[Problem] Rzadki błąd

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem] Rzadki błąd

Postprzez r_populik w 04 Mar 2012, 19:16

Gram w moda Swartz 1.2, który m.in. korzysta z kompletnie przerobionych modeli broni. Mając w posiadaniu Desert Eagle postanowiłem dodać do moda unikalne wersje broni kupowanych od Żwawego. W tym celu wkleiłem to co trzeba do gamedaty. Zaznaczam, że nic nie kolidowało oprócz konfigów broni. Konfigi połączyłem, co również nie było trudne ponieważ zmieniały się tylko końcówki ltx-ów, dotyczące sekcji unikalnej broni. W przypadku ww. pistoletu zmieniłem tylko to:
:

Kod: Zaznacz wszystko
;-----------------------------------------------------------------------------
; Óíčęŕëüívĺ
;-----------------------------------------------------------------------------
[wpn_desert_eagle_nimble]:wpn_desert_eagle
$spawn                     = "weapons\wpn_desert_eagle_nimble"
inv_name            = st_wpn_desert_eagle_nimble
description               = st_wpn_desert_eagle_nimble_descr

cost               = 3500

fire_dispersion_base      = 0.18

na to:
:

Kod: Zaznacz wszystko
;-----------------------------------------------------------------------------
; Óíčęŕëüívĺ
;-----------------------------------------------------------------------------
[wpn_desert_eagle_nimble]:wpn_desert_eagle
$spawn                     = "weapons\wpn_desert_eagle_nimble"
inv_name            = st_wpn_desert_eagle_nimble
description               = st_wpn_desert_eagle_nimble_descr

cost               = 3500

hit_power              = 0.55, 0.55, 0.55, 0.55
hit_impulse              = 50
fire_distance           = 300
bullet_speed          = 375

fire_dispersion_base      = 0.11

ammo_class             = ammo_9x39_pab9, ammo_9x39_ap

inv_grid_width         = 2
inv_grid_height         = 1
inv_grid_x            = 22
inv_grid_y            = 26

hud                        = wpn_desert_eagl1_hud

visual                     = dynamics\weapons\wpn_desert_eagl1\wpn_desert_eagl1.ogf

silencer_status            = 2

snd_silncer_shot            = weapons\deagle_nimble_sil

[wpn_desert_eagl1_hud]:hud_base
zoom_hide_crosshair         = true


;hands_position            = -0.021000,-0.160000,0.002500
;hands_orientation         = -0.500000,1.000000,1.149999
;hands_position_16x9            = 0.033000,-0.189500,0.039000
;hands_orientation_16x9         = 2.349998,2.749999,2.849998

hands_position            = -0.021000,-0.160000,0.002500
hands_orientation         = -0.350000,0.650000,0.849999
hands_position_16x9            = -0.010000,-0.176500,0.039000
hands_orientation_16x9         = -1.500000,0.800000,2.449998

item_position               = 0.000746,-0.000321,0.003479
item_orientation            = 1.239378,-0.134046,-2.052052

item_visual                = dynamics\weapons\wpn_desert_eagl1\wpn_desert_eagl1_hud.ogf
attach_place_idx            = 0

shell_point                  = 0.021,0.057,0.456
shell_bone                 = wpn_body

fire_point         = 0,0.048,0.222
fire_bone                  = wpn_body

anm_show               = desert_eagle_draw
anm_show_empty            = desert_eagle_draw, desert_eagle_opened

anm_hide                   = desert_eagle_holster
anm_hide_empty               = desert_eagle_holster, desert_eagle_opened

anm_idle                   = desert_eagle_idle
anm_idle_empty               = desert_eagle_idle, desert_eagle_opened

anm_shots               = desert_eagle_shoot
anm_shot_l               = desert_eagle_shoot, desert_eagle_open

anm_idle_aim            = desert_eagle_idle_aim
anm_idle_aim_empty         = desert_eagle_idle_aim, desert_eagle_opened

anm_reload               = desert_eagle_reload
anm_reload_empty         = desert_eagle_reload, desert_eagle_close

anm_idle_moving          = desert_eagle_idle_moving
anm_idle_moving_empty      = desert_eagle_idle_moving, desert_eagle_opened
anm_idle_sprint            = desert_eagle_idle_sprint
anm_idle_sprint_empty      = desert_eagle_idle_sprint, desert_eagle_opened
anm_bore               = desert_eagle_idle_bore
anm_bore_empty            = desert_eagle_idle_bore, desert_eagle_opened

aim_hud_offset_pos            = -0.104500,0.015500,-0.063500
aim_hud_offset_rot            = -0.022500,0.007500,-0.035000

gl_hud_offset_pos            = 0,0,0
gl_hud_offset_rot            = 0,0,0

lean_hud_offset_pos         = 0,0,0
lean_hud_offset_rot         = 0,0,0

aim_hud_offset_pos_16x9            = -0.120501,0.033000,0.000000
aim_hud_offset_rot_16x9            = -0.017500,-0.010000,-0.010000

Po tym zabiegu gra się uruchomiła, ale przy próbie wyciągnięcia posiadanej zwykłej wersji Desert Eagle wywaliło mnie z takim oto tajemniczym błędem:
Kod: Zaznacz wszystko
    [error]Expression    : error handler is invoked!
    [error]Function      : handler_base
    [error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
    [error]Line          : 764
    [error]Description   : application is aborting

O powodach występowania powyższego błędu znalazłem bardzo mało informacji, ale po przywróceniu konfigu Deserta do standardowego, błąd się nie pojawił, więc wnioskuję, że w konfigu tkwi problem. I tutaj pojawia się moje pytanie - co konkretnie może powodować ten błąd ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez scigacz1975 w 04 Mar 2012, 19:38

Sprawdzałeś czy w modzie z którego wziąłeś te elementy w/w broń działa? Jeżeli nie to masz odpowiedź natomiast jeżeli działa to jeszcze raz po mału i dokładnie wszystko przenieś.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez r_populik w 04 Mar 2012, 20:09

W tamtym modzie broń działa. Ale wpadłem na pewien trop. W modzie Swartz zmienione są pliki omf animacji. Postanowiłem wrzucić dla nowej wersji D.Eagle standardowe pliki animacji i częściowo się udało, zmieniła się treść błędu na:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : pm->m_animations.size()
[error]Function      : player_hud_motion_container::load
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\player_hud.cpp
[error]Line          : 92
[error]Description   : motion not found [desert_eagle_idle_bore]
 

stack trace:


Doszedłem, że desert_eagle_idle_bore jest w pliku wpn_hand_desert_eagle_hud_animation.omf. I tutaj mam problem, ponieważ o ile do pliku wpn_desert_eagle_hud_animation.omf jest odwołanie w pliku wpn_desert_eagle_hud.ogf, to nigdzie nie mogę znaleźć odwołania do pliku wpn_hand_desert_eagle_hud_animation.omf i przez to gra nie widzi tego desert_eagle_idle_bore. Wie ktoś może, w którym pliku ogf są odwołania do tych plików animacji z wpn_hand_ w nazwie ?

EDIT
Znalazłem. Odwołania do wpn_hand_... są w plikach w folderze meshes\wpn_hand\
Zmodyfikowałem co trzeba i błędu nie ma, ale mój zwykły d.eagle w rękach zamienia się w tego od Żwawego (nie tylko z wyglądu, zmienia się również jego opis oraz parametry). O dziwo, po upuszczeniu na ziemie przemienia się z powrotem w zwykłą wersję. Teraz to już zgłupiałem zupełnie.
EDIT2 Przemienianie się broni w zwykłą wersję po upuszczeniu na ziemię spowodowane było nie rozpoczęciem nowej gry po dodaniu nowych wariantów broni - dowiedziałem się, że visuale broni w świecie (nie w rękach) wczytują się z rozpoczęciem nowej gry.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez Pangia w 29 Kwi 2014, 15:28

Odkop.
Kod: Zaznacz wszystko
Expression    : error handler is invoked!
Function      : handler_base
File          : E:\priquel\sources\engine\xrCore\xrDebugNew.cpp
Line          : 742
Description   : application is aborting


Takie urocze gówno po 2 dniach mergowania animacji KingFriday'a z TFW przy wyjmowaniu dodatkowych broni. Działa tylko TOZ z lunetą, ale mi go pokrzywiło cholernie, niemniej nie jest to nic nie do naprawienia, przynajmniej z moją wiedzą.
Co dosyć logiczne, sposób kubekpopa mija się z celem tutaj, bo wtedy wrócę do starych animacji.
Czy takie grzebanie w plikach .ogf Notepadem++, jak tutaj opisywał r_populik (akuratnie autor tematu :)) zdałoby egzamin? A jeśli tak, to jak rozumiem, trzeba to zrobić we wszystkich modelach rąk (jest ich 13)?

Nie, jednak nie przejdzie Notepadem++. Ch♥j, to chyba ponad moje możliwości :/
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez n1ck w 29 Sie 2014, 04:25

Mam ten sam błąd.
Chcę wstawić do Misery ten model AKS-74 http://stalkercop.gamebanana.com/skins/129186
Jeśli po prostu go tam wrzucę, będzie dobrze działał, jednak pojawi się pewien problem, ponieważ animacje do tego modelu zastępują animacje standardowego AK-74, z których korzystają AKM i StG44. Aby temu zaradzić postanowiłem zostawić standardowy AK-74 w spokoju i po prostu zrobić alternatywny model (a raczej ścieżkę do niego) oraz animacje (w zasadzie zmienić ich nazwy, żeby nie nadpisywały innych). To jednak nie działa, przy próbie wyciągnięcia broni gra się wysypuje z błędem takim jak w pierwszym poście.
Co zrobiłem:
- stworzyłem nowy folder dla modelu
- zmieniłem nazwy animacji w plikach .omf hex editorem
- ścieżki modelu i nazwy animacji zmieniłem i wpisałem w pliku broni
- przypisałem nowe animacje do każdego wpn_hand

O czymś zapomniałem? Albo coś skopałem?
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez Pangia w 29 Sie 2014, 10:01

To samo próbowałem niedawno zrobić, tyle że z Notepadem++ (czyli w sumie to samo, co opisałem w poprzednim poście). No i kupa, nie da się tego tak obejść. Trzeba „po prostu” od nowa posklejać model z innymi nazwami animacji.

Tu jeszcze późniejszy temat, w którym o to samo pytałem.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez n1ck w 29 Sie 2014, 17:13

Twój temat czytałem, też niestety niewiele pomógł. Strasznie to wszystko zagmatwane, żeby chociaż log pokazywał co jest nie tak ale gdzie tam.
Problem "rozwiązałem" instalując ten model z innego moda, który te animki miał już zmienione. Tak czy inaczej kwestia dalej otwarta, bo zawsze przyda się to na przyszłość :)
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez r_populik w 29 Sie 2014, 18:42

n1ck napisał(a):- przypisałem nowe animacje do każdego wpn_hand


W jaki sposób to zrobiłeś ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Problem] Rzadki błąd

Postprzez n1ck w 30 Sie 2014, 19:44

Dorzuciłem w hex editorze do każdego z .ogf-ów. Nie wiem jednak czy to w ogóle było konieczne, bo teraz mam nowo dodane animacje i działają bez kombinowania z tym. No ale wtedy już byłem dość zdesperowany, więc chwytałem się każdej możliwości.
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości