Wyłączanie ulepszeń broni

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez Pangia w 03 Lis 2012, 18:20

Normalnie do AKS-74 można dołożyć tylko granatnik, zaś do Abakana zarówno granatnik, jak i celownik (i chyba nawet jeszcze coś w stylu bagnetu) - ot, tak go zaprojektowano, w końcu miał AN-94 miał zastąpić wysłużonego "kałacha", więc powinien być bardziej funkcjonalną bronią.
GSC miało 3 okazje do zrobienia tego jak należy (tzn. tak, jak to jest w życiu bądź przynajmniej zbalansować jakoś AKS-a i Abakana) i za każdym razem robiło coś nie tak: w SoC nie da się dołożyć granatnika do Abakana (ale OK, można to zrozumieć, dołożyli Szturmowego Abakana z zamocowanym na stałe granatnikiem, więc inaczej nie byłby on unikalny). W CS spaprali ten aspekt w ogóle przez idiotyczne drzewka ulepszeń wykluczające granatnik przy ulepszaniu broni pod kątem celności. W CoP zaś do Abakana podchodzi celownik, ale granatnik już nie - dokładnie odwrotnie niż w przypadku AKS-74, dzięki czemu ekonomicznie się AN-94 nie opłaca (ulepszenie jest droższe, reszta ulepszeń też jest droższa, a tryb dwustrzału nie jest aż tak zaje*isty). Postanowiłem spróbować to zmienić i dać możliwość zamontowania do Abakana granatnika od razu, bez biegania do technika, żeby za ponad 2000 rubli zrobił jakieś bliżej niezrozumiane czary-mary.
Za główny cel obrałem sobie pliki w_abakan.ltx i w_abakan_up.ltx. Zacząłem od najprostszej rzeczy, czyli ustawienia w samej broni możliwości montowania granatnika (grenade_launcher_status = 2) i po kolei wyłączania poszczególnych wartości z obu plików. Póki co najlepszy efekt, jaki uzyskałem, to uruchomienie gry i wywalenie się dopiero przy kliknięciu na Abakana przy techniku - z pierwszego pliku usunąłem info o ulepszeniu na granatnik (ostatni człon w linii upgrade), drugi pozostał bez zmian. Niestety, CoP po raz kolejny pokazuje swój idiotyzm i zamiast zrobić loga jak należy, po wywaleniu komunikatu "A crash has been detected bla bla bla" po prostu się zawiesza, a po spojrzeniu w loga nie ma tam informacji o jakimkolwiek błędzie.
Wiem, że takie coś da się jakoś zrobić, bo już na forum GSC widziałem gdzieś takiego moda, ale oczywiście diabeł ogonem przykrył i choćbym szukał cały dzień i całą noc, to pewnie bym tego i tak nie znalazł. Jak zwykle, jak coś jest potrzebne, to nigdy nie ma.
To jak, pomożecie?!
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez djcycu w 03 Lis 2012, 18:58

Ja kiedyś montowałem coś podobnego ale łatwiej... Mianowicie wyzbierałem graty z mapki i każdy model broni przykoksiłem na maksa. Jeżeli mi się wykluczały jakieś części to je po prostu w ltx broni dokładałem czyli granatnik albo tłumik. Robiłem to także wtedy kiedy nie było to wcale możliwe (tzn model umozliwiał tylko twórcy wycofali takową opcję). Co prawda u technika można było kupić nadal szyny pod celowniki i granatniki ale dzięki modyfikacji ltx nie było to konieczne. Można było więc się cieszyć celnym Abakanem z granatnikiem :)

W modzie MISERY odblokowali możliwość tuningu broni w 100% czyli jedno ulepszenie nie wykluczało drugiego. Szukałem jak to zrobić np. w CS i samym CoP na czysto ale nie udało mi się znaleźć sensownego wyjaśnienia jak to zmontować. Jeżeli chcesz to do CoP przekopiuj wszystkie ulepszenia z MISERY i odblokuj to co niedostępne w ltx. Będziesz miał niewykluczające się ulepszenia + rzeczy które zablokowano całkowicie. Czy dane techniczne broni zmieniono to nie wiem ale jeśli tak to porównuj z oryginalnymi plikami osiągi i popraw.

Jakby mi ktoś wrzucił pliki config z MISERY to chętnie bym coś z tym poczynił i wstawił takiego moda tutaj.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez scigacz1975 w 03 Lis 2012, 19:36

Najłatwiej i najszybciej - Pangia otwórz plik w_abakan_up.ltx, znajdź w nim sekcję "grenade_launcher_status = 2" i zamiast niej daj
Kod: Zaznacz wszystko
fire_dispersion_condition_factor    = -1
fire_distance              = +30
bullet_speed               = +30
hit_impulse                = +10

Zwiększysz obrażenia zadawane przez broń i nie będzie błędu. A w w_abakan.ltx możesz zostawić "grenade_launcher_status = 2"
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez Pangia w 03 Lis 2012, 21:30

O, mam pomysła :)
Jako iż wolałbym nie robić tam użytecznego ulepszenia (żebym sobie gry nie ułatwił), to może wstawiłbym tam ulepszenie na zmianę kalibru na 5.56? Będę miał bezużyteczne ulepszenie (no bo kto niby zmieniał kaliber w kałachu na NATO-wski - między 5.45 a 5.56 nie ma żadnej wyraźnej różnicy poza ceną), z którego i tak nigdy nie skorzystam, ale przynajmniej będzie miało sens :) No i, logicznie rzecz biorąc, nie powinno się nic wywalać (a jak się będzie wywalać, to ja chyba wywalę Zew Prypeci)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez scigacz1975 w 03 Lis 2012, 21:49

Problem zaczyna się wtedy gdy skrypt odczytuje ulepszenie które już masz. Możesz tam wstawić dowolne ulepszenie byle nie grenade_launcher_status = , scope_status czy silencer_status. Jeżeli chcesz mieć zmianę kalibru to popatrz jak to jest rozwiązane w pliku upgrade-u ak74
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez Pangia w 03 Lis 2012, 22:11

To to ja wiem, już gdzieś wyczytałem, że jeśli ustawię np. silencer_status w Enfieldzie na 2 i później spróbuję go ulepszyć, to gra się wysypie, ale jak to z kalibrem zadziała, no to sprawa rozwiązana :)
djcycu napisał(a):(tzn model umozliwiał [zamontowanie ulepszenia] tylko twórcy wycofali takową opcję)

W ogóle to są jakieś ograniczenia pod tym względem w Zewie? Bo wydaje mi się, że tłumik można zamontować do wszystkich broni w grze (poza snajperkami, Gaussem i AS Walem), bo albo dało się w Czystym Niebie (AKS-74, AKS-74U, Colt M1911), albo da się w multiplayerze (Makarow, Fort-12). Ostatnio z ciekawości sprawdziłem, czy da się do Desert Eagle'a - no i się da, wszystko gra idealnie, zwłaszcza po moim prywatnym poprawieniu osiągów Deagle'a (chyba nawet nie ma obniżonej celności i obrażeń - przynajmniej nie widziałem tych opcji w pliku broni)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez scigacz1975 w 03 Lis 2012, 22:23

Do SVU jest w upgradzie stały tłumik, natomiast do pozostałych broni na pewno da się podłączyć wszystkie dodatki jakie mogą mieć kości broni - wszystkie pistolety mają możliwość dopięcia tłumików, karabinki szturmowe pełne zestawy - celownik tłumik granatnik, do vala celownik. Strzelby są bidne bo tylko do eliminatora można zapiąć celownik. do SVD nic. Natomiast zmiana kalibru nie wymaga zmian w kości ogf bo to jest akurat określone w ltx broni. Tak samo prawie wszystkie bronie mogą zostać przerobione na broń maszynową, przynajmniej wszystkie pistolety na pewno. Wystarczy zmienić sekcję class = na np. WP_LR300

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez Pangia w 03 Lis 2012, 23:13

OK, zrobiłem tak jak mówiłem, wykrzaczyło się. Okazało się, że zapomniałem wkleić pliku do gamedaty xD Ale to w sumie dobrze, bo w pliku Abakana miałem jedną sekcję usuniętą i i tak by się wywaliło. Po wyprostowaniu wszystkiego gra działa jak należy, więc sobie pobiegałem trochę po Zatonie i strzelałem do każdego napotkanego stalkera :D Co ciekawe, gdy ruszyła emisja i zacząłem strzelać do już wrogo nastawionych stalkerów, poszedł komunikat o zaatakowaniu Skadowska. To samo miałem kiedyś przy Janowie, tyle że nie podczas emisji, ale efekt był ten sam - wszyscy byli wrogo nastawieni, włącznie z Pilotem, Brodaczem, Sową, Sułtanem itd.
Tak czy siak, jak zwykle Ścigacz i DJCycu niezawodni ;) Dzięki panowie, kozaki idą.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez djcycu w 04 Lis 2012, 00:51

Nie wiem jak zrobili w CoP bo już nie pamiętam ale do SVU można zrobić osobny dźwięk tłumika i strzału. Robiłem to w CS i w SoC. Efekt dużo ciekawszy niż to co zrobili twórcy. Tłumik niby założony a strzela jak z gołej lufy :P Moja modyfikacja polegała na dodanie możliwości instalowania tłumika z plecaka. Po założeniu mieliśmy wytłumiony karabin bez konieczności wizyty u mechanika i montowania tego na stałe :)

PS: Pobieram MISERY i pewnie zabawię się w niewykluczające się modyfikacje...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Wyłączanie ulepszeń broni

Postprzez Pangia w 11 Lis 2012, 15:39

Zrobienie osobnego dźwięku to żadna filozofia. Ja sobie skopiowałem dźwięk wystrzału strzelby półautomatycznej z SoC, troszkę podgłośniłem (był strasznie cichy) i wstawiłem do CoP. Z czasem uznałem, że nie pasuje do Protecty, więc ustawiłem go tylko dla Spasa (zmiana dwóch linijek w pliku broni, snd_shoot i snd_shoot_duplet, aczkolwiek nie wiem, czemu służy ta druga linijka - może kiedyś w założeniu można było zrobić strzał z obu luf, jak np. w Half-Life, a może to np. dźwięk użyty przy strzałach Noego - nie ma opisu w pliku).
A tak w ogóle to tłumik w SWU to nie jest tłumik dźwięku, tylko tłumik ognia. Dalej tak samo hałasuje, ale nie widać strzelca, więc efekt w sumie ten sam.
Tak czy siak, ostatnio w ogóle naszło mnie na poprawianie niektórych aspektów Zewu Prypeci. Pobawiłbym się zwłaszcza mutantami, bo jedyną różnicą między nimi jest ilość punktów życia (zarówno rodent, jak i chimera zabijają dwoma ugryzieniami na Mistrzu - co jeszcze ciekawsze, niezależnie od kombinezonu - czy masz egzoszkielet, czy nie masz nic, i tak zawsze 2 ugryzienia i koniec gry, jedyna różnica to jak mocno krwawisz), i przede wszystkim wywalić, jak to nazywam, "zastrzyk adrenaliny". Dla sprawdzenia, o co mi chodzi - ustawcie sobie np. w Spasie obrażenia na 100 (wartości domyślne swoją drogą są śmieszne, domyślnie powinno być coś ok. 80) i strzelcie do np. ślepego psa. Najpewniej zginie po 1 strzale (jeśli nie, to jeszcze minimalnie podnieście moc tak, żeby móc dokonać tej sztuki zabicia jednym strzałem). Teraz pozwólicie się zaatakować psu i strzelcie do niego, jak już na was skoczy. Niespodzianka - kundel przeżył strzał w głowę z niemalże przyłożenia. Nie kapuję tego, błąd gry czy twórcy strollowali graczy?
No ale do rzeczy - geneza problemu. Podniosłem sobie SG-550 spod rozpieprzonego mostu koło cementowni i pomyślałem: "Nosz ku*wa, dlaczego nie można do niego zamontować Susata w żadnej z gier?! Nawet do głupiej Wikipedii można było se zajrzeć przed robieniem gry, to by broni nie spartaczyli jak zwykle". No to hajda do plików. Skopiowałem sekcję z AKS-74, pozmieniałem nazwy jak trzeba, wsadziłem sobie Susata i SG do startowego ekwipunku, uruchamiam. OK, wszystko gra. Klikam u Kardana na SG - nie wykrzaczyło się. Wow, myślę sobie: "Czyżby sukces?". Ni chu**, w ogóle nie ma opcji takiego ulepszenia -.- Jakbym nic nie zmienił w plikach broni.
A chcę to zmienić, bo zmieniłem kaliber SG Strieloka na 5.45 (skoro głupi nie był i potrafił sobie rozłożyć broń, poprawić jej działanie i złożyć, to chyba nie byłby na tyle nierozsądny, żeby męczyć się z szukaniem NATO-wskiej amunicji po Ukrainie, skoro mógł zbierać ją po wojskowych jak kurki po lesie), a poza tym to w ogóle SG-550 ma szynę Picatinny i może sobie zakładać NATO-wskie celowniki, tylko te egzemplarze w Zonie jakieś wybrakowane są i się nie da :/
Myślę, że to coś z wartościami scheme_index z pliku z upgrade'ami - drzewko po prostu nie wykrywa ulepszenia i nic w grze nie pokazuje.
A zanim zaczniecie mówić, żebym sobie po prostu przestawił scope_status na 2 - wtedy AKS będzie na całej linii przegrywał, a chcę sobie jakoś zbalansować wschodnie i zachodnie zabawki :). No, chyba że podpowiecie, jak całkiem wywalić ulepszenie na lunetę i po prostu ustawiać scope_status na 2 i mieć resztę w D, ale skoro z granatnikiem w Abakanie to nie zadziałało, to z lunetą w AKS-ie tym bardziej (zwłaszcza, że nie wstawię już tam ulepszenia na zmianę kalibru, bo domyślnie już jest coś takiego).
Pomysły? Raczej błędu w plikach nie ma, bo by pewnie gra nie wystartowała.

EDIT: No wiedziałem, że tak będzie... Zmieniłem upgrade_scheme_sig550 na upgrade_scheme_ak74 i wszystko gra :E Muszę tylko zmienić kolejność ulepszeń, bo w pierwszym drzewku na ostatnim miejscu mam do wyboru dwa identyczne ulepszenia - "Odrzut -30%" za 1600 rubli.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości