Instalacja obcojęzycznych modyfikacjiPriboi Story, L.U.R.K., Complete 2012, a nawet Oblivion Lost wymagają pewnych tricków, dzięki którym uruchomimy te mody bez żadnych problemów na naszych polskich wersjach S.T.A.L.K.E.R.'a. W 99% uruchamianie tych modyfikacji, gdy tylko wrzuciliśmy gamedatę do folderu - bez wcześniejszych modyfikacji plików, którą za chwilę opiszę - gra wywali nam tzw. BugTrapa. Oto jeden z przykładów takowych BugTrapów:
- Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : string table xml file not found string_table_includes.xml, for language eng
Zwróćcie uwagę na ostatnią linijkę. Jest napisane tam, iż nie odnaleziono pliku xml, w którym są dialogi dla języka "eng". Czas temu zaradzić...
* Wchodzimy do folderu
gamedata\config - powinien się tam znajdować plik localization.ltx. Jeżeli go nie ma, to nie czytaj dalej tego podpunktu - w takich przypadkach nie jest on w ogóle potrzebny. Jednak w wielu ten plik tam jest... Co robimy? Otwieramy go i edytujemy (np. za pomocą Notatnika) jego trzy pierwsze wiersze.
Muszą one wyglądać tak:
- Kod: Zaznacz wszystko
[string_table]
language = pol
font_prefix = _cent ;_west
Po wprowadzonych zmianach, zapisujemy nasz plik.
UWAGA: Jeżeli posiadamy rosyjską modyfikację, wystarczy zmienić tylko pierwsze dwie linijki. Font_prefix lepiej zostawić, by normalnie nam się wyświetlała cyrylica, gdyż po zmianie kodowania będziemy mieli ruskie słowa zapisane "naszymi" literami, co nie będzie zbyt dobrze wyglądać, a do tego przeszkodzi tym osobom, co znają rosyjski. * Teraz wchodzimy do katalogu
text, który znajduje się tam, gdzie plik localization.ltx. Znajdziemy tam foldery, które w nazwach mają skrótowce krajów - może to być eng, rus, ger, etc. Klikamy na taki folder prawym przyciskiem myszy i klikamy "kopiuj", następnie w tym samym folderze "wklej", co spowoduje utworzenie kopii tego pliku - na Viście taki plik będzie się nazywał, np.
eng - Kopia. Zmieniamy nazwę tego pliku na
pol.
* Zamykamy wszystkie nasze okienka i uruchomione pliki, po czym uruchamiamy naszego S.T.A.L.K.E.R.'a - gwarantuję, że już nie będzie BugTrapa spowodowanego polską wersją gry i niekompatybilnością modów.
Na koniec mała uwaga do wystawiających modyfikacje na forum: Jeżeli wasz mod wymaga takich działań, które opisuję powyżej, to proszę o danie linka do mojego posta w instrukcji instalacji moda. Jeżeli ktoś nie wie, skąd wziąć link do mojego posta, niech przekopiuje go sobie stąd: - Kod: Zaznacz wszystko
http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?p=98484#p98484