Forum Stalker.pl • Zobacz temat - [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

[Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Junx w 09 Cze 2012, 20:42

Jednak trzeba założyć oddzielny temat bo dużo tego będzie.

Chce dodać w tym miejscu oddział Monolitu:
Image
Dodałem specjalnie położenie żeby nie było pytań o pozycję.

Co muszę edytować? way_zaton.ltx czy alife_zaton.ltx.

Chce "standardowy" oddział bez potrzeby edycji plików character_desc_zaton.xml, ale pewno się nie obejdzie bo nie ma Monolitu w Zatonie.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:36
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez kubekpop w 09 Cze 2012, 23:39

Ja się podłączę pod pytanie i dodam swoje:
Czy w spawnie dodaje się tylko wpis o squadzie, a samą zawartość squadu (np. ilość stalkerów) określa się w configach albo xml'ach? I jak oznaczone są squady w spawnie? Jakieś section_name = squad_cośtam?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez utak3r w 10 Cze 2012, 13:28

Zanim odpowiem na pytanie Junxa...

kubekpop napisał(a):Czy w spawnie dodaje się tylko wpis o squadzie, a samą zawartość squadu (np. ilość stalkerów) określa się w configach albo xml'ach? I jak oznaczone są squady w spawnie? Jakieś section_name = squad_cośtam?


Teoretycznie robi się w to spawnie, ale... dla ułatwienia roboty i zniesienia konieczności rekompilacji spawna co chwilę w tak błachych sprawach, możemy posłużyć się trickiem i przenieść tę informację do pliku zewnętrznego.

Dajmy na to, że mamy takie coś w spawnie:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
section_name = smart_terrain
name = grupka001
custom_data = <<END
[smart_terrain]
squad_id = 20
max_population = 1
END
 


Tworzymy sobie plik grupka001.ltx w katalogu configs\scripts\zaton\smart i dodajemy w nim:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
[smart_terrain]
squad_id = 20
max_population = 1
 


a w spawnie zmieniamy:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
section_name = smart_terrain
name = grupka001
custom_data = <<END
[smart_terrain]
cfg = scripts\zaton\smart\grupka001.ltx
END
 
Sooner or later, you will meet the Undertaker...

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez kubekpop w 10 Cze 2012, 14:46

Dzięki. A jak określić przynależność oddziału do frakcji?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez utak3r w 10 Cze 2012, 18:13

To określa profil w character_desc_*.xml. Spawnując stalkera, podajesz dwie rzeczy: jak wygląda i jego profil. Profil określa, co ma, do jakiej frakcji należy itp.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez kubekpop w 10 Cze 2012, 18:17

No dobra, ale nadal nie widzę w tym kawałku, co podałeś żadnego odniesienia do XML. Ja tam nie widzę nawet nic o oddziale. Wybacz, jestem w tym totalnie świeży... Chyba, że nie podałeś całego spawna oddziału. I jeszcze jedno:
jak jest section_name = smart_terrain to zawsze jest to stalker/oddział/mutant, czy określa to jeszcze coś innego, np. rozmieszczenie smart terrainów?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez utak3r w 10 Cze 2012, 18:52

Ja w ogóle nie podałem Ci spawna oddziału, tylko spawn pojedynczego stalkera. I tak, podałem tylko urywek. Jakbyś zajrzał do moich wczorajszych postów, to byś zobaczył cały przykład.

Pełny przykład podam dopiero, gdy uda mi się sklecić jakiś przykład większy, konkretny i działający.

Tak na szybko: spawnując obiekt typu section_name = stalker, podajesz mu np. character_profile = jup_b217_stalker_tech. W pliku character_desc_jupiter.xml, w sekcji jup_b217_stalker_tech znajdziesz <community>stalker</community>. Teraz jasne?
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez kubekpop w 11 Cze 2012, 13:20

W miarę, znalazłem tamten post. Tylko że w CoP nie ma section_name = stalker, są tylko smart_terrain, space_restrictor i takie tam... Które mnie interesują?
Chyba jednak smart_terrain, ale nie mogę tam znaleźć odnośnika do smart_terrainów (że stalker jest przypisany do jakiegoś). Czy jest to w plikach XML?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez utak3r w 14 Cze 2012, 21:59

Już jestem w domu :)
W CoP nie ma tego w spawnie, bo spawn stalkerów został przeniesiony do skryptów, które zaczytują smart_terrainy i wypełniają je. Można tak, można tak. Skryptami niby jest trudniej, ale jak raz już masz gotowe wszystko, stworzenie nowego w pełni działającego obozu, z obsadzeniem wszystkich ról (walker, sniper itd.) nie stanowi problemu.

Jak już wcześniej pisałem, potrzebuję znaleźć ze dwa dni wolnego czasu i spróbuję stworzyć kompletny opis krok po kroku, jak to zrobić z wykorzystaniem istniejących już w CoP skryptów.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Junx w 14 Cze 2012, 22:05

Ok nie ma problemu. Ja w tym momencie sprawdzam działanie AN3 na swym modzie, więc mam co robić.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:36
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Rozdupnik w 19 Cze 2012, 13:30

Junx napisał(a):
Chce dodać w tym miejscu oddział Monolitu:
Image

Co muszę edytować? way_zaton.ltx czy alife_zaton.ltx.

Chce "standardowy" oddział bez potrzeby edycji plików character_desc_zaton.xml, ale pewno się nie obejdzie bo nie ma Monolitu w Zatonie.


Jak chcesz zrobić smart terrain żeby ten oddział monolitu ci nie łaził po całej mapie?
Dowiedziałeś się który lip masz edytować żeby taki oddział spawnować? I tak w ogóle dlaczego te pliki mają nazwę way... i alife... czym się różnią?
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez utak3r w 19 Cze 2012, 14:07

w alife_* jest wszystko, co jest spawnowane, natomiast w way_* (jak sama nazwa wskazuje) są waypointy dla nich, czyli np. punkty patrolowe, kierunki patrzenia itp.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości