[PYTANIE] Tekstury modeli

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez gitmajones w 24 Mar 2013, 17:49

Witam jak sprawdzić z jakich tekstur korzysta dany model ? da się to sprawdzić za pomocą OGF Viewer lub innym sposobem ?
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Reklamy Google

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez r_populik w 24 Mar 2013, 18:19

Tak, w OGF Viewerze jak załadujesz model i obracasz nim, to w lewym górnym rogu powinny się pokazywać ścieżki do tekstur. Ale możesz też zwyczajnie otworzyć ogf notepadem++ i szukać fraz models\. Przed tymi frazami jest znaczek NUL, a przed tym znaczkiem powinna być ścieżka do tekstury. Ale najprościej i najpewniej przekonwertować sobie raz dwa ogf do object, otworzyć object w AE SDK i w zakładce surfaces sprawdzić ścieżkę każdej z tekstur.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive gitmajones.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez gitmajones w 24 Mar 2013, 18:58

A jak to przekonwertować, czym i skoro wspomniałeś o sdk gdzie pobrać i jak to zainstalować na win7 próbowałem jak w tutorialu i mi nie działał.
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez r_populik w 24 Mar 2013, 19:11

Wszystko jest w tutorialach na forum, a co do instalacji SDK na win7 to ci nie pomogę, bo nie mam win7.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez gitmajones w 24 Mar 2013, 19:18

Dobra udało mi się pobrać z jakiejś strony SDK 0.7 ono jest dostosowane do COP ?
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez vandr w 24 Mar 2013, 19:18

gitmajones napisał(a):A jak to przekonwertować, czym i skoro wspomniałeś o sdk gdzie pobrać i jak to zainstalować na win7 próbowałem jak w tutorialu i mi nie działał.


Bo potrzebny jest fix.

viewtopic.php?f=68&t=6522&start=96#p190413
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 09:05
Kozaki: 1749

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez gitmajones w 25 Mar 2013, 17:09

Ok o dziwo działa bez żadnych patchy tylko teraz pytanie jak otworzyć tym czymś te całe modele z texturami jak to skonwertować do object ?
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez r_populik w 25 Mar 2013, 17:58

Ściągnij sobie to: http://xray.codeplex.com/downloads/get/357174

W paczce będzie plik converter.exe. Utwórz sobie gdziekolwiek nowy folder, wrzuć ten plik do niego, utwórz w tym folderze plik txt, wklej do niego to:
Kod: Zaznacz wszystko
converter -object nazwa_modelu.ogf

zapisz i zmień rozszerzenie txt na bat. Wrzuć do tego folderu model ogf, który chcesz przekonwertować do object, po czym uruchom plik bat.
Otrzymany plik obiekt będziesz mógł załadować (load) do Actor Editora SDK.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive gitmajones.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez gitmajones w 25 Mar 2013, 18:23

Dobra wszystko git teraz mam konkretne pytania żeby nie robić nowego tematu model nowicjusza składa się z bodajże 3 różnych głów czy tam twarzy i jednego modelu całej podstawy ja chcę go podmienić na jeden model zawierający już w sobie twarz z maską więc które pliki są odpowiedzialne za losowe dobierani twarzy bo chcę to zmienić ?
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez r_populik w 25 Mar 2013, 18:31

Nie ma plików odpowiedzialnych za "losowe dobieranie twarzy". Każdy model nowicjusza z inną głową posiada oddzielny plik ogf. Pliki ogf modeli dla poszczególnych postaci są zdefiniowane w plikach xml character_descr_... w folderze configs\gameplay. Jak chcesz mieć jeden model nowicjusza, to musisz zlokalizować ogf-y odpowiadające poszczególnym modelom nowicjusza i w xml-ach pozmieniać te różne ogf na jeden który chcesz pozostawić.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE] Tekstury modeli

Postprzez gitmajones w 25 Mar 2013, 18:38

We wszystkich general, jupiter, pripyat, underpass, zaton ?
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości