 14:30

Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mieć 16 artefaktów, bo zawsze się gubię z tymi liczbami ?
matidmx
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 16 Mar 2011, 19:49
Ostatnio był: 17 Lip 2012, 11:37
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez scigacz1975 w 08 Mar 2012, 14:35

W pliku gamedata\config\system.ltx

Kod: Zaznacz wszystko
max_belt = 16 //16


w pliku: gamedata\config\ui\inwentory_new.xml

Kod: Zaznacz wszystko
       <dragdrop_belt x="595" y="120" width="400" height="100"
   cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="8"/>

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive matidmx.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez Shadow2231 w 27 Lip 2012, 22:07

Pomoże ktoś? nie mogę zwiększyć ilości artefaktów. przerobiłem plik "inventroy_new" i mam w grze 16 wolnych miejsc (to widać jeżeli nie mam w gamedata/config/ pliku system.ltx) jednak nie mogę tam dołożyć artefaktów.
Próbowałem dodać z innego moda ten plik: BUG
Próbowałem od oryginalnego stalkera dać plik: BUG
Ostatecznie dodałem niezmodyfikowany plik i w dodatku bez pliku "Inventory_new":BUG

Nic więcej nie zdziałam. Podratujecie?

Jeżeli to pomoże to gram na mieszance pomniejszych modów.

:wódka: dla pomocnika :E
Shadow2231
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 17 Gru 2011, 09:59
Ostatnio był: 30 Mar 2013, 13:38
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez scigacz1975 w 27 Lip 2012, 22:12

Jaki jest log z tego buga? - Wrzuć mi na hosting plik system.ltx i inventory_new.xml to pomyślę.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez r_populik w 27 Lip 2012, 22:14

Shadow2231 napisał(a):(to widać jeżeli nie mam w gamedata/config/ pliku system.ltx)

Co to ma znaczyć ? Możesz napisać po polsku ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez Junx w 27 Lip 2012, 23:00

nie mogę zwiększyć ilości artefaktów. przerobiłem plik "inventroy_new" i mam w grze 16 wolnych miejsc (to widać jeżeli nie mam w gamedata/config/ pliku system.ltx) jednak nie mogę tam dołożyć artefaktów.


W/w pliku doda się ilość ile artów ma być w pasie.

W system.ltx daj na 36

W inventory_new znajdź sekcję "dragdrop_belt" i zamień ją na tą co niżej podałem. Będziesz miał w pasie 36 artów i będą dobrze widoczne.

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="770" y="95" width="300" height="100"
cell_width = "20" cell_height="20" rows_num="3" cols_num="12"/>
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 19 Paź 2024, 13:20
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez Shadow2231 w 28 Lip 2012, 10:17

Więc tak. Chciałem zwiększyć ilość artefaktów do 16 wg. scigacza1975 (z oryginalnego stalkera wyciągnąłem pliki: "system.ltx" oraz "inventory_new". Wszystko na miejscu, przerobione (zgodnie z tym co napisał scigacz1975).
Kiedy włączyłem grę:
:

Image


Usunąłem plik "system.ltx" i:
:

Image


Widać 16 slotów, jednak NIE mogę dodać więcej niż 5 artefaktów. :(

Tak wygląda folder config:
:

Image


W folderze //ui/ jest "inventory_new"



Plik "Inventory_new" oraz "system.ltx"


Log:
:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : assertion failed
[error]Function      : CPHSkeleton::RestoreNetState
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\PHSkeleton.cpp
[error]Line          : 246
[error]Description   : bone<obj->PHGetSyncItemsNumber()
Shadow2231
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 17 Gru 2011, 09:59
Ostatnio był: 30 Mar 2013, 13:38
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE] Dodatkowe artefakty na pasie.

Postprzez nelson82 w 28 Lip 2012, 10:41

Wypróbuj ten plik system.ltx
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Shadow2231.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość