wfrp w realiach S.T.A.L.K.E.R.A.

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Postprzez SaS TrooP w 24 Mar 2008, 14:41

Ja mam taki plan:
1. Są frakcje STALKER, Wojsko, Bandyta, Wolność, Powinność, Najemnicy, Ekolog, Zombie (też) i Monolit
2. Każda ma:
- Osobną nazwę
- Broń na starcie
- Kasę na starcie
- Pancerz na starcie.
- Typy możliwych questów
- Możliwe pancerze
- Najwyższy level maxymalny
- Mnożnik levelu przy określonym skillu dodatkowym
- Reputacje na starcie
- Na wojnie na starcie
- Neutralni na starcie
- W sojuszu na starcie

Takie cośby opisywało każdąfrakcję. Gracz robi sobie max. DWÓCH bohaterów z tylko jednej frakcji o określonej specjalizacji. Jeszcze tego nie opracowywałem, ale specsy będą zależne od innych rzeczy np.

Naukowiec jajogłowy będzie miał najszybszy mnożnik przy skillu dodatkowym, ale nie będzie mógł nosić Ciężkich broni i Pancerzy.

Nie wiem jak to zrobić z obrażeniami. Mam na razie pancerze ustawione tak:
- Nazwa pancerza
- Frakcja
- Typ wagowy (lekki, średni, ciężki)
- Ochrona przeciwko kulom
- Ochrona przeciwko wybuchom
- Ochrona przeciwko promieniowaniu
- Ochrona przeciwko kwasom
- Ochrona przeciwko atakom psionicznym.
- Ogólnie pancerz (dobry, zły, średni itp.)
- Cena

Zastanawiam się, czy nie usunąć kwasów i zamiast tego dać zadrapanie.

Broń nie jest skończona, mam na razie 2/5, ale opisuję ją tak:
- Nazwa broni
- Typ wagowy
- Wielkość magazynka
- Typ broni (czy krótka, czy prototypowa, czy automat itp.)
- Typ amunicji
- Zadawane obrażenia
- Wymagany level
- Cena

Zadawane obrażenia wyglądają drakońsko, bo na razie nie mam w pełni opracowanego systemu trafień.

Póki co zamieszczam tutaj swoje Work in Progress mojej wersji. Oceńcie, i powiedzcie jakie jest.
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Reklamy Google

Postprzez Grzybson w 24 Mar 2008, 15:50

czyli hmm zrobic artefakty z nazwa i krotkim opisem ? mnozniki czy nie mnozniki to juz nie moj swiat ;p (nie lubie matmy ) wiec jak rozwiazemy ten problem ?
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

Postprzez Gildon w 24 Mar 2008, 19:04

1. Są frakcje STALKER, Wojsko, Bandyta, Wolność, Powinność, Najemnicy, Ekolog, Zombie (też) i Monolit
2. Każda ma:
- Osobną nazwę
- Broń na starcie
- Kasę na starcie
- Pancerz na starcie.
- Typy możliwych questów
- Możliwe pancerze
- Najwyższy level maxymalny
- Mnożnik levelu przy określonym skillu dodatkowym
- Reputacje na starcie
- Na wojnie na starcie
- Neutralni na starcie
- W sojuszu na starcie


Jak dla mnie:
Gracze będą zaczynali jako wolni stalkerzy lub członkowie którejś frakcji, zależnie od pomysłu MG na scenariusz.
Frakcje nie będą miały wpływu na umiejętności i statystyki, tylko bron i wyposażenie(wg. widzimisię MG, ale będą jakieś reguły, jakie wyposażenie jaka frakcja może zapewnić).
Będą profesje, jak medyk, mechanik, tropiciel, etc. To profesje będą miały wpływ na statystyki.
Każda profesja będzie mogła się rozwinąć, np. Z tropiciela na łowcę(taki przykład, nie ma jeszcze dokończonych klas), i wtedy będą nowe statystyki.

Powinniśmy się wzorować na WFRP, jak dla mnie jest to najfajniejszy i najjaśniejszy system.


A granie zombiakiem to beznadziejny pomysł... Zombie to potwór. Pijawką też chcesz grac?
Image
Awatar użytkownika
Gildon
Stalker

Posty: 112
Dołączenie: 13 Lut 2008, 03:36
Ostatnio był: 20 Wrz 2010, 21:09
Kozaki: 2

Postprzez SaS TrooP w 24 Mar 2008, 19:13

Czyli chcesz mi tym zasugerować, że inteligentny najemnik czy naukowiec będzie zbierał poziom z takim samym tempie jak bezmózgie zombie czy też rąbnięci Monolitowcy? Czy nawet STALKER, z których większość jednak za dużo nie wie o broni, mutantach i nie wszyscy mają do tego talent?
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez Gildon w 24 Mar 2008, 19:43

Wszyscy będą zbierali w równym tempie doświadczenie, ale będą mogli różne rzeczy, statystyki ulepszać później, w zależności od profesji. Gra ma byc wyrównana, żeby gracze korzystali ze wszystkiego a nie tylko np. z trzech profesji, bo reszta jest słabsza.
z których większość jednak za dużo nie wie o broni, mutantach

A skąd najemnik czy stalker który jest w zonie dopiero co, ma wiedzieć o mutantach?
Gracze albo będą się dowiadywać w trakcie gry(zdobywać umiejętności "wiedza".
nie wszyscy mają do tego talent?

To jest gra, nie graczom oceniać czy maja do czegoś talent tylko MG.
Wszystko zależy od MG i takimi rzeczami sobie głowy nie zawracaj chyba, że mistrzujesz.
Poza tym, RPG to RPG, nie ma wszystkiego w podreczniku i trzeba improwizowac tez podczas sesji.

A poza tym mówiłem, zombie to nie stalker tylko potwór, będzie się zaliczał jako mutant do odstrzelenia a nie jako profesja do gry..
Image
Awatar użytkownika
Gildon
Stalker

Posty: 112
Dołączenie: 13 Lut 2008, 03:36
Ostatnio był: 20 Wrz 2010, 21:09
Kozaki: 2

Postprzez SaS TrooP w 24 Mar 2008, 20:11

Bo najemnik jest zwykle wyszkolonym psycholem z technikami walki niczym komandos. Stalker nie zawsze che zostać stalkerem.

Co do profesji, to tak jak ja mam w załączniku nieco wyżej (w tym poście długim) to daj profesje do tego poziomu jaki masz gotowe, dobra? Ja osobiście wolałbym żeby każda Frakcja miała swoją. Sądzę, że dojdziemy do consensusu.

Jedyne na co się nie godzę to zakaz gdy zombalami. One muszą być. Głupie, kupa HP i tak dalej.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez Tomcium w 24 Mar 2008, 20:17

człowieku zastanów sie jak by wyglądała gra zombim.
MG się pyta
-Co robisz ?
-Myślę
albo
-Co robisz ?
-jem swoją nogę albo obgryzam paznokcie
a walka ?
-Co robisz ?
-Chucham kolesiowi w nos
-Gośc padł zatruty oparami z twojej krzywej gęby

echh niekt nie będzie grał zombim bo jest to profesja idiotyczna. Tak samo jak pomysł z profesją jako frakcją. Frakcja może być oddzielnie i gracz na pewno nie będzie zaczynał od takich poje*anych fanatyków jak monoliciaży. Po prostu na początku (obojętnie od profesji) będzie losował między wolnym Stalkerem, Powinnościowcem, Wolnościowcem
i tyle z tego. Potem jak będzie chciał to będzie mógł przejść do innej jakiejś złej frakcji np. zostanie bandytą bądź najemnikiem. według mnie gra żołnierzem w ogóle odpada. I z tym że każda profesja-frakcja będzie się różniła na początku : levelem maxymalnym, mnożnikiem. Logiczne jest to że gracze będą wybierali lepsze frakcje, z lepszą bronią, z większym levelem maxymalnym oraz z największą kasą na starcie. bezsens. Każda frakcja powinna się różnić jedynie późniejszą bronią.

Zacznijmy od systemu !
Awatar użytkownika
Tomcium
Kot

Posty: 26
Dołączenie: 14 Sty 2008, 17:12
Ostatnio był: 26 Sie 2008, 15:10
Miejscowość: Suwaliszki xD
Kozaki: 0

Postprzez Gildon w 24 Mar 2008, 20:18

Gra zombiakami jest bez sensu... Pytam, pijawką też chcesz grac?
Zombie to zwykły potwór... Są głupie aż nadto, wszystkich atakują itd.
Ok, zgodzę się na grę zombiakiem, pod warunkiem, że każdy zombie ma atakować wszystko co się rusza dookoła, nie może nic mówić i podnosić z ziemi przedmiotów .
Image
Awatar użytkownika
Gildon
Stalker

Posty: 112
Dołączenie: 13 Lut 2008, 03:36
Ostatnio był: 20 Wrz 2010, 21:09
Kozaki: 2

Postprzez SaS TrooP w 24 Mar 2008, 21:03

Nie, tylko strzelające zombie. Polecam też, aby jedną z zombich profesji był super mutant z pięściami ale z dzikim HP.

Zombie może podnosić rzeczy, ale nie może ich kupować.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez Gildon w 24 Mar 2008, 21:22

Stary, to nie jest fallout. Jak dla mnie, zombie odpada, poczekamy co inni powiedzą.
Image
Awatar użytkownika
Gildon
Stalker

Posty: 112
Dołączenie: 13 Lut 2008, 03:36
Ostatnio był: 20 Wrz 2010, 21:09
Kozaki: 2

Postprzez Missile w 24 Mar 2008, 22:44

Można się zapytać o co chodzi? Co to jest to całe wrfp bo czytam tego pierwszego posta już kilka razy i ni ch... nie mogę zrozumieć ocb... Chcecie stworzyć coś w rodzaju minigry, internetowej nawalanki na pixele czy co? Przepraszam za OT.

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez Microtus w 24 Mar 2008, 23:03

Zombie odpada to w końcu kolesie mający zero świadomości. Czemu mózgowzwęglacz to mózgozwęglacz. Olej zombie, szkoda czasu.

Co do profesji, to podchodził bym do tego w taki sposób: co robił bohater przed trafieniem do zony np.: wojsko(dezreter), więzień/kryminalista, lekarz, myśliwy itp.
każdy taki typ miałby swoje umiejętności i punkty początkowe na wykupienie ich.
np. żołnierz do wyboru miałby, broń krótka, długa(karabiny/karabinki), ciężka, snajperska, materiały wybuchowe , walka wręcz, pierwsza pomoc, itd
myśliwy - strzelby, broń snajperska/myśliwska, tropienie, patroszenie (do wycinania cennych kawałków z mutantów), kamuflaż, wypatrywanie,

Plus umiejętności z puli ogólnej np. : elektronika, prowadzenie pojazdów,

Punktów powinno być tyle żeby postacie nie były wygięte. (może też stopniowane umiejętności skala np 1-5)

A z frakcjami dobry pomysł ma Gildon

EDIT: chodzi o rpg standardowe prawie papierowe tylko coby grać po sieci
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości