[Problem]SDK-wyciąganie spawna

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem]SDK-wyciąganie spawna

Postprzez kubekpop w 01 Sie 2012, 16:24

Witam. Mam taki problem. Zaimportowałem sobie mapę (Zaton), dodałem broń w jednym miejscu i chciałbym wyciągnąć sam spawn, bo reszta mi nie potrzebna. Więc biorę Make Game, on coś robi i udaje mu się. Tylko co dalej? Gdzie tego szukać? A może to nie do tego służy? Jest jeszcze w katalogu z sdk tool_create_spawn, ale on wywala bugtrapa (w sumie mu się nie dziwię, pewnie muszę mu gdzieś coś podstawić)...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [Problem]SDK-wyciąganie spawna

Postprzez utak3r w 02 Sie 2012, 23:05

Jakbyś zajrzał do mojego tutoriala, to byś znalazł, że musisz ten spawn skompilować aiwrapperem.

kubekpop napisał(a):ale on wywala bugtrapa


...wiesz, że sam się dyskwalifikujesz?... a przynajmniej swoje pytanie. Daj tego bugtrapa, to pogadamy. Ale zanim to zrobisz, skompiluj aiwrapperem (lub xrai, jeśli korzystasz z SDK 0.7).
Teoretycznie, jeśli dodałeś tylko to, to powinno wystarczyć samo: aiwrapper -s (lub xrai -s), choć głowy nie dam, bardzo rzadko kompiluję sam tylko spawn.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Problem]SDK-wyciąganie spawna

Postprzez kubekpop w 03 Sie 2012, 08:04

Ehhh, zapomniałem podać :facepalm:
Kod: Zaznacz wszystko
* Detected CPU: Pentium(R) Dual-Core CPU E5700 @ 3.00GHz [GenuineIntel], F6/M7/S10, 3957.00 mhz, 30-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2, SSE3, MONITOR/MWAIT, SSSE3
* CPU threads: 2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 9758 files cached 0 archives, 2165Kb memory used.
Init FileSystem 0.242797 sec
'xrCore' build 0, (null)

true
0
Loading DLL: xrSE_Factory.dll
'xrCore' build 0, (null)

-----loading c:\program files (x86)\x-ray cop sdk\editors\gamedata\configs\system.ltx
"LevelBuilder v4.1" beta build
Compilation date: Dec 10 2009

Startup time: 18:02:04
! There is no ai-map for the level zaton! (level is not included into the game graph)
 
* New phase started: Processing level graphs
! There is no ai-map for the level zaton! (level is not included into the game graph)
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : assertion failed
[error]Function      : CGraphMerger::CGraphMerger
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\utils\xrAI\xr_graph_merge.cpp
[error]Line          : 597
[error]Description   : tpGraphs.size()
 

stack trace:

I czy jak po skończeniu spawnowania w sdk dam make game, to potem muszę jakiś plik compilerowi podstawić gdzieś, czy wystarczy, że jest tam, gdzie się utworzył?


Twojego tutoriala? E? I skąd mam uruchomić xrai? Próbowałem na wszystkie sposoby wywołać go z wiersza poleceń, i nie wykrywa polecenia. Próbowałem z xrai -s i z tool_compile_xrAI -s Wybacz, ale po prostu tego nie rozumiem, a chciałbym zrozumieć...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Problem]SDK-wyciąganie spawna

Postprzez utak3r w 04 Sie 2012, 01:32

kubekpop napisał(a):! There is no ai-map for the level zaton! (level is not included into the game graph)


Hm, komunikat jest w sumie dość jasny chyba?

Kompilatora AI z SDK 0.7, które najwidoczniej masz, jeszcze nie używałem, będę strzelał:

kubekpop napisał(a):I czy jak po skończeniu spawnowania w sdk dam make game, to potem muszę jakiś plik compilerowi podstawić gdzieś, czy wystarczy, że jest tam, gdzie się utworzył?


Wystarczy.

kubekpop napisał(a):Twojego tutoriala? E?


http://mod.stalker.pl/index.php?title=G ... iom_do_gry

kubekpop napisał(a):I skąd mam uruchomić xrai?


Jeśli masz SDK 0.7, to powinieneś używać tych batchy, które próbowałeś. Jednak, skoro poziom nie ma zbudowanego w ogóle AI, trzeba przejść całą ścieżkę. Jak wyżej wspomniałem, tego zestawu jeszcze nie używałem, ale patrząc po zawartości, wydaje mi się,że powinieneś odpalić najpierw tool_compile_xrAI (lub do wyboru tool_compile_xrAI_draft) i potem dopiero tool_create_spawn. Spróbuj tak i będziemy dalej patrzeć.
Oczywiście, w SDK masz wygenerowaną siatkę AI? Przeczytaj ten mój tutorial, co prawda jest do starszej wersji SDK, ale tu wygląda to niemal identycznie.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Problem]SDK-wyciąganie spawna

Postprzez Cromm Cruac w 04 Sie 2012, 02:13

tool_compile_xrAI_draft jest tylko po to, żeby na szybko sprawdzić czy mapa AI nie ma błędów.
Ponieważ jak mniemam AI mapy levelu nie skasowałeś i nie zmieniałeś zrób tak:

1. W LE odpalasz Make Game i Make AI map. Czasem trzeba zrobić pełny build, zależy od sytuacji.

2. Kompilujesz AI mapę:
Kod: Zaznacz wszystko
xrai.exe -f jupiter -keep_temp_files


3. Kompilujesz spawna WSZYSTKICH leveli:
Kod: Zaznacz wszystko
xrai -no_separator_check -s zaton,jupiter,jupiter_underground,pripyat,labx8

Plikk jaki sie zrobi będzie się chyba nazywał zaton.spawn. Trzeba mu zmienić nazwę na all.spawn
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac 04 Sie 2012, 18:42, edytowano w sumie 2 razy
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [Problem]SDK-wyciąganie spawna

Postprzez kubekpop w 04 Sie 2012, 09:06

No i dalej mam problem. To w ogóle nie jest wykrywalne jako polecenie. Pewnie czegoś źle używam :facepalm: Oto screen z cmd i z katalogu editors
Image
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Problem]SDK-wyciąganie spawna

Postprzez Cromm Cruac w 04 Sie 2012, 10:36

Zrób sobie kopię tool_compile_xrAI.cmd np. tool_compile_xrAI_zaton.cmd. Otwórz w notatniku i zamiast %1 wpisz zaton
Kod: Zaznacz wszystko
start bin\designer\release\xrai.exe -f zaton -keep_temp_files


To samo zrób z tool_create_spawn.cmd i zamiast %1 wpisz wszystkie nazwy leveli oddzielone przecinkami: zaton,jupiter,jupiter_underground,pripyat,labx8
Kod: Zaznacz wszystko
start bin\designer\release\xrai -no_separator_check -s zaton,jupiter,jupiter_underground,pripyat,labx8


Musisz mieć wszystkie levele w katalogu X:/gamedata/levels
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość