[Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Cromm Cruac w 10 Sie 2012, 13:31

To nie jest spawn NPCa tylko smart_cover-a (section_name = smart_cover).
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2548
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Reklamy Google

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Rozdupnik w 10 Sie 2012, 13:41

O :o
To nie wiem co to jest smart cover.
TO może inaczej. Czy da się zespawnować technika, handlarza, medyka oczywiście nie musi to być azot,sowa tylko żeby mieli umiejętności takie żeby pierwszy mi broń naprawił/ulepszł drugi mnie wyleczył a trzeci zeby mi coś sprzedal oczywiście żeby to był asortyment jak u handlarzy w zatonie albo jupiterze.

To całe spawnowanie jest o kant dupy potłuc. Dla odmiany chciałem coś prostszego zespawnować np chimere i...
daje coś takiego dla kordonu

Kod: Zaznacz wszystko
[8662]
; cse_abstract properties
section_name = chimera_weak
name = esc_chimera_0001
position = -136.70,-28.48,-374.60
direction = 0,0,0

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 1406
distance = 23.1000003814697
level_vertex_id = 98
object_flags = 0xffffffbf
custom_data = <<END
[smart_terrains]
none = true
END

; cse_visual properties
visual_name = monsters\chimera\chimera

; cse_alife_creature_abstract properties
g_team = 0
g_squad = 0
g_group = 0
health = 1
dynamic_out_restrictions =
dynamic_in_restrictions =

upd:health = 1
upd:timestamp = 0x2d2d2d2d
upd:creature_flags = 0x2d
upd:position = -136.70,-28.48,-374.60
upd:o_model = 0
upd:o_torso = 0,0,0
upd:g_team = 0
upd:g_squad = 0
upd:g_group = 0

; cse_alife_monster_abstract properties

upd:next_game_vertex_id = 65535
upd:prev_game_vertex_id = 65535
upd:distance_from_point = 0
upd:distance_to_point = 0

; cse_ph_skeleton properties

; cse_alife_monster_base properties

; se_monster properties 

game_vertex i level_vertex jest dobry pozycja raczej też, nazwa tak samo, ścieżke dla modelu ogf podałem. Ale jednak ta cholera się nie zespawnowała ale jest inne zaskoczenie. Amianowicie ni z gruchy ni z pietruchy z moda shoker zrobiło się coś dziwnego. W shokerze jest tak że broń jest bardzo wysunięta do przodu i podobno jeśli się ją cofnie na miejsce z vanili to ręce będą w broni więc myśle sobie że nie będe tego ruszał a po dodaniu tego niby spawna chimery broń jest na vaniliowym miejscu!!!!! Bez edycji żadnych modeli. Czy to normalne??????? Od teraz da się podchdzić do wszystkiego baaadzo blisko jak wcześniej gdyz ze shokerem się nie dało.

Jaki powinien być spawn mutanta\npc od A do Z bo ten sposób do cienia nie bardzo działa nawet gdy zmieni się wartości położenie vertexy jak do zewu.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez r_populik w 22 Wrz 2012, 22:15

A ja mam problem innego rodzaju. Dodaje sobie broń do schowka, w ten sposób, żeby była trochę zużyta:
Kod: Zaznacz wszystko
[1867]
; cse_abstract properties
section_name = wpn_oc33
name = zaton_hiding_wpn_oc33
position = 215.624237060547,21.288158416748,19.1728515625
direction = -0.0222139991819859,1.76314103603363,-0.136106997728348

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 0
distance = 0
level_vertex_id = 293365
object_flags = 0xffffff0f
custom_data = <<END
[secret]
name = zat_hiding_place_37
END

; cse_visual properties
visual_name = dynamics\weapons\wpn_oc33\wpn_ots33

; cse_alife_item properties
condition = 0.600000023841858
upgrades =

upd:num_items = 0xff

upd:ph_force = 1104098080,10344,1108266189
upd:ph_torque = -1006133249,1092630484,-1053609152
upd:ph_position = 215.624237060547,21.288158416748,19.1728515625
upd:ph_rotation = 0,0,1,0

upd:ph_unknown = 1

; cse_alife_item_weapon properties
ammo_current = 90

upd:condition = 153
upd:weapon_flags = 0
upd:ammo_elapsed = 0
upd:addon_flags = 0
upd:ammo_type = 0
upd:weapon_state = 0
upd:weapon_zoom = 0

upd:current_fire_mode = 0


ale niestety nie jest zużyta ani trochę. Co jeszcze trzeba zrobić, bo już zgłupiałem ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Junx w 22 Wrz 2012, 22:24

Dodaj sekcję

[SoC]
Kod: Zaznacz wszystko
condition_shot_dec             = 0.00005


albo

[CS, CoP]
Kod: Zaznacz wszystko
cond   = 0.00005


Ta druga chyba tak się piszę bo nie pamiętam i Tylko SoC mam na kompie.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:36
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez r_populik w 22 Wrz 2012, 22:41

Junx - bez żartów.
Tak na poważnie, to porównałem sobie wpisy w oryginalnym spawnie, gdzie umieszczone były zużyte bronie i na nich się wzorowałem robiąc nowy wpis. Istotny jest podobno o ten fragment:
Kod: Zaznacz wszystko
upd:condition = 153

dla pewności zmieniłem też tutaj:
Kod: Zaznacz wszystko
condition = 0.600000023841858

Ale, jak napisałem wcześniej, nic to nie daje.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez nelson82 w 22 Wrz 2012, 23:23

Fragment
Kod: Zaznacz wszystko
upd:condition = 153
określa stopień zużycia broni i kombinezonów, ale tylko dla obiektów leżących całkiem lużno, osobno, tj. do takich które nie znajdują się w żadnych skrzynkach itp., tak przynajmniej wynika z moich obserwacji gdy wczoraj modowałem SOC.
Ostatnio edytowany przez nelson82, 23 Wrz 2012, 12:28, edytowano w sumie 1 raz
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Junx w 22 Wrz 2012, 23:24

Dobra bez żartów teraz :P

1. Czy broń jest dodawana do "starego" schowka czy całkiem nowy?

2a. Jak nowy schowek to:
- dodałeś sekcję do configów itd.

2b. Jak stary to:
- Edytowałeś w konfigach i spawnie
- Czy "pożyczałeś" gotową sekcję i tylko zmieniałeś literki i cyfry

3. Czy nowy plik all.spawn się powiódł oraz czy uruchomiłeś nową grę po dodaniu schowka.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:36
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez r_populik w 22 Wrz 2012, 23:51

nelson82 - broń niby leży luźno, ale może rzeczywiście problem polega na tym, że jest umieszczona w "schowku". Wydaje mi się, że jak robiłem to samo z bronią spoza schowka, to nie było problemu. Więc może być to jakiś trop.
Junx - ad. 3 - no jasne, wszystko się wyjaśniło, nie działa mi to tak jak trzeba, bo all.spawn mi się nie powiódł i nowa gra się nie uruchomiła, jak mogłem tego nie zauwaźyć? A miało być bez żartów.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Junx w 23 Wrz 2012, 00:04

A to nowy schowek czy stary? Jak stary to wystarczy zmienić nazwę i powinno się udać.

jak mogłem tego nie zauwaźyć?


Bywa, też mi się czasami zdarzy o takim "drobiazgu".
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:36
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez r_populik w 23 Wrz 2012, 11:24

Junx - o ku#wa, z&ebałem się z krzesła po przeczytaniu twojej odpowiedzi.
no jasne, wszystko się wyjaśniło, nie działa mi to tak jak trzeba, bo all.spawn mi się nie powiódł i nowa gra się nie uruchomiła, jak mogłem tego nie zauwaźyć? A miało być bez żartów

To był żart. Nie pisałbym, że broń nie jest zużyta, gdybym nie uruchomił gry i tego nie sprawdził, a nie uruchomiłbym gry, jak bym nie miał pliku all.spawn, myślałem, że to są rzeczy oczywiste. A ty dalej swoje. Naprawdę kolego, trochę dystansu do siebie, bo umiejętność rozpoznawania sytuacji, kiedy ktoś sobie z nas żartuje, mimo wszystko czasem się przydaje. Ale, ale - może twój post to dalszy ciąg mojego żartu - jeżeli tak to zwracam honor - żart jak najbardziej udany, w końcu z krzesła spada się nieczęsto.

Nelson82 - twój trop się potwierdził, zmieniłem wpis tak, żeby broń nie była w ramach schowka i jest już zużyta tak jak należy. Pytanie tylko, czy da się coś zrobić, żeby na bronie ze schowków też to działało. Chociaż w sumie można to olać, wystarczy dodać broń obok innych rzeczy ze schowka (tak mam w tym przypadku) i nikt się nie zorientuje, że to nie jest broń ze schowka (komunikat o wyczyszczeniu się pojawi, bo poza bronią weźmiemy pozostałe rzeczy wymagane do wyczyszczenia schowka).
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] All.spawn Dodawanie NPC itd.

Postprzez Junx w 23 Wrz 2012, 15:24

To był żart ;)

PS. Jeżeli się obraziłeś to sorki bardzo.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 17 Maj 2025, 23:36
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Poprzednia

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości